Pagina 2 din 2

Re: Diverse locomotive cu abur

MesajScris: 06 Apr 2017, 12:30
de Vatmanu076
Locomotiva 50.576 cuplata cu Tenderul 50.440 a iesit pe poarta IMMR si a fost dusa pe una din liniile Grupei D Grivita, unde a fost cuplata cu un Vagon de Epoca.
IMG-20170406-WA0025.jpg
Foto : Tudor Eugen

IMG-20170406-WA0026.jpg
Foto : Tudor Eugen

IMG-20170406-WA0027.jpg
Foto : Tudor Eugen

IMG-20170406-WA0028.jpg
Foto : Tudor Eugen

IMG-20170406-WA0029.jpg
Foto : Tudor Eugen

IMG-20170406-WA0030.jpg
Foto : Tudor Eugen


Se pare ca locomotiva aceasta va fi reconditionata in curand. :dance:

Re: Diverse locomotive cu abur

MesajScris: 06 Apr 2017, 21:33
de Daniel
Cate ceva despre masina 50.576. Masina de tip E-h2 (G 10), a fost construita in anul 1934 la Uzinele Malaxa. Constructia locmotivelor tip G10 la Malaxa a inceput in anul 1928 dupa licenta Borsig (republica indepenenta Prusaca - Freistaat Preußen - Germania de astazi). Astfel. la 18 decembrie 1928, prima locomotiva de tip G10 romaneasca iesea pe portile uzinelor Malaxa cu numarul CFR 50.340 "REGELE MIHAI" (din 1946 preluata de sovietici drept despagubire de razboi, casata in Mai 1955). Dupa 1935 au fost construite locomotive similare, insa imbunatatite cu aportul celebrei firme Krupp.

Locomotiva 50.756 a efectuat serviciu in cadrul Depoului Sibiiu din anul 1934. Din anul 1997 si pana in prezent ea a apartinut Atelierelor Grivita fiind crutata de la casare.

In imagini este cuplata cu tenderul masinii 50.440 de fabricatie prusaca Linke Hoffmann Werke din Breslau (Silezia Superioara) astazi Wroclaw (Polonia) in anul 1930, in acelasi an fiind repartizata depourilor Sibiu si Bct, casata in anul 1997.

Cam atat, sa nu va impui capul cu atata Istorie. Oricum, pui mana pe tender, "atingi" Istoria. :dance:

Re: Diverse locomotive cu abur

MesajScris: 06 Apr 2017, 21:37
de Vatmanu076
Se pare ca Locomotiva NU a mai plecat la Modernizare, sa urmarim cateva fotografii din București Grivița
IMG-20170406-WA0035_wm.jpg

IMG-20170406-WA0036_wm.jpg

IMG-20170406-WA0034_wm.jpg

Re: Diverse locomotive cu abur

MesajScris: 07 Apr 2017, 10:45
de Daniel
Ei bine, hai sa ne aducem aminte de aceasta locomotiva care a fost folosita ani de zile ca generator de abur pentru Atelierele Grivita. O imagine din februarie 2011 semnata Trifu22:

Imagine

Cateva caracteristici tehnice ale acestei masini:

-Suprafata totala de incalzire (m2): 194.620
-Lungime intre tampoane: 18.398mm
-Tip frana: Knorr
-Greutate totala in stare goala: 92.160t
-Greutate totala in stare de serviciu: 122.620t
-Forta de tractiune: 19.100kgf
-Distributie tip: Heuser
-Viteza maxima: 60km/h
-Tip cutii osie tender: CFR T1
-Uzina constructoare: Uzinele Nicolae Malaxa
-Anii de constructie: 1931 - 1935 (117 bucati, de la 50.565 - 50.682)

Locomotiva, seria 50.576 tip E-h2 construita in anul 1934, apartine unui lot fabricat de catre Uzinele N. Malaxa intre anii 1931-1935.

Alte dotari ale masinii:

Alimentarea cazanului cu apa se facea cu injector tip VSZ 10 si pompa tip MKT cu epurator tip S-W. Iluminat: Kolb, cu petrol. Capacitatea tenderului: apa: 16.5 mc, pacura: 4.0 mc, carbune: 5.0mc.

Re: Diverse locomotive cu abur

MesajScris: 26 Apr 2017, 15:22
de Vatmanu076
Locomotiva 50.576 cuplata cu Tenderul 50.440 la manevre in Grivița, cat de curand aceasta pleaca la Pașcani pentru Revopsire
IMG-20170426-WA0001_wm.jpg

Re: Diverse locomotive cu abur

MesajScris: 27 Apr 2017, 17:29
de Daniel
Acum mi-a zis cineva ca se afla undeva in zona Ploiesti Triaj.

Re: Diverse locomotive cu abur

MesajScris: 22 Noi 2017, 19:07
de Ikarus_260
2 locomotive cu abur, fotografiate de r_walther. Nu cunosc locațiile.
25281713893_1c447cfc0a_c.jpg

25815423321_047c8fd6aa_c.jpg