Daniel scrie:Mi-ai facut o mare supriza cu autobuzele astea.![]()
![]()
Stiu ca in anul respectiv vazusem unul in curte la URAC. Mai apoi in primavara respectiva (sa fi fost in februarie) a fost o mare conferinta de presa unde au fost prezentate si promovate puternic. Se spunea atunci din ce imi aduc aminte ca mai toate autobuzele DAC vor fi modernizate in felul asta. Aratau intr-un mare fel sa zic asa pentru vremea aia. La ceva vreme dupa nu s-a mai zis nimic despre proiect si cum ai descris si tu, au ramas cele trei bucati si cam atat. Pacat. Dar, asta este evolutia, incepusera sa apara si Rocar de Simon si asta cred ca a dus la sfarsitul oarecum prematur al proiectului... La autobuzele DAC stiu ca erau niste probleme cu tabla din care era facuta cutia. Era de calitate proasta si rugineau pe toate partile.
Softronic12 scrie:Că tot am vorbit despre autobuzele Saviem, a fost mai mult un reper. Prea multe nu cunosc despre istoria lor, cât despre poze, informații, nu prea am găsit, că făceam un documentar calumea ca la Saurer'uri. Despre ce să fac la următorul post? Despre autobuzele Ikarus, DAC, DAF sau Iveco?
Softronic12 scrie:515 (Timisoara), 592 si 1889... pe ultimele 2 le-am vazut in ultima perioada circulau in 141 si 242, ultimul care a circulat a fost 592 pana la sfarsitul lui dec 2009 cand a fost retras si dus la casare alaturi de 1889 in ian 2010... 1889 era in garaj descompletat aproape de statie.
Softronic12 scrie:Autobuzele de generatie veche le stiu destul de bine.![]()
Daca e sa ma iau sa le descriu detaliat as umple mesajele aiurea si as plictisi cititorii.
Ca sa-ti fac o scurta descriere despre fostele autobuze Saviem ale RATB-ului nu te pregatii sa citesti fara popcorn.![]()
Totul a inceput in anul 1958, in Franta avea sa se lanseze un nou model de autobuz urban si asa a luat nastere autobuzul Saviem SC10(U). In 1961 a ajuns primul model de autobuz Saviem in garajul RATP din Paris, iar din 1965 au inceput sa se fabrice in serie cu timpul facandu-se imbunatatiri. Din 1982, Saviemul a luat licenta Renault (unele din aceste autobuze au ajuns in Cluj) fabricandu-se pana in anul 1989. In acea perioada, RATP-ul pregatea autobuze Saviem SC10U pentru casare asa ajungand drept donatie in diverse orase din Romania, numai in Bucuresti au ajuns cca 70 de autobuze intre 1991 si 1992 avand nr. de parc/inventar 262 si 264-332. Au stat la autobaza Obregia si in depoul Nitu Vasile (unde sunt DAF-urile si Rocarurile) alimentand in autobaza Ferentari. Circulau pe liniile express 781 (Piata Resita-Piata Victoriei, actual 381), 784 (Piata de Gros-Piata Romana) si 785 (Cartier Militari/Drumul Taberei-Piata Obor), pe 782 erau Saureruri de la Pipera iar 783 s-a infiintat tarziu. Ultimele linii care circulau erau 781 si 784, dupa anul 2000 cand incet-incet se pregateau de sfarsit. In 2004, s-au casat fara mila scapand de masacrare in autobaza Obregia 276, 310, 320, 331 si 332 (cel putin, nu stiu de altele). In 2005, 276, 310 si 320 au plecat in parcul rece de la Alexandria 276 intorcandu-se destul de repede la garaj, 320 a fost valorificat ca fier vechi si dus de o firma particulara de casari in martie 2012 ramanand doar 310 printre straini.
331 a ajuns la UPB si este functional, dar nu iese pe strada iar 332 a ajuns pe undeva prin Teleorman la un actual angajat al RATB-ului, din ce stiu este fara motor si este folosit doar pentru depozitare. Asa autobuzele Saviem au facut aproape 15 ani de istorie si la RATB, dupa ce au facut 20 la RATP. Cele de la RATB erau pana la sfarsitul aniilor '70 fiindca cele de dupa sunt cu licenta Renault.
Aici 320 isi lua un ultim la revedere de la prietenii lui, fiind pregatit de sfarsit.
Sper ca te-am lamurit mai exact...![]()
Inlegatura cu idiotii din RATB... de ce zici ca UDANurile erau mai noi ca Citaro? ca actualele in niciun caz.Sau vrei sa spui ca productia autobuzelor Citaro a inceput din 1997?
La RATB 99% din masinile care ajung sfarsesc acolo.
n-ai sa vezi sa se respecte Bucurestiul vreodata ca Paris, Budapesta sau Berlin. IN VECI!
Softronic12 scrie:@cfr fan, am gasit pe facebook poza ta cu 611 si 3328, asa ca o atasez aici.
Nu s-au schimbat prea multe...
Vă mai amintiți de ele? au fost doar 3 la număr, modernizate în anul 2002 la URAC.
Denumirea lor corectă era DAC 2002 UDAN (Urban Diesel Adrian Năstase).
Au fost aduse cam prin anul 2000 la URAC pentru modernizare, 3 autobuze DAC 112 UDM ale autobazei Ferentari. Fiind un proiect de-a lui Adrian Năstase pentru modernizarea autobuzelor DAC....
Față de autobuzele DAC obișnuite, UDAN-urile aveau motorul în spate, așezat vertical, fiind mai silențioase. Cu timpul li s-au montat alte motoare și scaune, ambele de Ikarus. După linia 173, au fost mutate o perioadă pe 232, apoi pe alte linii. Iar în anul casării, în 2009 au fost mutate pe linia 242 (Piața de Gros - Piața Sudului, actualmente desființată). Ultimul dintre ele care a circulat a fost 592 (1889 era deja descompletat). Nu știu dacă o mai exista 515...
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group