Re: La CFR Istoria se taie cu autogenul...
Scris: 05 Mar 2012, 20:40
Eu las de-o parte reactiile de tot felul, si vin cu completari mai exacte asupra celor doua vagoane ramase din fostul tren de epoca "Bucuresti".
1. Vagonul tip "Hecht" este fabricat la Uzinele Friedmann din Germania in anul 1924, si face parte dintr-un lot de 110 vagoane de calatori de clasa I si a-IIa pe 4 osii cu cutie complet metalica, ceea ce oferea o rezistenta mai mare in caz de accidente si in consecinta erau considerate mai sigure, in comparatie cu cele ce aveau cutie de lemn destul de raspandite inca la acea vreme pe reteaua CFR. Din cate stiu eu, mai exista un astfel de vagon restaurant (nu de clasa ca acesta) ce figura in compunerea unui alt tren turistic al SFT de care nu prea se mai stie nimica, respectiv trenul turistic de epoca "Nostalgia". Asadar Hecht-ul din Obor este ultimul de clasa din Romania. Conform unor surse, acest vagon a avut si o istorie mai iesita din comun in timpul Celui De-al Doilea Razboi Mondial.
Ca sa va exemplific starea in care in urma cu ceva timp (cativa ani) mai "fiintau" doua bucati vagon tip Hecht:
......................................................
2. Vagonul tip "Breda" fabricat la fostele uzine Ernesto Breda din Italia (Milano) in anul 1928. Din acest tip de vagoane, s-au produs special pentru CFR in anul 1928 un numar de 42 de vagoane. Acelasi model de vagon cu mai multe deosebiri constructive, era fabricat si pentru Caile Ferate de Stat din Italia in acea vreme. Asadar, fiind practic ultimul "Breda" de clasa din Romania, si cosntruit special pentru CFR, are valoare de unicat la aceasta ora, iar disparitia si acestui vagon ar fi o tragedie de proportii pentru Istoria Romaniei, la fel ca si Hecht-ul...
Raman cu speranta ca cele doua vagoane vor supravietui si se vor bucura de ele si generatiile care ne vor urma...
1. Vagonul tip "Hecht" este fabricat la Uzinele Friedmann din Germania in anul 1924, si face parte dintr-un lot de 110 vagoane de calatori de clasa I si a-IIa pe 4 osii cu cutie complet metalica, ceea ce oferea o rezistenta mai mare in caz de accidente si in consecinta erau considerate mai sigure, in comparatie cu cele ce aveau cutie de lemn destul de raspandite inca la acea vreme pe reteaua CFR. Din cate stiu eu, mai exista un astfel de vagon restaurant (nu de clasa ca acesta) ce figura in compunerea unui alt tren turistic al SFT de care nu prea se mai stie nimica, respectiv trenul turistic de epoca "Nostalgia". Asadar Hecht-ul din Obor este ultimul de clasa din Romania. Conform unor surse, acest vagon a avut si o istorie mai iesita din comun in timpul Celui De-al Doilea Razboi Mondial.
Ca sa va exemplific starea in care in urma cu ceva timp (cativa ani) mai "fiintau" doua bucati vagon tip Hecht:
......................................................
2. Vagonul tip "Breda" fabricat la fostele uzine Ernesto Breda din Italia (Milano) in anul 1928. Din acest tip de vagoane, s-au produs special pentru CFR in anul 1928 un numar de 42 de vagoane. Acelasi model de vagon cu mai multe deosebiri constructive, era fabricat si pentru Caile Ferate de Stat din Italia in acea vreme. Asadar, fiind practic ultimul "Breda" de clasa din Romania, si cosntruit special pentru CFR, are valoare de unicat la aceasta ora, iar disparitia si acestui vagon ar fi o tragedie de proportii pentru Istoria Romaniei, la fel ca si Hecht-ul...
Raman cu speranta ca cele doua vagoane vor supravietui si se vor bucura de ele si generatiile care ne vor urma...