S.O.S. LOCOMOTIVELE CU ABURI!!!

S.O.S. LOCOMOTIVELE CU ABURI!!!

Mesajde Daniel pe 06 Iul 2013, 15:16

Sub acest titlu, am sa va expun un semnal de alarma tras de catre un pasionat experimentat, care iubeste locomotivele cu aburi, domnul Valentin Sava. Acesta, recent printr-un e-mail trimis mai multor pasionati, care a fost redirectionat si catre mine, a tras un semnal de alarma cat se poate de serios. In cele ce urmeaza am sa va prezint continutul acestui "manifest" asupra situatiei deplorabile in care se afla anumite piese de patrimoniu ale caii ferate...

Soarta tristă a unei locomotive de patrimoniu.

Situația actuală a locomotivei Pacific CFR 231.065 a depoului Sibiu, abandonată în depoul Târgu Mureș, sub cerul liber, la mila hoților de fier vechi.

Pacific 231.065 abandonat-â +«n Tg. Mure+Ö .jpg
Pacific 231.065 abandonata in Tg. Mures / Foto: Valentin Sava


Ca un argument, vă postez situația deplorabilă a unor locomotive de patrimoniu din depoul Iași (150.1019, cea cu wannentender, față în față cu 150.1028, fără tender).

150.1019 si 150.1028.jpg
150.1019 si 150.1028 la Iasi. / Foto" Valentin Sava


Cu stimă și considerație, Valentin Sava.

Am trimis aceste fotografii ca să vă informez asupra situaţiei curente a Pacificului 231.065.


Nu stiu ce impact va avea acest material, insa sustin si eu cauza acestor masini de epoca, date pe nedrept uitarii si "remat-ului" fara niciun regret... Uite asa ajungem sa ramanem fara Istorie si sa devenim niste "nimeni" in Estul Europei...

Domnule Sava, nu stiu prea multe legate de masina 231.065 (cu exceptia faptului ca mai demult o firma privata neserioasa pretindea ca se afla in proprietatea acesteia si ca ar fi "reparat-o"), insa, despre masinile 150.1019 si 150.1028 fotografiate de mine acum vreo doi ani la iasi, am avut la un moment dat o discutie cu domnul Mircea Dorobantu de la Muzeu si mi-a raspuns ca acestea "nu sunt de patrimoniu" si ca nu ar fi facut parte din vreo lista de patrimoniu, incadrarea lor ca piese de acest rang, fiind eronat facuta de catre autorii celebrei lucrari "Istoricul Tractiunii Feroviare din Romania" a domnilor Popescu si Lacriteanu.

Chiar nu stiu cine ar putea in acest moment sa se implice in salvarea si eventuala reconditionare sau conservare a acestor masini... :think:

P.S. Stiu ca la Targu Mures se mai afla cateva vagoane de epoca, ce merita si ele salvate.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: S.O.S. LOCOMOTIVELE CU ABURI!!!

Mesajde Daniel pe 14 Iul 2013, 18:40

Astazi am sa public din arhiva Railnet.ro cateva imagini cu masina 231.065 din anul 2006. Imaginile au fost suprinse de catre prietenul meu Ionut Popescu, in timpul unor filmari ale fostei redactii Teatru - Film a TVR, care ecraniza cateva scene importante dintr-un film aflat in productie la acea data.

Masina 231.065 alaturi de alte masini ale Depoului Sibiu in iulie 2006.jpg
Masina 231.065 alaturi de alte masini ale Depoului Sibiu in iulie 2006. / Foto: Ionut Popescu


Aceste imagini sunt publicate special pentru cei interesati de masinile cu aburi si nu in ultimul rand, cititorilor si membrilor fideli ai forumului nostru. De aceea acestea nu vor fi promovate si pe Facebook sau alte situri externe.

O alta vedere a aceleiasi masini.jpg
O alta vedere a aceleiasi masini. / Foto: Ionut Popescu


Aceeasi masina pe turnanta depoului alaturi de alte aburoase de colectie.jpg
Aceeasi masina pe turnanta depoului alaturi de alte aburoase de colectie. / Foto: Ionut Popescu


Masina a fost surprinsa in incinta Depoului Sibiu, intre 18 si 19 Iulie 2006. Pentru filmare, din ce am inteles, s-a folosit o locomotiva de tip Sulzer (DA060) care a impins convoiul prin depou pentru filmare. Locomotiva 231.065 la acea data din ce am inteles nu a fost functionala, ci s-a aprins un foc in interiorul focarului pentru a sugera faptul ca masina chiar functioneaza.

Masina porneste incet impinsa de un Sulzer pe langa un sir de vagoane tip WIT.jpg
Masina porneste incet impinsa de un Sulzer pe langa un sir de vagoane tip WIT. / Foto: Ionut Popescu


Convoiul se misca lent...jpg
Convoiul se misca lent... / Foto: Ionut Popescu


Candva gloria CFR-ului.jpg
Candva gloria CFR-ului. / Foto: Ionut Popescu


Cosul scoate un fum 'fals' pentru filmare.jpg
Cosul scoate un fum 'fals' pentru filmare. / Foto: Ionut Popescu


Revenind la masina noastra, ea face parte din cele de tip 2C1-h4 (Pacific), comandate de catre CFR in primul deceniu al secolului XX. Masina 231.065 a fost fabricata in anul 1922 de catre uzinele Henschel & Sohn, Kassel(Germania) si a fost repartizata prima data Depoului Bucuresti la data de 14.12.1930. De la data de 23.02.1979 a fost repartizata Depoului Sibiu ca piesa din categoria tezaur a Muzeului CFR.

Forta aburului.JPG
Forta aburului. / Foto: Ionut Popescu


In planul 1 rotile alergatoare cu diametrul de 956mm.JPG
In planul 1 rotile alergatoare cu diametrul de 956mm. / Foto: Ionut Popescu


Cele trei roti motoare cu diametrul de 1855mm(4).JPG
Cele trei roti motoare cu diametrul de 1855mm. / Foto: Ionut Popescu


Interior din marchiza masinii.JPG
Interior din marchiza masinii. / Foto: Ionut Popescu


Intre vechi si nou prin ciulinii depoului....JPG
Intre vechi si nou prin ciulinii depoului... / Foto: Ionut Popescu


Istoria se scrie in continuu....JPG
Istoria se scrie in continuu... / Foto: Ionut Popescu


Masina 231.065 in incinta Depoului Sibiu pe vremea cand mai avea placute.JPG
Masina 231.065 in incinta Depoului Sibiu pe vremea cand mai avea placute. / Foto: Ionut Popescu


Masina, in imaginile suprinse de Ionut, era cuplata in iulie 2006 cu tenderul masinii 231.085 fabricata tot in anul 1922 de catre aceleasi uzine Henschel, si a fost atribuita initial Depoului Bucuresti la data de 11.06.1929. A iesit din serviciu la Depoul Buzau la data de 29.04.1980, ulterior fiind casata. Despre tenderul original al masinii 231.065 nu am gasit nicio referinta, fiind probabil casat.

Masina este cuplata cu tenderul lui 231.085 taiata dupa anul 1980, fabricata in anul 1922 de catre Henschel ca si 065.jpg
Masina este cuplata cu tenderul lui 231.085 taiata dupa anul 1980, fabricata in anul 1922 de catre Henschel ca si 065. / Foto: Ionut Popescu


De remarcat ca la acea data pe marchiza acesteia ca de altfel si pe tender, se mai aflau placutele originale ale masinii dispuse de-o parte si de alta a acestora. Astazi din ce am observat ele nu mai exista...

La 19.07.2006 masina avea inca toate placutele fixate atat pe tender cat si pe marchiza pe ambele parti..jpg
La 19.07.2006 masina avea inca toate placutele fixate atat pe tender cat si pe marchiza pe ambele parti. / Foto: Ionut Popescu


231.065 pe turnanta alaturi de alte fragmente de Istorie....jpg
231.065 pe turnanta alaturi de alte fragmente de Istorie... / Foto: Ionut Popescu


Multumirile mele speciale lui Ionut Popescu pentru aceste imagini, devenite deja de arhiva. :clap: :clap: :clap:

Ramane intrebarea: ce se va intimpla si cu aceasta masina clasata ca TEZAUR??? :think:

Catre un viitor incert....JPG
Catre un viitor incert... / Foto: Ionut Popescu
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: S.O.S. LOCOMOTIVELE CU ABURI!!!

Mesajde Vatmanu076 pe 15 Iul 2013, 01:06

FRUMOASA LOCOMOTIVA, pacat ca a ajuns in acest hal si ca nu se ocupa nimeni de ea
Dacă PRO înseamnă Pentru şi CON Împotrivă, de ce e Constituție şi nu Prostituție ?
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2947
Membru din: 19 Mar 2012, 09:39
Localitate: Metrorex şi S.T.B. (R.A.T.B.)

Re: S.O.S. LOCOMOTIVELE CU ABURI!!!

Mesajde kid72 pe 15 Iul 2013, 02:33

Nimic nu mai e in siguranta in tzara asta. Patrimoniu sau nu, nici nu mai conteaza, totul sub tavalugul distrugerii. // Voi inca mai sperati ca macar locomotivele cu aburi expuse prin gari sau garate in depouri ar fi scutite de vandalizari si furturi ? Pe vremuri exista politie in fiecare gara, foisoare cu jandarmi la unitatile economice. Inainte de 89, tin minte, era si un panou cu pozele infractorilor prinsi la furat din vagoane -de s-ar fi stiut atunci ce va urma....
kid72


Mesaje: 83
Membru din: 24 Oct 2011, 16:58

Re: S.O.S. LOCOMOTIVELE CU ABURI!!!

Mesajde Daniel pe 15 Iul 2013, 03:05

Stau sa ma intreb daca povestile cu Bianco Antonio (Dumnezeu sa-l odihneaca...), Ilie Popescu, Radu Bellu, Serban Lacriteanu si alti cativa de dinainte de 1989 care ascundeau locomotive cu aburi de ochii lui Ceausescu pentru a nu fi taiate, nu vor ramane decat singurele marturii ale unor oameni care candva, inainte sa se nasca si la noi asa-zisul capitalism, mai faceau ceva pentru salvarea lor... Chiar si asa 99.9% din exponatele de muzeu de astazi, asa jalnice cum au ajuns s-au pus de-o parte inainte de '89...

Cat despre "Lege si Ordine" in Romania de azi, astea nu sunt decat niste notiuni aruncate prin DEX si ignorate de cei cu putere. Chiar daca politistii de azi nu mai sunt militienii de ieri, o parte din ei, cei care intr-adevar isi fac datoria nu sunt lasati sa si-o faca, iar o alta parte colaboreaza bine-merci cu infractorii. Cum e sa pui un reclamant al unui furt dintr-o statie c.f. fata in fata cu hotii si sa-l intrebi daca aia sunt??? Sau cum e ca un superior sa ameninte un politist ca daca nu-si vede de treaba lui va fi "dezbracat" (adicatelea scos din Politie). Crede-ma ca se intimpla si dinastea, si nu sunt minciuni.

Problema principala este insa, acolo "sus" prin Ministerul Transporturilor, unde un ministru declarat de instanta ca infractor, vehicula pana deunazi ideea (neoficial) ca Romania nu este o tara care sa-si permita trenuri de epoca... Hai sa vedeti voi cum Bulgaria, o tara poate mai saraca decat Romania, mai si scoate bani din asa ceva cat se poate de oficial: TRENURI NOSTALGICE LA BDZ!

Uite ca la ei se poate, si daca ne uitam si la hotelurile din reteaua BDZ si ele functioneaza pentru turisti. Uite de asta ma bucur pe de-o parte ca "Transformator" a primit ce merita, insa nu ma pot bucura pana la capat cand vad ce dezastru, jaf si furt se petrece in toate institutiile de stat din Romania astazi... Oare va veni si un ministru pe bune la Transporturi, care va poseda inteligenta si mai ales va da dovada de cultura?

Imi vine greu a crede, cand avem o clasa politica plina de "mitici" cu mamaliga intre dinti care ajung in Parlament si mai apoi prin functii. Pentru ei capatuiala pe spinarea Statului (a contribuabilului pentru ca bunurile statului sunt creatiile taxelor si impozitelor platite de noi toti!), este singurul scop in viata. M-as mira sa se produca o intoarcere de 180 de grade... Nu suntem in filmele de la Hollywood...

Stiu ca acum ceva vreme. o televiziune anume dorea lansarea unui program de salvare a patrimoniului feroviar din Romania. Initiativa era buna si daca s-ar fi realizat, in mod sigur, ar fi fost benefica prin puterea de constientizare a publicului larg asupra necesitatii pastrarii acestor valori, insa, ceea ce se dorea inca intarzie sa apara...

Eu inca mai sper ca mai exista oameni cu suficienta putere si influenta care sa se trezeasca din ameteala generala care domneste in tara asta si sa faca ceva si pentru aceste dovezi inca vii de istorie, si cred ca solutia cea mai buna ar fi trecerea lor de urgenta in patrimoniul Ministerului Culturii si infiintarea de urgenta a unui muzeu feroviar de amploare intr-o fosta gara de dimensiuni maricele cum ar fi Bucuresti Cotroceni, sau Bucuresti Obor (daca tot se doreste inchiderea ei), care sa si efectueze curse de week-end cu trenuri cu abur spre deliciul multor copii si a multora din romanii care nu-si permit cine stie ce distractii pe bani multi. Castigul ar fi reciproc, doar sa nu ai o minte de babuin sau creierul cat putza de furnica!!!
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: S.O.S. LOCOMOTIVELE CU ABURI!!!

Mesajde Daniel pe 19 Sep 2013, 23:21

Ei bine, pentru cei interesati si de valorile feroviare, care in mod sigur sunt trecuti de o varsta si mult mai cultivati, am o stire care completeaza din pacate, lungul sir al daunelor totale date in ultimii ani de catre politicieni, intregului patrimoniu feroviar al Romaniei. Daca zilele acestea un primar a daramat o gara, pe care mai din timp unii au avut "grija" sa nu fie inclusa in patrimoniul cultural (dar parca podul Miorita care era inscris in patrimoniul UNESCO a fost si el demolat...), iata ca un alt primar din orasul Caransebes trage sforile pentru a dezmembra un mic muzeu feroviar, de existenta caruia spre rusinea mea pana azi nu am stiut.

Este cazul Muzeului Feroviarilor din Jimbolia. Am sa va las pe voi sa cititi, conform ziarului Adevarul (editia de Timisoara), despre ce este vorba:

Cum se distruge un muzeu în România. Un primar a pus ochii pe locomotiva cu abur de la Jimbolia

Comunitatea din Jimbolia a aflat cu stupoare despre faptul că vechea locomotivă cu abur, care este piesa de rezistenţă a Muzeul Feroviarilor, urmează să fie luată.

Secretariatului de Stat din Ministerul Transportului a decis să facă jocul primarului Marcel Vela, de la Caransebeş, care doreşte cu tot dinadinsul un tren de epocă pentru oraşul pe care îl conduce. Primarul liberal a primit aprobarea de la Cristian Ghibu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, care nu a stat pe gânduri când a venit vorba să îşi ajute colegul de partid. Astfel, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, care a oferit locomotiva în custodia Primăriei Jimbolia, în 2011, a transmis notificarea prin care se va face schimbarea locaţiei locomotivei.

Imagine

După ce a fost restaurată în urma vandalizărilor prin care a trecut ani la rândul, şi a fost pusă la adăpost, sub pază video (se află chiar la graniţa feroviară dintre România şi Serbia), locomotiva istorică urmează să fie luată din curtea celor care au îngrijit-o. Locomotiva cu abur fabricată în 1936 urmează să fie făcută cadoul Primăriei Caransebeş. “Materialul rulant se află în custodia unor inimoşi feroviari care au deschis un muzeu al căilor ferate în oraşul Jimbolia. Interesul faţă de exponatele muzeului şi locomotive se materializează prin numărul mare de vizitatori atât online cât şi la faţa locului. Nu înţelegem necesitatea relocării acestei locomotive la staţia Caransebeş, în condiţiile în care actualmente se află sub pază, în condiţii de conservare perfecte, şi a fost atribuită muzeului din staţia Jimbolia în baza unui contract de custodie încheiat conform prevederilor legale”, a declarat Octavian Rusu, membru fondator al Asociaţiei Feroviarilor Bănăţeni.

Locomotiva cu abur 150.1121 a fost adusă în 2011, din remiza Subcetate la staţia CF Jimbolia unde, împreună cu macaraua germană de intervenţie, reeditează un tren de intervenţie german din cel de-al doilea război mondial. Locomotiva nu are legătură cu istoria Caransebeşului Interesant este că locomotiva aflată la Jimbolia nu a avut niciodată de-a face cu staţia Caransebeş. Cei de la Asociaţia Feroviarilor Bănăţeni susţin că în ultima perioadă de timp două locomotive cu abur au fost relocate din remiza Lugoj spre alte destinaţii. Una dintre acele locomotive ar fi fost potrivită pentru expunerea în staţia Caransebeş unde, de-a lungul istoriei, a făcut de fapt serviciu. Locomotiva cu abur care se află la Jimbolia a avut întotdeauna un destin tragic. A fost fabricată la Uzinele Henschel-Sohn din Germania şi a fost adusă în România în timpul războiului. S-a aflat în prima linie a frontului, mitraliată de aviaţia sovietică şi capturată rând pe rând de către învingători. Locomotiva a fost folosită la remorcarea trenurilor pe front şi a ajuns până la Cotul Donului. A rămas pe teritoriul României ca şi captură de război. “Locomotiva a rămas în ţară după pacea încheiată, nemţii nu au mai avut pretenţii. A intrat în categoria captură de război. A fost folosită în exploatare, iar apoi până în 1994, a fost locomotivă de manevră în depoul Petroşani. A fost dusă apoi în parcul rece de la Subcetate, lângă Deva.

Erau cel puţin o sută de locomotive cu aburi acolo. Dar au dispărut toate. Parte au fost vândute în străinătate, altele au ajuns la fier vechi. Au fost vândute pe sume modice”, a spus Arcadie Ordodi, directorul Muzeului Căilor Ferate de la Jimbolia, unul din inimoşii feroviari care au pus umărul la reabilitarea locomotivei.

Trenul avea un motor de 2.500 de cai putere şi funcţiona cu cărbune şi păcură. Remorca vagoane de până la 2.000 de tone. Era foarte modernă la aceea vreme şi avea o viteză maximă de 80 kilometri pe oră. Tren de epocă la Caransebeş Marcel Vela susţine în cererea trimisă către Ministerul Transporturilor: “În vederea unor manifestări ce urmează să se desfăşoare în Municipiul Caransebeş, dorim să diversificăm şi aspectul exterior al staţiei CFR Caransebeş. Pentru a se realiza aceste demersuri, propunem şi vă rugăm să aprobaţi deplasarea a două vehicule feroviare pentru reconstituirea şi expunerea ”. Pe lângă piesa de muzeu din oraşul de lângă graniţa cu Serbia, primarul din Caransebeş a cerut Ministerului şi un vagon de călători fabricat în anul 1900, care staţionează de mai bine de 15 ani în remiza de locomotive de la Petroşani.

Singurul muzeu CFR din Vest Muzeul de la Jimbolia a fost inaugurat în 15 noiembrie 2007, la aniversarea a 150 de ani de darea în folosinţă a liniei de cale ferată Timişoara-Jimbolia-Kikinda-Szeged. Este singurul muzeu feroviar din zona de Vest, iar în România mai există doar la Agnita şi Bucureşti. „Am obţinut locomotiva în 2011 şi conform contractului trebuia să rămână în custodia noastră până în 2016. Locomotiva era în stare deplorabilă. Arăta ca un ciur, efectiv curgea rugina pe ea. Am adus-o aici în două zile şi trei nopţi. A trebuit toată şlefuită manual, grunduită şi vopsită. Şi toate acestea s-au făcut prin voluntariat, muncă fizică serioasă şi bani.

În Occident, fiecare gară are un muzeu, cu trenuri de epocă. Noi distrugem tot”, a mai spus Arcadie Ordodi. Risc major la transportul pe şine Mai mult, se doreşte ca locomotiva cu abur să fie trasă pe şine de la Jimbolia până la Caransebeş, însă acest lucru implică riscuri având în vedere vârstă venerabilă a obiectului de patrimoniu. “Această locomotivă face parte din patrimoniul tehnic şi cultural al ţării. Cine răspunde dacă se întâmplă ceva pe drum?”, s-a întrebat Arcadie Ordodi, directorul muzeului feroviar de la Jimbolia. Asociaţia Feroviarilor Bănăţeni a cerut ajutor deputaţilor din Timiş, să intervină pentru păstrarea locomotivei în muzeul de la Jimbolia. Primăria a trimis o scrisoare Ministerului Transporturilor, fără să primească până acum un răspuns. Muzeul are câteva piese istroice de mare valoare. O triciletă cu care se făcea controlul liniilor în secolul 19, un birou de mişcare din secolul 20, felinare, diferite matriale şi aparate folosite în infrastructura feroviară. De muzeu aparţine şi vechea clădire a gării din Jimbolia, construită în 1857.

Sursa: Adevarul.ro
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: S.O.S. LOCOMOTIVELE CU ABURI!!!

Mesajde Daniel pe 20 Sep 2013, 12:40

Exista niste informatii recente, referitoare la aceasta situatie, conform carora, primarul din Caransebes ar fi pierdut o alta locomotiva care ar fi existat acolo, si pe care domnul Radu Bellu ar fi transferat-o la gara Teius. Se pare ca primarul de Caransebes a gasit de cuviinta sa le ia celor de la Jimbolia locomotiva.

Daca este asa, atunci ne aflam din nou in fata unei "rezolvari" tipic romanesti, de a lua de la altul ceea ce ai pierdut tu. Aiurea-n tramvai...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: S.O.S. LOCOMOTIVELE CU ABURI!!!

Mesajde Daniel pe 22 Sep 2013, 21:40

Iata ca astazi, locomotiva 150.1121 A FOST FURATA!!!

Imagine

BREF: locomotiva se pare ca a fost furata de catre primarul PNL al orasului Caransebes Marcel Vela, cu ajutorul semnaturii ministrului secretar de stat din Ministerul Transporturilor Cristian Ghibu. Nu a existat nicio aprobare privind remorcarea acestei locomtoive de la Jimbolia la Caransebes din partea Directiei de Monumente si nici de la CFR S.A. unde o astfel de "mutare" nu se poate efectua decat cu acrodul consiliului de administratie al societatii, acord inexistent - conform cu ziarul Adevarul.

Aflati ci cum s-a intimplat de pe urmatorul LINK!
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: S.O.S. LOCOMOTIVELE CU ABURI!!!

Mesajde Daniel pe 24 Sep 2013, 19:35

Pentru cei interesati de locomotivele cu aburi, o chestie de "noaptea mintii": Pedelistii din Timis ii acuza pe liberalii din Caras ca au luat cu japca o locomotiva de patrimoniu - detalii pe tion.ro. :text-blondmoment: :text-lol: :violence-glob: :violence-chainsaw: :violence-duel: :violence-flak: :violence-fencing: :violence-ak47: :violence-blades:

Frate astia nu-s normali!!! :lol: :lol: :lol:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: S.O.S. LOCOMOTIVELE CU ABURI!!!

Mesajde Timishan pe 15 Ian 2014, 08:19

Ma intreb daca nu exista nici o posibilitate legala prin care sa se asocieze un numar de oameni (doritori sa le salveze de la disparitie), sa faca un soi de cheta, iar in functie de sumele cu care au contribuit la achizitionarea unor astfel de masini, dupa reconditionarea lor si punerea intr-un circuit turistic, sa primeasca fiecare un procent ?.
Din ce-mi amintesc pe dincolo exista astfel de situatii fericite.Bine, ce-i drept si turismul are alta soarta.Dar, asa, ca idee, nu se pot achizitiona astfel de locomotive cu aburi pensionate si vagoane "de casa" pentru pansat si puse pe roti la plimbare ?. :idea:
Avatar utilizator
Timishan


Mesaje: 8
Membru din: 11 Ian 2014, 23:15
Localitate: Ciorogirla, Ilfov, Romania

Re: S.O.S. LOCOMOTIVELE CU ABURI!!!

Mesajde Daniel pe 15 Ian 2014, 12:38

In primul rand, bine ai venit! Ai punctat foarte corect problema, insa Romania si in acest domeniu ramane o "anomalie" din pacate. Stiu ca au fost ceva tentative sortite esecului, gen decedata "Transira" unde "managementul" dezastruos a dus la un esec total, pe langa alte interese oneroase dupa spusele unora si conflicte intre membrii. Un alt exemplu de data asta este celebrul Mihai Craciun si a lui "Reconstruim Romania" un personaj controversat care in urma cu ani de zile a devenit "celebru" prin magazinul sau de trenulete (trenulete.ro / Trainergy) unde tragea tzepe clientilor, sucomband intr-un final "glorios". Acuma s-o fi dat cu detergent si nici hainele nu-i mai put... Ultimul exemplu este Iasmin Sandu si a lui asociatie penibila (si dubioasa) al carui scop incep sa cred ca este doar acela de a mai da niste "tunuri" avand in vedere ce "pedigree" de exceptie are si el si celelalte "capetenii" de acolo, cum e tatal lui, Cornel Sandu, precum si prietenul si "amfitrionul" lui Iasmin, Catalin Sulugiu aflat acum la racoare pentru niste chestii cu agentii de turism care au oferit sejururi de "vis" cel mai probabil pe taramul imaginatiei bogate... Si taticul lui Iasmin e cautat de niste pagubiti de la o alta firma de turism numita parca "Flamingo Tours"...

Lasand in urma aceste esecuri celebre, eu unul nu mai am incredere in nimeni care apare asa din senin si ne invita sa cotizam, cel mai probabil pentru bunastarea personala a unora.

Pana in acest moment, am indentificat doar doua persoane care au facut cu adevarat ceva in domeniul asta: Georg Hocevar si nu in ultimul rand, insa cel mai important, Nan Florin. Daca oamenii astia vor dori vreodata sa puna bazele unei asociatii, in mod sigur m-as alatura initiativei lor. In altii, ma scuzati, dar NU AM INCREDERE.

O alta problema este lipsa de implicare a celor de la Ministerul Culturii si Cultelor si mai grav, lipsa de colaborare intre acest minister si Ministerul Transporturilor, mai precis a societatilor feroviare din subordine. M.C.C. stiu ca are fonduri suficiente pentru a crea si intretine un muzeu al caii ferate, si din ce am vazut eu cam tot ce se afla in patrimoniul acestui minister se afla in buna stare.

In fine, eu incerc doar sa mai sper ca intr-o buna zi va exista o posibilitate de a salva cate ceva pana nu e prea tarziu...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


Înapoi la ISTORIE FEROVIARA / RAILWAY HISTORY

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki