Comoara ascunsă la Mogoşoaia:

Comoara ascunsă la Mogoşoaia:

Mesajde zofei.2006 pe 03 Aug 2011, 18:28

Comoara ascunsă la Mogoşoaia: trenul de lux al lui Ceauşescu


n Nordul-Vestul Capitalei, la Remiza Mogoșoaia, se ascund „vedetele” căilor ferate românești. Adormite de timp, într-un depou imens, stau aliniate de la primele garnituri de tren care au circulat în Romania până la Trenul Regal și la Trenul lui Ceaușescu. Acesta din urmă, cel mai luxus dintre ele, este folosit doar la ocazii de Administrația Prezidențială.


În total sunt 17 vagoane, cu tot cu dubluri. Paranoia lui Nicolae Ceaușescu a dat mult de lucru “oamenilor muncii” de la Întreprinderea de Vagoane Arad, în anii ’70. Două garnituri de tren identice au ieșit din mâinile celor de-acolo din cele mai bune materiale ale vremii, pentru „cel mai iubit fiu al poporului”. “Trenurile circulau întotdeuna în același timp, însă în direcții diferite. Doar Securitatea știa în care se află Ceaușescu”, spune Valentin Vasilescu, cel care păstorește astăzi Remiza Mogoșoaia.

La peste 20 de ani de la ultima călătorie a dictatorului, actuala garnitură prezidențială se odihnește într-o hală imensă, bine păzită. Pare nouă datorită celor 10 oameni care se îngrijesc zilnic de ea. De-afară nu diferă cu mult de cele care circulă astăzi pe drumurile de fier ale României

Înăutru însă, totul se schimbă radical. Confortul și dotările, care erau standard pentru cuplul dictatorial, fac ca vagoanele de astăzi, mai tinere cu 36 de ani, să pălească: mochete luxoase, lambriuri lucrate manual, grupuri sanitare cu bideuri și căzi, mătase pe pereți și nu în ultimul rând aer condiționat. În general, toate dotările tehnice menite să anuleze complet ideea unei simple călătorii cu trenul. „Erau singurele din țară care erau climatizate”, își aduce aminte Nicolae Nedelcu, revizor tehnic de vagoane, care știe pe de rost trenul prezidențial.

„Lăsând la o parte ce-i înăuntru, și la ora actuală, ca tehnologie le depășește cu mult pe cele aflate în circulație. Are mai multe tipuri de frâne și circulă legat de vagonul «uzina». Acolo sunt motoare Rolls Royce care alimentează trenul cu energie electrică. Nu are treabă(n.r. – garnitura de tren) cu locomotiva”, adaugă acesta.

Mai mult, vagoanele au fost construite să suporte o viteză de deplasare de 160 km pe oră, în vreme ce cele normale suportau doar 120 pe oră. Trenul, în perioda sa de glorie, avea și un vagon destinat comunicațiilor, plin de tehnologia de ultimă oră a Securității. Astăzi nu mai există. În schimb, există o cămăruță în vagonul uzină, cu un perete plin de mufe, unde cei de la Serviciul de Telecomunicații Speciale vin și își montează echipamentele atunci când se dă ordin, rar, de la Cotroceni.

„Trenul nu a mai fost mișcat din vara lui 2009”, explică seful remizei. De altfel, după 1989 el a fost folosit doar de câteva ori de foștii președinți. De Ziua Naționala a României, în 1996, Emil Constantinescu a urcat în trenul prezidențial pentru a participa la festivitățile de la Alba Iulia. Șapte ani mai târziu a venit rândul lui Ion Iliescu să călătorească cu trenul lui Ceaușescu. Atunci a fost ultima dată când un șef de stat a călătorit oficial cu luxoasă garnitură. „Au mai fost câțiva miniștrii ai transporturilor, inclusiv Traian Băsescu, care au mai mers prin țară cu el. De când e președinte(n.r. -Traian Basescu), nu ne-a solicitat”, mai spune Valentin Vasilescu.

Hotelul pe roți

Cele 17 vagoane au costat bugetul României milioane de dolari la vremea respectivă. În afară de vagonul prezidențial, unde nu s-a făcut economie la lux, banii s-au dus și în vagoane-dormitor cu grup sanitar propriu pentru demnitari de rang înalt, în vagone bucătărie utilate complet, în vagone protocol cu baruri luxoase, vagoane cușetă pentru presă și personalul de serviciu și în cele două sofisticate vagoane uzină.

Astăzi, Trenul lui Ceaușescu este complet funcțional și poate părăsi, teoretic, Remiza Mogoșoaia în maximum 60 de minute. Totuși, protocoalele de securitate ale Serviului de Protecție și Paza au îngreunat de fiecare dată plecarea. “Înainte de o deplasare oficială, timp de trei zile nu mai are voie nimeni lângă el, fără aprobare «de sus»”, conchide șeful remizei Valentin Vasilescu.

http://b365.realitatea.net/news/trenul- ... togalerie/

DSC06421_resize.jpg
DSC06431_resize.jpg
DSC06432_resize.jpg
DSC06437_resize.jpg
DSC06438_resize.jpg
DSC06441_resize.jpg
DSC06445_resize.jpg
DSC06446_resize.jpg
DSC06450_resize.jpg
DSC06456_resize.jpg
DSC06461_resize.jpg
DSC06462_resize.jpg
DSC06465_resize.jpg
DSC06476_resize.jpg
DSC06481_resize.jpg
DSC06483_resize.jpg
DSC06487_resize.jpg
DSC06490_resize.jpg
DSC06507_resize.jpg
DSC06508_resize.jpg
DSC06510_resize.jpg
DSC06513_resize.jpg
DSC06515_resize.jpg
DSC06516_resize.jpg
DSC06518_resize.jpg
DSC06522_resize.jpg
DSC06525_resize.jpg
DSC06528_resize.jpg
DSC06531_resize.jpg
DSC06536_resize.jpg
DSC06538_resize.jpg
DSC06545_resize.jpg
DSC06556_resize.jpg
DSC06564_resize.jpg
DSC06565_resize.jpg
DSC06570_resize.jpg
DSC06571_resize.jpg
DSC06579_resize.jpg
DSC06615_resize.jpg
DSC06616_resize.jpg
DSC06518_resize.jpg
DSC06622_resize.jpg
DSC06525_resize.jpg
DSC06528_resize.jpg
DSC06531_resize.jpg
DSC06536_resize.jpg
DSC06538_resize.jpg
DSC06545_resize.jpg
DSC06556_resize.jpg
DSC06564_resize.jpg
DSC06565_resize.jpg
DSC06570_resize.jpg
DSC06571_resize.jpg
DSC06579_resize.jpg
DSC06586_resize.jpg
DSC06595_resize.jpg
DSC06612_resize.jpg
DSC06615_resize.jpg
DSC06616_resize.jpg
DSC06618_resize.jpg
DSC06622_resize.jpg
DSC06641_resize.jpg
DSC06644_resize.jpg
DSC06647_resize.jpg
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: Comoara ascunsă la Mogoşoaia:

Mesajde Daniel pe 04 Aug 2011, 10:36

Interesant reportajul celor de la realitatea.net. Nu stiam ca exista dublura a trenului prezidential. Niste amanunte destul de interesante. :)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Comoara ascunsă la Mogoşoaia:

Mesajde zimbrulcarpatin pe 06 Aug 2011, 08:25

Un pic de spionaj deasupra "comorii" de la Mogosoaia. La prima vedere avem "scoase la aer", un LD MALAXA, un SULZER, 5 vagoane prezidentiale (dupa unele surse, acestea ar compune trenul lui Gheorghiu-Dej) si 5 vagoane pentru transportul balastului (piatra sparta pentru cale). Voi reveni cu o imagine de ansamblu in curand :D
srm-vert.jpg


PS: Stie cineva ceva despre acest stil de remiza?
Imagine
Ultima oară modificat de zimbrulcarpatin pe 06 Aug 2011, 09:18, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
zimbrulcarpatin


Mesaje: 233
Membru din: 25 Dec 2009, 20:14
Localitate: Bucuresti

Re: Comoara ascunsă la Mogoşoaia:

Mesajde zimbrulcarpatin pe 06 Aug 2011, 08:42

Revin, cu un vehicul ce se afla in remiza de la Mogosoaia: "bodyguardul căilor ferate" - nimeni altul decat un automotor de vreo 5.000.000 de euro, unic în România, ce are în grijă siguranţa trenurilor. :D

Imagine

În Remiza de la Mogoşoaia a CFR, ziariştii de la Libertatea au găsit cel mai nou şi performant vehicul de întreţinere a şinelor şi de depistare a neregulilor pe calea ferată: automotorul de diagnoză a căii şi a liniei de contact. În întregime computerizat, plin de senzori, camere de luat vederi, proiectoare puternice şi antene, automotorul, în valoare de 5 milioane de euro, este singurul vehicul de acest fel din România.Ai zice că atâta timp cât există şi funcţionează automotorul garat la Mogoşoaia, nu se pot întâmpla accidente feroviare din cauza stării căii ferate. Automotorul multicolor este, ca dotare şi mod de funcţionare, printre cele mai noi mijloace de verificare a căii ferate din Europa.

Imagine

Sistemul arată cu o precizie mare unde trebuie efectuate reparaţii la calea ferată, ce este defect sau deteriorat, porţiunile uzate ori pe cele pentru care trebuie impuse restricţii de viteză sau totale. Indiferent de viteza cu care se deplasează vehiculul în timpul operaţiunii, frecvenţa de măsurare este din 25 în 25 de centimetri.

“Acest lucru înseamnă că precizia şi eficienţa măsurătorilor sunt foarte mari. Sistemul nu greşeşte niciodată. Nu există defecte care să nu poate fi semnalate. Sistemul este o bijuterie”, spune pentru Libertatea ing. Marcel Bănuţă, 44 de ani, conducătorul automotorului şi specialist în sisteme de măsurare.

Acesta culege datele de pe calea ferată prin camere de luat vederi şi numeroşi senzori montaţi cu predilecţie pe şasiul vehiculului, în zona osiilor. Dispozitivele măsoară geometria căii de rulare în ansamblu, dar şi pe cea a şinelor. Astfel, se determină gradul de uzură a căii ferate şi se aplică măsurile de siguranţă a circulaţiei.

Imagine

Automotorul determină, de asemenea, şi funcţionalitatea căii electrice care alimentează garniturile. Pentru aceasta, vehiculul este prevăzut cu un pantograf destinat exclusiv presării cablurilor electrice şi verificării rezistenţei lor, dar şi cu camere de luat vederi care observă starea firelor electrice alimentate cu 27.000 de volţi.

Datele preluate sunt trimise către sistemul de computere, care le procesează în timp real şi le afişează pe monitoare, unde sunt studiate de către specialişti. Informaţiile sunt, de asemenea, stocate pe suport video.

Şapte oameni în echipaj

Echipajul automotorului este format din doi mecanici, trei specialişti în calea ferată şi doi în liniile electrice. Vehiculul are mai multe încăperi: o sală de proiecţie, unde aceştia studiază colectiv datele, o cameră de preluare a informaţiilor, unde se află şi rack-ul sistemului computerizat, cuşete pentru deplasările mai lungi, duşuri şi toalete, o mică bucătărie. Vehiculul este prevăzut până şi cu sistem de încălzire prin podea.

Imagine

Tot mai multe accidente

21 septembrie 2009. Trenul accelerat care circula pe ruta Timişoara – Bucureşti a deraiat în dreptul localităţii Cârcea, jud. Dolj. 15 pasageri au ajuns la spital.

21 septembrie 2009. Un tren cu 36 de vagoane care transporta produse petroliere a deraiat la Boju, jud. Cluj.

12 septembrie 2008. Un tren a rămas fără frâne şi s-a ciocnit frontal cu un alt tren care staţiona, în curtea fabricii de ciment din Taşca, jud. Neamţ. Un mecanic de locomotivă şi încă un angajat al fabricii au murit.

10 mai 2008. La Valea Călugărească, trenul accelerat Bucureşti – Iaşi a deraiat. O bucată de şină a pătruns în podeaua unui vagon, omorând o elevă de 17 ani din Focşani. Alte patru persoane au fost rănite.

Sursa: Libertatea via lupushor.wordpress.com
Avatar utilizator
zimbrulcarpatin


Mesaje: 233
Membru din: 25 Dec 2009, 20:14
Localitate: Bucuresti

Re: Comoara ascunsă la Mogoşoaia:

Mesajde zimbrulcarpatin pe 06 Aug 2011, 09:06

Cateva instantanee din acest loc inaccesibil "muritorilor de rand"...

loco-vert.jpg


loco2-vert.jpg


mog41-vert.jpg


mog55-vert.jpg


mog57-vert.jpg


Sursa fotografiilor: atelieruldetrenulete.ro
Avatar utilizator
zimbrulcarpatin


Mesaje: 233
Membru din: 25 Dec 2009, 20:14
Localitate: Bucuresti

Re: Comoara ascunsă la Mogoşoaia:

Mesajde Andrei Irimescu pe 06 Aug 2011, 09:15

Multumim pentru instantanee zimbrulcarpatin!Intotdeauna ne aduci imagini splendide! :clap: :clap:
Andrei Irimescu


Mesaje: 1467
Membru din: 06 Ian 2011, 22:37

Re: Comoara ascunsă la Mogoşoaia:

Mesajde Daniel pe 07 Aug 2011, 20:50

Mihaita, nu pot decat sa te felicit pentru faptul ca ai reusit sa intri acolo. :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Comoara ascunsă la Mogoşoaia:

Mesajde EA033 pe 07 Aug 2011, 20:56

Foarte interesant ! Sulzerul din poza de satelit, din ce stiu eu are numarul 060-DA-025. Daca are cineva poza cu ea, dau o bere cu prima intalnire ;)

Inainte mai stateau acolo doua electrice ( nr 100 si 166) si alte 2 DA-uri (cu nr 072 si 113). Nu stiu ce s-a intamplat cu ele intre timp. Din ce observ 230.516 vad ca a ramas fara placute. S-au gandit tarziu s-o aduca acolo, dupa ce a stat ani buni in depoul Buc Triaj unde a fost "vandalizata" bine, la fel ca si 150.025. Doua locomotive care ar fi putut functiona oricand, au ajuns niste epave, din simpla neglijenta care ne caracterizeaza...
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12

Re: Comoara ascunsă la Mogoşoaia:

Mesajde Daniel pe 07 Aug 2011, 21:04

Referitor la electricele astea, unii sustineau ca 692 ar fi fost "locomotiva prezidentiala" a lui Ceausescu. Este adevarat oare sau sunt simple zvonuri aruncate de cei care proslavesc aceasta masina? In definitiv stie cineva care au fost locomotivele care tractau acele trenuri? Recent am azuit ca ar fi fost trasa la gard pentru ca e deosebit de proasta.

Cat despre aburoase, se stie demult ca au existat interese ca anumite exemplare sa fie lasate in paragina pentru a fi date pe nimic unora si altora. Bine, nu chiar pe "nimic" pentru ca unii s-au pricopsit bine din vanzarea de masini cu aburi.. :think:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Comoara ascunsă la Mogoşoaia:

Mesajde EA033 pe 08 Aug 2011, 16:05

Locomotiva 692 in niciun caz nu a fost masina trenului prezidential. Ea a facut cu preponderenta servici la Marfa si in niciun caz pe raza regionalei Bucuresti. Locomotiva prezidentiala a fost 41-0332 si inca una ( 346 sau 364 sa nu gresesc), a doua facand si servici obisnuit de cale, spre deosebire de 332 care facea exclusiv servici la trenul prezidential. O perioada dupa 1985 a fost folosita si ea la randul ei la trenurile exprese spre Constanta, loc in care si-a si gasit sfarsitul, pierind intr-un incendiu dupa 1990.

Cat despre locomotivele cu abur, cred ca discutia este acum inutila, raul fiind facut. Daca ar fi fost vorba de locomotive care s-ar fi gasit inca cu sutele, poate s-ar fi discutat altfel. Tinand insa cont ca este vorba de doar cateva exemplare, care abia mai supravietuiesc, asta ma trimite cu gandul ca tot ceea ce s-a intamplat este intr-adevar ceva deliberat. Deliberat de cine, asta n-are rost sa mai vorbim acum, aici...
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12


Înapoi la ISTORIE FEROVIARA / RAILWAY HISTORY

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki