La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde Daniel pe 05 Mar 2012, 20:40

Eu las de-o parte reactiile de tot felul, si vin cu completari mai exacte asupra celor doua vagoane ramase din fostul tren de epoca "Bucuresti".

Cele doua vagoane de epoca ramase din fostul tren tursitic de epoca 'Bucuresti'.jpg
Foto: Daniel


1. Vagonul tip "Hecht" este fabricat la Uzinele Friedmann din Germania in anul 1924, si face parte dintr-un lot de 110 vagoane de calatori de clasa I si a-IIa pe 4 osii cu cutie complet metalica, ceea ce oferea o rezistenta mai mare in caz de accidente si in consecinta erau considerate mai sigure, in comparatie cu cele ce aveau cutie de lemn destul de raspandite inca la acea vreme pe reteaua CFR. Din cate stiu eu, mai exista un astfel de vagon restaurant (nu de clasa ca acesta) ce figura in compunerea unui alt tren turistic al SFT de care nu prea se mai stie nimica, respectiv trenul turistic de epoca "Nostalgia". Asadar Hecht-ul din Obor este ultimul de clasa din Romania. Conform unor surse, acest vagon a avut si o istorie mai iesita din comun in timpul Celui De-al Doilea Razboi Mondial.

Vagonul tip Hecht fabricat in anul 1924.jpg
Foto: Daniel


Ca sa va exemplific starea in care in urma cu ceva timp (cativa ani) mai "fiintau" doua bucati vagon tip Hecht:

Cadavru Hecht 1.jpg
Foto: Daniel


Cadavru Hecht 2.jpg
Foto: Daniel


Hecht jefuit.jpg
Foto: Daniel


Hecht 'Obor'.jpg
Foto: Daniel


......................................................

2. Vagonul tip "Breda" fabricat la fostele uzine Ernesto Breda din Italia (Milano) in anul 1928. Din acest tip de vagoane, s-au produs special pentru CFR in anul 1928 un numar de 42 de vagoane. Acelasi model de vagon cu mai multe deosebiri constructive, era fabricat si pentru Caile Ferate de Stat din Italia in acea vreme. Asadar, fiind practic ultimul "Breda" de clasa din Romania, si cosntruit special pentru CFR, are valoare de unicat la aceasta ora, iar disparitia si acestui vagon ar fi o tragedie de proportii pentru Istoria Romaniei, la fel ca si Hecht-ul...

Vagonul tip Breda fabricat in anul 1928.jpg
Foto: Daniel


Raman cu speranta ca cele doua vagoane vor supravietui si se vor bucura de ele si generatiile care ne vor urma...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde Daniel pe 05 Mar 2012, 23:03

Ei bine dragii mei pasionati si simpli cititori ai forumului nostru, imi pare rau ca trebuie sa murdaresc acest subiect cu ceva care m-a socat de-a dreptul! In timp ce eu si altii ca mine stam cu sufletul la gura si speram ca aceste vagoane sa nu se taie, si sa nu le pierdem, in timp ce atat mie cat si altora, ceea ce am vazut ne-a provocat o stare sufleteasca greu de descris, dupa cat am agitat apele pentru a incerca sa salvam cateva piese de Istorie feroviara, iata ca un grup de pseudopasionati de trenuri, de pe forumul lokomotiv, isi bat joc de exponate ale unui muzeu aflat in incinta Depoului Dej...

Am sa va reproduc aici printurile de pe acel forum, unde, la finalul "discutiei" respective, a lu' Vescu aka Florinn administratorul acelui forum incearca sa drege leusteanul, insa degeaba... Da, si Florin Vescu (Florinn) si Florin Vornicu (Gam3) sunt doi golani nesimtiti care nu au respect fata de nimic din Istoria Feroviara si nu e de mirare ca au venit la Dej cu un alt gibon din aceeasi categorie. In aceasta toamna si eu si alti cativa pasionati feroviari din Bucuresti, i-am vazut pe cei doi "Florini" stand seara pe treptele Muzeului CFR din Bucuresti din calea Grvitei, cu berile in fata, scuipand pe jos, aruncand mucuri de tigari si aruncand sticlele goale pe trotuar... Am inteles ca dupa ce lucrezi la o diorama ai nevoie sa te relaxezi, dar nu in modul asta... Ce pretentii de la astfel de indivizi???

WELCOME TO THE SHOW...

'Respect' a la kolomotiv 1.JPG
Sursa: kolomotiv


'Respect' a la kolomotiv 2.JPG
Sursa: kolomotiv


'Respect' a la kolomotiv 3.JPG
Sursa: kolomotiv


'Respect' a la kolomotiv 4.JPG
Sursa: kolomotiv


Nu mai am ce comenta. Astia sunt "unii" si cred ca voi, cititorii si pasionatii adevarati veti judeca cele intimplate... Iar daca domnul Nan Florin doreste sa continue cu aceeasi "gasca" am sa-l parafrazez pe regretatul Profesor la Scoala Politehnica din Bucuresti Nestor Urechia: "Amin!" :(
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde COSTACHE MIHAIL pe 06 Mar 2012, 21:50

Ieri cele doua vagoane se aflau in Obor. Probabil ca ceva s-a intamplat din motiv ce s-a renuntat la taierea lor. Nu era nici un utilaj prin zona, nici o urma ca se va mai incepe masacrul acestor valori inestimabile. Daca vor fi salvate ar trebui duse undeva la adapost, nu sa mai stea ca pana acum in ploaie , zapada si alte intemperii.

Nu ma pricep prea bine, in pozele de mai jos facute de mine in urma cu vreo 3 ani se afla si vreun Hecht?

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
Avatar utilizator
COSTACHE MIHAIL


Mesaje: 418
Membru din: 17 Sep 2010, 16:56
Localitate: Bucuresti

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde Daniel pe 06 Mar 2012, 22:05

S-a rezolvat Mihail. ;) Cat despre trenul sanitar prezentat de tine, din cate stiu acestea sunt niste vagoane germane, care au si ele valoare daca stam sa ne gandim. Acest tren din cate imi aduc aminte a fost adus si donat de catre Guvernul German in anul 1990 (daca nu ma insle chiar prin ianuarie) ca ajutor pentru Romania. In ultimii ani a fost remizat undeva prin Basarab, mai apoi o parte din vagoanele sale au fost date celor de la Infrastructura devenind vagoane esalon pentru diverse trenuri de interventie. Doua din aceste vagoane daca nu ma insel le-am vazut prin statia Buzau sau Ramnicu Sarat. De celelalte nu stiu nimic. Printre pozele tale vad si un Hecht (B4üe), cateva vagoane germane tip D (B4ü) si tip B (B4ylwe) fabricate in anul 1939 la uzinele Linke-Hoffmann-Busch ce au apartinut fostei DRG (Caile Ferate Germane in vremea lui Hitler) si Bü daca nu ma insel. In prima poza al patrulea este un Hecht, iar in ultima poza ai un B4ylwe. Oricum este o garnitura extrem de valoroasa si interesanta, daca ne gandimc a sunt vagoane care provin din flota fostei DRG! ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde COSTACHE MIHAIL pe 06 Mar 2012, 22:29

Multumesc Daniel,

Iata si alte poze, cu aceste vagoane sanitare, printre ele se observa si un dimitrov

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
Avatar utilizator
COSTACHE MIHAIL


Mesaje: 418
Membru din: 17 Sep 2010, 16:56
Localitate: Bucuresti

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde Daniel pe 06 Mar 2012, 23:10

Vad si eu acel "Dimitrov". O fi oare unul original fabricat la fostele uzine de la Sofia, sau vreunul fabricat cu licenta la Arad? Oricum prezenta acestui Dimitrov ma face sa cred ca totusi acest tren sanitar nu este cel despre care se spune ca ar fi sosit pe post de ajutor din Germania. Nu-mi aduc aminte ca in Germania sa fi fost importate vagoane tip "Dimitrov" (nici macar in fosta RDG) si se vede clar ca este un vagon reconstruit la Grivita in 1966, asadar al CFR-ului 100%! Ceva devine interesant in povestea asta... :think:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde COSTACHE MIHAIL pe 07 Mar 2012, 00:34

Undeva citisem ca trenul donat a fost combinat si cu vagoane vechi romanesti si apoi s-au format mai multe garnituri sanitare care aveau in compunere atat vagoane donate cat si vagoane romanesti, asadar la Basarab cand am facut eu pozele se afla o parte din vagoanele donate + cele romanesti, alte vagoane nemtesti aflandu-se si in alte parti. (Nu sunt sigur daca ce am citit este adevarat!)
Avatar utilizator
COSTACHE MIHAIL


Mesaje: 418
Membru din: 17 Sep 2010, 16:56
Localitate: Bucuresti

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde Daniel pe 22 Apr 2012, 16:57

In cateva momente, la ProTV un material in care celebrul Mihai Necolaiciuc vorbeste despre hotiile din Ministerul Transporturilor!!! Astazi incepand cu orele 18:00!

Sursa: Feroviarul.ro
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde Daniel pe 22 Apr 2012, 18:24

Bun. Filmul anchetei s-a terminat. In primul rand tin sa-l felicit pe Cosmin Savu cu care am avut onoarea de a lucra in urma cu ceva ani. :clap: :clap: :clap: Eu cred ca s-au acoperit multe din aspectele negative al "istoricului" SFT-ului si jafului practicat acolo in ultimii ani. Adevarul este intotdeauna undeva pe la mijloc. Ramane de vazut daca vinovatii adevarati vor fi descoperiti vreodata si pedpsiti conform legilor in vigoare si prejudiciile recuperate... In mod clar Necolaiciuc a fost cel care a "facut" insa la preturi umflate cu pompa, iar cei care au venit dupa el, au jefuit ceea ce facuse el la suprapret. Asadar, fiecare "generatie" de directori de la SFT a avut cate ceva de jumulit impreuna cu politicienii care le-au asigurat "spatele". Ce ne mai mira??? :(
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde Daniel pe 25 Apr 2012, 10:47

Pentru cei ce nu au vazut aceasta ancheta, ea este disponibila acum si pe Youtube. Multumim celui care a postat-o si astept comentarii pe acest subiect!

Romania, te iubesc! Activele CFR-ului partea 1



Romania, te iubesc! Activele CFR-ului partea 2



Cel mai bine ar fi sa descarcati filmele, deoarece in mod sigur vor fi reclamate in scurt timp si vor disparea.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde Trifu22 pe 26 Apr 2012, 23:27

le-am descarcat eu !
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde Daniel pe 30 Apr 2012, 16:26

O IPOTEZA SOCANTA: Mihai Necolaiciuc obligat sa ofere peschesuri politicienilor!!!

Imagine

Am stat de vorba cu mai multi prieteni care au avut ocazia de a discuta cu oameni care au lucrat prin Ministerul Transporturilor in ultimii ani, care au ajuns la o ipoteza absolut socanta: celebrul fost director al SNCFR, Mihai Necolaiciuc pentru a-si putea desfasura activitatile de modernizare si intretinere a societatii ar fi fost obligat sa "inghita" diverse achizitii de care avea neaparata nevoie, la preturi foarte mari pentru a fi lasat sa-si desfasoare activitatea. Cu alte cuvinte: "Vrei sa ramai acolo si sa-ti vezi de treaba? Atunci COTIZEAZA!"

Nu stiu cat de adevarata ar putea fi aceasta varianta, insa, tacerea ministrilor de profi din ultimii ani a fost extrem de suspecta... Cam toti au dat vina pe Necolaiciuc... Ma intreb si eu astazi, asa cum m-am intrebat si la vremea respectiva: oare Necolaiciuc facea totul de capul lui? Oare un Ministru al Transporturilor nu stie ce se intimpla in ograda proprie, mai ales la o societate atat de mare??? Si mai e o treaba foarte bine cunoscuta: un director al unei societati de stat intotdeauna joaca dupa cum ii canta Ministrul sau in fine, dupa caz Bossul cel Mare, care este si el numit politic... Si cum partidele au nevoie de finantare si politicenii de o viata cu muuult mai buna ca a noastra...

Si stiti ce mai este ciudat? Ca pe vremea lui Necolaiciuc nu s-a taiat niciun tren de epoca, din cate imi aduc eu aminte si nci nu s-a demolat vreo gara monument istoric...

Oare cine este vinovatul pentru distrugerea CFR-ului care a devenit un organism aflat in putrefactie prin care colcaie tot felul de viermi? Vom afla vreodata?

fostul-director-cfr-mihai-necolaiciuc-va-fi-extradat-90739.jpg

Sursa foto

radu-berceanu.jpg

Sursa foto

ludovic_orban.jpg

Sursa foto

anca-boagiu-ministerul-transporturilor-a-avut-tot-timpul-bani-lucrurile-nu-s-au-miscat-din-ignoranta-nepasare_size1.jpg

Sursa foto

16272mihai-necolaiciuc-1.jpg

Sursa foto

................ :think:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde COSTACHE MIHAIL pe 01 Iun 2012, 16:00

Iata cum arata in prezent cele 2 vagoane salvate de la taiere, Breda si Hecht. Fiind trase pe o linie izolata si nefiind pazite le-au fost sparte geamurile:




P1010021-1.jpg
P1010018-1.jpg
Avatar utilizator
COSTACHE MIHAIL


Mesaje: 418
Membru din: 17 Sep 2010, 16:56
Localitate: Bucuresti

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde Daniel pe 01 Iun 2012, 19:53

Poate se pregateste o taiere si a acestora. Totul incepe cu degradarea voita. Fac pariu cu tine ca daca ma duc eu sa sparg un geam acolo in 5 minute apare Politia. Asadar degradarea acestora este suspecta si intentionata. :think:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde COSTACHE MIHAIL pe 01 Iun 2012, 20:39

Uite o poza in care se vad mai bine geamurile sparte. Ar fi trebuit ca aceste vagoane sa stea in alta parte ca sa fie vazute. Ele se gasesc dupa linia in care zac mai bine de 15 vagoane albastre 20-50 si 20-47 si in acest fel sunt mascate. Oricine le poate vandaliza chiar si in mijlocul zilei. Si eu m-am gandit ca special se doreste distrugerea lor ca apoi sa nu mai poata fi reparate . La geamul 3 flutura perdeaua pe dinafara. Sa dati clic pe poza sa o vedeti mai marita.

ooo.jpg
Avatar utilizator
COSTACHE MIHAIL


Mesaje: 418
Membru din: 17 Sep 2010, 16:56
Localitate: Bucuresti

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde COSTACHE MIHAIL pe 18 Iun 2012, 16:46

Mai sunt putine geamuri nesparte. In curand nu va mai fi nici unul intreg. Prea au dosit vagoanele undeva unde se pot devasta cu usurinta!!

BucurestiObor10iunie20127.jpg
BucurestiObor10iunie20125.jpg
BucurestiObor10iunie20123.jpg
BucurestiObor10iunie20121.jpg
Avatar utilizator
COSTACHE MIHAIL


Mesaje: 418
Membru din: 17 Sep 2010, 16:56
Localitate: Bucuresti

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde Daniel pe 18 Iun 2012, 23:56

Si oare ce se mai poate face??? :think:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde COSTACHE MIHAIL pe 19 Iun 2012, 10:39

Sa trimitem cateva petitii sa le spunem sa le mute de acolo! Dar cui sa trimitem petitii??
Sunt destule linii libere la revizie!
Avatar utilizator
COSTACHE MIHAIL


Mesaje: 418
Membru din: 17 Sep 2010, 16:56
Localitate: Bucuresti

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde Daniel pe 25 Iun 2012, 22:16

Prin amabilitatea lui Daniel Belbita va pun la dispozitie ultimele imagini cu patru din vagoanele celebrului tren sanitar, suprinse in luna iulie a anului trecut in statia Turnu Severin Marfuri (Triaj Simian). Cele patru vagoane seria 80-87 se aflau atasate unei garnituri de marfa si se indreptau catre Craiova. Cel mai probabil mergeau catre Videle unde au si fost taiate ulterior... E drept ca nu stim cu precizie daca s-au taiat la Videle sau in alta parte, dar teoretic, daca mergeau spre Craiova cam asta cred ca a fost "destinatia finala" a lor...

Vagon seria 80-87 a fostului tren sanitar.jpg
Vagon seria 80-87 al fostului tren sanitar / Foto: Daniel Belbita


Patru din vagoanele trenului sanitar la Turnu Severin in iulie 2011.jpg
Patru din vagoanele trenului sanitar la Turnu Severin in iulie 2011 / Foto: Daniel Belbita


.....................
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde Trifu22 pe 27 Iun 2012, 14:31

Ce dracu' astepti intr-o tara in care totul se da la fier vechi ?

Imagine
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde Daniel pe 28 Iun 2012, 22:38

Sa va spun o poveste a acestui tren... In urma cu 8 ani era stationat la SIRV Titu. Acolo se pare ca un "intreprinzator" neserios din Targoviste, ar fi vrut sa faca o afacere cu el: sa-l taie la fier vechi... De acolo a fost mutat in incinta Grivita unde a stationat pana acum cativa ani. Din date inca neoficiale, firma "Remat Olt" ar fi cumparat zic unii, doar cele trei vagoane taiate. Cele doua ramase, respectiv Breda si Hecht-ul ar fi inca in proprietatea CFR-ului. Mai mult de atat, coform unor persoane care s-ar fi interesat pe la Registrul Comertului firma "Remat Olt" s-ar fi desfiintat la scurt timp dupa taierea celor trei vagoane de epoca de la Obor, cumparate de la S.F.T. ... Repet, aceste informatii sunt sosite la nivel neoficial si pot fi verificate in timp.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde bitter pe 29 Iun 2012, 10:27

Ar trebui sa mergem si noi sa devastam birourile ministrilor, directorilor din cfr, etc
Avatar utilizator
bitter


Mesaje: 361
Membru din: 07 Apr 2010, 14:29
Localitate: Brasov

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde Oana Valentina pe 30 Iun 2012, 14:48

La ce era folosit acest vagon sanitar?Adica in ce sens sanitar? :D
Avatar utilizator
Oana Valentina


Mesaje: 244
Membru din: 01 Iun 2011, 21:02
Localitate: Bucuresti/Craiova
Avertismente: 1

Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...

Mesajde Daniel pe 30 Iun 2012, 16:30

Era vorba de un tren sanitar. In fapt au fost trei, insa acesta era cel mai nou al CFR-ului si se pare ca si cel mai scump ca dotari. Trenul respectiv actiona ca un spital mobil in caz de calamitati si acorda asistenta medicala victimelor posibilelor evenimente nedorite. Un alt tren medical (cel prezentat de MIhail) era folosit ca o policlinica pentru CFR-isti. Intrai in primul vagon si ieseai pe la ultimul dupa ce treceai dintr-un cabinet intr-altul primind consulturi si examinari complete periodice. Sper ca ti-am raspuns la aceasta intrebare.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

AnteriorUrmătorul

ÃŽnapoi la ISTORIE FEROVIARA / RAILWAY HISTORY

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki