Descriere: Locomotivă cu abur cu cinci osii motoare folosită de reţeaua C.F.R. în special pe liniile grele de munte. Este una din puţinele locomotive pe care le-a avut în dotare C.F.R. care putea circula pe linii cu o rază a curbei mai mică de 120 m. Toate plăcuţele de înmatriculare şi fabricaţie sunt originale şi complete. Posedă carte tehnică originală cu planuri, desene şi schiţe tehnice complete; Este o locomotivã reprezentativã pentru prima generatie a seriei de locomotive 50000 având în constructia sa înglobate numeroase sisteme si dispozitive reprezentativã pentru industria constructoare de locomotive a statului Austriac.
Iar in incheirre pentru cei care vor sa o duca la muzeul din Dej si alte porcarii citez : Ordinul Ministrului Culturii nr. 2686/31.07.2000 claseaza LOCOMOTIVA 50.065 in PATRIMONIUL NATIONAL MOBIL. Sub incidenta legislatiei in domeniu, locomotiva beneficiaza de un SCUT de aparare, dar sigur acesta trebuie “activat” de cei in drept.
Va Pupa Tata