Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde Daniel pe 10 Feb 2010, 23:44

Salutari! Pentru ca in ultima vreme ne-am ocupat de Tunelul "Izvor", am decis sa deschid un subiect pe aceasta tema. O tema destul de interesanta, avand in vedere ca acest proiect nu a fost finalizat niciodata... Intr-o prima faza am sa va ofer linkul oficial catre revista "Jurnalul Feroviar" - Nr 12, pentru a citi datele oficiale oferite de catre autorii articolului respectiv. Dupa ce veti citi acest articol extrem de interesant am sa incep sa va prezint datele pe care le am eu despre acest subiect si sa putem da drumul unei discutii mai mult decat interesanta! Lectura placuta! ;)

http://cfr.ro/JF/romana/0212/tunel.htm
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9679
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde Daniel pe 09 Mai 2010, 14:10

Am sa incep cu un scurt istoric al acestei linii, care precum legenda Mesterului Manole, s-a lucrat cu mari eforturi, si in final a ramas neterminata pe vecie...

Cauzele sunt multiple: pe de-o parte lipsa de bani de-a lungul timpului, pe de alta scaderea in importanta dar nu in ultimul rand dificultatea realizarii ei la vremea respectiva. Datele pe care am sa v-i le ofer sunt din perioada 1934, an din care sursa acestor informatii ("Orientarea, Sistematizarea si Complectarea Retelei CFR" - Ing. M. Tudoran) dateaza.

Nu este de neglijat inainte de orice, situatia de la acea vreme (sa nu uitam de Marea Criza din 1933 - publicatia a aparut totusi in 1934) - si acum ne aflam in Criza... Dar hai sa vedem ce spunea Inginerul Tudoran la acea vreme:

"Dam vina pe criza economica ca si cum atunci, cand vom fi atacati de vrasmasi, vom avea timp sa-i rugam sa mai astepte pana trece criza ca sa putem fi gata si noi cu utilajul nostru feroviar. Am parasit lucrari incepute inainte de razboiu, ca Bucuresti - Craiova, Pascani - Tg. Neamt, Faurei - Tecuci, Medjidia - Tulcea, Moroieni - Sinaia. Mai mult, am parasit linii incepute dupa razboiu, de care este foarte mare nevoie, ca Ilva Mica - Vatra Dornei, Bumbesti - Livezeni, etc."

In acelasi timp, in acea vreme se faceau interventii de tot felul pentru a se face anumite linii necesare dpdv. economic: "Interventiuni nenumarate se fac de parlamentari, de societati, de autoritati, etc., a se deschide cutare sau cutare linie". Tocmai din acest motiv, Tudoran propunea: "...socotim ca este bine a proceda la alcatuirea unui program de constructii de cai ferate in tara noastra."

Tudoran mai argumenta creearea acestui program si astfel: "In cei aproape 60 de ani dela alipirea Dobrogei la patria mama, atata legatura am putut si noi face: podul de cale ferata dela Cernavoda cu cale simpla. Liniile noastre ferate principale au ramas cu stricturile, pe care le aveau si inainte de rasboiu, cu ocolurile de sute de km. de neinteles, cum am arata deja [n.a.]"

Inginerul conchide in introducerea acestui studiu astfel: "O asemenea lege-program de constructii de cai ferate, desbatuta de toti factorii competenti ai tarii si sanctionata de M.S. Regele, nu va mai putea fi modificat cu usurinta, ci se va mari aplicarea ei, pentru mentinerea integritatii nationale si spre binele generatiilor ce vor urma". Foarte frumos spus... O parte din aceste nazuinte ale sale, au fost duse la capat in anii ce au urmat, dar nu si linia Moroieni - Sinaia. Off topic: oare cati din inginerii nostri mai gandesc la fel de frumos ca acest domn Tudoran din perioada interbelica???

Dar sa revenim la linia noastra. Ea a fost propusa si mentionata in cateva programe de dezvoltare a retelei CFR de-a lungul timpului.

Primul program de acest gen in care apare este "Programul din 1913" ce cuprindea mai multe categorii de linii:

1. Linii de patrundere/ 2. Linii de descarcare si scurgere/ 3.Linii strategice. Totalul alocat acestui program cuprindea 1.242 km de cale ferata estimati al acea vreme la 428 milioane lei aur fara materialul rulant corespunzator.

Moroieni - Sinaia apare in acest program in cea de-a doua categorie: Linii de descarcare si scurgere undeva pe locul trei in ordinea prioritatilor: un total de 46km lungime. Stadiul: in constructie intre 1913-1916.

Urmatorul program important a fos Programul Baiulescu (1919 - 1920), program ce cuprindea si el 3 categorii de linii: 1. Linii de penetratiuni si legaturi, 2. Linii de scurgere, 3. Linii strategice, 4. Linii de interes international. Programul ar fi adus inca 1520km de cale ferata la un cost de 30 miliarde lei de la acea vreme. In acest program nu figureaza linia noastra.

In anul 1922 apare Programul Petculescu, la fel de ambitios ca si celelalte si care cuprindea: 1.linii simple, 2.Linii cu cale dubla, 3.Dublari de linii. Programul continea 3.054km de linie de construit si 1.048km linii de dublat, evaluat la circa 36 miliarde lei stabilizati. Tot de aici aflam ca ar fi existat si un plan de construire a unei Gari Centrale in Bucuresti, dar din anumite motive s-a renuntat la acest proiect si s-a propus spre realizare Palatul Administratiei CFR... Din nou, linia noastra nu apare.

Programul Vintila Bratianu (1924) - un alt program ambitios, ceva mai restrans decat celelate, in care din nou linia Moroieni - Sinaia nu mai este mentionata. In schimb la capitolul critici - ca o paranteza - apar lucruri interesante pentru alte linii: "Intre altele [...] liniile proiectate, cum este Brasov - Buzau, erau prevazute a fi executate cu capacitatea prea mare, ca in loc sa se electrifice Predealul , s'a cautat a se creia o alta trecere (Teliu) prea costisitoare, ca s'a inceput Bumbesti - Livezeni, cand era mai bine sa se faca Curtea de Arges - Ramnicu Valcea. Ce era nevoie de Ilva Mica - Vatra Dornei, cand era o linie existenta exploatata electric Dornisoara - Borgo - Suseni?" Carcotasi existau si in acel timp. Dar asupra descrierii acestor programe voi reveni intr-un alt topic.

Dar iata ca ajungem si in anul 1927. Programul Cottescu. Acesta cuprindea mai multe perioade sau etape cum s-ar zice in zilele noastre, de construire a noi linii. Acest program a continut patru astfel de perioade ce faceau referire la lterminarea liniilor deja incepute. Moroieni - Sinaia apare din nou in Perioada a IV-a, undeva pe locul 22 (din 24 de linii propuse) sub mentiunea "Sinaia-Pietrosita". Liniile din perioadele III si IV erau deja considerate cu totul si cu totul secundare si absolut dispensabile. BIneninteles ca in Programul Cottescu fusesera incluse eronat linii necesare prin ultimele perioade, insa nu si Pietrosita - Sinaia...

Ultimul mare program a fost Leverve in 1929. Acesta a insemnat o reducere de cheltuieli enorma, si odata cu aceasta reducere si disparitia din planurile de executie a multor linii, inclusiv Sinaia - Moroieni. Ca fapt divers, conform lui Tudoran, taierea de buget a decurs astfel: "Comisiunea din 1928, instituita de Ministerul Comunicatiilor, a luat de baza planul din 1927, reducand constructiile de linii noi dela circa 45.000.000.000 la 9.600.000.000 lei.[...]" - deci o reducere de circa 36 miliarde lei de la acea vreme... In aceste conditii Moroieni - Sinaia si-a gasit sfarsitul, cel putin odata cu acest ultim program, inainte de izbucnirea Celui De-al II-lea Razboi Mondial...

Dar sa vedem cum argumenteaza Ing, Tudoran acest fapt in lucrarea dinsului, vorbind despre un nou program intocmit de CFR in 1933 (ce nu contine si lnia noastra), dupa ce mentioneaza la punctul 5 (Linii incepute inainte de rasboiu) si Moroieni-Sinaia cu o lungime de 46km si un cost al lucrarilor estimat la 920.000.000 lei de la acea vreme:

"O buna parte din aceste linii se afla in programul alcatuit in 1933. Au trecut pe planul al 2-lea numai liniile incepute inainte si in timp de razboiu si care, fata de altele, scoase la iveala de intregirea teritoriului, au pierdut din importanta, cum este linia Moroieni - Sinaia, Babadag - Tulcea si Pascani - Tg. Neamt. Linia Moroieni - Sinaia, a mai pierdut din importanta si din cauza trecerii in program a electrificarii liniei Campina - Brasov. In ce priveste liniile Babadag - Tulcea si Pascani - Tg. Neamt ele vor trebui facute dupa cele din primele categorii pentruca prima face parte din linia de rocada la Est: Bazargic - Medjidia - Tulcea - Izmail - Balti, etc., iar a 2-a face parte din linia strategica principala: Chisinau - Pascani - Topilta - Razboieni.[...]"

Voi mai reveni pe acest subiect, cu prima ocazie... ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9679
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde Trifu22 pe 10 Mai 2010, 23:48

ar fi fost frumos sa dam peste planul tunelului sau un fel de harta, stii tu unde
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2735
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde Daniel pe 14 Mai 2010, 12:28

Pentru ca subiectul ma pasioneaza de vreo 10 ani sper sa gasesc o harta geologica pe care trasasem aliniamentul celor doua tunele. Daca o gasesc o sa avem ce discuta. Culmeea e ca metodele mele clasice (lucrul cu busola si raportorul) au dat cam aceleasi rezultate ca ale altora care poate au folosit metode mai moderne. Dar ramane sa gasesc harta si sa va ofer concluziile studiului meu de la acea vreme. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9679
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde Cornel Grigore pe 28 Dec 2010, 15:53

AM EU O COPIE A PLANULUI TUNELULUI IZVOR , DAR N-AS PREA VREA SO ARAT NU DE ALTA DA CINE STIE PA UNDE AJUNGE :oops:
Toate cele bune !
Cornel Grigore


Mesaje: 489
Membru din: 29 Iul 2010, 12:45
Localitate: Buftea-IF,
Avertismente: 1

Re: Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde COSTACHE MIHAIL pe 29 Dec 2010, 10:02

Eu am inteles ca ar fi ramas o locomotiva in tunel!
Avatar utilizator
COSTACHE MIHAIL


Mesaje: 418
Membru din: 17 Sep 2010, 16:56
Localitate: Bucuresti

Re: Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde Cornel Grigore pe 29 Dec 2010, 19:22

POATE ESTE ADEVARAT CE ZICI , POATE CU TOT CU MECANICI
Toate cele bune !
Cornel Grigore


Mesaje: 489
Membru din: 29 Iul 2010, 12:45
Localitate: Buftea-IF,
Avertismente: 1

Re: Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde Cornel Grigore pe 29 Dec 2010, 19:36

AVAND O IMAGINATIE BOGATA AM FACUT O HARTA :P
TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.jpg
[attachment=0]
Toate cele bune !
Cornel Grigore


Mesaje: 489
Membru din: 29 Iul 2010, 12:45
Localitate: Buftea-IF,
Avertismente: 1

Re: Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde Daniel pe 30 Dec 2010, 17:08

Mai din cate stiu eu nu exista vreo locomotiva inchisa acolo sau vreo gura dinamitata. Pur si simplu dupa zidul respectiv tunelul nu este finisat (respectiv captusit, consolidat,etc). Era normal ca sa apara acel zid. In rest exista multe speculatii nefondate. Ca fapt divers, din anumite surse am inteles ca aceasta linie ar fi trebuit electrificata la vremea respectiva, asa cum au existat planuri tot de prin acea perioada de electrificare a Pasului Predealului, toate aceste proiecte bazandu-se pe caderile de apa existente in zona, si centralele electrice deja construite in Predeal. Oricum sunt frumoase legendele... ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9679
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde Daniel pe 03 Ian 2012, 17:21

O informatie interesanta cu privire la locul fostului santier al Tunelului Izvor, aflat pe Platoul Izvor din Sinaia: la data de 20 august 1980 se avizeaza documentatia pentru construire a unui bloc de locuinte serviciu IDP cu 38 de apartamente.

Sursa: Buletin CCCF 1980, Nr. 13-14.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9679
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde Daniel pe 26 Feb 2013, 19:10

Daca pe constructia liniei cu pricina s-a asternut praful si uitarea, iata ca tin sa va readuc in atentie cateva detalii, reamintite intr-o lucrare editata de catre CCCF in anul 1981, din care citez:

"Linia Sinaia - Pietrosita. Ea a figurat in planul de dezvoltare a cailor ferate din anul 1913, cu o lungime de 46 de km. Scopul declarat al acestei linii era acela de a decongestiona linia Bucuresti - Predeal, prin evitarea nodului feroviar al Ploiestiului.

Traseul trecea prin Valea Prahovei (la plecarea din SInaia), urmand valea Izvorul Dorului si prin strapungerea muntelui Paduchiosul, cu un tunel in lungime de 5918 m, urma sa iasa pe Valea Ialomicioarei si in continuare pe Valea Ialomitei pana la Pietrosita. Din ianuarie 1914 cand au demarat lucrarile si pana in august 1914, cand acestea au fost sistate din cauza razboiului, se executasera 400 de metri de tunel definitiv, inclusiv cele doua portale. Firma ing. Iulius Berger care contractase intreaga lucrare, instalase centrale electrice, statii de aer comprimat si betoniere, a caror putere insuma 1600Cp. Problema reluarii lucrarilor nu s-a mai pus insa niciodata."

Din pacate aceasta relatare nu pomeneste nimic despre cel de-al doilea tunel al liniei, cel de la Moroieni, in lungime de aproape 4 km. Intrarea dinspre sud a acestuia se pastreaza si astazi, intr-o zona mai greu accesibila. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9679
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde electrica023 pe 26 Feb 2013, 19:38

Ceva foarte interesant despre tunel.
http://incomod-media.ro/ziar/video-mist ... in-bucegi/
Filmul merita vadut.
Avatar utilizator
electrica023


Mesaje: 327
Membru din: 09 Mar 2012, 09:10
Localitate: Pascani,Iasi.
Avertismente: 2

Re: Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde Daniel pe 26 Feb 2013, 20:17



Am repostat filmul direct. Pentru ca aveam pe undeva prin casa o harta geologica a unui perimetru anume, am studiat pe ea neste chestii in urma cu ani de zile... Sper sa gasesc acea harta cu tot cu adnotarile facute de mine pe ea. Practic am refacut cu ajutorul busolei geologice si al curbelor de nivel aliniamentul liniei si reiesea clar ca linia necesita doua tuneluri. Cand am sa gasesc harta respectiva am sa public ceva interesant. Daca nu, voi relua lucrul asupra problemei si voi demonstra ceva interesant. Ceea ce s-a aratat in film ca fiind iesirea dinspre Moroieni pare mai mult un con de dejectie, decat o fosta gura de tunel detonata. Chiar daca ar fi fost intr-adevar portalul acelui tunel, era si normal sa fie dinamitat. De obicei astfel de lucrari se "sigileaza" si intra in conservare si prin astfel de metode. Structura geologica a zonei fiind predominant sedimentara e normal sa existe gaz metan la greu si un tunel fara puturi de aeraj devine o adevarata bomba pentru orice neavenit care ar intra in acea galerie care incearca sa aprinda un chibirt, sau care provoaca o scanteie cat de mica... Nu mai vorbim de riscul asfixierii. Oricum cei 45 de kilometri ai liniei Moroieni - Sinaia si tunelurile sale neterminate, vor ramane un subiect fascinant pentru orice pasionat adevarat. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9679
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde electrica023 pe 27 Feb 2013, 12:12

Chiar astept sa vad. De mult timp sunt interesat :d
Avatar utilizator
electrica023


Mesaje: 327
Membru din: 09 Mar 2012, 09:10
Localitate: Pascani,Iasi.
Avertismente: 2

Re: Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde Daniel pe 09 Sep 2015, 22:55

Se pare ca pe subiectul asta se cam asternuse praful si uitarea, la fel ca si pe lucrarea miniera din zona... Insa, zilele astea, tot cautand sa vad ce se mai scrie pe net despre el, iata ca dau de un reportaj al celor de la Stiri din TVR din mai 2015... Vad acolo un distins fost coleg de breasla (de care acum aud pentru prima oara) care vine cu un subiect de-a dreptul "Senzational" nu alta. Cu un titlu bombastic, trage omul un reportaj (destul de interesant numai pentru faptul ca a reusit sa intre in capatul dinspre Sinaia al tunelului Izvor) insa plin de erori amestecate cu date reale (cam putine la numar si mai mult de ordin istoric decat tehnic). Ce e adevarat, e intentia lui Mitrea si apoi a lui Sova de a include din nou intr-un plan de investitii si dezvoltare a retelei cf acest tunel insa, cam atat, ca asta e tara in care traim si mai bine halim banii cu studii de rahat pentru autostrazi realizate pe hartie de firmele guvernului Boc. Bine, ca daca mai bagam in ecuatie si prezenta lui Radu Bellu, e clar ca avem de-a face cu un reportaj semi Science Fiction realizat intr-o maniera post-sovietica gen "Kaliningrad TV" (numai acolo fac aia reportaje despre "Koenigsberg 13" si experientele de tip Voodoo sau Magie Neagra ale lui Hitler contra lui Churchill).

Va ofer pentru inceput link-ul, pentru a viziona materialul cu pricina, mai apoi am sa-l comentez nitel:

http://stiri.tvr.ro/reportajele-telejurnalului--povestea-tunelului-de-sub-carpati-_60485.html

Ei bine, drag coleg Cristian Răuţu, dumneata pentru ca nu esti geolog si nici nu ai avut curiozitatea sa cauti macar pe "net" ai si tras o dezinformare de zile mari sustinand ca in tunelul in care ai intrat, mirosul de gaz se simtea si deja te lua cu ameteala. Ei bine, conform geologiei acelei zone, e vorba de sisturi bituminoase care contin oaresce pungutze de gaz metan. Cred ca ar trebui sa fii premiat cu un Nobel sau ceva, asta deoarece: "Metanul este un gaz incolor, inodor, mai ușor decît aerul." - WIKI. E drept ca nici marele "Inginiere" Radu Bellu nu avea cum sa-ti explice, deoarece el se ocupa de alte lucruri (cum ar fi jumulirea unor locomotive cu abur de piesele bune, functionale si apoi aruncarea lor prin gari ca "exponate" pe care se pisa aurolacii) si de aceea, cu gazele (inafara de cel produs de sine insusi in anumite ocazii) nu prea are tangenta - d'apai cu lucrari miniere, fundatii speciale, geotehnica, etc, etc...

In alta ordine de idei, acumularile de gaz metan in zona in care ai intrat tu sunt neglijabile deoarece am fost si eu prin zona si pe acolo cam intra oxigenul mai ceva ca in galeriile metroului bucurestean - deci e mai greu sa ti se faca rau chiar si dupa 500m de tunel sapat in aliniament, al carui sistem de venitlatie este inca functional in zona ciupercariei. Si daca mai stii din cultura generala, o simpla masca faciala fara tub de oxigen dupa tine, nu te mai ajuta cu nimic odata intrat intr-o incinta cu acumulari de Metan... Cred ca alte "gaze" inafara de ale colegilor de echipa, nu ai simtit, dar ma rog... :whistle:

Ma uitam cu uimire la a lu' Bellu. Cata seriozitate dom'le in combaterea "legendelor" legate de acest tunel, si introducerea pe gatul telespectatorilor a unor minciunele marca proprie. Apai daca tot sustii dumneata ca 100% exista lasat acolo de catre constructor inca din 1914 o locomotiva cu aer comprimat si un vagonet, ai putea sa prezinti si publice acele dovezi - presupun ca documente nu "amintiri" feroviare? Astept in urmatorul episod documente reale, nu carti scrise recent fara referire exacta la o sursa credibila. :dance: Hai sa fim seriosi ca nea Bellu habar nu are de ce investigatii pot fi facute pentru a afla daca acolo chiar se afla vreo locomotiva. Insa, judecand dupa imaginile TVR de dincolo de zidul de dupa cei 480m explorati de reporter, gramada aia de sol aruncat de afara, ma duce cu gandul ca intr-adevar acum vreo 10-12 ani Radu Bellu a incercat cu disperare sa scormoneasca dupa locomotiva - acel morman de acolo este de data relativ recenta dupa cum arata si nicidecum umplut de nazisti ca sa ascunda ceva... Daca intr-adevar Bellu a gasit locomotiva(ceea ce e putin probabil), oare cat o fi luat pe ea pe la "investitorii" interesati in astfel de aminitiri feroviare? Si cata munca de convingere o fi depus el cu reporterul sa-l convinga ca a incercat sa-l scoata de acolo. Lasand de-o parte gluma cu scosul si vandutul (a ceea ce probabil nu exista) ma uimeste la acest Bellu, cat de indarjit este sa-si mentina din toate legendele, tocmai pe asta cu trenul uitat acolo, pentru ca cel mai probabil e "marca inregistrata" si trebuie sa existe in continuare ca cel mai tare basm devenit "realitate". :lol:

Si inca ceva: "Tunelul nazistilor" care pentru mine este doar tunelul Izvor, nu a fost niciodata o lucrare de importanta majora pentru administratia CFR nici dinainte de 1918 nici de dupa. Inca de la prima sa mentionare in Programul de la 1913, era atribuit liniilor din Perioada aII-a. In ultimul program denumit "Cottescu" aceasta amarata de linie a fost aruncata in Perioada a IVa, deci considerata ca "dispensabila" ca importanta si chiar se propusese preluarea traficului ei de catre reteaua rutiera. In fine...

Motivul reluarii constructiei de catre nazisti nu-l mai dezbat, deja se stie ca in perioada aia Hitler stia ca se cam duce pe copca si incerca sa-si relocheze in subteran diferite fabrici de armament si avionica. Nu degeaba au gasit reporterii TVR acea "bifurcatie" si nu mare mi-ar fi mirarea ca intr-o zi sa gasim o adevarata retea de galerii mai mici in care nazistii sa fi avut mici ateliere de productie obuze si alte cele. Deci vrajeala cu caratul titeiului romanesc printr-un tunel feroviar, nu tine... Explicatia aia era pentru micutzii din generatia "Bellu" care in perioada aia (anii '30-'40) de abia invatau Imnul Regal prin scoala generala sau se jucau cu mingii de carpa pe la periferia Glodului. :mrgreen:

Cat despre linia in sine, mai este o aberatie pe care Radu Bellu o sustine fara echivoc: un singur tunel in lungime de aproape 6km... Eu stiu ticule, ca linia ar fi trebuit sa aibe o lungime totala (de la Gara Regala din Sinaia si pana in Moroieni) de vreo 45km. Cu un singur tunel de 6km rezolvai tot traseul??? Mai mult de atat, exista referinte din vremea aia la un al doilea tunel in lungime de 4km in partea dinspre Moroieni a traseului, mai precis cu "portalul sudic" in zona Glod. Nu am reusit sa ajung in zona, insa cred ca echipa TVR a filmat fosta gura a tunelului al doilea, pe care Bellu si acum o considera portalul sudic al tunelului Izvor... In plus, mai am confirmarea unui Academician veritabil care mi-a fost profesor indrumator la lucrarea de diploma in facultate, si care a batut cu piciorul in anii '70 in calitate de geolog zona aia, confirmandu-mi ca au existat DOUA tuneluri intre Sinaia si Moroieni pe care le-a si pozitinat pe harta - deci ia-o p'asta, vorba lu' Trifu. Mai mult de atat si un copil care stie sa navigheze pe un Google Earth isi da seama ca un singur tunel de numai 6km nu acoperea in aliniament oricum ai pozitiona acel tunel, distanta dintre Paduchiosu si Glod. Asadar, este LOGIC sau LMC domnu' Bellu, ca aveai nevoie de doua astfel de lucrari miniere - deci schimba placa pentru ca e zgariata rau de tot! :clap: :clap: :clap:

Sunt curios ce alte speculatii vor mai aparea despre aceasta lucrare abandonata definitiv... :?
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9679
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde Andrei98 pe 10 Sep 2015, 20:52

Ma intreb cum a fost angajat acel jurnalist?Eu vad ca isi pierde timpul facand reportaje cu temBellu si mai scrie si toate prostiile posibile. Cum naiba poti sa zici ca mirosea a gaz acolo? Gazul asa cum ajunge la noi pe teava are adaugata o substanta numita mercaptan care creeaza acel miros!Dar nenea jurnalistul care manca degeaba un salariu platit din buzunarele noastre fabuleaza pe acolo.Sa nu mai zic si ca acea parte a tunelului e aerisita,deci ciuciu gaze.De marele inger temBellu nu mai zic nimic,ca nici el nu stie ce vorbeste,ca nah,varsta asta....nici nu iti dai seama cand innebunesti si te trezesti la azil.
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 829
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Brasov
Avertismente: 1

Re: Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde Daniel pe 10 Sep 2015, 23:03

Hai sa nu fim rai. Fiecare face cam ce poate. Oricum e amuzanta faza cu gazele care miros si te ia ameteala. Probabil cei de la ciupercarie or fi vrut sa faca o cafea in cinstea oaspetilor si au uitat aragazul deschis, mai apoi l-au inchis ca se facea cafeaua fara flacara, na. Sau poate careva din echipa de filmare mancase fasole.. :mrgreen:

Cat despre ilustrul storyteller pensionat de la CFR S.A. dar care inca nu vrea sa plece de acolo, pot spune ca se contrazice in tot ceea ce afirma despre trenuletul uitat de constructor in anul 1914, cand conform spuselor sale, s-a abandonat lucrarea dupa ce se construisera 400m de galerie. Dar de atunci lucrarile au fost reluate de vreo doua ori. Sa inteleg ca de fiecare data cand s-au reluat acele lucrari, au trebuit sa fereasca trenul lasat acolo si sa se strecoare usor pentru a sapa mai departe? :mrgreen: Si hai s-o luam logic: daca in 1914 cand zice Bellu ca s-a abandonat locomotiva cu aer comprimat si acel vagonet, in conditiile in care erau executati doar 400m de galerie, atunci cum de in zilele noastre, trenul s-ar afla la peste 500m de la intrarea in tunel??? Adica aia au construit mai departe (sa zicem ca germanii au ajuns pana in capatul delalalt) si mai apoi dupa ce au terminat de sapat intregul tunel de 6km, au bagat inapoi trenul de la 1914??? Interesant. Probabil s-au gandit sa faca un fel de "capsula timpului" pentru generatiile viitoare. Bun asa. :)

E clar ca povestea scartaie iar cei ce au realizat acest reportaj, de la reporter la storyteller, au incercat sa arunce o gogoasa calda si gustoasa, cu zahar pudra in exces, in goana dupa senzational. Sunt frumoase povestile si legendele, dar totul are o limita... :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9679
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde Drakkar electric pe 13 Sep 2015, 22:54

Radu Bellu a mai mistificat istoria feroviara si cu alte ocazii. A mai zis el ca o cladire a finantelor publice din sectorul 6 a fost gara cand mai exista cateva ale finantelor publice identice si in alte zone ale Bucurestiului. Macar asta putea sa-i sara in ochi si sa nu-si mai dea cu presupusul pe ceea ce nu cunoaste. Nu ma mira ca lanseaza si langosi cu branza despre tunelul de la Sinaia. Dar atat el cat si ziaristii lu peste alearga dupa senzationale si profita de incultura maselor pentru a arunca astfel de prostii pe la televizor. :lol:
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde Daniel pe 08 Apr 2017, 01:14

Iata o noua mistificare a istoriei Tunelului Izvor, de data aceasta marca "Adevarul.ro" - pe sit-ul lor nu am gasit decat o stire din 2012 preluata dintr-un cotidian local din Targoviste cu poze ale unor alte tuneluri in mare parte, o carpeala din care sa iasa ceva "misterios", iar stirea "noua" in sine nu este de gasit in paginile online Adevarul. Insa ea a fost preluata cu rapiditate de Lanterna 3, sub titlul: Misterul tunelului ''Izvor'' care leagă Prahova de Dâmboviţa. Secretul înfiorător pe care l-ar putea ascunde.... Dupa cum am spus in repetate randuri, sunt multe povesti aruncate aiurea, mai ales cea cu o locomotiva ingropata acolo, in actuala "stire" vorbindu-se de faptul ca "[...]nemţii aveau îngropată aici o locomotivă unică în toată Europa, iar tehnica nu trebuia să intre sub nicio formă pe mâna ruşilor". Cat despre "secretul infiorator" din titlul pompos, nu am gasit mare lucru... Cine stie, poate in episodul viitor pe Discovery Science, daca s-or gandi astia macar la niste investigatii geofizice serioase, mai mult decat un amarat de georadar, ca exista si altele mai de profunzime care nu costa foarte mult. Ma ofer sa le fac cunostinta cu cei de la Belevion spre exemplu, care au specialisti in domeniu, si preturi cat se poate de accesibile celor care au dare de mana si doresc sa investigheze - vezi toate ziarele si fanzinele online de "divertisment" ca altfel nu pot sa le spun... :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9679
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde Trifu22 pe 08 Apr 2017, 07:16

la ce costuri se ridica pe atunci o locomotiva presupun ca nimeni nu isi dorea sa o cam dea pe degeaba inapoi pamantului.
pe de alta parte intrarea dinspre moroeni a fost detonata printr-un exercitiu militar in anii '70 al vanatorilor de munte.
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2735
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Linia Moroieni - Sinaia - Tunelul Izvor!!!

Mesajde Daniel pe 08 Apr 2017, 11:07

Din ce stiu (si am mai spus-o) orice tunel de cale ferata, rutier, etc, este o lucrare miniera. Ca orice lucrare miniera (de tipul galeriei) care intra in conservare, fie se abandoneaza, se "sigileaza" prin detonare sau inchidere cu porti metalice pentru prevenirea unor accidente, pentru ca in timp galeria se poate prabusi rezultand victime din randul populatiei locale. Probabil ca din acest motiv, exercitiul de care spui tu a avut si aceasta aplicatie - oricum trebuia sigilata gura tunelului si costurile suportate de cineva. Inca de prin anii '60 s-au facut ceva studii pe tema reluarii constructiei liniei si la vremea aia s-a ajuns la concluzia ca ar implica niste eforturi financiare si tehnice prea mari, in conditiile in care traficul auto inlocuise cu succes distanta dintre Sinaia si Moroieni. Ca proiect, ramane unul de exceptie insa, si merita pomenit in toate lucrarile tehnice si de istorie feroviara. :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9679
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


Înapoi la ISTORIE FEROVIARA / RAILWAY HISTORY

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki