Pagina 1 din 2

Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 12 Noi 2012, 22:08
de Vatmanu076
Duminica, am gasit in apropierea Depoului Giurgiu, 2 IK4 care au apartinut ale RATB-ului la garajul Ferentari.
De mentionat faptul ca IK4-le rosu este de VANZARE.
Image00004 (Large).jpg

Image00003 (Large).jpg

Image00002 (Large).jpg

Image00001 (Large).jpg

Image00006 (Large).jpg

Image00005 (Large).jpg

Image00003 (Large).jpg

Image00002 (Large).jpg

Image00001 (Large).jpg

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 12 Noi 2012, 23:04
de Daniel
Imi aduc aminte cu nostalgie de vremurile cand masinile astea circulau pe mai toate liniile din Bucuresti. Cateva masini de acest fel circulau si in Sinaia pana la Furnica. Pana prin anul 2000 (chiar si dupa) mai exista un astfel de autobuz perfect functional si in forma originala (pana si schema originala de vopsire a ITB-ului o avea!) la Herculane. A fost in locuit de ani buni cu un Mercedes Conecto. Nu stiu ce s-a intimplat cu acel autobuz. Era in stare perfecta! :)

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 13 Noi 2012, 21:41
de Chev Celios
Aceste doua IK4 apartin de Teatrul Odeon (cel rosu) si Teatrul Mic sau foarte mic(cel verde). Erau folosite la carat decorurile prin tara.Ele au fost inlocuite la RATB de catre Rocaruri si Dafuri nu de Citaro.

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 13 Noi 2012, 21:46
de Daniel
Scuze, ca am scris in graba Citaro in loc de Conecto. Insa, daca erai atent acolo am facut referire clara la Herculane, nu la Bucuresti, ITB (RATB)! :mrgreen:

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 16 Ian 2013, 10:15
de Daf-Adrian 735
Ambele autobuze, au fost urbane la inceput. Ele au fost modificate in uzina URAC. Proprietarul lor, se numeste "JAN" (numele real Petcu Ion) - fost mecanic la autob. Ferentari.
Inlegatura cu subiectul, ultimele modicane este B 98 FER - acesta apartine de Ferentari, modificat din autobuz urban la sfarsitul aniilor '80 sau '90. Din fericire, mai exista un autobuz IK4 urban, care, acesta este parcat in autob. rece al Alexandriei, si are nr. de inmatriculare B 66 RTB. A fost scos din circulatie la sfarsitul aniilor '90 pentru conservare. Acesta inca exista intreg, fiind pastrat pentru muzeul RATB.
Iata si o imagine cu respectivul mai demult:
Imagine

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 16 Ian 2013, 12:38
de Daniel
Raman uimit de faptul ca acest autobuz a ramas intact. Stiam ca ultimul exemplar supravietuitor in forma si culorile originale ale ITB-ului se afla prin anul 2000 inca in stare de functionare in statiunea Baile Herculane.

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 16 Ian 2013, 20:07
de COSTACHE MIHAIL
Am facut si eu cateva poze acestui autobuz la I.P.R.S. Baneasa pe vremea cand era in stare de functionare: Observati doua scheme de culori!


dsc07061_181.jpg
dsc07062_195.jpg
dsc07063_126.jpg
dsc07065_150.jpg
dsc07067_162.jpg
dsc07069_114.jpg

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 17 Ian 2013, 14:34
de Trifu22
Felicitari pentru aceste fotografii vintage!

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 17 Ian 2013, 15:13
de Daniel
De linia 475 nu-mi mai aduc aminte, insa vad o poza cu linia rapida 331. Dintre liniile rapide pe vremuri din ce imi mai amintesc faceau parte si liniile 300, 333, 334 si 336. Oricum imi aduc aminte de copilaria mea cand astfel de masini circulau pe traseele 176 si 276 devenite ulterior 182 si 282. O reintalnire placuta cu niste masini zic eu de legenda in Bucuresti! Iti multumesc Mihail! :clap: :clap: :clap:

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 17 Ian 2013, 23:19
de Chev Celios
In trecut liniile sub forma 3XX erau linii rapide.

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 21 Mar 2013, 06:28
de Andrey #4509
Acum zace in Autobaza Alexandria. :(

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 21 Mar 2013, 10:11
de Ikarus_260
Au mai fost autobuze IK4, dar casate cu timpul...

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 21 Mar 2013, 10:57
de COSTACHE MIHAIL
Imi aduc aminte ca pe tablite la liniile rapide scria cu verde, si nu cu negru ca la celelalte. Chiar si in fotografia mea, unde autobuzul avea scris pe panza 331, tot cu verde este scris. De obicei pe liniile rapide circulau astfel de autobuze IK4, nefiind articulate erau mai iuti decat celelalte. Insa pe liniile 333 si 334 au circulat autobuze DAC articulate.
Linia 475 a fost o linie preoraseneasca si circula intre I.P.R.S. Baneasa si Comuna Tunari, mai mult pentru a prelua muncitorii de la I.P.R.S. Baneasa care locuiau in com. Tunari. Aceasta linie circula de luni pana vineri, doar in orele de varf, intre orele 5-8 si 13-18. Erau 2 masini pe traseu. O semicursa era de 30 de minute, insa daca soferul baga piciorul in pedala, in 14 minute circula de la cap la cap, apoi 16 de minute era liber sa stea la cap. Numai ca soferilor nu le placea sa stea izolati la cap de linie in Tunari, iar cand ajungea la acest capat, plecau imediat, asa ca stateau la Baneasa uneori si 30 de min pana sa le vina randul sa plece iar in cursa pentru ca erau mai multi soferi acolo existand si alte linii gen 167, 233, 148 si 301 fosta 231. Si tot acolo mai era si controloarea de cap de linie, deci aveau cum sa omoare timpul si cu cine sa stea de vorba. Pe aceasta linie erau 2 masini pe traseu. Si circulau la interval de 30 de minute, cursa fiind de o ora. Dar pentru ca soferii nu stateau la Tunari ci se intorceau imediat, prindeau si cealalta masina la Baneasa uneori chiar cu 5 minute pana sa plece aceasta. Asa ca foarte des la IPRS Baneasa erau ambele autobuze de 475. Mult timp, titulare pe acesta linie erau autobuzele IK4 - 611 si DAC UDM 535.
Autobuzul 611 a circulat pe linia 475 pana la scoaterea acestuia din circulatie. Dar din cand in cand fiind in rezerva sau in weekend cand linia 475 nu circula, autobuzul 611 condus de D-l Vali, mai circula si pe liniile 233, 261 si alte linii marginase. Imi amintesc o faza tare, prin anul 1996 daca nu ma insel, D-l Vali intrase cu 611 in autobaza Nordului venit de pe linia 475, se incheiase programul de dimineata. Si era nevoie de un autobuz pe linia 331, si a plecat D-l Vali in cursa cu @611. In acea vreme pe linia 331 nu mai circulau nici macar DAC UDM, ce sa mai zic de IK4, lumea aproape ca si uitase de acestea. Circulau numai Ikarus 260. Si cand a intrat si IK4 pe traseu, oamenii il priveau si nu prea se urcau in el, ci fugeau toti in spate unde era un 331 Ikarus 260.
In perioada cand am pozat eu pe 611, mai erau in circulatie autobuzele IK4 : @1626 si @1625 pe linia 233, mai era @1628 pe linia 304 si 263 pe linia 261.
So daca tot am pomenit de linia 233, aceasta circula de la metrou Aurel Vlaicu, Aeroport Baneasa, IPRS Baneasa, avea acelasi regim ca si 475, adica tot doua autobuze pe traseu, (IK4 @1625 si @1626) , tot la interval de 30 de minute, dar semicursa era mai lunga, nu mai stateau la cap asa mult ca cele din linie 475.Si din cate imi amintesc, nici autobuzele din linia 233 nu circulau sambata si duminica.

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 30 Apr 2013, 19:24
de Ikarus_260
Două autobuze IK4 au fost salvate acum 20 și ceva de ani de la fostul garaj Șerban Vodă. Au fost modificate.

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 11 Noi 2013, 20:28
de Ikarus_260
Vă rog să ștergeți acest mesaj. Mulțumesc anticipat!

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 09 Apr 2014, 22:27
de Vatmanu076
O panorama cu cele doua IK4
Fotografie0352.jpg

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 17 Iun 2014, 20:40
de Vatmanu076
B 37 JAN
Fotografie4324.jpg

Fotografie4325.jpg

Fotografie4326.jpg

Fotografie4327.jpg

Fotografie4333.jpg

Fotografie4341.jpg

Fotografie4342.jpg

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 02 Apr 2017, 21:24
de Ikarus_260
Când a apărut IK4-ul ...
Autobuzul IK4 este un autobuz de origine iugoslavă cu componente de Ikarus, au circulat într-un număr mare în București cam de pe la mijlocul aniilor 70 până spre sfârșitul aniilor 80 dar și după. Erau autobuze destul de bune în perioada comunistă, au început să fie casate după revoluție în perioada aniilor 1990-1995.
Imagine Imagine
A existat și IK5, dar n-a avut succes.
Imagine
La casare, au fost câteva autobuze norocoase care au scăpat de tăiere, dar unul singur îl mai știu supraviețuitor. Până acum câțiva ani, mai era unul (același proprietar).
Autobuzul IK4 B 37 JEN (cel roșu) a fost casat acum vreo 3 ani de zile. Pe când B 37 JAN din ce știu încă merge.
Țin să vă spun că ele au fost cumpărate după revoluție de la fostul garaj Șerban Vodă și modificate la URAC.
B 37 JAN este fabricat undeva între 75 și 80 și numai are motorul original de după revoluție (a primit unul de Ikarus 260 în 6 trepte).
Proprietarul respectiv deține și un magazin și face deseori aprovizionarea cu autobuzul. ;)

ImagineAutobuzul IK4 ex. ITB (RATB) - B 37 JAN by Kaba Adrian, on Flickr

Cât despre fostul B 37 JEN, încă avea motorul original. Acesta era următorul:
Imagine

Doar câteva autobuze IK4 au mai circulat originale.
Imagine

Cât despre 611, care se zice că v-a fi autobuz de muzeu, când încă era în autobaza Nordului.
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Din 2007 a ajuns în autobaza rece a autobazei Alexandria.
ImagineAutobuzul IK4 - #611 by Kaba Adrian, on Flickr
ImagineUsile 2 si 3 ale autobuzului IK4 #611 by Kaba Adrian, on Flickr
ImagineInterior autobuz IK4 #611 by Kaba Adrian, on Flickr
ImagineBord autobuz IK4 #611 by Kaba Adrian, on Flickr

La Ferentari s-a ascuns mult timp IK4-ul 1998, care n-a mai ieșit la pradă cam de prin 2003... era deja retras și nu aștepta altceva mai bun (casat în octombrie 2006). Pe când 1611, cel roșu, nici pe el nu-l așteaptă ceva prea bun...
Imagine

Aceasta era o plăcuță VIN, de la un autobuz IK4 casat.
Imagine

Mai mult de atât, n-am ce să prea zic, nu le-am apucat. Vă mai las o fotografie care să știți despre ce am vorbit. ;)
Imagine
Imagine

Și un scurt video.

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 02 Apr 2017, 21:52
de Daniel
Prin anul 2000 mai circula unul in aceeasi schema de vopsire a ITB-ului la Herculane. A fost ulterior inlocuit cu un Mercedes Conecto.

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 07 Noi 2017, 00:45
de Ikarus_260
Fostul 716, dar nu-mi dau seama unde este. :?
Imagine

Si sper n-ati uitat de cele 2 IK4-uri modificate 8-), cel rosu a fost casat acum vreo 3 ani. :(
Imagine
sursa: google

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 07 Noi 2017, 00:46
de Ikarus_260
Fostul 1611 care se afla si acum ruginind in autobaza Ferentari, pe la Kogalniceanu prin anul 2010.
Imagine
sursa: google

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 09 Noi 2017, 04:38
de Ikarus_260
Un autobuz IK4 folosit în poligonul de școlarizare Titan.
2017-11-09_043635.jpg

Cred că subiectul ar trebuii redenumit ca fiind „Autobuze IK4”. Mulțumesc anticipat!

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 10 Noi 2017, 14:23
de Ikarus_260
Din anii '80!
1955.48.jpg


Începutul aniilor '90, e posibil chiar în 1990!
890.jpg

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 21 Noi 2017, 03:10
de Ikarus_260
Cât de norocoasă a putut fi această mașină... :)
14229073622_e196879bb9_c.jpg

14172897623_b8f0d0749e_c.jpg

Re: Ultimele IK4 care au apartinut RATB-ului

MesajScris: 24 Noi 2017, 19:34
de Ikarus_260
Se pare că B 37 JAN se ține destul de bine, acum 2 zile încă a fost surprins la treabă. :)
IMG_8606.jpg

IMG_8604.jpg

IMG_8601.jpg


Sunt curios cine-l mai conduce, că proprietarul are vreo 65 de ani. Sursa: simply bucharest.