Tatrele au fost si vor ramane cele mai fiabile tramvaie din toata istoria regiei de tarnsport din Bucuresti. Ele inca mai sunt folosite pe scara larga in Cehia, Rusia si Polonia, chiar daca unor nu le va veni sa creada. Am vazut un clip si din Koreea ce Nord unde functionau aproape in aceeasi scehma de vopsire de la ITB-ul anilor '70-'80. Cred ca si la ora asta cu cateva modificari la partea de motorizare pentur reducerea consumului, raman extrem de comfortabile si nu par deloc demodate.
Revenind la LF-uri, apreciez design-ul cutiei. Este interesant, modern, si arata a tramvai, nu ca cele de la SIemens ori Pesa care arata a "hibrid" intre un metrou, tramvai si TGV si care sincer, degeaba sunt construite pentru viteze mari, pentru ca in orase nu prea ai ce face cu acea viteza.
Ce nu-mi place la ele: lipsa usii din fata, care nu stiu ce are a face cu normele E.U. Am vazut in alte tari ca exista usa in fata. Daca acea usa nu mai apare la unele modele,e vorba despre alte motive, cum ar fi lungimea apreciabila a tramvaiului. In poza de mai jos vei vedea unul alcatuit din vreo 7 segmente - asadar capacitate mare de transport, ceea ce nu se vede la un LF.
Usa din spate extrem de ingusta este o adevarata problema , indiferent daca esti mai "skinny" sau mai corpolent. Am mers intr-o seara cu un prieten cateva statii cu un LF super aglomerat si la usa din spate iesea mereu cu scandal din cauza lipsei de spatiu pentru urcare/coborare. Oamenii se calca mereu in picioare, iese cu injuraturi, etc. Daca tot exista problemele astea, RATB-ul ar trebui sa explica calatorilor cum trebuie sa calatoresti cu tramvaiele astea, ca sa nu ajungi sa te certi cu ceilalti calatori.
In rest, chiar daca pare mai generos ca spatiu, ins in realitate mi se pare ca e mult mai comfortabil si mai aerisit un V3A clasic, sau un "chopper". Oricum, e laudabila incercarea celor de la URAC de a veni pe piata cu un tramavai nou, caruia, sa speram ca pe viitor i se vor remedia si aceste "lipsuri". Hiba cea mai mare pentur toate tramvaiele din Bucuresti este lipsa aerului conditionat deoarece verile au devenit mai toride in ultimii ani si nu prea se mai poate fara asa ceva...