Cai ferate industriale din Bucuresti

Cai ferate industriale din Bucuresti

Mesajde ldh80 pe 23 Dec 2012, 14:39

Prezint mai jos o lista cu toate caile ferate industriale din Bucuresti, asa cum apar ele pe wikimapia si pe alte harti!
Cine este din Bucuresti poate prezenta mai in detaliu cand au fost construite, pana cand au fost folosite si care este starea lor actuala (daca mai exista in teren, daca mai sunt utilizabile sau daca mai sunt folosite!

Urez la toti membri de pe forum sarbatori fericite si un an nou cu bucurii!

1. De la gara Bucuresti- Baneasa

-linia pentru rampa de incarcare din spatele “Casei Presei Libere”
-linia pentru CET-Casa Presei Libere
-linia care tranverseaza Soseaua Baiculesti, deserveste ‘Macapol/ Combinatul Fondului Plastic”, iar apoi se ramifica in doua directii: una traverseaza Bdul. Poligrafiei, strada Dridu, iar apoi merge paralel cu strada Jiului, pentru a deservi depozitele de acolo si fabrica de paine “Jiului”. O alta ramura se desprinde in zona “Colegiului Media”, pentru a se termina in zona “Poligon ACR”, iar ultima ramura deservea depozitele “Petrom”. Este posibil ca aceasta linie sa fi fost prelungita si dincolo de Soseaua Straulesti, pentru a deservi fabrica “Alka”.

2. De la Ram. 1 Baneasa
-linia pentru “Panificatia Baneasa” si traversand strada Avionului si betoniera de acolo. In urma cu cativa ani in curte la “Panificatia Baneasa” era o locomotiva de manevra de un model mai deosebit!

3. De la Ram. Pipera
-linia merge un timp paralel cu M800, traverseaza Soseaua Petricani, iar apoi deserveste plarforma “Pipera”: betoniera, combinatul de prelucrarea lemnului, “Electronica tv”, “Rocin/Cinescoape”.
*celelalte unitati industriale situate la sud de Bdul. Dimitrie Pompei (“ICE Felix”, “Conect”) nu stiu daca au avut cale ferata industriala!

4. De la gara Pantelimon
-linia pentru fabrica “Danone” si “Helitub”

5. De la gara Bucuresti-Obor
-liniile care traversau Soseaua Electronicii, deservind: depozite de materiale de constructii, “Vinalcool”, “Sintofarm”, o fabrica de ulei, etc.
-linia pentru “Prodplast” si “Aversa”
-linia care strada Ziduri Mosi (intersectie la nivel cu linie de tramvai), parcul “Pasarari” si halele “Obor”
-linia care traverseaza Soseaua Baicului, merge paralel cu M800, pentru a deservi “Electronica Industriala”
-linia care traverseaza Soseaua Baicului, apoi strada Fantanica, pentru a deservi “Frigotehnica”. Pana in anii 1963-1964 aceasta linie se continuua, traversand Soseaua Pantelimon, trecea pe langa “Electroaparataj”, traversa Soseaua Socului/Bdul. Chisinau, iar apoi ajungea la fabrica de paine “Titan”.

6. Ram. ?
-Intre statiile Bucuresti-Obor si Pantelimon exista o ramificatie, de unde se desprindea o linie industriala, ce mergea paralel cu strada Cantecului, pentru a se opri in zona cimitir Fundeni – statia “Transelectrica”.

7. De la HM Titan Sud/23 August
-De la fabrica de paine “Titan”, linia traversa Soseaua Morarilor, apoi ajungea in accea “zona de triere” situata paralel cu Bdul. Basarabiei. De aici linia deservea fabrica de sticla “Stiteh”, traversa strada Ion Sahighian, si deservea si “CET Titan”, “Granitul”, “Prodplast”.
-O alta linie traversa Soseaua Dudesti-Pantelimon, pentru a deservi o betoniera ?
*Fabrica “Antilopa” si Depoul Metrorex Pantelimon nu au avut cale ferata industriala!

8. De la Titan Grupa Calatori/Bucuresti Sud/ Catelul
-o fabrica situata paralel cu Bdul. Basarabiei/strada Industriilor, o alta fabrica situata langa Soseaua Catelu (linia industriala ce iesea de acolo traversa Soseaua Catelu si fosta linie a tramvaiului 28)
-terminalul de containere

9. De la statia Titan Grupa Marfuri

*al doilea triaj ca marime din Bucuresti, cu 17 linii. Pe vremuri (pana cand ?) aici se ajungea cu tractiune electrica!
-linia ce traversa “Drum Intre Tarlale”, si deservea: “ICME”, “Comat Met”, apoi ajungea in “Antestatie Faur” (avea 4 linii) si deservea: “Comat Electro”, “23 August/Faur”, “Republica”, iar, din interiorul “Faur”, se desprindea o linie ce traversa Bdul. 1 Decembrie 1918”, strada Liviu Rebreanu, -ambele cu linie de tramvai- ,pentru a deservi o betoniera.
-linia ce traversa Drum Intre Tarlale, pentru a deservi: “Isovolta”, “Sin SA”, “Anticoroziv”, “ ? (fabrica ce era pe locul actualului supermarket “Real”), “Policolor”, “Stirom”. Apoi linia traverseaza Bdul. Theodor Pallady (cu linie de tramvai) si deserveste “Chimopar”, “Zentiva” , depoul RATB Titan si o betoniera.
-linia care merge paralel cu cea de centura, trece pe sub A2, iar apoi, la pasajul cu strada Catelul, se desparte de centura, merge paralel cu strada Campul Cetatii, traverseaza Bdul. Nicolae Grigorescu si deserveste CET Sud Vitan si “Utilaj Transport”.

10. De la Ram. Abator
-linia pentru “Masa Logistics”
-linia care merge paralel cu Dambovita, pentru a ajunge la fostul abator.

11. De la gara Popesti-Leordeni
-“Danubiana”, “Depozite de urgenta”, “TMUCB”, "Tiab Prefin", "Secom", "Star Foods", "Baduc".
-linia pentru “Viscofil”
-linia pentru depoul Metrorex IMGB

12. De la gara Berceni
-“Admeb”, “Remat”, “IMGB si Vulcan” (cu antestatie)

13. De la gara Jilava
-“Bumbacaria Jilava”, “Arteca”, “Pilorex”, “Procema”, “Progresul”, “Otelul”, “Girueta”.
-de la Ram. 3 Jilava urma sa se ramifice si linia pentru portul Bucuresti- 1 Decembrie. Linia urma sa mearga paralel cu strada Odai si sa traverseze raul Sabar.

14. De la gara Varteju
-institutul de fizica nucleara Magurele
-centrala termica si o fabrica ( ?) din comuna Bragadiru

15. De la gara Bucuresti-Vest/Ciorogarla
-platforma “Industriilor/IREMOAS”, cuprinsa intre: Bdul. Timisoara, Strada Valea Cascadelor, Bdul. Iuliu Maniu si centura. Aici era urmatoarele fabrici: “Valrom”, “Setum”, “Victoria”, “Prefabricate Vest”, “Coca-Cola”, “Cesarom”, “Urbis”, “CET-Vest”, “Fire si fibre din sticla”. Dincolo de strada Valea Cascadelor mai erau: “Comet”, “Radox”, “Frigocom”.
*”Turbomecanica” si “INCAS” nu au avut cale ferata industriala.

16. De la gara Chiajna
-o linie ce ajungea direct la gara Chitila, fara a mai trece prin Ram. Post Rudeni

17. De la gara Chitila
-baza de aprovizionare CFR

18. De la gara Mogosoaia
-“BDP” (asa apare pe wikimapia- ce e acolo ?), depozite de carburanti Rompetrol, “Lackner & Schvartz”
-o alta linie care merge paralel cu M700, traverseaza soseaua Bucuresti-Targoviste, apoi se desparte de centura, trece pe sub viitorul pasaj, merge paralel cu strada Aeroportului, traverseaza “Podul Rosu”, si deserveste: depozite Romtrans, “Bere-Bauturi” si o ramura a ei se termina aproape de strada Constantin Godeanu, in zona unor “constructii ramase de la fostul aerodrom Chitila”.

19. Intre statiile Mogosoaia si Ramificatie Buciumeni este o alta ramificatie, de unde se desprinde linia pentru “Depoul special” (a trenului prezidential, regal si a trenurilor istorice)

20. Din statiile Otopeni si Constantin David nu se ramifica linii industriale.

21. Intre Ram. Constantin David si Ram. 1 Titan mai exista o alta ramificatie, de unde se desprinde o linie pentru ceea ce pare a fi o fabrica

22. De la Ram. Pasarea, se desprinde linia pentru “Acumulatorul” si “Neferal”

23. Linia Bucuresti Vest- Cotroceni- Ram. Panduri

Aceasta a fost construita in anii 50’, pentru a deservi fabricile din cartierul Militari. Linia traverseaza strada Valea Cascadelor, strada Moinesti, strada Lujerului si ajunge la gara Cotroceni. Mai departe, traverseza Bdul. Vasile Milea (cu linie de tramvai), si, inainte de a ajunge la intersectia de la Razoare, pana in 1966, se unea cu linia ce venea dinspre Gara de Nord.

In perimetrul cuprins intre: Strada Lujerului, Bdul. Iuliu Maniu, Bdul. Vasile Milea si Bdul. Timisoara, erau urmatoarele fabrici: “UMEB”, “Apaca”, “International Conf”, “Fabrica de paine Lujerului”, o statie de betoane, rampa pentru CET-Grozavesti si rampa pentru “Cora”. Toate acestea erau deservite de statia Cotroceni.

De asemenea, o alta linie se ramifica de aici, trecea in subteran prin pasajul Lujerului (din 1987), iesea la suprafata, mergea paralel cu strada Fabricii, iar apoi se ramifica: in dreapta pentru “Semanatoarea”, iar in stanga pentru minitriajul “Ciurel” (avea 3 linii pentru manevrarea vagoanelor de marfa si inca doua linii pentru trnsbordarea ramelor de metrou IVA). Linia de metrou se continuua de aici, intra in subteran si se racordeaza la reteaua Metrorex intre statia Semanatoarea si depoul Ciurel.

Tot aici se mai racorda o linie, ce venea pe locul actualului parc “Arinii Dornei”, pentru a deservi “Pumac”. Pana in 1987 din ea se desprindea o alta linie ce traversa la nivel Bdul. Iuliu Maniu, in dreptul liceului “Tudor Vladimirescu”.

24. Ram. Panduri- Dealul Spirii- Ram. Rahova- Ram. Filaret- Bucuresti Progresul

Linie construita in 1869 si decembrie 1872. Pana prin 1957 a fost utilizata si pentru traficul de calatori, iar dupa 1960 numai pentru a deservi fabricile din zona.
Traseul liniei este: Ram. Panduri (locul unde se unea pana in 1966 cu linia ce venea dinspre statia Bucuresti Nord), intersectie Razoare (cu linie de tramvai), apoi paralel cu Soseaua Progresului, linia pentru “Ventilatorul”, linia pentru depozitele UJECOOP, linia pentru “Titan Mar” (pe alta harta apare ca “Romterm”), fosta gara Dealul Spirii (in anii 80’ de aici se ramifica o linie ce traversa Soseaua Progresului si linia de tramvai, trecea prin curtea “Inspectoratului pentru situatii de urgenta”, traversa Bdul. Tudor Vladimirescu si Calea 13 Septembrie, pentru a ajunge in zona actualului hotel “Marriott”. Aceasta linie a fost intens utilizata in anii 80’, cu ocazia constructiei “Casei Poporului”. Pe linie au circulat vagoane speciale UCS, prevazute- singurele din Romania- cu cupla automata), intersectie la nivel cu Calea 13 Septembrie si linia de tramvai, statia CFU Vulcan (deservea “Vulcan” , “Electromagnetica” si “Alumil” ), (inainte de statia CFU Vulcan se mai ramifica o linie ce traversa Soseaua Progresul si linia de tramvai, deservea “Tricotajul Rosu”, “Inox” si “Areca”, apoi traversa Bdul. Tudor Vladimirescu, dupa care se desprindea in doua directii: una pentru depozitele Romtrans, si alta ce traversa Calea Rahovei cu liniile de tramvai si ajungea la fabrica de bere Rahova), intersectia cu Calea Rahovei si linia de tramvai, intersectia cu strada Nasaud, apoi se mai ramificau 3 linii (pentru “Interbrands” si fabrica “Excelent”, pentru uzina “Comet” si pentru ceea ce par a fi niste depozite din zona liceul “Motoc”), intersectie la nivel cu strada Spatar Preda, apoi urma Ram. Filaret (pana in noiembrie 1960 de aici se ramifica linia ce traversa soseaua Viilor si ajungea la gara Filaret), linia pentru “Industria iutei”, intersectia cu strada Veseliei, apoi paralel cu strada Inclinata, o linie pentru “depozite de carbune si lemne” (in zona celebrelor blocuri din Zabrauti), intersectie la nivel cu Bdul. Pieptanari, liniile pentru “Autobuzul/Rocar”, intersectie la nivel cu strada Toporasi, linie pentru “Baduc”, apoi traversarea “Cimitirului israilit”, intersectie la nivel cu strada Alexandru Anghel si linie de tramvai, intersectie la nivel cu Soseaua Giurgiului si fosta linie a tramvaiului 29 si in final gara Bucuresti-Progresul.

25. De la gara Bucuresti-Progresul
-“Girueta”, “Procema”, “Otelul”
-“Dedeman Giurgiului”, “Fabrica de stalpi de inalta tensiune” si “Depoul RATB Giurgiului”
-“Fabrica de placi prefabricate”
-CET Sud Progresul

26. De la fosta gara Filaret
-Pana in anii 50’, aceasta deservea prin linii industriale si: “Fabrica de chibrituri”, “Tipografia Filaret”, “Tesatoriile Reunite”
-O alta linie mergea paralel cu strada Constantin Istrati (pe langa parcul “Carol/Libertatii”), deservea “Fabrica de masini E. Wolff”, astazi “Hesper”, apoi paralel cu strada Candiano Popescu, deservea: “Termocentrala Filaret” (acum apare ca “Romgaz”), “Electromontaj”, “Depozite Antefrig”, apoi paralel cu strada Lanariei, traversa Bdul. Dimitrie Cantemir, apoi paralel cu strada Gheorghe Sincai, trecea raul Dambovita pe un pod la “Timpuri Noi”. In aceasta uzina se reparau si locomotive cu aburi. Linia a fost desfiintata in anii 50’, datorita faptului ca era greu de exploadat- avea o panta destul de pronuntata si curbe stranse.

27. De la statia Bucuresti-Grivita
-“Griro”, “Institutul Geologic”
-O linie ce merge paralel cu M800, si deserveste: “Betoniera Expozitiei”, sediul “CCCF”, “Compania industriala Grivita” si “Romexpo”. Linia are legatura si cu statia Bucuresti-Baneasa.

28. De la Ram. Pajura
-“Rio Bucovina” si ceea ce pare a fi o fabrica abandonata.

29. De la gara Bucurestii-Noi
-magaziile CFR “16 Februarie”, terminalul de containere, “RTC-TCE” si cariera de piatra (asa apare pe wikimapia- accea “bucla” ce traverseaza M900).

30. De la Ram. Laromet
-Din linia de racord Pajura HM- Chitila se ramifica o linie industriala, ce traversa strada Valenii de Munte, mergea paralel cu strada Racordarii, apoi traversa Soseaua Chitilei, mergea paralel cu Bdul. Laminorului, traversa Bdul. Bucurestii Noi, pentru a deservi “Laromet”.

31. De la statia Bucuresti-Basarab

-O linie ce trecea pe sub Podul Grandt, deservea “Ascensorul”, depozitul postal “Giulesti” si linia de garare a garniturii sanitare.

-O alta ramura se desprindea din linia 1 a statiei Bucuresti Nord, intersecta o alta liniei (ce venea tot din statia Bucuresti Basarab, trecea printre “IDM” si Autogara Basarab, traversa strada ? cu linie de tramvai si deservea fabrica de bere Grivita), deservea remiza Basarab, si se unea cu prima ramura.

-Pana in anii 90’, dupa ce se uneau, linia traversa intersectia Soseaua Orhideelor/Calea Giulesti/Calea Plevnei si linia de tramvai. Apoi se desprindeaua in 3 directii: una paralel cu Bdul. Regiei (pentru a deservi “Tutunul romanesc”), alta ce ocolea actualul “Carfour Orhideea” (din ea se ramifica o linie pentru fabrica de paine “Plevna” si o alta ce ajungea pana in zona Icechim si ANEFS) si trecea pe langa caminele studentesti si ajungea la fabrica de paine “spicul” si ultima (care era linie curenta), ce trecea prin parcarea actualului Carfour Orhideea, trecea podul peste Dambovita, apoi prin zona CET-Grozavesti, apoi prin Gradina Botanica (rambleul ar mai fi vizibil!), traversa Soseaua Cotroceni, trecea pe la fosta gara regala Cotroceni (cladirea mai exista), traversa Soseaua Panduri si Bdul. Geniului, pentru a se uni cu linia ce vine din Militari la Ram. Panduri.

Portiunea dintre CET-Grozavesti si Ram. Panduri a fost desfiintata in 1966, iar portiunea dintre intersectia Soseaua Orhideelor/Calea Giulesti/Calea Plevnei si CET-Grozavesti (linia curenta) a fost desfiintata in anii 1985-1987, cand s-a desfiintat podul peste Dambovita.

32. Linia Ram. Baneasa- Herastrau- Bucuresti Obor
Linie construita in 1904 si desfiintata in anii 1985-1987, cu ocazia constructiei cartierelor de blocuri “Aviatiei” si “Tei”.
Traseul era: se desprindea din M800 intre bariera nordului si pasajul Baneasa, traversa strada Nicolae Caranfil/Scoala Herastrau, trecea prin actualul cartier “Aviatiei”, paralel cu actualul Bdul. Aviator Serbanescu, traversa strada Avionului, apoi soseaua Pipera, apoi paralel cu Bdul. Barbu Vacarescu, ajungea la statia Herastrau, traversa Soseaua fabricii de glucoza (deservea si aceasta fabrica), apoi Lacul Tei, apoi strada Ramuri Tei, Bdul. Lacul Tei, trecea la nord de parcul Circului (posibil sa fi deservit si fabrica de caramizi “Tonola”), traversa strada Judetului si strada Pargarilor, deservea URAC, traversa strada Maica Domnului si linia de tramvai, deservea “Moara lui Asan”, traversa Soseaua Colentina si ajungea la gara Bucuresti-Obor.

33. De la gara Balotesti
-Depozitul de carburant al aeroportului Otopeni.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Înapoi la ISTORIE FEROVIARA / RAILWAY HISTORY

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki