Pagina 10 din 10

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 02 Aug 2018, 18:17
de 133 313
Au supravietuit formidabil (considerand cate generatii de autobuze au intampinat si ingropat :twisted: ). Dar... sunt vehicule depasite conceptual, in aceeasi oala cu Tatrele. Ma refer in primul rand la faptul ca o calatorie in picioare in ele iti garanteaza o panorama minunata asupra... nadirului asfaltat... ca zenitul nu prea se vede decat de pe scaun...
Trebuiau valorificate inainte sa avanseze fenomenul de degradare si coroziune, bine ca s-a luat o decizie... Chiar si dintre cele inca in traseu unele depasesc o limita de bunsimt la vibratii... Asta si handicapul non-lowfloor le fac antipatice unei parti dintre calatori cel putin pe linii care ruleaza in paralel cu trasee cu Citaro... Desi rulajul per total este mult mai placut decat la un vehicul cu cutie de viteze cum este autobuzul.

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 03 Aug 2018, 12:16
de Daniel
Troleibuzul cu numarul de parc 5146 a parasit astazi Depoul Vatra Luminoasa urcat pe trailer si trimis la casare. Cu imagini va reveni in cursul acestei seri Vatmanu076.

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 03 Aug 2018, 21:27
de Vatmanu076
Daniel scrie:Troleibuzul cu numarul de parc 5146 a parasit astazi Depoul Vatra Luminoasa urcat pe trailer si trimis la casare. Cu imagini va reveni in cursul acestei seri Vatmanu076.

#5146 trimis la casare
IMG_0575.jpg

IMG_0576.jpg

IMG_0577.jpg

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 03 Aug 2018, 21:31
de BOSSUL
Cam pe la ce ora l-ai vazut pe 5146 luat?

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 03 Aug 2018, 22:07
de Fan DA
Din ce cauză l-au dus la casare?

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 04 Aug 2018, 00:04
de Andrei98
Cred ca dupa atata timp de stat degeaba defect si descompletat in depou le vine si lor vremea, cat sa le mai tina..

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 04 Aug 2018, 00:15
de Ikarus_260
Le-au ținut oricum destul după casările dubioase din 2011-2012... ceva trebuia să se facă cu ele. Cei drept, la cât sunt de distruse nici măcar tractate nu s-au putut lua, cum au dus DAF-urile din Floreasca, spre exemplu, în Giurgiu acum ceva timp. Din câte am înțeles, v-a fi casat și 5100? mă aștept ca în Ploiești, ”alea de muzeu” au luat deja calea fierului vechi...

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 04 Aug 2018, 23:03
de 133 313
Ca sa faci un muzeu trebuie sa ai public fascinat de tema muzeului. Ori romanii sunt fascinati doar de VW TDI...

Oricum, daca se face curat prin "cimitire" inseamna ca e rost de pomana electorala. Scuzati, voiam sa spun e rost de troleibuze noi. :mrgreen: Recte risca si astea de or sa fie cumparate ca un sfert pana la juma' din ele sa stea pe butuci 3-4 ani cum au stat "chiftelele".

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 08 Aug 2018, 11:27
de OLECO
133 313 scrie:Ca sa faci un muzeu trebuie sa ai public fascinat de tema muzeului. Ori romanii sunt fascinati doar de VW TDI...

Pofta vine mancand. Oamenii habar n-au ce e ala un muzeu. Daca ar fi o hala special amenajata, cu modele vechi care au circulat prin Bucuresti, sa vezi ce public o sa fie. Daca acel Muzeu ar fi si in circuitul "Noaptea muzeelor", ar fi o chestie desteapta.
Am vazut filmulete cu muzee de prin alte tari si am ramas placut impresionat. Dar romanii stiu doar... m__e psd... ATAT! :roll:

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 08 Aug 2018, 13:24
de Andrei98
Bine spus, romanii nu prea au idee in momentul de fata cum arata un muzeu adevarat legat de transport. Noi avem cateva camere pline cu machete facute din carton si cam atat...

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 08 Aug 2018, 14:21
de Daniel
OLECO scrie:
133 313 scrie:Ca sa faci un muzeu trebuie sa ai public fascinat de tema muzeului. Ori romanii sunt fascinati doar de VW TDI...

Pofta vine mancand. Oamenii habar n-au ce e ala un muzeu. Daca ar fi o hala special amenajata, cu modele vechi care au circulat prin Bucuresti, sa vezi ce public o sa fie. Daca acel Muzeu ar fi si in circuitul "Noaptea muzeelor", ar fi o chestie desteapta.
Am vazut filmulete cu muzee de prin alte tari si am ramas placut impresionat. Dar romanii stiu doar... m__e psd... ATAT! :roll:


Aici ai atins un subiect foarte sensibil. Din pacate generatiile mai tinere nu prea au cultura generala si traiesc mai mult pe spinarea parintilor pana la varste destul de "inaintate". Au timp de filosofeala dar cultura generala nu. Normal ca sunt atrasi de orice altceva numai de istoricul transporturilor nu...

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 08 Aug 2018, 14:25
de Ikarus_260
Asta cel puțin un muzeu al transportului... mi-ar fi plăcut enorm să mai fi văzut vreun autobuz Roman 112 funcțional, plimbând călătorii, pasionați și turiști prin București... :cry:
Dar românul are o politică, proastă de fel ”muzeul nu ne ține de foame” dar orice capitală din lumea asta are un muzeu al transportului, numai Bucureștiul nu. :evil:

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 08 Aug 2018, 14:49
de Daniel
Nu inteleg de ce s-au pastrat numai tramvaie si nu avem niciun troleibuz sau autobuz. :?

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 08 Aug 2018, 19:17
de 133 313
OLECO scrie:Pofta vine mancand. Oamenii habar n-au ce e ala un muzeu. Daca ar fi o hala special amenajata, cu modele vechi care au circulat prin Bucuresti, sa vezi ce public o sa fie. Daca acel Muzeu ar fi si in circuitul "Noaptea muzeelor", ar fi o chestie desteapta.
Am vazut filmulete cu muzee de prin alte tari si am ramas placut impresionat. Dar romanii stiu doar... m__e psd... ATAT! :roll:


Well... asistand la interviul dat, la televiziune, de ministrul transporturilor in urma cu cateva momente... nu poate sa ne mire attitudinea civica! Motive exista. :mrgreen: :ugeek:
Un muzeu presupune ceva mai mult decat adunarea unui numar de 20 de vehicule si introducerea lor intr-o hala. atrag doar atentia ca exista un muzeu tehnic, care inglobeaza si o arie auto, destul de austera! Deci un singur muzeu pentru TOATA tehnica! Sunt sanse zero sa vezi o hala doar pentru autobuze si tramvaie vechi... Sunt sectoare economice productive in criza acuta de forta de munca. Adica mai simplu enuntat... viitorul e pe masa. Trebuie sa ne raportam la realitate. Nu poti sa mergi cu politica de salarii China si sa vrei sa te intitulezi Germania!

Daniel scrie:Aici ai atins un subiect foarte sensibil. Din pacate generatiile mai tinere nu prea au cultura generala si traiesc mai mult pe spinarea parintilor pana la varste destul de "inaintate". Au timp de filosofeala dar cultura generala nu. Normal ca sunt atrasi de orice altceva numai de istoricul transporturilor nu...


Valeu, usor ca o luam pe urma forumului "metrou usor politic". Mai lasati televizorul ala! Sau la ce va uitati voi? :mrgreen: :lol: Doar vine dispora in vizita!
Noi am fost prin blocul comunist, sper ca va amintiti ce-i ala comunism, corect? Ala "cu noi muncim nu gandim", producem pe stoc marfa depasita nevandabila si asteptam! Falimentul!

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 08 Aug 2018, 21:57
de Daniel
Nu stiu cati ani ai tu 133 313, dar eu am prins din comunism destul si cred ca pot face o comparatie. Multi vorbesc depsre vremurile alea dar nu au prins nici macar sfaristul lor. Spune-mi si mie din noile generatii, fara google in fata, cati stiu unde este Peninsula Histria sau care sunt vecinii Belgiei? Probabil nici Romania pe harta nu stiu s-o indice, dar fac pe filozofii. Si in conditiile astea, fara cultura, cum sa fie atrasi de istoricul transporturilor? IN tarile unde educatia inca mai ocupa un loc in viata tinerilor, exista asociatii adevarate care cumpara material rulant si ce vrei tu si-l gestianeaza in muzee private, etc. La noi din ce stiu s-a incercat ceva mai demult si a iesit un fiasco total. De ce? Presupun ca din cauza neseriozitatii si dezinteresului. Cam atat. :)

P.S. Si iar ajungem la educatie...

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 08 Aug 2018, 22:17
de 133 313
Detectez o mica problema. Este vorba de "omul modern" "multilateral dezoltat" produs de comunism. Traim cumva cu convingerea ca boghiul trebuie reparat de oameni cu medii cunostinte istorice, geografice, vorbitori de minim doua limbi straine si cu niscaiva beletristica la activ. Ei bine daca omul in cauza poseda aceste cunostinte isi va dori ceva mai mult decat sa repare boghiuri de tramvai!
Aceasta "dezvoltare multilaterala" nu aduce execelenta in domeniul de expertiza profesionala pe care in final te axezi si inaintezi, mai ales daca este in arealul tehnic, gen transporturi. Deeeci... sa nu facem ciorba de salate. Cultura tehnica nu are nici in clin nici in maneca cu o cultura de profil uman. La fel cu nici literaura tehnica nu are nimic in comun cu beletristica... inafara de litere. :mrgreen:

Si ma vad nevoit sa reiau ideea care a trecut ignorata sunt convins ca intentionat! Un muzeu poate atrage public numai cu exponate care sa starneasca fascinatia publicului. Publicul nu ar enici o datorie sa se "autofascineze" voluntar vis-a-vis de niste obiecte care de-a lungul timpului nu i-au deservit calatoriile in niste conditii demne de niste amintiri placute. Nu putem sa ne mintim singuri.
Si din nou ma vad nevoit sa apelez la prioritizari si sa amintesc ca suntem in mare problema cu multe domenii mult mai stringente din economia de piata. Este destul de greu sa faci un muzeu RATB cand pe strada mai circula suta+ de V3A-uri... Noi schimbam prea rar vehiculele ca sa avem un istoric suficient de voluminos cat sa merite amintit. Nici nu-l putem uita prea usor...

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 08 Aug 2018, 22:21
de Daniel
Scuza-ma dar iar vorbim din clisee luate de pe la altii. Un exemplu: in 1994 am cunsocut un neamt, Gotz, rocker, facuse vreo 2 facultati si meseria lui era de electrician. Venise in Bucuresti la Muzeul de Geologie sa monteze celebra expozitie de dinozauri mecanici "Kokoro" din Japonia. Omul mi-a zis ca a facut 2 facultati (inclusiv Geologia) doar ca hobby si ca multi in Germania au meserii din care traiesc si fac facultati doar pentru cultura generala. A ramas uimit cand i-am zis ca in Romania multi fac facultati ca sa lucreze in birouri. Deci problema este inca la noi, unde toti visam sa facem scoli si sa lucram in multinationale, cand exista multe meserii, mult mai "jos" fata de pregatirea unora, din care traiesti foarte bine , uneori mai bine ca cei cu facultate. Cred ca noi suntem prea "gentlemeni" in raport cu restul lumii. :mrgreen:

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 08 Aug 2018, 22:28
de 133 313
O facultate tehnica nu iti permite foarte mult timp de hobby, cu atat mai putin timp de un job fulltime. Cine isi permite sa faca doua facultati "pentru cultura" fara a utiliza in mod practic intr-o cariera cunostintele acumulate acolo are foarte multi bani de cheltuit si foarte mult timp liber. Ceva nu se leaga.
Exista si prin Romania diversi oameni care mai fac facultati suplimentare cand li se mai scoala... chipurile. In general eu ii suspectez ca sunt acolo cu un scop mult mai obscur, dat fiind faptul ca majoritatea nu ajung la cursuri zi de zi... Nu vreau sa intru in detalii ce fel de oameni fac mai multe facultati si care-i scopul lor pe acolo ca risc sa dau in fabule cu state paralele. :lol: :ugeek:

Am deviat masiv si am aterizat intr-un santz. Cultura nu are nici in clin nici in maneca, romanii au calatorit cu aceste autobuze si tramvaie, daca le e dor de ele sau le vor disparute de vecie sunt perfect capabili sa decida si sa enunte, nu trebuie sa vina nimeni sa faca teorii dezlanate pe post de munca de lamurire.

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 08 Aug 2018, 22:31
de Daniel
Nu e nimic dubios: in Germania meseria de electrician este foarte bine platita. Si al noi exista meserii foarte bine platite care iti dau timp sa faci facultate daca vrei. Dar repet, la noi toti spera ca daca fac o faculate, eventual gen ASE, or sa pupe la multinationale pe multe mii de euroi... Dar si acolo locruile sunt limitate. Si un sofer de tir castiga foarte bine. Cam atat.

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 08 Aug 2018, 22:35
de 133 313
Electrician inseamna studii medii, inginer inseamna studii superiore. 5 ani diferenta si garantez eu pe persoana fizica, nu mai esti acelasi om si ai alte aspiratii, perspective si perceptii. Si din nou, ma repet, irelevant pe subiectul "muzeu ratb". Unii sunt disperati sa exaspereze cu "vechiturile" ca sa nu se creeze aviditate de nou. Si am s-o spun pe sleau: in general astia sunt "oameni" de casa ai regiei, incapabile sa presteze servicii la standarde europene.

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 08 Aug 2018, 22:37
de Daniel
In problemele RATB nu ma bag pentru ca nu cunosc "bucataria interna". Dar referitor la muzeu, ca sa inchidem paranteza destul de mare de la subiect, nu stiu cum, dar trebuie sa existe unul la standarde civilizate. Cred ca asta ne dorim cu totii. Atat. :)

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 28 Oct 2018, 11:08
de BOSSUL
A revenit 5144 :) :D . Ieri si alaltăieri era in 66.

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 04 Noi 2018, 22:58
de 133 313
Cu troleul spre Timpuri Noi. :P

Imagine

Imagine

Re: Troleibuzele Astra Ikarus 415 T

MesajScris: 15 Noi 2018, 21:24
de 133 313
Nici o zi fara crapaciuni. #5205 crapat imediat dupa intersectia Cantemir-Marasesti asteptand tractarea la ora 19...
Imagine