142.063

Subiect dedicat locomotivelor cu abur.

142.063

Mesajde Trifu22 pe 22 Ian 2011, 02:46

Iata cum am gasit ca actualul 1214 de la austrieci este defapt 142.063 al CFR, fabricat in 1939 la uzinele Malaxa, sub numarul de fabricatie 401



Imagine
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: 142.063

Mesajde ionut_dorel96 pe 25 Mar 2011, 09:41

Cum a ajuns la austrieci Trifule?
ionut_dorel96


Mesaje: 11
Membru din: 15 Iun 2010, 20:02

Re: 142.063

Mesajde Daniel pe 25 Mar 2011, 14:43

Stiu de o poveste similara. Am sa fac niste cercetari si am sa incerc sa vin cu intreaga poveste din surse sigure. Daca este aceeasi locomotiva despre care am citit mai demult, stiu ca inainte de 1989 a fost achizitionata oficial de la CFR de catre acel muzeu, deoarece in Austria nu s-a mai pastrat niciun exemplar al acestei serii. Numai timp sa am, ca lamurim si aceasta problema. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: 142.063

Mesajde Amiralul pe 10 Apr 2011, 12:08

142.063,fabricata de Malaxa in 1939 a fost vinduta in 1985 in Austria societatii OGEG.A fost restaurata in asa fel ca sa semene cit mai mult cu seria austriaca 214,fiind folosita la remorcarea trenurilor turistice.A primit numarul 12.14.O fotografie aici:
http://www.oegeg.at/index.php/oegeg/fah ... spur/12_14
Amiralul


Mesaje: 13
Membru din: 01 Ian 2010, 02:30

Re: 142.063

Mesajde klein pe 10 Apr 2011, 19:05

142 CFR este o licenta austriaca cumparata de consortiul Malaxa.
Austriecii au construit doar 13 si le-au folosit in jurul Vienei insa in tara lor de origine locomotivele nu au avut viata lunga pentru ca se pornise deja pe drumul electrificarii.
Malaxa a cumparat licenta, in Romania numarul locomotivelor construite a fost mult mai mare (79 buc) si au supravietuit in serviciu pana in anii '70.

In anii '80 autriecii si-au pus problema sa cumpere din Romania una din multele 142-uri care mai erau-trase la gard in acea perioada, nu casate- si in negociere cu CFR au cumparat 142.063. Ajunsa in Austria, locomotiva a fost modificata sa semene cu 214 original (locomotiva de origine) si au inlaturat transformarile aduse de uzinele Malaxa. Au inmatriculat-o 12.14 (numar fictiv pentru ca locomotivele lor au fost doar 13).
In acest moment este singura functionala (in Romania mai sunt 3 insa niciuna in stare de serviciu) si este un exemplu despre cum trebuie sa arate pastrata o masina cu abur.

Eu am avut ocazia sa o vad in Viena, in muzeul care o gazduieste, si ma bucur pentru soarta ei, chiar daca nu mai poarta placile CFR.
klein


Mesaje: 57
Membru din: 27 Mar 2010, 09:51
Localitate: orsova


ÃŽnapoi la Locomotive cu abur / Steam engines

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki