Aburoasele de la Oradea

Subiect dedicat locomotivelor cu abur.

Aburoasele de la Oradea

Mesajde fzcsm pe 17 Feb 2010, 00:36

In deopoul de locomotive de la Oradea sunt 2 locomotive aburoase : 50.852 si 230.142.Iata si niste poze cu ele:

230.142
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

50.852
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
ImagineImagineImagineImagineImagineImagine
Avatar utilizator
fzcsm


Mesaje: 150
Membru din: 31 Oct 2009, 09:04
Localitate: Oradea

Re: Aburoasele de la Oradea

Mesajde Trifu22 pe 17 Feb 2010, 02:06

foarte faine pozele. am observat ca la 50 ii lipsesc farurile. in marchiza n-ai reusit sa te urci ?
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Aburoasele de la Oradea

Mesajde fzcsm pe 17 Feb 2010, 14:48

Trifu22 scrie:foarte faine pozele. am observat ca la 50 ii lipsesc farurile. in marchiza n-ai reusit sa te urci ?

Ba da am reusit.Si cazanul era deschis am facut niste poze.Lasa ca le pun mai pe seara.
ImagineImagineImagineImagineImagineImagine
Avatar utilizator
fzcsm


Mesaje: 150
Membru din: 31 Oct 2009, 09:04
Localitate: Oradea

Re: Aburoasele de la Oradea

Mesajde fzcsm pe 17 Feb 2010, 23:57

Poze din marchiza si din cazan:
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
ImagineImagineImagineImagineImagineImagine
Avatar utilizator
fzcsm


Mesaje: 150
Membru din: 31 Oct 2009, 09:04
Localitate: Oradea

Re: Aburoasele de la Oradea

Mesajde Daniel pe 18 Feb 2010, 17:50

Foarte faine pozele! Bravo! :clap: :clap: :clap: Coloana hidraulica vad ca arata impecabil, ca in anii de glorie ai aburoaselor. Se vede ca cei de la Oradea se ocupa asa cum trebuie de locomotive si nu numai. Bravo lor si tie inca odata pentru fotografii! :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Aburoasele de la Oradea

Mesajde Daniel pe 21 Feb 2010, 17:38

Cate ceva despre locomotiva 230.142 din depoul Oradea. Este o locomotiva apartinatoare tipului 2C-h2 sau P8 cum a fost denumita in Europa. Acest tip de locomotiva a fost proiectata acum 100 de ani, si a aparut in SUA sub numele de "Ten wheel" (zece roti). In Europa germanii au fost cei care au preluat patentul de fabricare si i-au adus imbunatatiri, redenumind-o "tipul Prusac"- de aici si tip P. Insa prototipul prusac P8 a fost realizat la fabrica Schwartzkopff din Berlin in anul 1906, sub denumirea initiala de KPEV KO 2401, ulterior DR 38.1001. O parte din exemplarele fabricate la Schwartzkopff au ajuns si in Romania.

Locomotiva era destinata remorcarii tuturor tipurilor de trenuri, dar a fost folosita intens la remorcarea trenurilor de pasageri. Avea o putere de 1185 CP la o viteza maxima de 79km/h. Este foarte adevarat ca recordul de viteza la acest tip de locomotiva a fost atins la testari in anul 1912 de catre o locomotiva Prusac S10 cu 152km/h. La CFR tipul P8 a rulat cu viteze cuprinse intre 80-85km/h, fiind locomotive robuste, usor de condus si extrem de fiabile!

230.142 - este o locomotiva construita in Romania la Uzinele "N. Malaxa" din Bucuresti in anul 1932. Cateva caracteristici tehnice ale acesteia:

- alimentarea cazanului cu apa: - injector tip HD; - epurator P-R (Pecz Pejto).
- capacitate tender (m3): - apa 21.5 / - pacura 4.0 / - carbune 4.2
- alte dotari: injector cu abur de emisie tip Hydrometer Drilling, model 32a; pirometru "Socios"; frina tip Knorr.

Locomotivele acestei serii au fost printre cele mai numeroase la CFR, si s-au bucurat de o mare popularitate in randul personalului deservitor. Exemplarul din fotografiile tale, 230.142 - se pastreaza la depoul Oradea si era folosita in perioada anilor '90 la remorcarea trenului nostalgic al Regionalei c.f. Timisoara pe ruta Timisoara - Berzovia. Nu este exclus ca ea sa fi remorcat si "Orient Express-ul" data fiind starea excelenta de prezervare a acestei masini.

Cam atat despre aceasta minunata masina cu abur. Cat de curind ma documentez si in legatura cu cealalta ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Aburoasele de la Oradea

Mesajde Vladyz pe 30 Mai 2010, 18:13

Alte poze + ceva special! Fluierele aburoasei :D
DSCF0126.jpg

DSCF0142.jpg

DSCF0131.jpg
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: Aburoasele de la Oradea

Mesajde Daniel pe 30 Mai 2010, 18:41

Excelente forografiile - sper ca nu or sa mai aiba pretentia aia de la forumu pistzdy sa le dati lor ca au "esclusivitate" in depou :lol: Bravo baietii! :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Aburoasele de la Oradea

Mesajde Vladyz pe 30 Mai 2010, 18:43

Multumim!!!
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: Aburoasele de la Oradea

Mesajde sulzerul 0733 pe 30 Mai 2010, 20:06

Ce pot sa spun? Felicitari pt aceste poze superbe realizate de voi, iar cea cu fluierele aburoasei m-a dat pe spate :D Totusi sa nu uitam si de personalul depoului care le tine ingrijite si asa frumoase. Sincere felicitari :clap:
Recunosc public ca ma droghez. Trenul este drogul meu, pt el traiesc, prin el traiesc :D
www.facebook.com/sulzerul0733
Avatar utilizator
sulzerul 0733


Mesaje: 586
Membru din: 02 Feb 2010, 12:42
Localitate: P.O. Frunzanesti, linia 801
Avertismente: 3

Re: Aburoasele de la Oradea

Mesajde Vladyz pe 30 Mai 2010, 20:16

Mda. Dar ei tot spun ca maine-poimaine vor fi la groapa de gunoi
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: Aburoasele de la Oradea

Mesajde fzcsm pe 30 Mai 2010, 20:19

Aburoasele din Oradea e adevarat sunt intretinute foarte bine.Pozele tale sunt foarte frumoase,Vladyz.Felicitari!Pacat ca nu am ajuns si eu la Depou azi.
ImagineImagineImagineImagineImagineImagine
Avatar utilizator
fzcsm


Mesaje: 150
Membru din: 31 Oct 2009, 09:04
Localitate: Oradea

Re: Aburoasele de la Oradea

Mesajde Trifu22 pe 31 Mai 2010, 00:29

Ala nu e fluierul. Acesta este situat undeva pe partea stanga a locomotivei. Acelea sunt supapele pentru suprapresiune. Sunt deschise de forta aburului atunci cand presiunea din cazan depaseste o anumita cota.
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Aburoasele de la Oradea

Mesajde Vladyz pe 31 Mai 2010, 06:25

Multumesc de informatie Trifu ;)
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: Aburoasele de la Oradea

Mesajde Vladyz pe 25 Aug 2010, 21:48

Aici e cea de la ARAD in gara Oradea!
DSCF1108.JPG

DSCF1105.JPG
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01


ÃŽnapoi la Locomotive cu abur / Steam engines

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki