Transportul in comun urban in municipiul Suceava

Transportul in comun urban in municipiul Suceava

Mesajde ldh80 pe 12 Mai 2017, 09:35

Municipiul Suceava poate fi coniderat unul dintre cele mai interesante si frumoase orase din Romania, care are si o foarte bogata traditie istorica. Suceava a fost capitala Principatului romanesc al Moldovei, intre anii 1388 (in timpul domniei lui Petru al doilea Mușat) si 1565 (in timpul domniei lui Alexandru Lapușneanu).


A. Troleibuze

Tinand cont de configuratia municipiului Suceava , cu cartierele Itcani si Burdujeni situate relativ departe de centru si de cartierele intens populate Zamca, Marașești si George Enescu, s-a impus constructia unei retele de troleibuze in Suceava, in anii 80.

Tinand cont de apropierea a doua orase (ambele reședinte de județ) -Suceava si Botoșani- si de necesitatea introducerii transportului electric in ambele orase, fiecare din aceste doua orase a trebuit sa aleaga asupra tipului mijlocului de transport electric (tramvai sau troleibuz).

La Botoșani s-a ales introducerea tramvaiului (dat in exploadare in anul 1991) iar la Suceava s-a ales introducerea troleibuzului.



Reteaua de troleibuze din Suceava a fost data in exploadare in anul 1986 si, in perioada sa de maxima extindere (anul 1996) numara:


-14,5 km retea

-5 capete de linii pentru troleibuze (Cinema Burdujeni, Gara Burdujeni/Suceava, Gara Itcani/Suceava Nord, Obcini si Rulmentul)

-6 linii de troleibuze:


-2 Gara Burdujeni/Suceava- Obcini

-3 Gara Burdujeni/Suceava- Rulmentul

-4 Cinema Burdujeni- Obcini

-5 Gara Itcani/Suceava Nord- Obcini

-17 Cinema Burdujeni- Rulmentul

-28 Cinema Burdujeni- Gara Itcani/Suceava Nord


Aceasta retea se desfasura pe urmatoarele strazi:

-Calea Unirii (începând de la capatul de linie Cinema Burdujeni, situat la intersectia Caii Unirii cu strazile Gheorghe Doja si Cuza-Voda), Strada Ana Ipatescu, Strada Stefan cel Mare, Bdul. 1 Mai (pana la intersectia cu strada Universitatii cu cale dubla), apoi cu cale simpla pe strada Universitatii- Bdul. George Enescu, respectiv pe Bdul. 1 Mai- Calea Obcinilor, pana la capatul de linie Obcini (situat la intersectia Bdul. George Enescu/Calea Obcinilor/Bdul. Academician Vasile Grecu/Strada Leonard Mociulschi).

-Bdul. Academician Vasile Grecu, Strada Centurii (cale simpla), Strada Humorului (cale simpla), pana la capatul de linie Rulmentul.

-Strada Nicolae Iorga, strada Jean Bart, Strada Gheorghe Doja, Calea Burdujeni (pana la intersectia cu Calea Unirii). Cale simpla.

-Strada Traian Vuia (cale dubla), strada Cernauti (cale dubla), strada Garii (cale simpla), strada Aurel Vlaicu (cale simpla).



-O statie de redresare

-Un garaj pentru troleibuze (si pentru autobuze urbane)


-Reteaua a fost deservita de un numar maxim de cca 50 troleibuze, toate de tipul DAC-212-E si DAC-217-E.


-Ca mijloace auxiliare exista un autoturn Roman.


In acest videoclip de pe yutub puteti vedea troleibuzele care circulau in anul 1996 in municipiul Suceava


https://youtu.be/Vf022MPFIuY
Ultima oară modificat de ldh80 pe 12 Mai 2017, 10:04, modificat 1 dată în total.
ldh80


Mesaje: 739
Membru din: 15 Sep 2011, 15:08
Localitate: Husi

Re: Transportul in comun urban in municipiul Suceava

Mesajde ldh80 pe 12 Mai 2017, 09:53

Astfel, in 1996, reteaua de troleibuze din Suceava asigura o buna legatura (pe distante relativ lungi) intre cartierele Burdujeni (intens populat), Ițcani, George Enescu (intens populat) , zona centrala si suburbia Scheia (capatul de la Rulmentul), dar si intre zona centrala, cartierul George Enescu si cele doua statii CFR principale din municipiul Suceava.

Dispunerea teritoriala a retelei de troleibuze in Suceava era una destul de bine aleasa.


Insa, dupa 1996-2000, incepe din pacate si decaderea transportului cu troleibuze in Suceava, datorita:


-Neintreținerea corespunzatoare a rețelei si vehiculelor

-Aparitia concurenței neloiale reprezentate de microbuze, concurenta neloiala tolerata multi ani de primaria Suceava.



Astfel, undeva intre anii 1996- 2003, ca urmare a ruperii frelor de contact a troleibuzelor de catre un autocamion in zona pasajului pe sub calea ferata 502 (pasaj proiectat si construit gresit inca de la inceput, fiind prea jos), portiunea de retea avariata nu a mai fost refacuta, si tronsonul din reteaua de troleibuze, cuprins intre capatul de liniei Obcini si capatul de linie Rulmentul (in lungime de cca 3 km), este abandonat si apoi desfiintat.


In aprilie 2006 mai ramasesera doar 7 troleibuze in Suceava , aflate intr-o stare avansata de uzura.


In contextul falimentului fostei Transport Public Suceava (TPS), in aprilie 2006, dupa 20 de ani de circulatie in Suceava, circulatia troleibuzelor este sistata.


Toate troleibuzele care mai existau in garajul fostei TPS sunt casate.


Desi din declaratiile initiale de atunci ale primarului Ion Lungu se spunea ca reteaua de contact nu va fi dezafectata, ci conservata, totusi in anii 2006-2007 aceasta este complet desfiintata si demontata, ramanand doar stalpii!
ldh80


Mesaje: 739
Membru din: 15 Sep 2011, 15:08
Localitate: Husi

Re: Transportul in comun urban in municipiul Suceava

Mesajde ldh80 pe 12 Mai 2017, 10:02

Tinand cont de:

-Faptul ca troleibuzul reprezinta un mijloc de transport eficient, economic, nepoluant si silentios

-Configuratia teritoriala a municipiului Suceava, cu distante mari intre cartierele Ițcani, Burdujeni si respectiv zona centrala si cartierele Marașești, Zamca, George Enescu, Obcini si suburbia Scheia

-Cele doua statii CFR principale sunt situate relativ departe de zona centrala si de cartierele Zamca, Marașești si George Enescu

-Faptul ca Suceava poate fi considerat un oras cu importante obiective turistice, unde un transport ecologic si silentios cu troleibuze s-ar potrivi perfect


Consider ca ar trebui reconstruita in totalitate reteaua de troleibuze din Suceava, in configuratia sa (strazile strabatute) existenta la nivelul anului 1996.


Ca si solutii tehnice, ar trebui utilizate urmatoarele solutii tehnice de ultima generatie pentru reconstructia retelei de troleibuze din Suceava: Stalpi noi (preferabil din metal), console mai lungi, astfel incat reteaua sa poata fi pozitionata deasupra benzii de langa axul drumului, sistem de prindere a firului de contact tip Kummler-Matter (care realizeaza o prindere elastica a firelor de contact, permitand astfel o deplasare mai rapida a troleibuzelor), fire de contact, separatoare, macaze electrice noi, cabluri de alimentare noi, din cupru, in montaj ingropat (de la statia de redresare pana la stalpi), statie (sau statii) de redresare noi, dotata/dotate cu ultimile tehnologii in materie, construit un garaj complet nou pentru troleibuze (dotat cu toate utilajele si aparatura electronica, necesara pentru verificarea/testarea/reparatia/intretinerea unor troleibuze noi), angajati un numar suficient de specialisti (ingineri electronisti, electricieni, etc) pentru exploadarea si intretinerea in conditii optime a unor troleibuze noi si abia dupa îndeplinirea acestor conditii, achizitionate un numar de 50 troleibuze artuculate noi, produse de o firma consacrata, intr-o tara membra a UE (50 de troleibuze articulate noi sunt suficiente pentru a deservi, cu o frecventa buna, liniile de troleibuz care existau in 1996 in Suceava).
ldh80


Mesaje: 739
Membru din: 15 Sep 2011, 15:08
Localitate: Husi

Re: Transportul in comun urban in municipiul Suceava

Mesajde ldh80 pe 12 Mai 2017, 10:21

B. Autobuze

Conform celor mentionate pe site-ul oficial al SC Transport Public Local Suceava, transportul urban in comun cu autobuze a fost introdus in orasul (municipiu din anul 1968) Suceava, in anul 1962.

Ca si tipuri de autobuze, s-au utilizat: TV-2, TV-20, Roman-112-UD, DAC-112-UDM, DAC-117-UD, IKARUS-260.


Din punct de vedere organizatoric, acesta a fost efectuat de urmatoarele unitati:


-IGO Suceava , aflata in subordinea Consiliului Popular Local (1962- 1973)

-IJGCL Suceava (Intreprinderea Judeteana de Gospodarire Comunala si Locativa Suceava, aflata in subordinea Consiliului Popular Judetean)(1973-1979)

-IJTL Suceava (Intreprinderea Judeteana de Transport Local, aflata in subordinea Consiliului Popular Judetean)(intre 1979-1991)

-Regia Autonoma de Transport Urban de Calatori RATUC (1991-1995)

-Agentia de Transport Local (ATL) din cadrul RAUCL (1995-1998)

-SC Transport Public si Servicii SA Suceava (1998- octombrie 2005, cand falimenteaza)

-SC Transport Public Local SA Suceava (TPL), infiintata la 1 octombrie 2005, si avand ca unic actionar Consiliul Local Suceava.



In iulie 2005, fosta TPS mai aveea in parc doar 15 autobuze urbane, de tipul DAC-112-UDM si IKARUS-260.


Incepand din aprilie 2006, actuala societate de transport urban in comun (TPL) achizitioneaza un numar de 33 autobuze noi tip IRISBUS-CITELIS-12.
ldh80


Mesaje: 739
Membru din: 15 Sep 2011, 15:08
Localitate: Husi

Re: Transportul in comun urban in municipiul Suceava

Mesajde ldh80 pe 12 Mai 2017, 10:29

In privinta liniilor de autobuze urbane din Suceava, in trecut au existat mult mai multe astfel de linii fata de cele de azi, unele dintre ele asigurand si legatura dintre Suceava si unele localitati din apropiere.

In Suceava au existat urmatoarele linii de autobuze urbane (nu sunt sigur ca lista este completa):




-Linia 1 Gara Suceava Nord- strada Marasesti- George Enescu
Strada Aurel Vlaicu, strada Traian Vuia, Calea Unirii, strada Ana Ipatescu, Bdul. Stefan cel Mare, Strada Marasesti, Bdul. George Enescu, strada Zorilor.
La retur- Strada Scurta, Bdul. 1 Mai, Bdul. Stefan cel Mare, apoi accelasi traseu.



-Linia 6 Gara Suceava- Mitocu Dragomarnei
Strada Jean Bart, strada Gheorghe Doja, Calea Burdujeni, Calea Unirii, Strada Traian Vuia, Strada Aurel Vlaicu (ocol pe la gara Suceava Nord), pasaj CFR, Strada Grigore Alexandru Ghica, strada Mitocului.
La retur- Calea Unirii, strada Nicolae Iorga, gara Suceava.



-Linia 7 Gara Suceava Nord- Lisaura
Strada Aurel Vlaicu, strada Traian Vuia, Calea Unirii, strada Mitropoliei, strada Parcului.
*Era linia de autobuze care ajungea cea mai aproape de cetatea Sucevei



-Linia 8 Gara Suceava Nord- Ipotesti
Strada Aurel Vlaicu, strada Traian Vuia, Calea Unirii, strada Mitropoliei.



-Linia 9 Gara Suceava- Salcea
Strada Jean Bart, strada Gheorghe Doja, Calea Burdujeni, Torino, Strada Cuza-Voda, Cartier Tineretului, Mereni, Plopeni, Salcea.
La retur- strada Cuza-Voda, Calea Unirii, strada Nicolae Iorga, gara Suceava.



-Linia 10 Gara Suceava Nord- fosta Ilie Pintilie- Rulmentul
Strada Aurel Vlaicu, strada Cernauti, Calea Unirii, Strada Ana Ipatescu, Bdul. Stefan cel Mare, Bdul. 1 Mai, Calea Obcinilor, strada Humorului, strada Centurii, strada Humorului.
La retur pe strada Humorului.



-Linia 11 Gara Suceava Nord- Sfantul Ilie
Strada Aurel Vlaicu, strada Traian Vuia, Calea Unirii, Strada Ana Ipatescu, Bdul. Stefan cel Mare, Bdul. 1 Mai, Bdul. 1 Decembrie 1918, strada Victoriei.



-Linia 12 Cinema Burdujeni- Mihoveni
Calea Unirii, Strada Ana Ipatescu, Bdul. Stefan cel Mare, Bdul. 1 Mai, Calea Obcinilor, strada Humorului, strada Centurii, strada Mihoveni.



-Linia 13 Gara Suceava Nord- Mihoveni
Strada Aurel Vlaicu, strada Traian Vuia, Calea Unirii, Strada Ana Ipatescu, Bdul. Stefan cel Mare, Bdul. 1 Mai, Calea Obcinilor, strada Humorului, strada Centurii, strada Mihoveni.



-Linia 14 Gara Suceava- Plopeni (eventual aeroportul Suceava)
Strada Jean Bart, strada Gheorghe Doja, Calea Burdujeni, Torino, Strada Cuza-Voda, Cartier Tineretului, Mereni, Plopeni.
La retur- strada Cuza-Voda, Calea Unirii, strada Nicolae Iorga, gara Suceava.



-Linia 15 Cinema Burdujeni- Tisauti
Calea Unirii, strada Ana Ipatescu, strada Mitropoliei, strada Parcului.



-Linia 16 Gara Suceava- Sfantul Ilie
Strada Jean Bart, strada Gheorghe Doja, Calea Burdujeni, Calea Unirii,Strada Ana Ipatescu, Bdul. Stefan cel Mare, Bdul. 1 Mai, Bdul. 1 Decembrie 1918, strada Victoriei.
La retur- Calea Unirii, strada Nicolae Iorga, gara Suceava.



-Linia 18 Gara Suceava- Scheia
Strada Jean Bart, strada Gheorghe Doja, Calea Burdujeni, Calea Unirii,Strada Ana Ipatescu, Bdul. Stefan cel Mare, Bdul. 1 Mai, Calea Obcinilor, strada Humorului, strada Centurii, Scoala 10/Primaria Scheia
La retur- Calea Unirii, strada Nicolae Iorga, gara Suceava.



-Linia 19 Gara Suceava Nord- Confectii- George Enescu
Strada Aurel Vlaicu, strada Traian Vuia, Calea Unirii, Strada Ana Ipatescu, Bdul. Stefan cel Mare, strada Marasesti, Bdul. George Enescu, strada Zorilor.
La retur- strada Scurta, Bdul. 1 Mai, Bdul. Stefan cel Mare.



-Linia 20 Gara Suceava- CET
Strada Jean Bart, strada Gheorghe Doja, Calea Burdujeni, Calea Unirii, strada Energeticianului.
La retur- Calea Unirii, strada Nicolae Iorga, gara Suceava.



-Linia 21 Burdujeni Sat- Cinema Burdujeni- strada Marasesti- Rulmentul
Strada 22 Decembrie- Calea Unirii, Strada Ana Ipatescu, Bdul. Stefan cel Mare, strada Marasesti, Bdul. George Enescu, strada Humorului, strada Centurii.
La retur- strada Humorului, Calea Obcinilor, Bdul. 1 Mai, Bdul. Stefan cel Mare, apoi accelasi traseu.



-Linia 22 Gara Suceava- Lipoveni
Strada Jean Bart, strada Gheorghe Doja, Calea Burdujeni, Calea Unirii, Strada Traian Vuia, Strada Aurel Vlaicu (ocol pe la gara Suceava Nord), pasaj CFR, Strada Grigore Alexandru Ghica, strada Lipoveni.
La retur- Calea Unirii, strada Nicolae Iorga, gara Suceava.



-Linia 23 Gara Suceava- Prelipca
Strada Jean Bart, strada Gheorghe Doja, Calea Burdujeni, Torino, Strada Cuza-Voda, Cartier Tineretului, Mereni, Plopeni, Salcea.
La retur- strada Cuza-Voda, Calea Unirii, strada Nicolae Iorga, gara Suceava.



-Linia 24 Gara Suceava- Dornelor- Avicola
*UNde poate fi aceasta statie Dornelor nu-mi dau seama (pe harta municipiului Suceava nu apare nici o strada cu numele de Dornelor), si traseul banuiesc ca era cel mai scurt posibil, astfel:
Strada Jean Bart, strada Gheorghe Doja, strada Fagului.
La retur- Aleea Dumbravii, strada Gheorghe Doja, Calea Burdujeni, Calea Unirii, strada Nicolae Iorga.




-Linia 25 Gara Suceava- Varatec
Strada Jean Bart, strada Gheorghe Doja, Calea Burdujeni, Torino, Strada Cuza-Voda, Cartier Tineretului, Mereni, Plopeni, Salcea.
La retur- strada Cuza-Voda, Calea Unirii, strada Nicolae Iorga, gara Suceava.




-Linia 26 Gara Suceava- Obcini
Strada Jean Bart, strada Gheorghe Doja, Calea Burdujeni, Calea Unirii, strada Ana Ipatescu, Bdul. Stefan cel Mare, Bdul. 1 Mai, Calea Obcinilor.
La retur- Calea Unirii, strada Nicolae Iorga, gara Suceava.




-Linia 27 Gara Suceava Nord- Obcini- SUT Itcani
Cel mai ciudat traseu posibil, deoarece ceea ce apare pe harta ca fiind SUT Itcani (astazi depozit Daily Suceava) se afla foarte aproape de gara Suceava Nord!
Nu stiu efectiv pe unde ar fi putut circula acest traseu.




-Linia 29 Gara Suceava Nord- Zamca
Strada Aurel Vlaicu, strada Traian Vuia, Calea Unirii, strada Ana Ipatescu, Bdul. Stefan cel Mare, strada Marasesti, Bdul. George Enescu, apoi pe strada situata in prelungirea strazii Universitatii (capatul de linie Zamca era situat probabil in zona Inspectoratului Judetean de politie)
la retur- strada Universitatii, Bdul. Stefan cel Mare.




-Linia 30 Gara Suceava- Zamca
Strada Jean Bart, strada Gheorghe Doja, Calea Burdujeni, Calea Unirii, strada Ana Ipatescu, Bdul. Stefan cel Mare, strada Marasesti, Bdul. George Enescu.
La retur- strada Universitatii, Bdul. Stefan cel Mare, strada Ana Ipatescu, Calea Unirii, strada Nicolae Iorga, gara Suceava.




-Linia 31 George Enescu- Avicola- Gostat Itcani
Strada Scurta, Bdul. 1 Mai, Bdul. Stefan cel Mare, strada Ana Ipatescu, Calea Unirii, strada Nicolae Iorga, gara Suceava, strada Jean Bart, strada Gheorghe Doja, strada Fagului, Aleea Dumbravii, strada Gheorghe Doja, strada Grigore Alexandru Ghica.
La retur- strada Grigore Alexandru Ghica, strada Gheorghe Doja, Aleea Dumbravii, strada Fagului, strada Gheorghe Doja, Calea Burdujeni, Calea Unirii, strada Ana Ipatescu, Bdul. Stefan cel Mare, strada Marasesti, Bdul. George Enescu, strada Zorilor.




-Linia 32 CET- Obcini
Strada Energeticianului, Calea Unirii, strada Ana ipatescu, Bdul. Stefan cel Mare, Bdul. 1 Mai, Calea Obcinilor.




Dupa cum se observa, aceste linii de autobuze deserveau si suburbiile Sfantul Ilie si Scheia si cateva localitati apropiate (Mihoveni, Ipotesti, Tisauti, Lisaura, Prelipca, Varatec, Salcea, Plopeni, Mereni, Mitocu Dragomarnei si Lipoveni).



Insa in partea centrala a orasului ele dublau liniile de troleibuze, un lucru negativ.
ldh80


Mesaje: 739
Membru din: 15 Sep 2011, 15:08
Localitate: Husi

Re: Transportul in comun urban in municipiul Suceava

Mesajde ldh80 pe 12 Mai 2017, 10:38

Conform celor mentionate pe site-ul oficial al SC Transport Public Local Suceava (TPL), astazi in municipiul Suceava exista un numar de numai 6 linii de autobuze urbane, deservite cu 33 de autobuze (achizitionate noi IN 2006) tip IRISBUS-CITELIS-12.

Aceste linii sunt:



-Linia 2 Gara Burdujeni (Suceava) - Cartierul Obcini (19,6 km), cu statiile:

Gara Burdujeni - Comlemn - Cantină - Moldova - Orizont - IRIC - Carrefour - Iulius Mall - Bazar - Sala Sporturilor - Colegiul „Petru Muşat” - Centru - Bancă - Policlinică - Spitalul Judeţean - ITM - Obcini Flori - Mobilă - Curcubeu - Nordic - Catedrală - Policlinică - Bancă - Centru - Colegiul „Petru Muşat” - Sala Sporturilor - Iulius Mall - Bazar - Carrefour - Orizont - Moldova - Cantină - Ramiro - Cartier ANL - Gara Burdujeni




-Linia 3 Gara Burdujeni (Suceava)- Fabrica de rulmenţi Şcheia (24,1km), cu statiile:

Gara Burdujeni - Comlemn - Cantină - Moldova - Orizont - IRIC - Carrefour - Bazar - Sala Sporturilor - Colegiul „Petru Muşat” - Centru - Bancă - Policlinică - Spitalul Judeţean - Obcini Flori - Pasaj CFR Vest - Centură - Rulmentul - Real - Bermas - Obcini Flori - Mobilă - Curcubeu - Nordic - Catedrală - Policlinică - Bancă - Centru - Colegiul „Petru Muşat” - Sala Sporturilor - Bazar - Carrefour - Orizont - Moldova - Cantina - Ramiro - Cartier ANL - Gara Burdujeni




-Linia 4 Cinema Burdujeni - Cartierul OBCINI (22 km), cu statiile:

Cinema - Depozit - Torino - Piaţă - Orizont - IRIC - Carrefour - Iulius Mall - Bazar - Sala Sporturilor - Colegiul „Petru Muşat” - Centru - Bancă - Policlinică - Catedrală - Curcubeu - Mobilă - Obcini Flori - Metro - Corduş - Bloc IRE - Alimentara - Şcoala „Ion Creangă” - Obcini Flori - Mobilă - Curcubeu - Confecţia - Policlinică - Bancă - Centru - Colegiul „Petru Muşat” - Sala Sporturilor - Iulius Mall - Bazar - Carrefour - Orizont - Piaţă - Torino - Depozit - Spital Neuro - Cinema




-Linia 5 Gara Ițcani (Suceava Nord) - Cartierul Obcini (18,6 km), cu statiile:

Gara Iţcani - Pasarelă - Străduinţa - Betty Ice - Petrom - TPL - Sticlă - Colegiul „Petru Muşat” - Centru - Bancă - Policlinică - Spitalul Judeţean - Metro - Corduş - Bloc IRE - Alimentara - Şcoala „Ion Creangă” - Obcini Flori - Mobilă - Curcubeu - Nordic - Catedrală - Policlinică - Bancă - Centru - Colegiul „Petru Muşat - Sticlă - TPL - Petrom - Selgros - Străduinţa - Pasarelă - Gara Iţcani




-Linia 21 Burdujeni Sat - Fabrica de rulmenţi Şcheia (26,6 km), cu statiile:

Burdujeni Sat - Şcoala nr.5 - Cinema - Orizont - IRIC - Carrefour - Bazar - Sala Sporturilor - Colegiul „Petru Muşat” - Centru - Bancă - Policlinică - Catedrală - Curcubeu - Mobilă - Pasaj CFR Vest - Centură - Rulmentul - Real - Bermas - Mobilă - Curcubeu - Nordic - Catedrală - Policlinică - Bancă - Centru - Colegiul „Petru Muşat” - Sala Sporturilor - Bazar - Carrefour - Orizont - Cinema - Şcoala nr.5 - Burdujeni Sat




-Linia 28 Cinema Burdujeni - Gara Ițcani (Suceava Nord) (14,7 km), cu statiile:

Cinema - Depozit - Torino - Piaţă - Orizont - IRIC - Carrefour - Bazar - Sala Sporturilor - Sticlă - TPL - Petrom - Selgros - Străduinţa - Pasarelă - Gara Iţcani - Pasarelă - Străduinţa - Betty Ice - Petrom - TPL - Sticlă - Bazar - Carrefour - Orizont - Piaţă - Torino - Depozit - Spital Neuro - Cinema
ldh80


Mesaje: 739
Membru din: 15 Sep 2011, 15:08
Localitate: Husi

Re: Transportul in comun urban in municipiul Suceava

Mesajde ldh80 pe 12 Mai 2017, 11:04

Din pacate, asa cum se observa, astazi autobuzele urbane nu mai leaga municipiul Suceava de localitatile apropiate, si un alt aspect negativ este ca nu exista curse de autobuze urbane a TPL Suceava spre doua obiective de mare importanta pentru municipiul Suceava: Aeroportul Salcea si Cetatea de Scaun a Sucevei (cel mai important obiectiv turistic din Suceava).



Daca reteaua de troleibuze din Suceava ar fi reconstruita in configuratia sa teritoriala din 1996, pentru ca liniile de autobuze urbane sa nu se suprapuna peste cele de troleibuze, liniile de autobuze urbane din Suceava ar trebui sa acopere in general numai zonele periferice ale orasului si legatura cu localitatile apropiate!

Daca s-ar reconstrui reteaua de troleibuze din Suceava in configuratia sa teritoriala din 1996, in Suceava ar trebui sa existe numai urmatoarele linii de autobuze urbane a TPL:


-Centru- Cetate,

-Centru-Ipotesti,

-Centru-Tisauti,

-Centru-Lisaura,

-Centru- Sfantul Ilie

Infiintarea acestor linii de autobuze urbane ar necesita creearea unui nou capat de linie- Centru- care cel mai indicat ar fi sa fie situat la intersectia strazilor Ana Ipatescu si Mitropoliei.


-Gara Suceava- Aeroport Salcea,

-Gara Suceava- Burdujeni Sat,

-Gara Suceava- Salcea,

-Gara Suceava- Prelipca,

-Gara Suceava- Varatec

-Rulmentul- Scheia Primarie,

-Rulmentul - Mihoveni

-Gara Suceava Nord- Lipoveni,

-Gara Suceava Nord- Mitocu Dragomarnei


-Gostat Ițcani- Cartier Areni - Cetate (rolul acestui traseu ar fi de a lega extremitatea nord-vestica a orasului- partea de la nord de calea ferata a cartierului Ițcani- de cartierul Areni, si eventual de Cetatea de Scaun, pe un traseu care sa se suprapuna cat mai putin posibil cu troleibuzele. Acest traseu ar trebui sa circule pe strazile: Grigore Alexandru Ghica, Cernauti, Mircea Septilici, Mihail Kogalniceanu, Marașești, Bdul. 1 Mai, Universitatii, Strada Alexandru cel Bun, Strada Samoil Isopescu, Strada Parcului, Cetate).


-Burdujeni Sat- Cinema Burdujeni- Avicola- Gostat Itcani (pentru realizarea unui traseu care sa lege cartierele Burdujeni Sat, Burdujeni si Ițcani- partea din cartierul Ițcani situata la nord de calea ferata. Acest traseu ar trebui sa circule pe strazile: 22 Decembrie 1989, Gheorghe Doja, Fagului, Aleea Dumbravii, Gheorghe Doja, Grigore Alexandru Ghica)


In acest fel linii de autobuze nu s-ar suprapune peste cele de troleibuze, iar autobuzele ar circula numai in zonele periferice ale orasului si eventual pe unele trasee unde nu ar exista retea de troleibuze.
ldh80


Mesaje: 739
Membru din: 15 Sep 2011, 15:08
Localitate: Husi

Re: Transportul in comun urban in municipiul Suceava

Mesajde ldh80 pe 12 Mai 2017, 11:13

C. Microbuze

SC Transport Public Local SA Suceava (TPL) deserveste si 6 linii cu microbuze.


Aceste linii sunt:




-Linia 5 Gara Ițcani (Suceava nord)- Cartierul Obcini (18,6 km), cu statiile:

Gara Iţcani - Pasarelă - Străduinţa - Betty Ice - Petrom - TPL - Sticlă - Colegiul „Petru Muşat” - Centru - Bancă - Policlinică - Spitalul Judeţean - Rompetrol - Corduş - Bloc IRE - Alimentara - Şcoala „Ion Creangă” - Obcini Flori - Mobilă - Curcubeu - Nordic - Catedrală - Policlinică - Bancă - Centru - Colegiul „Petru Muşat - Sticlă - TPL - Petrom - Selgros - Străduinţa - Pasarelă - Gara Iţcani




-Linia 17 Burdujeni Sat – Casa de pensii (23,9 km), cu statiile:

Str. 22 Decembrie ("Şpac") - Cinema - Orizont - IRIC - Carrefour - Bazar - Sala Sporturilor - Colegiul „Petru Muşat” - Centru - Bancă - Policlinică - Catedrală - ARCADIA - Casa de Pensii - ARCADIA - Catedrală - Policlinică - Bancă - Centru - Colegiul „Petru Muşat” - Sala Sporturilor - Bazar - Carrefour - Orizont - Cinema - str. 22 Decembrie ("Şpac")




-Linia 18 Burdujeni Sat- Centru (17,0 km) cu statiile:

Str. 22 Decembrie ("Şpac") - str. Cpt. Grigore Andrei - Cinema - Orizont - IRIC - Carrefour - Bazar - Sala Sporturilor - Colegiul „Petru Muşat” - Centru - Colegiul „Petru Muşat” - Sala Sporturilor - Bazar - Carrefour - Orizont - Cinema - str. Cpt. Grigore Andrei - str. 22 Decembrie ("Şpac")




-Linia 22 Burdujeni Sat- Centru (18,9 km), cu statiile:

Burdujeni Sat (str. Plevnei) - Pod - Tabita - Depozit ouă - Cartierul Tinereţii - Torino - Piaţa Burdujeni - Orizont - IRIC - Carrefour - Bazar - Sala Sporturilor - Colegiul „Petru Muşat” - Centru - Colegiul „Petru Muşat” - Sala Sporturilor - Bazar - Carrefour - Orizont - Piaţa Burdujeni - Cartierul Tinereţii - Torino - Depozit ouă - Spital Neuro - Tabita - Pod - Burdujeni Sat (str. Plevnei)





-Linia 28 Cinema Burdujeni- Gara Ițcani (Suceava Nord) (14,7 km), cu statiile:

Cinema - Depozit - Torino - Piaţă - Orizont - IRIC - Carrefour - Bazar - Sala Sporturilor - Sticlă - TPL - Petrom - Selgros - Străduinţa - Pasarelă - Gara Iţcani - Pasarelă - Străduinţa - Betty Ice - Petrom - TPL - Sticlă - Bazar - Carrefour - Orizont - Piaţă - Torino - Depozit - Spital Neuro - Cinema




-Linia 30 Gostat Ițcani- Cartier Obcini (21,2 km)

Gostat Iţcani - Defelcom - Pasarelă capăt - Pasarelă - Şcoala Iţcani - Centrofarm - Aleea Dumbrăvii - Ramiro - Cantină - Moldova - Orizont - IRIC - Carrefour - Iulius Mall - Bazar - Sala Sporturilor - Colegiul „Petru Muşat” - Centru - Bancă - Policlinică - Spital - Obcini (stația Flori) - Curcubeu - Confecția - Policlinică - Bancă - Centru - Colegiul „Petru Muşat - Sala Sporturilor - Bazar - Carrefour - Orizont - Moldova - Cantină - Ramiro - Aleea Dumbrăvii - Centrofarm - Şcoala Iţcani - Pasarelă capăt - Defelcom - Gostat Iţcani
ldh80


Mesaje: 739
Membru din: 15 Sep 2011, 15:08
Localitate: Husi

Re: Transportul in comun urban in municipiul Suceava

Mesajde ldh80 pe 12 Mai 2017, 11:19

Aceste 6 linii sunt deservite cu un numar de 7 microbuze, din care doua de tipul OTOKAR-Centro (produse si achizitionate in 2012), iar 5 sunt de tipul KARSAN (produse si achizitionate in 2015).


Datele de contact ale SC Transport Public Local SA Suceava (TPL) sunt: Municipiul Suceava, strada Traian Vuia, nr. 5A, telefon 0330401442. La aceasta adresa se afla si sediul si garajul societatii.
ldh80


Mesaje: 739
Membru din: 15 Sep 2011, 15:08
Localitate: Husi

Re: Transportul in comun urban in municipiul Suceava

Mesajde ldh80 pe 17 Mai 2017, 20:26

In videoclip filmat in anul 1996 cu troleibuzele care circulau in Suceava.


https://youtu.be/Vf022MPFIuY


Videoclipul a fost postat de "DaveSpencer32"
ldh80


Mesaje: 739
Membru din: 15 Sep 2011, 15:08
Localitate: Husi


Înapoi la ALTE MIJLOACE DE TRANSPORT

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki