Locomotivă cu abur 50.065 Negruta, Hubita

Subiect dedicat locomotivelor cu abur.

Locomotivă cu abur 50.065 Negruta, Hubita

Mesajde Dj_Jorj2007 pe 30 Mar 2013, 18:07

Descriere: Locomotivă cu abur cu cinci osii motoare folosită de reţeaua C.F.R. în special pe liniile grele de munte. Este una din puţinele locomotive pe care le-a avut în dotare C.F.R. care putea circula pe linii cu o rază a curbei mai mică de 120 m. Toate plăcuţele de înmatriculare şi fabricaţie sunt originale şi complete. Posedă carte tehnică originală cu planuri, desene şi schiţe tehnice complete; Este o locomotivã reprezentativã pentru prima generatie a seriei de locomotive 50000 având în constructia sa înglobate numeroase sisteme si dispozitive reprezentativã pentru industria constructoare de locomotive a statului Austriac.


poze oravita 10.04.2010 008.jpg


poze oravita 10.04.2010 006.jpg


poze oravita 10.04.2010 007.jpg


Iar in incheirre pentru cei care vor sa o duca la muzeul din Dej si alte porcarii citez : Ordinul Ministrului Culturii nr. 2686/31.07.2000 claseaza LOCOMOTIVA 50.065 in PATRIMONIUL NATIONAL MOBIL. Sub incidenta legislatiei in domeniu, locomotiva beneficiaza de un SCUT de aparare, dar sigur acesta trebuie “activat” de cei in drept.

Va Pupa Tata
Eu sunt docotorul care iti pune pe suflet copci.
Avatar utilizator
Dj_Jorj2007


Mesaje: 205
Membru din: 31 Ian 2010, 14:16
Avertismente: 1

Re: Locomotivă cu abur 50.065 Negruta, Hubita

Mesajde Daniel pe 30 Mar 2013, 19:25

Multumim pentru imagini si informatii Jorj! Stiu ca aparuse o disputa pe tema asta recent. Asadar, masina nu poate fi vanduta sub nicio forma catre "Regiotomberon" prin niciun ONG obscur! In alta ordine de idei, masinile din seria 50.000 poreclite si "Hubiţă" de catre CFR-istii din toata tara, au fost in numar de 80 de bucati. Cu toate ca ele au fost de tipul E-h2, a nu se confunda cu o serie numerotata similar la CFR, seriile 50.100, care sunt la baza masini tip G 10 (DR 57) ce au la baza vechile P8 ("Prussian").

Hubiţă al nostru este tip "80 austriac", si a fost achizitionata de catre statul roman in anii '20 ai secolului trecut. Masina 50.065 a fost construita intr-un lot de 80 de bucati in Austria la celebrele uzine Wiener Lokomotivfabriks AG. Floridsdorf (Viena). Ca o paranteza, inaintea lor pe Oravita - Anina circulau masini similare insa de tip mai vechi (E-n2v) ce nu erau dotate cu uscator cu abur de tip Cleanch, atribuite de catre kkStB (operatorul de dinaintea CFR) seriilor austriece 180. Din acestea numai trei au intrat in aprcul CFR dupa 1919: 180.45, 180.75 si 180.177).

Am gasit, special pentru fanii acestor masini, cateva imagini deja de epoca ale acestei masini in zona Oravita, imagini ce apartin fotografilor P. Cvikevic si M. Kißler surprinse intre anii 1982 si 1995 cu masina 50.065:

Anina 15.09.82 Foto P. Cvikevic.jpg
In apropiere de Anina 15.09.82 / Foto P. Cvikevic


Oravita 15.09.82 P. Cvikevic .jpg
50.065 la Oravita 15.09.82 cuplata cu tenderul masinii 50.046 / Foto: P. Cvikevic


Oravita 17.09.95 Foto M. Kißler.jpg
Masina CFR 50.065 la Oravita (17.09.95) / Foto M. Kißler


Cam atat din multele informatii ce se pot oferi despre masinile de acest tip. Este cu atat mai importanta pastrarea acestei masini, cu cat, daca nu ma insel, este si singura functionala din Romania. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Locomotivă cu abur 50.065 Negruta, Hubita

Mesajde ANDU2100CP pe 21 Iun 2014, 08:55

Aburoasa 50.065 la expozitia din Buc nord + placutele acesteia

50-065.jpg

PLACA ORV 1.jpg

PLACA ORV 2.jpg

PLACA ORV 3.jpg

PLACA ORV 4.jpg
Avatar utilizator
ANDU2100CP


Mesaje: 3528
Membru din: 06 Feb 2010, 20:27
Avertismente: 5


Înapoi la Locomotive cu abur / Steam engines

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki