In anii 80’ apar si unele proiecte de vehicule cu propulsie neconventionala in Romania:
-„VML-02”, realizat in 1979, de catre „Electroputere” Craiova si Institutul Politehnic Timisoara, era un vehicul propulsat cu motoare electrice cu inductie liniara.
-„MAGNIBUS-01”, realizat in 1981, de catre acceiasi fabricanti, era un vehicul propulsat cu sustentatie magnetica.
-VEMLI-02, realizat in anul 1984, de catre Intreprinderea de Materiale de Constructii Iasi si Institutul Politehnic Iasi, prin transformarea unui vagon utilitar basculant de tramvai „ITB-VB-954” (cedat de ITB), rezultand un vagon de tramvai utilitar (pentru transportul materialelor), propulsat cu motoare electrice cu inductie liniara.
-ROM-U-LIM-01, realizat in 1984 de catre „Electroputere” Craiova si Institutul Politehnic Timisoara. Era un vehicul feroviar, format din 3 vagoane, avand o lungime totala de 32.650 mm, latimea de 2603 mm, inaltimea de 3310 mm, greutatea de 45 tone (gol) si 81,3 tone (incarcat), propulsia asigurata de doua motoare electrice cu o putere de 2*140 Kw, viteza maxima 90 km/h, capacitatea de transport de 6.000-32.000 pasageri/ora, intervalul de succedere intre vehicule urmand a fi de 60 de secunde. Calea de rulare se alimenteaza in regim de curent continuu, la 750 V, urmand a fi construita pe estacada. Motorul este unul liniar, tractiunea si franarea vehiculului facandu-se electromagnetic.
Acest vehicul urma sa fie realizat pe traseul suburban Craiova-Isalnita, dar faptul ca spatiul dintre sine trebuia „umplut” cu dale de aluminiu (care trebuiau sa formeze rotorul motorului electric liniar) a dus la abandonarea proiectului.
Ramasite ale vehiculului si cai de rulare este posibil sa mai existe in curtea uzinelor „Electroputere” Craiova.