Autobuze Mercedes Benz O 405 GN
- Cursa dinspre Zurbaua se apropie de statia 'Primaria Dragomiresti' / Foto: Daniel
Ei bine, in zona Bucurestiului, un astfel de autobuz a fost achizitionat recent la mana a doua din Germania, de catre o companie privata de transport persoane ce efectueaza curse pe noul traseu al fostei linii
RATB 421, actualmente intre
Piata Gorjului si
Comuna Dragomiresti - Vale (Sat Zurbaua) din judetul Ilfov. Pentru ca sunt adeptul autobuzelor si troleibuzelor articulate, de mare capacitate, extrem de necesare in zona Bucurestiului, tin sa va prezint unul din autobuzele de acest fel aflat in circulatie pe o linie de periferie a Capitalei.
- Un autobuz Mercedes articulat de generatie mai veche pe traseul 421 / Foto: Daniel
Pe acest traseu circula o singura masina de acest tip, introdusa cu doar cateva zile in urma, alaturi de alte doua masini de capacitate mica, marca Cibro introduse in urma cu aproape doua luni, in urma rezilierii unilaterale a contractului dintre
RATB si
Primaria Dragomiresti – Vale, Ilfov.
- Autobuz articulat Mercedes-Benz tip O 405 GN / Foto: Daniel
Articulatul iese la traseu cu precadere la intervalele orare maxime ca solicitare. E drept ca ar mai fi nevoie de cel putin inca o masina de acest tip la orele de varf, deoarece exista un numar foarte mare de calatori pe acest traseu.
Scurt istoric al masinilor de tip
O 405 GN:
- Pasageri in zona din fata a masinii / Foto: Daniel
Autobuzele de acest tip, au fost construite intre anii 1994 si 2001. Articulatul de tip
O 405 GN denumit si
GN2 a aparut la numai doi ani de la primul tip denumit
O 405 N sau
O 405 GN1. Cele din prima serie au fost fabricate intre anii 1992 si 1994.
- Imagine dinspre remorca spre prima unitate / Foto: Daniel
Diferentele fata de primul model sunt la partea de design,
GN2-ul beneficiind de forme mai rafinate, precum si o distanta mai mare intre rotile primei unitati.
- O panorama a zonei articulatiei masinii / Foto: Daniel
Propulsia se afla in cea de-a doua unitate (remorca) si se bazeaza pe un motor Diesel amplasat in partea din spate, plasat pe ultima punte (propulsoare) a masinii.
- Interior al remorcii / Foto: Daniel
Ca o curiozitate, acest model a stat la baza troleibuzelor produse in anul 1997 de catre Mercedes pentru Regia de Transport Public din Zurich (VBZ), pornind de la un prototip de autobuz creat in anul 1996.
Inainte de a trece la o serie de date tehnice, va mai ofer cateva imagini din interiorul masinii:
- Panorama din remorca spre zona articulatiei / Foto: Daniel
- Imagine de ansamblu a interiorului primului segment / Foto: Daniel
- Afisaj electronic si elemente interioare articulatie / Foto: Daniel
- O alta imagine de ansamblu a interiorului remorcii / Foto: Daniel
- Ciocanele de spargere a geamului in caz de urgenta sunt la locul lor / Foto: Daniel
- Scaune captusite / Foto: Daniel
- Detaliu elemente articulatie / Foto: Daniel
- O alta panorama a interiorului din zona articulatiei / Foto: Daniel
- Interior usi / Foto: Daniel
Specificatii tehnice:
- Masina MB tip O 405 GN articulata in zona Valea Cascadelor din Bucuresti / Foto: Daniel
Producator: Mercedes Benz
Designul: Linienbus
Anii de fabricatie: 1992 – 2001
Numar de punti (osii): 3
Punti motoare: 1
Puterea motorului: 184 kW/ 250PS (versiunea standard) si 220 kW / 300 PS (altele).
Viteza maxima: 84km/h
Lungime: 17.900mm
Latime: 2.500mm
Inaltime: 3.000mm
Inaltimea (deasupra usilor): usa 1 - 370mm, usa 2 - 340mm
Numarul de locuri (sezut): 54
Numarul de locuri (in picioare): 108
Tara: 15.400 kg
Greutatea maxima admisa: 27.000 kg
Predecesorul sau a fost: Mercedes-Benz
O 405 GSucccesorul sau este: Mercedes-Benz
O 530 CitaroModele similare:
MAN NG 272 Observatii: punga de aer comprimat pentru coborare vehicol (de tip Kneeling) este plasata pe partea dreapta a acestuia.
Sursa datelor:
Wikipedia
- Alta panorama a interiorului masinii / Foto: Daniel
Din ceea ce am inteles, astfel de autobuze articulate circula si in alte orase din Romania. Arad este doar unul dintre ele. E drept, ca sunt o solutie buna pentru transportul in comun de mare capacitate, solutie insa nebagata in seama de catre RATB in ultimii 15 ani, Bucurestiul fiind un oras cu o populatie de peste 2 milioane de locuitori!
Impresii:
- Imagine de noapte din primul segment al masinii / Foto: Daniel
In urma calatoriei cu acest tip de autobuz articulat, am observat ca motorul este extrem de silentios, as putea spune cu mult mai silentios decat al unui
Citaro 4 “low floor” nearticulat. Suspensiile se comporta bine la gropile din drum. Este o masina fiabila, dovada rezistenta in timp. In plus, capacitatea mare de transport recomanda acest vehicol ca solutie optima in transportul de calatori pe distante scurte in zonele in care nu exista cale ferata. Se descurca excelent in curbe stranse si pe strazi inguste, datorita articulatiei care permite viraje in curbe foarte stranse. Mai mult, scaunele sunt captusite si exista un sistem de incalzire si ventilatie al salonului perfect functional ce ridica mult gradul de comfort al pasagerilor.
Opinia calatorilor de pe traseul 421.
- Imagine de noapte cu interiorul remorcii / Foto: daniel
Majoritatea celor care utilizeaza acest autobuz sunt extrem de multumiti de aspectul sau, de faptul ca se poate calatori in conditii umane, fara a fi inghestuiti. Majoritatea calatorilor isi doresc aparitia mai multor masini de acest tip si considera un progres real si asteptat de multa vreme in trecerea de la masini de capacitate redusa la autobuze civilizate.
De altfel, introducerea cel putin a inca unui vechicol de acest tip la orele de varf, este dorinta majoritatii locuitorilor comunei Dragomiresti – Vale, care folosesc transportul in comun.
- Pasageri multumiti / Foto: Daniel
Sa speram ca Primaria din localitate, va reusi sa mai introduca cel putin o masina de acest fel, care culmea, se descurca excelent pe traseu, contrar parerilor oficialilor din RATB care motiveaza lispa de interes pentru masinile articulate din cauza ca sunt prea multe masini parcate pe strada iar traficul este aglomerat. Oare asa sa fie?