Judetul Tulcea are un numar de 5 localitati urbane (municipiul resedinta de judet Tulcea si 4 orase- Babadag, Isaceea, Macin si Sulina).
Datorita faptului ca cele 4 orase sunt destul de mici, transportul in comun urban exista numai in municipiul Tulcea.
In anul 1984 este introdus transportul in comun urban in municipiul Tulcea, cu autobuze, datorita dezvoltarii municipiului si a politicii de industrializare (in 1973 este inaugurata Uzina de alumina ALUM, , in 1976 este inaugurat combinatul Feral- singurul producator de feroaliaje din Romania, in 1976 Santierul Naval, apoi cea mai mare fabrica de conserve de peste din Romania- Tulco, Fabrica de mobila, Fabrica de prelucrare a marmurei, Fabrica de bere, Cariera Bididia, etc) care determina existenta unui numar foarte mare de muncitori, care se deplasau zilnic la si de la diverse intreprinderi industriale.
De asemenea, un alt fapt care a determina aparitia si dezvoltarea transportului urban in comun in Tulcea a fost si constructia unor cartiere de blocuri. Insa, spre deosebire de alte orase, acestea nu au fost realizate prin demolari masive, ci au fost realizate de obicei pe terenuri libere, in special in partea de sud si de vest a orasului ( Cartierul Vest, Cartierul E3, Cartierul C5, Cartierul Dalas, etc). Blocuri au mai fost construite si in zona centrala (centru civic), de-a lungul strazii Babadag (principala artera rutiera din municipiul Tulcea) si pe faleza fluviului Dunarea (unde au fost realizate 3 blocuri-turn cu cate 10 etaje fiecare).
Maxima dezvoltare economica si sociala a municipiului Tulcea este atinsa in 1992, cand acesta numara 97.904 locuitori. Conform recensamantului din 2011, Tulcea mai numara doar 73.707 locuitori.
In anul 2007, in Tulcea existau urmatoarele autobuze urbane si minibuze:
-Doua autobuze articulate tip DAC-117-UD (erau folosite in special pentru transportul muncitorilor la santierul naval)(erau de tipul interurban, cu doua usi)
-13 autobuze DAC-112-UDM
-7 autobuze second-hand Van-Hool
-Doua autobuze RDTM-111
-4 autobuze RD-111
-12 minibuze ISUZU
-6 minibuze Grivbuz-7-U (Echipat cu motor Roman, o capacitate de transport de 20 + 1 de persoane pe scaune si 24 de persoane in picioare, pe sasiu echipat de ROMAN Braşov. Produs din anul 2001 si imbunatatit din anul 2003)
-10 minibuze BMC-Probus-215-SCB
Conform unui articol publicat in ziarul local Obiectul de Tulcea, din aprilie 2010, se mentioneaza: Din cele subsemnate de Vladimir Şopov, directorul general al SC Transport Public, parcul auto se prezintă astfel: din 43 de autobuze exploatate, 27 se află în situaţia în care le-a expirat durata de funcţionare (peste 8 ani); cu vechime egală sau peste 15 ani sunt 13 autobuze, cu vechime între 14 şi 10 ani - 14, cu vechime între 9 şi 5 ani - 6, iar cu vechime sub 5 ani - 10. După locul de folosinţă, patru autobuze sunt folosite pentru transport judeţean şi interjudeţean, restul având destinaţie urbană (douăsprezece trasee locale).
Parcul este format din 12 autobuze ISUZU (10 local, 2 curse speciale), 6 autobuze locale GRIVBUZ, 13 autobuze locale UDM 112, 2 autobuze RDT (curse speciale) şi 10 autobuze locale BMC."
In anul mai 2010 mai sunt achizitionate un numar de 10 autobuze second-hand de tip DAF-SB-250-LPG (care functioneaza pe baza de gaz petrolier lichefiat). Dar dupa achizitionare acestea au avut si au probleme serioase in exploadare in municipiul Tulcea.
Conform celor mentionate pe site-ul oficial al SC Transport Public SA Tulcea (unitate subordonata primariei), parcul de vehicule este compus astazi din
-10 autobuze second-hand DAF-SB-250-LPG (folosite pentru transport urban)
-10 minibuze (au fost achizitionate probabil noi) BMC-Probus-215-SCB (folosite pentru transportul urban)
-12 minibuze ISUZU (din care 10 folosite pentru transportul urban si doua pentru cel interurban)
-3 minibuze GRIVBUZ-7-U (folosite pentru transportul urban)
-Doua autobuze RDTM-111 (folosite pentru transportul interurban)
-Un microbuz IVECO (folosit pentru transportul urban).
In noiembrie 2014 mai sunt achizitionate 3 minibuze noi tip ISUZU-CITIBUS. Principalele caracteristici tehnice sunt- motor diesel tip Isuzu 4HK1E5S Euro5 EEV de tip Diesel Common rail Turbo cu intercooler , 204 cp, 4 cilindri, 5193 cmc, cutie de viteze tip Standard – manuala Isuzu MZW-6F cu 6+1 trepte, optional automata Allison 2100 (6+1 trepte sau 5+1 trepte), suspensii cu perne de aer, sistem de franare pneumatic dublu cu ABS si cu discuri, servodirectie, iluminat interior cu led-uri, capacitatea de transport 18-25 locuri pe scaune si 41-58 pasageri in picioare, dotari standard aer conditionat, sistem de umflare anvelope, sistem incalzire (optional Eberspächer), imobilizator, iesire de siguranta, trape, ABS, ASR, limitator de viteza, microfon, radio-cd player, ceas digital, incalzire geam sofer, parasolar,
geamuri laterale de tip termopan, stergatoare de parbriz cu 3 viteze, lampi de ceata in fata, volan reglabil, scaun sofer reglabil,mini-dulap cu cheie pentru sofer.
Au 3 usi si sunt low-floor.
Se remarca faptul ca dupa anul 2007 au fost casate toate autobuzele romanesti DAC si RD-111, din parcul SC Transport Public SA Tulcea.
Din punct de vedere al evolutiei istorice al transportului urban in comun din municipiul Tulcea, se pot aminti cateva date:
-1984- infiintat transportul urban in comun in Tulcea, prin infiintarea IJTL (Intreprinderea Judeteana de Transport Local) Tulcea
-15 decembrie 1990- se infiinteaza prin reorganizarea Intreprinderii Judetene de Transport Local Tulcea , Regia Autonoma Transport Local de Calatori Tulcea.
-Incepand cu 31.03.1995 se infiinteaza Regia Autonoma de Prestari Servicii Publice Tulcea care preia prin protocol si patrimoniul Regiei Autonome Transport Local Tulcea .
-Incepand cu 01.05.1998 prin reorganizarea Regiei Autonome de Prestari Servicii Publice Tulcea se infiinteaza S.C. TRANSPORT PUBLIC S.A. TULCEA , cu actionar unic Consiliul Local Municipal Tulcea.
-Incepand cu 27.09.2007 S.C.TRANSPORT PUBLIC S.A.Tulcea detine 2( doi ) actionari : Consiliul Local Municipal Tulcea cu 99,99% din actiuni si S.C. ENERGOTERM S.A. Tulcea cu 0,01% din actiuni.