Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde Softronic12 pe 24 Mar 2017, 20:33

Producția autobuzelor Rocar de Simon a început cu anul 1995, care la vremea aceea, erau autobuze moderne, pe lângă DAF-uri, aveau motoare MAN. Primele modele erau UL70 (posibil Urban Light, 70 de cai putere, se uzau cel mai repede) doar câteva bucăți care au fost cumpărate de RATB la autobaza Militari (casate astăzi) iar restul de autobuze s-au fabricat până în anul 2000-2001 (cu motoare de 2200, 2300 iar apoi de 2600. Dar la vremea respectivă a fost o problemă cu fabrica și cu achiziția de troleibuze Rocar de Simon în Constanța, nu mai știu despre câte era vorba, dar fabrica se pregătea de faliment la vremea aceea). Deci, nu era o mare problemă cu modernizarea autobuzelor DAC, dar nu se prea merita că mare îmbunătățiri nu aveau, era însă altă caroserie, un confort mai bun, motorul era mai silențios, fiind amplasat în spate, afișajul firmei era matricial (ca la DAF-uri și Rocaruri), dar rămânea tot cutia manuală pe același schelet. Pe Adrian Năstase l-a interesat cumva modernizarea lor fiindcă el a fost acționar al firmei Rocar SA, dar prea mare succes n-a avut proiectul dumnealui, fabrica se pregătea de faliment când UDAN-urile ieșeau pe porțile URAC-ului.
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1150
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde Daniel pe 24 Mar 2017, 21:00

Multam fain de precizare. Chiar nu stiam toata istoria autobuzelor, tu esti specialistul, si vii cu lucruri absolut interesante. In cazul acestor autobuze, cred ca modernizarea a venit oricum prea tarziu. Nu le poti compara cu DAF-urile venite prin 1994 sau 1996 si nici macar cu De Simone. Erau tehnologia anilor '60 aplicata prin anii '70 - '80 in R.S.R. Dupa 1990 fabrica respectiva la fel ca multe altele nu au mai evoluat din lipsa de finantare si stim tot dezastrul si inchiderea industriei din Romania de la mic la mare. S-au mai inregistrat "tentative" de fabrici de autobuze, insa fara succes pentru ca in economia asta globala, noi trebuie doar sa consumam nu sa si producem...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9533
Membru din: 28 Oct 2009, 22:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde Softronic12 pe 25 Mar 2017, 14:48

Mulțumesc, o să scriu tot timpul câte ceva despre autobuze și eventual troleibuze. Dar cu fotografii de data asta. :)
Țin să atașez acum niște imagini întâlnite pe câteva siteuri și să le descriu.
Vă mai amintiți troleibuzele (defapt autobuzele) Saurer? au venit după revoluție, mi se pare ca donație din Elveția. Aveau deja o vechime de 20-22 de ani, au circulat doar pe liniile express 782 (desființată) și 783 și aparțineau de autobaza Pipera. Au fost decât 22 de bucăți.
Imagine

Elvețienii inițial au vrut să le caseze, dar ele încă erau funcționale, așa că au ajuns în București (după dezastrul de la revoluția din '89 au venit fel și fel de SH-uri la acea vreme). Au funcționat ca autobuze aproximativ 10 ani dar consumul lor era exagerat de mare, așa că cu timpul au fost transformate în troleibuze (în Elveția fiind munți, autobuzele erau fabricate în așa fel încât să urce dealurile).

Așa că, au plecat spre România cele 22 de mașini.
Imagine

În Austria.
Imagine

La Tursib Sibiu. Puteți să observați ce autobuze moderne erau pentru acea perioadă a țării.
Imagine

În Bran, jud. Brașov.
Imagine

Câmpina, jud. Prahova.
Imagine

București, autobaza Obregia, locul unde au fost garate. Atuncea, în 1991, terenul abia a fost cumpărat dar nu putea fi folosit decât ca loc pentru parcare. Nu erau construite hale, pompe de alimentare sau perii pentru spălătorie. Au stat o scurtă perioadă acolo până li s-au făcut actele necesare pentru București. Au circulat cu numerele de inventar originale.
Imagine

Autobuzele Saurer au apărut în coperțile și hărțile care conțineau detalii despre liniile RATB din anii 1991-1992.
Imagine

Tot prin 1991-1992, la datorie pe linia 783.
Imagine

În 1996 începeau marile schimbări, autobuzelor erau transformate în troleibuze la URAC.
Imagine

Tot în 1996, când autobaza Pipera și-a reînnoit parcul cu autobuze DAF, o parte din autobuzele Saurer au fost aduse în dep. Berceni pentru o scurtă perioadă de conservare.
Imagine
Imagine
Imagine

Până în anul 2000 toate autobuzele erau deja troleibuze, au primit numerele de la 5001 la 5022, 5001 și 5002 au fost dintotdeauna la dep. Berceni și circulau una pe linia 73 și una pe linia 74. Pe 76 n-aveau ce căuta fiindcă linia era destul de aglomerată, Saurer-urile aveau decât o singură supapă pe față și se făcea un balans destul de mare la greutate. Rare ori era ocazia să scape câte unul pe acolo, asta doar în weekenduri. Restul de troleibuze au fost date la dep. Bujoreni până la sosirea troleibuzelor Ikarus, asta până prin anul 2000-2001, când au fost transferate la dep. Berceni și tot la acea vreme au fost casate undeva la 20 de troleibuze DAC articulate fabricate dinainte de revoluție.

În dep. Berceni, un Saurer afișând PROBE.
Imagine

La gara de Nord, pe linia 96.
Imagine

Zburând peste timp, iată-le făcundu-și treaba prin cartierul Berceni în anul 2007 (anul casării).
Pe linia 74 la Platforma Metalurgiei.
Imagine
Imagine

La piața Sudului, plecând în cursă.
Imagine

La Nițu Vasile, 5001 pe linia 74 așteptând semaforul verde să intre pe bd. Emil Racoviță.
Imagine

Pe linia 73 la Platforma Metalurgiei, venind pe bd. Alexandru Obregia.
Imagine
Imagine

În dep. Berceni, un troleibuz Saurer trăindu-și ultimele lui zile.
Imagine

Așa că, anul 2007 a fost ultimul an pentru circulația troleibuzelor Saurer din capitală.
Imagine
Uzina URAC.

Din păcate, nu s-a păstrat nici-un exemplar din cele 22 de bucăți primite. Decât camionul de intervenții venit cu autobuzele, un Scania Vabis, acesta este fabricat undeva între 1958 și 1968. Fotografiile sunt preluate de pe flickr, tramclub și phototrans.eu.

LE: și un filmuleț de nostalgie!

Dacă nu merge, apăsați aici. Vizionare plăcută!
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1150
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde Softronic12 pe 12 Apr 2017, 21:59

Mai țineți minte autobuzele care erau poreclite "broaștele"? au circulat toata viața lor numai pe liniile Express, fabricate între 82 și 84 (chiar dacă modelul respectiv a fost conceput în anii 60) și erau într-un număr aprox de 70 de bucăți venite din Paris după revoluție. Aveau numerele 262 și 264-332.
Au aparținut autobazei Obregia, câteva erau și în Nițu Vasile, alimentau și efectuau CIZ-ul în autobaza Ferentari. Aveau cutie semi automată, motor în față și axă simplă pe spate. Au fost retrase în anul 2004 și casate fără milă, scăpând destul de puține mașini.
Mai bine să vedem câteva poze cu ele de când își făceau veacul pe străzile bucureștene.
Piața Romană.
Imagine

În fața autobazei Obregia.
Imagine

Într-o excursie la Snagov.
Imagine

La Luica, în drum spre autobaza Ferentari.
Imagine

Sărind peste timp, în anul 2005 în cadrul RATB au mai rămas doar 3 autobuze Saviem - 276, 310 și 320.
Imagine

Au ajuns în autobaza rece a Alexandriei cam prin anul 2007, tractate de o intervenție RATB. Între timp, 276 s-a reîntors la casă iar 320 a fost tractată, respectiv casată în anul 2012 de o firmă privată rămănând doar 310. Împrumut niște fotografii ale lui Gabi23 membru metrouusor pentru a face mai clară treaba:
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Pe un vechi cont am încărcat și un filmuleț cu respectivul, luat de la membrii TramClub.


În prezent, 310 zace și acolo din ce în ce mai dezmembrat pe când 276 este adăpostit în autobaza Obregia.
ImagineAutobuz Saviem SC10U - #310 by Kaba Adrian, on Flickr
ImagineInteriorul autobuzului Saviem SC10U #310 by Kaba Adrian, on Flickr
ImagineSemnificatia ,,Coborirea Interzisa" la usa 1 a autobuzului Saviem SC10U #310 by Kaba Adrian, on Flickr
ImagineBordul autobuzului Saviem SC10U #310 by Kaba Adrian, on Flickr

276 știu că este funcțional și într-un timp era folosit la manevrarea autobuzelor Citaro(!)
ImagineAutobuz SAVIEMSC10U - #276 by Kaba Adrian, on Flickr
ImagineAutobuz de muzeu SAVIEM SC10U - #276 by Kaba Adrian, on Flickr
ImagineInterior autobuz SaviemSC10U - #276 by Kaba Adrian, on Flickr
ImagineBordul de conducere al autobuzului Saviem SC10U - #276 by Kaba Adrian, on Flickr

Cât despre alte autobuze salvate, care nu mai au nici-o treabă cu RATB-ul unul cunoscut mai este fostul 331 care este la UPB funcțional(!).
ImagineAutobuzul Saviem SC10U - ex. #331 RATB by Kaba Adrian, on Flickr
ImagineAutobuz SAVIEM ex. RATB #331 by Kaba Adrian, on Flickr

Un autobuz Saviem a mai fost salvat ajungând undeva prin Teleorman(?) ca depozit, din ce știu nu mai are motorul și e posibil să fie fostul 332. Sursă proprie.

Celelalte poze le-am luat de pe diferite forumuri.
Ultima oară modificat de Softronic12 pe 13 Apr 2017, 10:42, modificat de 3 ori în total.
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1150
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde Andrei98 pe 12 Apr 2017, 22:13

Pe cel de la UPB l-am zarit vineri cand am fost in vizita pe acolo, inca este in stare buna.
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 721
Membru din: 15 Iul 2013, 12:27
Localitate: Brasov
Avertismente: 1

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde Softronic12 pe 13 Apr 2017, 10:13

Că tot am vorbit despre autobuzele Saviem, a fost mai mult un reper. Prea multe nu cunosc despre istoria lor, cât despre poze, informații, nu prea am găsit, că făceam un documentar calumea ca la Saurer'uri. Despre ce să fac la următorul post? Despre autobuzele Ikarus, DAC, DAF sau Iveco?
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1150
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde Andrei98 pe 13 Apr 2017, 20:20

Eu zic dupa aparitia lor in Bucuresti in ordine cronologica.
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 721
Membru din: 15 Iul 2013, 12:27
Localitate: Brasov
Avertismente: 1

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde Softronic12 pe 14 Apr 2017, 15:47

Păi, dintre modelele enumerate de mine, în București prima și prima dată au apărut Ikarusurile 556 și 180, undeva în jurul aniilor 70. Au circulat destul de puțin, fiind înlocuite de Ikarusurile 260 și 280 aduse după 75.
Acesta este modelul 180, varianta strămoșească a lui 280. 556 este varianta scurtă, nearticulată.
Am circulat pe multe linii grele din București, precum linia 34 era linie de autobuz în perioada aceea și avea un traseu diferit față de cum îl știam noi din ultimii ani. Erau la autobaza Floreasca atât articulate, cât și nearticulate, și din ce știu, au fost și la Titan.
Imagine
Model din acest autobuz se mai întâlnește prin Ungaria, autobuze de genul acesta sunt folosite la plimbarea turiștilor în Budapesta.

Acestea sunt modelele 260 și 280, care sunt sigur că le recunoaște toată lumea. Au circulat până spre mijlocul aniilor 80, fiind înlocuite de proaspetele autobuze DAC 112 și 117 UD abia ieșite din fabrica Tudor Vladimirescu.
Imagine
Imagine

Autobuzele DAC 112 și 117UD au fost destul de răspindite, atât în București la toate autobazele cât și în toate colțurile în România, câteva încă fiind funcționale și în ziua de astăzi. Au fost casate cu timpul, rămănând destul de puține exemplare modificate în autobuze de intervenții, iar unul, un model 117UD stă părăsit într-o secție a autobazei Alexandria.
Imagine
Imagine
Imagine

În 1994, au venit cele mai moderne autobuze pentru Bucureștiul din acea perioadă, autobuze DAF cu cutie hidramată. Au fost aproape 240 de vehicule dintre care au mai rămas sub 70 de bucăți părăsite în diferite incinte ale RATB-ului. Casarea lor a început în anul 2007 și s-a terminat în anul 2012, fiindcă datorită acestor autobuze a existat o spălare de bani.
Atașez o imagine cu un autobuz în autobaza Pipera în prima sa perioadă de circulație.
Imagine

Și aceeași mașină, acum câțiva ani stând nemișcată de 6 ani de zile.
ImagineAutobuzul DAF SB220 #714 by Kaba Adrian, on Flickr

În anul 2005, au fost aduse 40 de autobuze Iveco SH din Milano în autobaza Pipera pentru o scurtă perioadă de conservare.
Au fost repartizate autobazei Alexandria, primind numerele de la 3321 la 3360. De fabricație începutul aniilor 80, au început să fie casate destul de repede iar ultima lor perioadă de circulație a fost în martie 2011, fiind retrase și așteptând să fie casate sau vândute. Undeva la 20 de autobuze Iveco au fost casate de o firmă privată rămănând doar 3 exemplare, cei drept, încă funcționale în acea perioadă, acesta fiind 3322, 3328 și 3343. Între timp, 3322 și 3328 au ajuns în parcul rece iar 3343 a rămas în garaj (3343 având motor Fiat).
Imagine
Imagine

Pentru fotografii cu autobuzele DAF în circulație găsiți aici iar cu Iveco găsiți aici. Fotografiile de mai sus le-am luat de pe TramClub, transport-în-comun și încă câteva forumuri. Pentru autobuzele Ikarus 260 apărute după revoluție, o să scriu data viitoare.
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1150
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde Softronic12 pe 15 Apr 2017, 02:51

Iată istoria autobuzelor Ikarus 260.50, o istorie mai interesantă fiindcă tatăl meu a fost translator și le-a preluat la începutul aniilor 90. Au venit 177 de mașini, primele în 90-91 care au fost date câte 25-26 ori 50 de bucăți autobazelor Alexandria (385-409; 612-636), Titan (207-232; 637-661), Ferentari (152-176) și Floreasca (1-25) iar în anul 1993 au ajuns seria 42-67 care au stat în conservare în autobaza Pipera, ajungând pe urmă la autobaza Ferentari. Din ce știu, au existat și amestecături.
Au circulat cam pe toate liniile bucureștene până la sosirea autobuzelor DAF și Rocar, iar undeva spre anul 2000 toate Ikarus-urile au suferit câte un RK la URAC.
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Sărind un pic peste timp, iată-le în perioada aniilor 2000 făcându-și treaba prin străzile bucureștene...
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Apoi prin 2006-2007 câteva autobuze au ajuns la URAC pentru RK.
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Tot prin acea perioadă, celelalte autobuze Ikarus se pregăteau pentru ultima lor perioadă de circulație...
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Casarea lor a început cam prin primăvara-vara anului 2007 și s-a terminat aproape în 2009 (nu mai circula niciunul).
Au fost scoase la licitație și câteva autobuze Ikarus la Titan care au fost salvate decât 2 bucăți, ajunse la Fetești care circulă și în ziua de astăzi. Acestea fiind fostele 44 și 66.
Iată un autobuz Ikarus în autobaza Titan trăindu-și ultimele clipe...
Imagine
Imagine

Pe altă parte, la Alexandria au fost băgate câteva bucăți în conservare într-o secție alăturată autobazei. Din păcate, și acestea au fost casate.
Imagine

La Ferentari, au fost modificate în anul 2005 două autobuze Ikarus speciale pentru transport persoane cu handicap. Acestea încă există dar fără vre-o șansă de viață, nu au mai ieșit din garaj de mai bine de 6-7 ani... Acestea sunt 46 și 55.
Imagine

La URAC, se casau fără milă și fără să fi venit cineva cu o idee pentru vre-o donație, ori vreo reducere de preț, s-au tăiat atâtea și atâtea autobuze bune, aruncându-se piese noi din magaziile garajelor...
Imagine

Pe de altă parte, cele de care spuneam de la Fetești circulă fără nici-o problemă. Împrumut iar niște fotografii de-ale lui Gabi23 membru metrouușor.
Acesta este fostul 66 al autobazei Ferentari.
Imagine
Imagine
Imagine

Celelalte imagini le-am luat de pe transport-în-comun și încă câteva forumuri.
Ca o completare, fostul Ikarus 9 pe linia 419.
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1150
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde Softronic12 pe 15 Apr 2017, 19:47

M-am gândit totuși să scriu îndetaliat și despre autobuzele DAF. Au început să vină cu anul 1994 la autobaza Pipera, înlocuind autobuzele DAC și Saurer de acolo (autobuzele DAC au fost date la Alexandria iar Saurerurile au fost trimise în dep Berceni pentru conservare). Seria 665-757 autobuze DAF fabricate în Olanda cu caroserie Hispano Carocerra (spaniolă). Primele au fost până la 697, restul au fost aduse în 1995 și au fost date o parte și la autobaza Nordului, înlocuind astfel autobuzele IK4 și DAC (IK4 au fost casate respectiv modificate pentru intervenții, iar DAC-urile au trecut la Titan). Tot în 1995, au fost cumpărate de la același producător autobuze DAF Eabo, cu caroserie grecească, seriile 205 (diferit față de restul seriilor), 758-777 și 815-834 care au fost date tot la autobaza Pipera, precum în același an au venit autobuze și mai moderne, cu caroserie Castrosua, seria 778-814 (778 a venit mai devreme), iar în perioada aniilor 1996-1997 au venit restul de autobuze Castrosua, seria 835-899, cele de la 885 în sus erau deja Euro 2. Seria 835-899 a aparținut numai de autobaza Nordului, restul fiind la autobaza Pipera.
Haideți să vedem și ceva fotografii cu ele, din prima lor perioadă de circulație, precum și un articol despre ele.
Imagine

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

După vreo 10 ani...
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Începând cu anul 2007 o parte din autobuzele DAF au început să fie transferate către autobaza Ferentari o dată cu înnoirea parcului, întrând în pâine pe liniile 133 și 232.
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Pe de altă parte, câteva autobuze DAF ghinioniste au ajuns la URAC pentru tăiere.
Imagine

S-a încercat să se facă un autobuz DAF turistic pentru București, dar proiectul a fost abandonat iar respectivul zace în autobaza Pipera.
Imagine

S-a făcut și RK-uri la ele.
Imagine

Autobuzele DAF au mai circulat cât au mai circulat iar din martie 2011 au fost retrase o scurtă perioadă, rămănând doar cele de la autobazele Pipera și Nordului.
Din vara acelui an, o parte din autobuzele din autob.Ferentari au fost transferate către Alexandria, Militari și Floreasca înlocuind Rocarurile.
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Cele de la Floreasca au rezistat doar câteva luni, pe când cele de la Alexandria au mai dus-o aproape un an iar cele de la Militari au circulat până în decembrie 2012. Din Ferentari s-a făcut curățenie, o parte din autobuzele DAF au ajuns la tăiere la o firmă privată, cele mai multe au ajuns în conservare în dep. Berceni și câteva au rămas în garaj.
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Au mai existat câteva autobuze norocoase, cel puțin 3 mașini au ajuns la operatori privați scăpând asltfel de tăiere.
Imagine
Imagine

Autobuzele DAF de la autob. Pipera și Nordului au fost și ele retrase cam din același timp cu cele de la Floreasca, la scurt timp o parte din ele au fost casate.
Imagine

În prezent, RATB mai numără cam sub 70 de autobuze DAF. Nu vor mai circula vreodată în dotarea RATB, deșii sunt ținute în continuare.
S-a scris și un articol despre o oarecare vânzare a lor, dar fără nici-un succes...
Imagine

Pe de altă parte, vreo câteva autobuze DAF au fost împrumutate pentru a fi folosite pentru exerciții.
Imagine
Imagine

Au fost cândva cele mai bune mașini, au cărat ani grei călători în partea de nord a Bucureștiului. Din cele 240 de mașini, au mai existat și câteva autobuze DAF pe caroserii Hess și Berkhoff, care nici ele nu mai au nici-o șansă la o viață mai bună.
Fotografiile le-am luat de pe mai multe forumuri.

Și un colaj cu vechiile mele filmulețe... pe ultima lor linie din viață.

Cât mi-au plăcut mașinile astea, au fost pe locul 2 pentru mine după Ikarusurile 260.
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1150
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde Softronic12 pe 17 Apr 2017, 16:04

Haideți să vorbesc scurt și despre autobuzele Roman 112, precum și despre DAC-urile 112 și 117UD.
De autobuzele Roman știu că au început să apară la începutul aniilor 70. Au circulat până spre sfârșitul aniilor 90 fiind înlocuite de autobuzele DAC 112 și 117UD.
Imagine

Au fost casate rămănând puține exemplare, modificate și pentru intervenții, la mijlocul aniilor 90 unul încă mai circula pe străzile bucureștene, dar nu pe linii cu călători.
Imagine
Iar din '97 un autobuz Roman stă părăsit în parcul rece al autobazei Alexandria din ce în ce mai descompletat... nu avea km necesari pentru casare și a fost tras pe dreapta.
Imagine

Cât despre DAC-uri, au circulat într-un număr destul de mare în București, undeva la 400-500 de bucăți, casate cu timpul. Au aparținut de toate unitățile la vremea lor.
Imagine
Imagine

Acestea au fost casate devreme, rămănând doar un exemplar, ca autobuzul Roman specificat mai sus.
Imagine
Imagine

La revoluție erau destul de întâlnite printre străzile bucureștene...
Imagine

O dată cu venirea autobuzelor Citaro, încet-încet autobuzele DAC dispăreau din peisajul bucureștean.
Imagine

La ora actuală, se mai numără câteva autobuze DAC 112 modificate pentru intervenții. Din vreo 10 exemplare, mai circulă doar jumătate din ele.
Imagini luate de pe diferite forumuri.
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1150
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde cfr fan pe 17 Aug 2017, 04:08

Daniel scrie:Mi-ai facut o mare supriza cu autobuzele astea. :clap: :clap: :clap: Stiu ca in anul respectiv vazusem unul in curte la URAC. Mai apoi in primavara respectiva (sa fi fost in februarie) a fost o mare conferinta de presa unde au fost prezentate si promovate puternic. Se spunea atunci din ce imi aduc aminte ca mai toate autobuzele DAC vor fi modernizate in felul asta. Aratau intr-un mare fel sa zic asa pentru vremea aia. La ceva vreme dupa nu s-a mai zis nimic despre proiect si cum ai descris si tu, au ramas cele trei bucati si cam atat. Pacat. Dar, asta este evolutia, incepusera sa apara si Rocar de Simon si asta cred ca a dus la sfarsitul oarecum prematur al proiectului... La autobuzele DAC stiu ca erau niste probleme cu tabla din care era facuta cutia. Era de calitate proasta si rugineau pe toate partile.

Corecție,au existat doar două:1889 și 515
cfr fan


Mesaje: 75
Membru din: 06 Aug 2017, 21:26
Localitate: bucuresti

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde Softronic12 pe 17 Aug 2017, 10:18

515 (Timisoara), 592 si 1889... pe ultimele 2 le-am vazut in ultima perioada circulau in 141 si 242, ultimul care a circulat a fost 592 pana la sfarsitul lui dec 2009 cand a fost retras si dus la casare alaturi de 1889 in ian 2010... 1889 era in garaj descompletat aproape de statie.
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1150
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde cfr fan pe 01 Oct 2017, 14:15

Softronic12 scrie:Că tot am vorbit despre autobuzele Saviem, a fost mai mult un reper. Prea multe nu cunosc despre istoria lor, cât despre poze, informații, nu prea am găsit, că făceam un documentar calumea ca la Saurer'uri. Despre ce să fac la următorul post? Despre autobuzele Ikarus, DAC, DAF sau Iveco?

Dacă te interesează,modelul de saviem este sc10 și a fost produs între 1965 și 1989
cfr fan


Mesaje: 75
Membru din: 06 Aug 2017, 21:26
Localitate: bucuresti

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde cfr fan pe 01 Oct 2017, 14:18

Softronic12 scrie:515 (Timisoara), 592 si 1889... pe ultimele 2 le-am vazut in ultima perioada circulau in 141 si 242, ultimul care a circulat a fost 592 pana la sfarsitul lui dec 2009 cand a fost retras si dus la casare alaturi de 1889 in ian 2010... 1889 era in garaj descompletat aproape de statie.

Oricum,ăștia de la RATB au fost idioți că le-au tăiat,mergeau și acuma:2002,mai nou decât citaro.
cfr fan


Mesaje: 75
Membru din: 06 Aug 2017, 21:26
Localitate: bucuresti

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde Softronic12 pe 01 Oct 2017, 16:04

Autobuzele de generatie veche le stiu destul de bine. ;) :roll: Daca e sa ma iau sa le descriu detaliat as umple mesajele aiurea si as plictisi cititorii. :lol:
Ca sa-ti fac o scurta descriere despre fostele autobuze Saviem ale RATB-ului nu te pregatii sa citesti fara popcorn. :? :lol:

Totul a inceput in anul 1958, in Franta avea sa se lanseze un nou model de autobuz urban si asa a luat nastere autobuzul Saviem SC10(U). In 1961 a ajuns primul model de autobuz Saviem in garajul RATP din Paris, iar din 1965 au inceput sa se fabrice in serie cu timpul facandu-se imbunatatiri. Din 1982, Saviemul a luat licenta Renault (unele din aceste autobuze au ajuns in Cluj) fabricandu-se pana in anul 1989. In acea perioada, RATP-ul pregatea autobuze Saviem SC10U pentru casare asa ajungand drept donatie in diverse orase din Romania, numai in Bucuresti au ajuns cca 70 de autobuze intre 1991 si 1992 avand nr. de parc/inventar 262 si 264-332. Au stat la autobaza Obregia si in depoul Nitu Vasile (unde sunt DAF-urile si Rocarurile) alimentand in autobaza Ferentari. Circulau pe liniile express 781 (Piata Resita-Piata Victoriei, actual 381), 784 (Piata de Gros-Piata Romana) si 785 (Cartier Militari/Drumul Taberei-Piata Obor), pe 782 erau Saureruri de la Pipera iar 783 s-a infiintat tarziu. Ultimele linii care circulau erau 781 si 784, dupa anul 2000 cand incet-incet se pregateau de sfarsit. In 2004, s-au casat fara mila scapand de masacrare in autobaza Obregia 276, 310, 320, 331 si 332 (cel putin, nu stiu de altele). In 2005, 276, 310 si 320 au plecat in parcul rece de la Alexandria 276 intorcandu-se destul de repede la garaj, 320 a fost valorificat ca fier vechi si dus de o firma particulara de casari in martie 2012 ramanand doar 310 printre straini.
331 a ajuns la UPB si este functional, dar nu iese pe strada iar 332 a ajuns pe undeva prin Teleorman la un actual angajat al RATB-ului, din ce stiu este fara motor si este folosit doar pentru depozitare. Asa autobuzele Saviem au facut aproape 15 ani de istorie si la RATB, dupa ce au facut 20 la RATP. Cele de la RATB erau pana la sfarsitul aniilor '70 fiindca cele de dupa sunt cu licenta Renault.
Aici 320 isi lua un ultim la revedere de la prietenii lui, fiind pregatit de sfarsit. :cry:
Imagine

Sper ca te-am lamurit mai exact... :oops: :roll:
Inlegatura cu idiotii din RATB... de ce zici ca UDANurile erau mai noi ca Citaro? ca actualele in niciun caz. :lol: Sau vrei sa spui ca productia autobuzelor Citaro a inceput din 1997? :think: La RATB 99% din masinile care ajung sfarsesc acolo. :evil: n-ai sa vezi sa se respecte Bucurestiul vreodata ca Paris, Budapesta sau Berlin. IN VECI! :evil:
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1150
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde cfr fan pe 01 Oct 2017, 18:19

Softronic12 scrie:Autobuzele de generatie veche le stiu destul de bine. ;) :roll: Daca e sa ma iau sa le descriu detaliat as umple mesajele aiurea si as plictisi cititorii. :lol:
Ca sa-ti fac o scurta descriere despre fostele autobuze Saviem ale RATB-ului nu te pregatii sa citesti fara popcorn. :? :lol:

Totul a inceput in anul 1958, in Franta avea sa se lanseze un nou model de autobuz urban si asa a luat nastere autobuzul Saviem SC10(U). In 1961 a ajuns primul model de autobuz Saviem in garajul RATP din Paris, iar din 1965 au inceput sa se fabrice in serie cu timpul facandu-se imbunatatiri. Din 1982, Saviemul a luat licenta Renault (unele din aceste autobuze au ajuns in Cluj) fabricandu-se pana in anul 1989. In acea perioada, RATP-ul pregatea autobuze Saviem SC10U pentru casare asa ajungand drept donatie in diverse orase din Romania, numai in Bucuresti au ajuns cca 70 de autobuze intre 1991 si 1992 avand nr. de parc/inventar 262 si 264-332. Au stat la autobaza Obregia si in depoul Nitu Vasile (unde sunt DAF-urile si Rocarurile) alimentand in autobaza Ferentari. Circulau pe liniile express 781 (Piata Resita-Piata Victoriei, actual 381), 784 (Piata de Gros-Piata Romana) si 785 (Cartier Militari/Drumul Taberei-Piata Obor), pe 782 erau Saureruri de la Pipera iar 783 s-a infiintat tarziu. Ultimele linii care circulau erau 781 si 784, dupa anul 2000 cand incet-incet se pregateau de sfarsit. In 2004, s-au casat fara mila scapand de masacrare in autobaza Obregia 276, 310, 320, 331 si 332 (cel putin, nu stiu de altele). In 2005, 276, 310 si 320 au plecat in parcul rece de la Alexandria 276 intorcandu-se destul de repede la garaj, 320 a fost valorificat ca fier vechi si dus de o firma particulara de casari in martie 2012 ramanand doar 310 printre straini.
331 a ajuns la UPB si este functional, dar nu iese pe strada iar 332 a ajuns pe undeva prin Teleorman la un actual angajat al RATB-ului, din ce stiu este fara motor si este folosit doar pentru depozitare. Asa autobuzele Saviem au facut aproape 15 ani de istorie si la RATB, dupa ce au facut 20 la RATP. Cele de la RATB erau pana la sfarsitul aniilor '70 fiindca cele de dupa sunt cu licenta Renault.
Aici 320 isi lua un ultim la revedere de la prietenii lui, fiind pregatit de sfarsit. :cry:
Imagine

Sper ca te-am lamurit mai exact... :oops: :roll:
Inlegatura cu idiotii din RATB... de ce zici ca UDANurile erau mai noi ca Citaro? ca actualele in niciun caz. :lol: Sau vrei sa spui ca productia autobuzelor Citaro a inceput din 1997? :think: La RATB 99% din masinile care ajung sfarsesc acolo. :evil: n-ai sa vezi sa se respecte Bucurestiul vreodata ca Paris, Budapesta sau Berlin. IN VECI! :evil:

Dar ce părere ai despre autobuzele euro bus diadmond?Ar trebui să intre la RATB?
cfr fan


Mesaje: 75
Membru din: 06 Aug 2017, 21:26
Localitate: bucuresti

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde Softronic12 pe 01 Oct 2017, 20:48

Nu sunt in masura sa-mi dau cu parerea, dar despre respectivele autobuze am auzit recent. Cica ar fi romanesti... :think: dar dupa nume imi dau seama ca e altceva la mijloc, masina nu e romaneasca e ceva intre turcesc si chinezesc, e o colaborare cu BMC-ul cu piese chinezesti mai exact :lol: infine, nu stiu cat de reusite sunt mai ales ca parte tehnica, ce consum au (deobicei 30%, 40 in oras) stiu ca circula deja in Iasi, nu ma iau ca e E6 asta nu demonstreaza ca motorul e unul sfant, iar dintr-un scurt search vad prea mult plastic, design-ul nu e cine stie ce frumusete, prea multa electronica (adica risti ca de la un senzor defect sa nu-ti plece) ca pret stiam ca pana in 200 de mii de euro (parca 170).
Avand in vedere ca ruleaza in Romania si la noi mereu se strica masinile, mai ales in Bucuresti, intretinerea ar trebuii sa fie una nu prea costisitoare, adica sa-ti permiti sa-ti faci o magazie de piese cat sa intretii macar 3 sferturi din masini pe traseu fara probleme. In mare parte piesele trebuie sa fie mecanice, si mereu sa ai ulei si anvelope. Dar astea noi sunt concepute sa duca 10 ani ca dupa sa le tai, sa iei altele si tot asa. :evil: Avand in vedere ca sunt niste masini ceva mai unicate deci, nu pot rula prea mult ca cu timpul piese nu se vor mai fabrica doar contrafacute, dar ce e original e original. Intr-un final, nu sunt prea bune pentru Bucuresti. Mai ales ca mentenanta autobuzelor in Bucuresti, de cand o stiu nu a fost una prea buna. Candva, acum nu stiu daca si acum, un autobuz circula numai daca, soferii, dadeau banul :evil: altfel devenea donator pentru celelalte ramase.
Asa ca daca s-a apucat calea asta, o data la 10-15 ani in Bucuresti vor trebuii luate alte masini in loc sa intre la RK cele vechi. Halala romanie(da, cu r mic)... :evil:

LE: pentru a clarifica treaba...
Imagine
Ultima oară modificat de Softronic12 pe 07 Oct 2017, 02:17, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1150
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde Softronic12 pe 03 Oct 2017, 02:05

@cfr fan, am gasit pe facebook poza ta cu 611 si 3328, asa ca o atasez aici.
Nu s-au schimbat prea multe...
Imagine
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1150
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde cfr fan pe 03 Oct 2017, 14:25

Softronic12 scrie:@cfr fan, am gasit pe facebook poza ta cu 611 si 3328, asa ca o atasez aici.
Nu s-au schimbat prea multe...
Imagine

Asa e,dar s-a luat de simon-ul și maldărul de IVECO
cfr fan


Mesaje: 75
Membru din: 06 Aug 2017, 21:26
Localitate: bucuresti

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde cfr fan pe 03 Oct 2017, 17:47

pe 253 ce autobuze au mers?
cfr fan


Mesaje: 75
Membru din: 06 Aug 2017, 21:26
Localitate: bucuresti

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde Softronic12 pe 10 Oct 2017, 20:44

Pfff...de-alungul timpului DAC UDM, Ikarus 260, DeSimon si actual Citaro. Stiu ca linia apartinea de autobaza Titan, astfel erau trimise UDM-uri si Ikarusuri de la ei apoi a fost transferata la Floreasca trimitand DeSimonuri. Dand un search pe stfp am gasit atat DeSimonuri de la Titan, cat si de la Floreasca. Nici nu stiu exact anul in care s-a efectuat transferul intre garaje, tin sa cred ca prin 2007. :? Oricum imi amintesc in acea perioada, cand se vorbea la Faur prin 2005 ca ziceau cei de pe 311 ca 253 e linie usoara. :P
Si de amintire, 2067 la cap de linie Fundeni foto Catalin Ghita.
Imagine
PS: nu mai da quote la mesajul anterior!
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1150
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde cfr fan pe 11 Oct 2017, 20:18

Mersi pentru informații
cfr fan


Mesaje: 75
Membru din: 06 Aug 2017, 21:26
Localitate: bucuresti

Re: Parc autobuze Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Mesajde Softronic12 pe 13 Oct 2017, 00:30

Vă mai amintiți de ele? au fost doar 3 la număr, modernizate în anul 2002 la URAC.
Denumirea lor corectă era DAC 2002 UDAN (Urban Diesel Adrian Năstase).
Au fost aduse cam prin anul 2000 la URAC pentru modernizare, 3 autobuze DAC 112 UDM ale autobazei Ferentari. Fiind un proiect de-a lui Adrian Năstase pentru modernizarea autobuzelor DAC....
Față de autobuzele DAC obișnuite, UDAN-urile aveau motorul în spate, așezat vertical, fiind mai silențioase. Cu timpul li s-au montat alte motoare și scaune, ambele de Ikarus. După linia 173, au fost mutate o perioadă pe 232, apoi pe alte linii. Iar în anul casării, în 2009 au fost mutate pe linia 242 (Piața de Gros - Piața Sudului, actualmente desființată). Ultimul dintre ele care a circulat a fost 592 (1889 era deja descompletat). Nu știu dacă o mai exista 515...

UDAN-ul de la Timisoara. ;) Nu stiu sigur daca o mai circula. :?
Imagine
Sursa:RATT Timisoara
Avatar utilizator
Softronic12


Mesaje: 1150
Membru din: 09 Mar 2013, 23:39
Localitate: Buzău

Anterior

Înapoi la AUTOBUZE

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki