de Ikarus_260 pe 13 Iun 2022, 15:55
Autobuzele Ikarus au circulat ultima dată spre sf. verii anului 2008, de regulă pe liniile 102, 220 și 627. Le mai aveau (cel puțin în circulație) autobazele Titan și Ferentari, Alexandria mai avea cel puțin în conservare iar Floreasca nu m-aș putea pronunța, cel puțin o parte din seria 1-25 au ajuns în ultimul timp în cadrul autobazei Ferentari.
Din cele 177 de autobuze care au existat, oficial 3 au reușit să scape de la casare (cel puțin atunci, și doar prin vânzare), acestea find:
1 (B 18 HMI) a ajuns în cadrul companiei de salubritate Vidra, deși nu sunt foarte sigur dar autobuzul cred că n-a mai ieșit la stradă de când a fost achiziționat, bazându-mă pe faptul că nu a existat nici măcar o fotografie cu el pe internet (înafară de vreo 2 ale companiei unde se observă destul de puțin), ceea ce țin să cred că nu era folosit pentru transportul angajaților companiei (cel puțin nu înafară), ci doar pentru uz intern (din niște fotografii realizate undeva prin iarna lui 2012-2013 în curtea companiei, autobuzul încă exista dar părea să nu mai fi fost folosit de ceva timp), la momentul actual înclin să cred pe o proporție de 99% că nu mai există.
44 (B 05 LCW) și 66 (B 05 LJH) au ajuns la SC Transbus Fetești SA, find reînmatriculate IL 03 NFA (fostul 44) și IL 03 NSL (fostul 66) circulând ulterior fără prea mari probleme timp de 11 ani pe linia Gara-Buliga, când 44 a fost casat iar 66 a fost băgat în conservare iar ulterior a fost vândut (nu m-aș putea pronunța unde sau cui, din motive de confidențialitate, important e că există și e oficial ultimul 260.50 din țară).
Însă desigur, au mai existat la vânzare Ikarusuri în autobaza Titan dar nu cunosc să se mai fi vândut ceva (oricum nu știu cine mai cumpăra autobuze DAC/Ikarus în anul 2008 pentru transportul de persoane, nici măcar de prin DAF-uri nu s-au vândut prea multe, nici DeSimon care erau mai noi, eh dacă era la modă de ceva timp SH-urile mai moderne ... deci țin să cred că doar acestea 3 s-au vândut).