de camionagiul pe 01 Oct 2011, 14:32
Cata dreptate ai Trifule. De cate ori vin din cursa, niciodata nu uit sa ma duc sa vad ce face mosneagul meu, Tata Ioji, vecinul meu, care la viata lui a fost mecanic de locomotiva. A lucrat pe abur pana in anii `70, si chiar locomotiva lui strajuieste azi intrarea din depoul Arad. E vorba de un 231 in perfecta stare de functionare. Doamne cate povesteste omul asta ! Fantastic cat de mult ma pot influenta povestile lui de viata ( stropite din belsug cu palinca de 54 de "octani"din care batranul are rezerve inepuizabile ) incat ma transpun cu 40 de ani in urma,traind exact acele momente.Timp de 25 de ani a lucrat impreuna cu acelasi fochist, o echipa atat de perfecta incat in ziua de azi aproape ca nu mai poti gasi asa ceva. Inchipueste-ti ca in tot amalgamul acela de zgomote care il scotea batrana aburoasa, era de ajuns o singura privire, un singur semn facut fochistului,ca acesta sa-si dea seama despre ce este vorba, si sa actioneze intocmai si prompt la cererea de moment a mecanicului. Erau barbati in adevaratul sens al cuvantului. Puternici, plini de vointa, si deosebit de rezistenti la intemperii. O categorie de oameni anonimi, care erau la datorie minut cu minut constienti fiind de enorma responsabilitate care apasa pe umerii lor. Cinste lor,tuturor acelor oameni, de "azi" si de "ieri" care intr-o modestie infinita si-au facut sau isi fac inca datoria de carausi pe " drumurile de fier" indiferent de sacrificiile pe care le-au facut sau le fac. Probabil ca ar fi un gest de respect din partea noastra daca pe langa discutiile pe care le purtam pe Railnet, sa inchinam un offtopic acelor mii de mecanici si ajutori, fochisti si acari, si multor alte categorii de meserii de la calea ferata, fara de care viata noastra ar fi mai dificila un pic.