Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Subiect dedicat locomotivelor cu abur.

Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde kid72 pe 07 Dec 2011, 03:57

Va prezint o colectie foto originala, facuta de subsemnatul in anul 1994 (scanari de pe film), cu batrane aburoase azi disparute, zacand ruginite, trase forever pe dreapta. Probabil singurele fotografii ale acestor exemplare din seriile 50.000 (cele mai numeroase), 230.000, si un 151.000, surprinse in ultimul an de existenta in triajele Faurei si Ploiesti. Va las dvs. placerea sa le identificati dupa placute, mentionez ca la unele locomotive tenderul era schimbat (cu alt numar). "Fie-le amintirea vie" in memoria tuturor pasionatilor, si tardive regrete ca nu m-am vrednicit mai mult cu fotografiatul in anii '80-'90.
Locomotiva Cu Aburi (1).jpg
Locomotiva Aburi -1
Locomotiva Cu Aburi (2).jpg
Locomotiva Aburi -2
Locomotiva Cu Aburi (3).jpg
Locomotiva Aburi -3
Locomotiva Cu Aburi (4).jpg
Locomotiva Aburi -4
Locomotiva Cu Aburi (5).jpg
Locomotiva Aburi -5
Locomotiva Cu Aburi (6).jpg
Locomotiva Aburi -6
Locomotiva Cu Aburi (7).jpg
Locomotiva Aburi -7
Locomotiva Cu Aburi (8).jpg
Locomotiva Aburi -8
Locomotiva Cu Aburi (9).jpg
Locomotiva Aburi -9
Locomotiva Cu Aburi (10).jpg
Locomotiva Aburi -10
Locomotiva Cu Aburi (11).jpg
Locomotiva Aburi -11
Locomotiva Cu Aburi (12).jpg
Locomotiva Aburi -12
Locomotiva Cu Aburi (13).jpg
Locomotiva Aburi -13
Locomotiva Cu Aburi (14).jpg
Locomotiva Aburi -14
Locomotiva Cu Aburi (15).jpg
Locomotiva Aburi -15
Locomotiva Cu Aburi (16).jpg
Locomotiva Aburi -16
Locomotiva Cu Aburi (17).jpg
Locomotiva Aburi -17
Locomotiva Cu Aburi (18).jpg
Locomotiva Aburi -18
Locomotiva Cu Aburi (19).jpg
Locomotiva Aburi -19
Locomotiva Cu Aburi (20).jpg
Locomotiva Aburi -20
Locomotiva Cu Aburi (21).jpg
Locomotiva Aburi -21
Locomotiva Cu Aburi (22).jpg
Locomotiva Aburi -22
Locomotiva Cu Aburi (23).jpg
Locomotiva Aburi -23
Locomotiva Cu Aburi (24).jpg
Locomotiva Aburi -24
Locomotiva Cu Aburi (25).jpg
Locomotiva Aburi -25
Locomotiva Cu Aburi (26).jpg
Locomotiva Aburi -26
Locomotiva Cu Aburi (27).jpg
Locomotiva Aburi -27
Locomotiva Cu Aburi (28).jpg
Locomotiva Aburi -28
Locomotiva Cu Aburi (29).jpg
Locomotiva Aburi -29
Locomotiva Cu Aburi (30).jpg
Locomotiva Aburi -30
Locomotiva Cu Aburi (31).jpg
Locomotiva Aburi -31
Locomotiva Cu Aburi (32).jpg
Locomotiva Aburi -32
Locomotiva Cu Aburi (33).jpg
Locomotiva Aburi -33
Locomotiva Cu Aburi (34).jpg
Locomotiva Aburi -34
Locomotiva Cu Aburi (35).jpg
Locomotiva Aburi -35
Locomotiva Cu Aburi (36).jpg
Locomotiva Aburi -36
Locomotiva Cu Aburi (37).jpg
Locomotiva Aburi -37
Locomotiva Cu Aburi (38).jpg
Locomotiva Aburi -38
Locomotiva Cu Aburi (39).jpg
Locomotiva Aburi -39
Locomotiva Cu Aburi (40).jpg
Locomotiva Aburi -40
Locomotiva Cu Aburi (41).jpg
Locomotiva Aburi -41
Locomotiva Cu Aburi (42).jpg
Locomotiva Aburi -42
Locomotiva Cu Aburi (43).jpg
Locomotiva Aburi -43
Locomotiva Cu Aburi (44).jpg
Locomotiva Aburi -44
Locomotiva Cu Aburi (45).jpg
Locomotiva Aburi -45
Locomotiva Cu Aburi (46).jpg
Locomotiva Aburi -46
Locomotiva Cu Aburi (47).jpg
Locomotiva Aburi -47
Locomotiva Cu Aburi (48).jpg
Locomotiva Aburi -48
Locomotiva Cu Aburi (49).jpg
Locomotiva Aburi -49
Locomotiva Cu Aburi (50).jpg
Locomotiva Aburi -50
Locomotiva Cu Aburi (51).jpg
Locomotiva Aburi -51
Locomotiva Cu Aburi (52).jpg
Locomotiva Aburi -52
Locomotiva Cu Aburi (53).jpg
Locomotiva Aburi -53
Locomotiva Cu Aburi (54).jpg
Locomotiva Aburi -54
Locomotiva Cu Aburi (55).jpg
Locomotiva Aburi -55
Locomotiva Cu Aburi (56).jpg
Locomotiva Aburi -56
Locomotiva Cu Aburi (57).jpg
Locomotiva Aburi -57
Locomotiva Cu Aburi (58).jpg
Locomotiva Aburi -58
Locomotiva Cu Aburi (59).jpg
Locomotiva Aburi -59
Locomotiva Cu Aburi (60).jpg
Locomotiva Aburi -60
Locomotiva Cu Aburi (61).jpg
Locomotiva Aburi -61
Locomotiva Cu Aburi (62).jpg
Locomotiva Aburi -62
LocomAburi-GaraBraila 1978-1.jpg
Locomotiva cu aburi in gara Braila, in 1978. Fotografie de Olle Nevenius
LocomAburi-GaraBraila 1978-2.jpg
Locomotiva cu aburi in gara Braila, in 1978. Fotografie de Olle Nevenius (turist strain care ne-a vizitat tara in acei ani). Locatia arata azi exact la fel, locmotiva desigur nu mai exista acum.
kid72


Mesaje: 83
Membru din: 24 Oct 2011, 16:58

Re: Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde Daniel pe 07 Dec 2011, 21:11

Colectia ta este absolut fabuloasa! Felicitarile mele sincere! :clap: :clap: :clap: Nu stiu cat au fost schimbate placutele intre ele, insa, dupa obiceiul CFR-ului in materie de aburoase, de multe ori se legau tendere cu numere diferite la masinile cu abur. Nu era obligatoriu ca locomotivele sa ramana cu tenderele originale, mai ales in ultimii ani ai tractiunii cu abur... Felicitari!!! :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde Daniel pe 08 Dec 2011, 01:23

NOTA: Am decupat un mesaj care strica frumusetea acestui subiect. Am rugamintea la voi, sa ramanem printre locomotivele cu aburi. Multumesc!
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde Trifu22 pe 08 Dec 2011, 01:31

Mesajul meu AICI
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde adycfrbucuresti pe 08 Dec 2011, 16:54

O colectie superba de fotografii :X
Felicitari Kid!!!
Avatar utilizator
adycfrbucuresti


Mesaje: 257
Membru din: 16 Dec 2009, 00:26
Localitate: Bucuresti

Re: Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde Daniel pe 12 Dec 2011, 22:36

Imaginile lui Kid sunt aur curat pentru orice pasionat adevarat! Despre aceste masini minunate si Istoria pe care au facut-o se poate scrie mult si bine. In opinia mea, au fost singurele masini cu personalitate din Istoria Cailor Ferate.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde maus5 pe 30 Dec 2011, 16:51

Salut!Da,absolut fabuloase pozele,o arhiva foarte valoroasa.Cam mult ai stat ,pana sa le pui,dar,vorba aia,mai bine mai tarziu,decat niciodata.Intr-adevar s-au schimbat niste tendere,50.489 PL,are un tender mai special,de BcT,placutele lipsesc pe ambele laterale,nu stiu daca si in spate pe tender,dar asemenea tendere sunt in seria 50.100.De asemenea 50.642 BcT,avea T 695,acum are 226(fostul T al lui 50.525 BcT),apoi 50.805 Pl,avea T 805,acum are 836(fostul T al lui 50.909 Pl).50.786 avea T 149,trebuia sa arate ca tenderul lui 50.489,acum are alt T,nu s-a vazut in poze.La poza 33,nu se vede ultima cifra,50.85?,poate ne ajuti,daca se poate,de asemenea la poza 51,se vede T 50.853,dar seria locomotivei nu prea.La poza 52,T 150.???,,iar la poza 61,e cumva tenderul lui 230.245?Dupa boghiuri asa pare,dar nu se vede numai ultima cifra 5,iar in fata lui un 6? sau 8?Pe 50.517 acum l-am vazut prima data,la fel si pe 50.535 si 230.245 de la Faurei.
maus5


Mesaje: 21
Membru din: 19 Apr 2010, 18:40

Re: Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde kid72 pe 12 Ian 2012, 21:25

Multumesc de aprecieri; cat despre identificarea placutelor, fiind fascinat de spectacolul propriu-zis, am cam omis detaliile, nici nu-ti permiteai sa "strici" un cliseu (din cele 36 ale filmului foto) "doar"pentru o placuta, nici nu era internetul, forumurile, ori cineva interesat. Regret ca n-am insistat asupra uriasei din seria 150.000, in defavoarea mai numeroaselor si mai comunelor 50.000, dar stiti ca am avut un mic incident ? L-au chemat pe tovarasu' militian, "vedeti ca e unul care tot pozeaza pe-acolo, nu stim ce hram poarta", "alo, domnu', nu stiti ca n-aveti voie sa pozati obiectivele si unitatile?", ce vreti, era la doar cativa ani dupa revolutie, bine ca nu mi-au si luat aparatul foto / voalat filmul, vechile mentalitati inca functionau, in inertie. // pentru postare am mai comprimat imagimile, promit sa mai uit la placute pe scanurile originale, desi putin probabil ca rezolutia filmului ("burete") sa ne dezvaluie mai mult decat ceea ce deja vedem.
kid72


Mesaje: 83
Membru din: 24 Oct 2011, 16:58

Re: Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde Daniel pe 12 Ian 2012, 21:33

Eu tin sa te felcit pentru aceste instantanee si sunt convins ca ai facut un lucru extraordinar! Si nu in ultimul rand, ai facut un mare gest facandu-le publice. Si eu pun imaginile vechi pe care le am si nu ma eschivez de mai stiu eu ce prejudecati induse de oameni care doar au pozat in mari "pasionati" care tin la sertar pozele vechi. Nu stiu la ora actuala cate din aceste masini mai exista, sau din cele existente, cate vor mai supravietui atata timp cat cele din zona Ploiesti se zbat intr-o mare incertitudine - recent am aflat despre refuzul domnului Mircea Dorobantu, de cativa ani, de a trece in inventarul Muzeului CFR (al carui director este in clipa de fata) cateva aburoase...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde kid72 pe 25 Ian 2012, 19:00

Iata, pentru comparatie, un exemplar intreg si restaurat, din seria 50.000 (expus in gara Tulcea), nu ruginit si cu biela scoasa -ca defunctele ghinioniste ce se pot vedea mai sus. Chiar in acest caz, tenderul e schimbat, probabil asa a functionat in ultimii ani. Seria 50.000 se pare ca a fost un fel de "Dacia-1300" a locomotivelor de pe la noi, asa se explica schimbarile si diferentele de design, aparute de-a lungul deceniilor de fabricatie (exact ca la Dacia). // Poate se pastreaza/expune astfel si un deiesel vechi gen B-DM, n-ar fi timpul ?.
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (1).jpg
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (1)
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (2).jpg
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (2)
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (3).jpg
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (3)
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (4).jpg
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (4)
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (5).jpg
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (5)
-Gara Tulcea (6).jpg
Gara Tulcea, cu arhitectura sugerand barcile din Delta. Pacat ca transportul rail a decazut in Dobrogea de nord
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (7).jpg
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (7)
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (8).jpg
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (8)
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (9).jpg
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (9) -detalii biografice ("C.V."-ul)
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (10).jpg
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (10)
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (11).jpg
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (11)
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (12).jpg
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (12)
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (13).jpg
Locomotiva Aburi -Gara Tulcea (13)
kid72


Mesaje: 83
Membru din: 24 Oct 2011, 16:58

Re: Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde kid72 pe 26 Ian 2012, 05:33

Iata si o masiva 150.000, conservata la Brasov (poze vechi, pe film, prin '97-'98). Identica cu cea disparuta de la Faurei. Ce rost aveau cele doua table laterale ? Poate ne explica (sau da vre-un link) cineva despre constructia si functionarea acestor locomotive. Nemaivazand azi niciuna in functiune (n-am ajuns inca prin Bucovina...), mai greu de imaginat azi in miscare (sunt postate multe filmulete, dar e altceva sa vezi pe viu) sistemul complicat de parghii ce transmitea puterea la roti.
Locomotiva Aburi -Gara Brasov (1).jpg
Locomotiva Aburi -Gara Brasov (1)
Locomotiva Aburi -Gara Brasov (2).jpg
Locomotiva Aburi -Gara Brasov (2)
Locomotiva Aburi -Gara Brasov (3).jpg
Locomotiva Aburi -Gara Brasov (3)
Locomotiva Aburi -Gara Brasov (4).jpg
Locomotiva Aburi -Gara Brasov (4)
Locomotiva Aburi -Gara Brasov (5).jpg
Locomotiva Aburi -Gara Brasov (5)
Locomotiva Aburi -Gara Brasov (6).jpg
Locomotiva Aburi -Gara Brasov (6)
Locomotiva Aburi -Gara Brasov (7).jpg
Locomotiva Aburi -Gara Brasov (7)
kid72


Mesaje: 83
Membru din: 24 Oct 2011, 16:58

Re: Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde kid72 pe 26 Ian 2012, 06:44

maus5 scrie:Salut!Da,absolut fabuloase pozele,o arhiva foarte valoroasa.Cam mult ai stat ,pana sa le pui,dar,vorba aia,mai bine mai tarziu,decat niciodata.Intr-adevar s-au schimbat niste tendere,50.489 PL,are un tender mai special,de BcT,placutele lipsesc pe ambele laterale,nu stiu daca si in spate pe tender,dar asemenea tendere sunt in seria 50.100.De asemenea 50.642 BcT,avea T 695,acum are 226(fostul T al lui 50.525 BcT),apoi 50.805 Pl,avea T 805,acum are 836(fostul T al lui 50.909 Pl).50.786 avea T 149,trebuia sa arate ca tenderul lui 50.489,acum are alt T,nu s-a vazut in poze.La poza 33,nu se vede ultima cifra,50.85?,poate ne ajuti,daca se poate,de asemenea la poza 51,se vede T 50.853,dar seria locomotivei nu prea.La poza 52,T 150.???,,iar la poza 61,e cumva tenderul lui 230.245?Dupa boghiuri asa pare,dar nu se vede numai ultima cifra 5,iar in fata lui un 6? sau 8?Pe 50.517 acum l-am vazut prima data,la fel si pe 50.535 si 230.245 de la Faurei.

--La poza 33: -sa fac o schita cum stau insirate toate, altfel nu-mi dau seama
--La poza 51: T.50.853 e atasat de loc.50.535
--La poza 52: (locomotiva mare, seria 150.000), disting un 102 /sau 182 /sau 187. Dar putem afla din alte surse !
--La poza 61: este evident 3 sau 8, nu 4. (deci 535?)
kid72


Mesaje: 83
Membru din: 24 Oct 2011, 16:58

Re: Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde maus5 pe 29 Ian 2012, 18:58

Salut!Multumesc de raspunsuri.Am gasit undeva cum ca 150.182 de la Dep.Buz,ar fi fost la Faurei.Cat priveste poza 61,este tenderul lui 230.245,dar nu se vede bine decat ultima cifra,5,penultima pare a fi 6,deci ori 065,ori 165.265 nu poate fi,deoarece a fost tenderul lui 230.136.Tot acest rationament,numai daca,a doua cifra e 6.!
maus5


Mesaje: 21
Membru din: 19 Apr 2010, 18:40

Re: Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde Trifu22 pe 01 Feb 2012, 14:02

Era o practica des intalnita la CFR in perioada de glorie a tractiuniii cu abur, ca locomotivele sa schimbe tenderele intre ele. cred ca se tinea seama de capacitate... ?
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde kid72 pe 03 Feb 2012, 05:05

Trifu22 scrie:Era o practica des intalnita la CFR in perioada de glorie a tractiuniii cu abur, ca locomotivele sa schimbe tenderele intre ele. cred ca se tinea seama de capacitate... ?

Dar cel mai probabil, cand incepeau sa "pice" de batranete/uzura locomotivele, pe principiul (romanesc) las' ca din trei, stricate, mai incropim noi una intreaga sa mai mearga vre-o sapte ani. Cum face tot romanu' dela tara, din trei Dacii de la rabla, incropeste el una functionala, sa-si care sacii la piata. Nu vad de ce nu s-ar fi mers pe principiul asta si pe vremuri. Tenderul, fiind de fapt un vagon, supravietuia locomotivei-mama (supusa la o intensa uzura mecanica si coroziune), mai aduceau o alta locomotiva de la alta regionala, sau o scoteau de pe magistrale si o mai chinuiau cativa ani la manevre, inainte sa cedeze de tot, si-i agatau tenderu ramas de la alta. Arta improvizatiei. Vremuri de criza, necazuri si lipsuri au fost dintotdeauna (razboaie, pierderi teritoriale, schimbari de regimuri), greva ceferistilor din '33, nu va mai ganditi la utopice perioade de "apogeu"
kid72


Mesaje: 83
Membru din: 24 Oct 2011, 16:58

Re: Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde klein pe 03 Feb 2012, 08:29

Nu are legatura neaparat cu casarile si nici cu "romanismele".
Asocierea cu alte tendere s-a facut la CFR si la altii de la inceputuri si are la baza un principiu mult mai realist: eficienta exploatarii.

Aveai un tender cu probleme/la revizie, luai altul si il legai de masina ca sa nu tii masina in depou nefolosita. Aveai o locomotiva cu probleme, foloseai tenderul la una buna care trebuia folosita, pana ii venea de la reparat propriul tender. Genul asta de "combinatii" se facea des in ateliere pentru ca pana la urma locomotiva, fie cea cu abur sau de alt fel, este un mecanism care trebuie folosit si trebuia minimizat cat mai mult numarul de masini "trase pe dreapta".

Evident, se cuplau tendere de la acelasi tip sau tipuri similare ca si capacitate, viteza maxima admisa, etc...
klein


Mesaje: 57
Membru din: 27 Mar 2010, 09:51
Localitate: orsova

Re: Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde Daniel pe 03 Feb 2012, 21:17

Ai dreptate klein, tenderele erau cuplate din necesitate de la o masina la alta. Asta veti afla numai citind Istoricul Tractiunii Feroviare. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde maus5 pe 21 Feb 2012, 19:04

Salut!kid72-Sa lamurit misterul tenderului lui 230.245(Poza 61).Cu ajutorul D-ului Serban,acesta este 230.085.
maus5


Mesaje: 21
Membru din: 19 Apr 2010, 18:40

Re: Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde kid72 pe 06 Mai 2012, 23:37

(ignorand tenderele schimbate si componentele lipsa), vad si diferente de design in cadrul aceleiasi serii (cabina, cosurile de pe capota...), probabil unele fiind construite chiar in Germania (?) - am vazut recent pe youtube un 50 care arata ciudat, mult diferit. Tot n-am inteles si ce-i cu cele doua table de la 150 -pt. aerodinamica, protectie mecanica(crengi)-termica (vant iarna) ??? -oricum, 150-urile aveau "iuteala" mare fata de celelalte.
kid72


Mesaje: 83
Membru din: 24 Oct 2011, 16:58

Re: Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde klein pe 07 Mai 2012, 06:57

Cele doua "table" se numesc ecrane de fum si foloseau pentru a face un curent de aer si a mari tirajul cosului. In egala masura foloseau pentru a dirija vertical fumul nu spre marchiza (asa se numeste cabina la o locomotiva cu abur).

Da, la baza stau seriile germane 38,50, 57, 55 etc. Parte din ele au fost cumparate din Germania parte produse in Romania. In timpul productiei s-au adus multe transformari la cam toate elementele, transformari cerute de exploatare. Cititi cartea mentionata mai sus de Daniel, o sa va dea muuuuulte raspunsuri.
klein


Mesaje: 57
Membru din: 27 Mar 2010, 09:51
Localitate: orsova

Re: Locomotive cu abur disparute -colectie foto

Mesajde kid72 pe 09 Iul 2012, 01:28

(Nici macar cele expuse-"prezervate" prin gari nu sunt in siguranta. Cei care le-au restaurat, anticipand vandalismul :naughty: , le-au pus geamuri mate de plexiglas; vara asta deja am vazut unul rupt/lovit de unii curiosi "sa vada si ei ce-i inauntru". Desigur s-au dezumflat -doar niste robineti si manivele, nu computere de bord si comenzi digitale...)
kid72


Mesaje: 83
Membru din: 24 Oct 2011, 16:58


ÃŽnapoi la Locomotive cu abur / Steam engines

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki