TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde Vatmanu076 pe 09 Iun 2014, 21:56

Imagine

Locomotiva cu aburi 150.025, a ajuns azi in Gara de NORD, aceasta a fost adusa de catre 060-DA-001 aflata in patrimoniul muzeului de locomotive de la Dej.
Fotografie3654.jpg

Fotografie3656.jpg

Fotografie3657.jpg

Fotografie3658.jpg

Fotografie3659.jpg

Fotografie3667.jpg

Fotografie3660.jpg

Fotografie3661.jpg

Fotografie3662.jpg

Fotografie3671.jpg

Fotografie3664.jpg

Fotografie3665.jpg
Dacă PRO înseamnă Pentru şi CON Împotrivă, de ce e Constituție şi nu Prostituție ?
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2698
Membru din: 19 Mar 2012, 09:39
Localitate: S.T.B. (R.A.T.B.) - E.T.E. - Depoul Colentina, Depoul Titan şi Uzina U.R.A.C.

Re: TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde Daniel pe 09 Iun 2014, 23:08

Da, este un eveniment organizat de Muzeul CFR. Am inteles ca acolo va fi scoasa si una din cele mai vechi locomotive cu aburi din Romania, celebra "Calugareni" aflata in patrimoniul Depoului Bucuresti Calatori, masina ce a fost scoasa acum ceva vreme si care va fi pusa sub presiune. Railnet.ro este primul site de profil din Romania care a suprins-o in interiorul Depoului B.C. in urma cu cativa ani, scoasa pe turnanta depoului.

Imagine

Nu pot sa va dau detalii referitoare la programul manifestarii si pe la cine trebuie sa sunati ca sa va plimbati cu un tren ce va avea in compunere ceea ce a mai ramas din vagoanele Trenului Regal, insa din ce am inteles acel tren va circula intre Gara de Nord si Baneasa. Ambitia organizatorilor va fi ca acest tren sa fie tractat de celebra locomotiva de epoca pe care tocmai ati vazut-o in imagine.

La eveniment am observat ca s-a adus si singura masina cu aburi inca functionala a remizei Mogosoaia, 230.516 precum si doua automotare Malaxa din Clasa 78.

Imagine Sursa: Facebook. / Foto: Ionut Chircu

Imagine Sursa: Facebook. / Foto: Ionut Chircu

Mai intrebati si voi prin gara detalii referitoare la eveniment. Eu unul nu sunt interesat, atata timp cat am ceva obiectii la adresa conducerii muzeului in cauza. Insa nu voi interzice nimanui de pe acest forum sa posteze sau sa participe la manifestarile cu pricina. E dreptul fiecaruia de a vedea ceea ce vrea. Succes!
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9740
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde Vatmanu076 pe 10 Iun 2014, 21:49

Proiect cultural – educativ – social
TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ
Muzeul Ceferiștilor la 75 de ani de la inaugurare
10 – 15 iunie 2014

Activităţile proiectului:
1. Expoziții temporare speciale în sălile muzeului CFR și în spațiile special amenajate din clădirea acestuia;
2. Realizarea unui film documentar despre istoria Muzeului CFR;
3. Editarea și tipărirea unei cărți “Pasaje din istoria căilor ferate române. Muzeul Național Feroviar la 75 de ani”
4. Organizarea unei expoziții temporare de machete și modelism feroviar în incinta stației de metrou din imediata vecinătate a muzeului CFR. Organizarea, tot aici a celei mai lungi diorame de traseu feroviar din România pe care vor circula trenulețe în miniatură. Organizarea unui simpozion referitor la istoria modelismului feroviar;
5. Construirea în piața din fața clădirii muzeului CFR a unei căi ferată înguste cu caracter temporar pe care va circula un tren de epocă compus dintr-o locomotivă cu abur funcțională și trei vagoane, numit “Mocănița Bucureștilor”. Acest tren va circula zilnic, pe linia construită special, pe toată perioada evenimentului cu călători mici sau mari, tineri sau vârstnici, cetățeni ai Bucureștiului sau turiști;
6. Organizarea în Gara de Nord a unei expoziții de material rulant de epocă, cât și anumite trenuri speciale, printre care și TRENUL PREZIDENȚIAL;
7. Circulaţia trenului cu locomotiva cu abur CĂLUGĂRENI, fabricată în anul 1869. Acest tren va circula între Gara de Nord și Gara Regală Băneasa, zilnic, pe perioada evenimentului, 2 trase dus – întors, cu plecare din Gara de Nord de la linia 14. Se vor aniversa totodată, 145 de ani de la darea în exploatare a primei căii ferate de pe teritoriul Vechiului Regat și anume linia București Filaret - Giurgiu, linie pe care a circulat acest tren şi 75 de ani de la darea în exploatare a Gării Regale Băneasa;
8. Organizarea unui tren special, probabil TRENUL REGAL AL ROMÂNIEI, pe ruta București Nord – Videle – Giurgiu; Giurgiu – Ruse – Giurgiu; Giurgiu - Videle – București Nord. Cu această ocazie se va aniversa 70 de ani de la darea în exploatare a liniei București Nord – Videle – Roșiori Nord, cât și 60 de ani de la darea în folosință a Podului Prietenia dintre România și Bulgaria. Totodată se va organiza o manifestare în Stația CFR Videle cât și o expoziție de fotografie și o manifestare în Giurgiu. În Ruse se va vizita muzeul feroviar unde se află expus TRENUL REGAL AL BULGARIEI;
9. Organizarea unui simpozion dedicat marilor personalități din domeniul feroviar și în special comemorarea inginerului Anghel Saligny, care are dedicat un spațiu special în Muzeul CFR, iar în anul 2014 se împlinesc 160 de ani de la nașterea sa. Organizarea unui tren special de călători (compus din cea mai modernă locomotivă electrică și cele mai moderne vagoane de călători) pe ruta București Nord – Cernavodă Pod – Constanța, cu oprire 40 de minute în Stația Cernavodă Pod pentru a vizita Podul Carol I, proiectat și construit de către Anghel Saligny. Totodată acest tren special va marca deschiderea sezonului estival 2014 și a circulației trenurilor suplimentare spre Constanța și totodată va simboliza circulația trenurilor rapide PULLMAN EXPRES denumite Regele Carol I, în verile anilor din perioada interbelică;
10. Organizarea unui simpozion dedicat Palatului CFR și aniversarea a 75 de ani de la punerea pietrei de temelie de către MSR Carol al II-lea. Organizarea unei vizite a sălilor speciale (sala mare, sala hărților, holul etajului 1) ale palatului, a subsolului clădirii cât și a parterului și etajului 1. Organizarea unei vizite la biroul Ministrului Transporturilor;
11. Organizarea unui simpozion dedicat foto – cinematografiei feroviare. Expoziții speciale de fotografie feroviară. Vizionări de filme documentare feroviare realizate în studioul propriu, de-a lungul timpului, din perioada interbelică și până în prezent;
12. Organizarea unor concursuri școlare cu ajutorul Ministerului Educației Naționale:
• Concurs de desen/pictură cu tema “Trenul viitorului”, pe două categorii / clasele 0 –IV și lasele V –VIII;
• Concurs de poezie cu tema“Calea ferată – izvor de inspirație” pentru elevii claselor V-VIII;
• Concurs “Ce știi despre lumea feroviară?”, pentru elevii de liceu.
13. Difuzarea la Radio România, în baza unui parteneriat, în fiecare zi a evenimentului, la o anumită oră (denumită pe perioada evenimentului, ora feroviară ), de piese muzicale (șlagăre) cu tema, trenul și gara ( ex. Alexandru Arșinel - A plecat un tren din gară; Gabriel Dorobanțu – Hai vino iar în gara noastră mică, etc…);
14. Organizarea la Televiziunea Română a unei emisiuni speciale, la Gala umorului (ex. Sâmbătă seara, 14 iunie 2014) cu scheciuri și glume filmate și dedicate căii ferate, sau pasaje din filme sau teatre regizate în zona feroviară sau cu temă feroviară.

Rezultate aşteptate
• participarea unui număr cât mai mare de cetăţeni tineri şi vârstnici la manifestările propuse;
• realizarea unor surse informative: cărţi, filme, fotografii, albume, pliante, colecţii, expoziţii;
• cultivarea ideii de cunoaştere a trecutului istoric şi respectarea înaintaşilor şi a muncii.

Proiect: https://docs.google.com/file/d/0B2-LuvC ... 1JY2c/edit
Program: https://docs.google.com/file/d/0B2-LuvC ... h3Wnc/edit

Mai multe detalii pe site-ul CENAFER.
-----------------------------------------------------------------------------------
Cateva fotografii de astazi :
-------
ED 048
Fotografie3684.jpg

Fotografie3686.jpg

040-EC-001 + Bordul
ec 001 (1).jpg

ec 001 (2).jpg

Bord 001 (2).jpg

Malaxele 773, 792 si 751
Fotografie3699.jpg

Fotografie3700.jpg

Fotografie3703.jpg

Rama de metrou IVA 115 + LDH 45-345
Fotografie3708.jpg

Fotografie3720.jpg

Fotografie3714.jpg

Fotografie3715.jpg

Fotografie3705.jpg

Fotografie3764.jpg

Fotografie3763.jpg

20140610_171634.jpg

LDH seria 85 remotorizat Cummins
Fotografie3709.jpg

472-002
Fotografie3762.jpg

TransMontana 001
Fotografie3756.jpg

Aburoasa 142.044
Fotografie3732.jpg

Locomotiva de manevra 95-0043
Fotografie3738.jpg

Fotografie3731.jpg

Fotografie3730.jpg
Dacă PRO înseamnă Pentru şi CON Împotrivă, de ce e Constituție şi nu Prostituție ?
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2698
Membru din: 19 Mar 2012, 09:39
Localitate: S.T.B. (R.A.T.B.) - E.T.E. - Depoul Colentina, Depoul Titan şi Uzina U.R.A.C.

Colectia "Vintage" CFR

Mesajde TheDory97 pe 11 Iun 2014, 20:48

Nu stiu daca aici se incadreaza urmatoarele poze si, daca este asa rog un administrator sa mute post-ul. Astazi in gara Giurgiu Oras au fost celebrati cei 145 de ani de la constructia rutei Giurgiu - Bucuresti, 70 de ani de la darea in folosinta a rutei Giurgiu - Videle si 60 de ani de la construirea podului prieteniei. Cu aceasta ocazie "Trenul Regal" a poposit la noi in statie dand un "parfum de epoca".

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Si cateva informatii legate de vagoanele trenului regal

Imagine

Imagine

Imagine

Cateva informatii si despre locomotiva

Imagine

Imagine

Imagine
TheDory97


Mesaje: 3
Membru din: 02 Ian 2014, 16:28
Localitate: Giurgiu

Re: TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde Daniel pe 11 Iun 2014, 21:32

Am mutat aici mesajul, deoarece evenimentul face parte din aceeasi manifestare mai ampla ce se desfasoara pana duminica la Bucuresti Nord. Multumesc pentru postare si te astept si cu alte subiecte la fel de interesante. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9740
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde Vatmanu076 pe 11 Iun 2014, 22:11

Aburoasele 230.516, 150.025, 50.065
Fotografie3777.jpg

Fotografie3800.jpg

Fotografie3807.jpg

Fotografie3808.jpg

Bordul IVEI
Fotografie3778.jpg

Fotografie3787.jpg
Dacă PRO înseamnă Pentru şi CON Împotrivă, de ce e Constituție şi nu Prostituție ?
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2698
Membru din: 19 Mar 2012, 09:39
Localitate: S.T.B. (R.A.T.B.) - E.T.E. - Depoul Colentina, Depoul Titan şi Uzina U.R.A.C.

Re: TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde Daniel pe 11 Iun 2014, 23:05

@TheDory97: profit de ocazie pentru a anunta ca anul acesta, vom prezenta IN PREMIERA pe forumurile din Romania, un vagon al Trenului Regal dintre cele care nu figureaza oficial printre cele ale S.F.T. care au aparut si zilele acestea la Giurgiu. Va ofer in premiera o singura imagine, urmand ca alte detalii sa primiti la vremea cuvenita. ;)

Vagon tip Breda al Trenului Regal.JPG
Vagon tip Breda al Trenului Regal. / Foto: Railnet.ro (2014)


;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9740
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde Daniel pe 12 Iun 2014, 22:50

Ei bine, astazi am dat o fuga si eu prin zona si voi veni zilele urmatoare cu un rezumat a ceea ce a fost. Insa pentru astazi vin cu informatia ca celebra masina 50.065 alintata si "Negruta" apartinand remizei Oravita va fi returnata la locul ei dupa terminarea evenimentului. Am informatii sigure in acest moment ca nu va fi transferata remizei Mogosoaia sau altui depou de prin tara. E drept ca din alte surse, persoane cu o reputatie nu tocmai buna mai au acces pe la ea in remiza de la Mogosoaia, dar sa speram ca nu se va intimpla nimic in sensul disparitiei vreunei piese ori placute originale de pe masina.

Celebra "Hubita" 50.065 alintata si "Negruta" la linia 13 Bucuresti Nord.JPG
Celebra "Hubita" 50.065 alintata si "Negruta" la linia 13 Bucuresti Nord. / Foto: Daniel


In alta ordine de idei, pot spune ca partea proasta in organizarea expozitiei este amplasarea locomotivelor cu aburi la linia 13 unde nu bate lumina deloc asa cum trebuie pe exponate. Ar fi fost indicat sa fi facut "schimb" cu automotoarele diesel si celelate locomotive de la linia 12. Ar mai fi fost o solutie amplasarea lor pe linia 14 insa acolo peronul foarte inalt devine o problema in prezentarea si accesul catre exponate.

Sambata, in jurul orelor 11:30 va avea loc o intilnire a membrilor si cititorilor Railnet.ro in Gara de Nord, organizata de catre bitter. Ne vom intilni la peronul liniilor 12 si 13 unde se afla expuse masinile si vagoanele de epoca. Va asteptam in numar cat mai mare pentru a vedea exponate care apar mai rar in public, aceasta fiind o ocazie unica de a le vedea, atinge si fotografia. De asemenea mecanicii de locomotiva care insotesc aceste exponate va stau la dispozitie pentru intrebari si raspunsuri.! :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9740
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde Trifu22 pe 13 Iun 2014, 15:15

Felicitari celor care au intretinut aceste locomotive, in special domnului Nan Florin!
Din cate am vazut, organizarea in Nord este VARZA. Ce s-a intamplat cu Gara Obor? de ce nu au fost expuse acolo? Spatiu ar fi fost berechet, iar Calugareniul ar fi putut circula Bucuresti Obor - Bucuresti Nord si retur.
Ar mai fi prins bine si ideea ta Dane, cu Cotroceni facut muzeu interactiv insa nu este interesul nimanui.
Sunt DEZAMAGIT ca vad celelalte locomotive cu aburi in stare RECE. Bani sa facem diorame si sa ii bagam intr-un muzeu demodat plin de piese fara pic de logica sau explicatii sunt!
AAAAALOOOO, nenea Dorobantu, muzeistica CFR, ma auzi? Revizie la cazane cand faci? Sunt si bani de aparate foto am vazut, dar nu am vazut nici o carte scoasa de muzeul CFR!
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2741
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde Daniel pe 13 Iun 2014, 15:33

Dane ai dreptate in mare parte. Pe surse pot sa-ti spun ca domnul Dorobantu doreste infiintarea unui muzeu interactiv tocmai in fosta remiza de la Petrosani... :mrgreen: Pe de alta parte mai exista si alte probleme, inafara de lipsa de fonduri, dar aici Muzeul poate atrage sponsori. Pe langa asta, o problema majora pe care am discutat-o acolo cu oamenii implicati si sufleteste, e un intreg hatis legislativ spre exemplu doar ca sa preiei o locomotiva sau un vagon sa zicem din patrimoniul CFR SA fie al CFR Calatori si sa o transferi ca piesa de muzeu la CFR Marfa sau chiar la Muzeu. Toate astea se pot face numai prin ordonanta de guvern. In plus de-a lungul timpului oamenii care chiar au vrut sa salveze cate ceva s-au lovit si de lipsa de interes a unor directori din diverse societati de cale ferata sau departamente care tratau cu sictir problema matrerialului rulant de epoca...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9740
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde Andrei98 pe 15 Iun 2014, 20:24

Iata ca am ajuns si eu ieri la aceasta expozitie, si o sa incep sa va ofer si eu niste fotografii. Incepem cu rama de metrou IVA a Metrorex:
IMG_0346.JPG
Foto:AndreiCFRbv

IMG_0343.JPG
Interiorul Foto:AndreiCFRbv

IMG_0345.JPG
Postul de conducere Foto:AndreiCFRbv

IMG_0476.JPG
Exterior Foto:AndreiCFRbv
Ultima oară modificat de Andrei98 pe 19 Iun 2014, 16:08, modificat 1 dată în total.
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 878
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde Andrei98 pe 15 Iun 2014, 20:30

Locomotiva de manevra a Metrorex LDh45-345:
IMG_0347.JPG
Foto:AndreiCFRbv

IMG_0447.JPG
Foto:AndreiCFRbv

IMG_0450.JPG
Postul de conducere Foto:AndreiCFRbv

IMG_0446.JPG
Exterior Foto:AndreiCFRbv

IMG_0351.JPG
Cupla adaptata pentru IVA Foto:AndreiCFRbv
Ultima oară modificat de Andrei98 pe 19 Iun 2014, 16:08, modificat 1 dată în total.
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 878
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde Andrei98 pe 15 Iun 2014, 20:42

Iata ce sa gasit in buda malaxei ministeriale, ascunse in dus:
IMG_0569.JPG
Foto:AndreiCFRbv

IMG_0570.JPG
Foto:AndreiCFRbv
Ultima oară modificat de Andrei98 pe 19 Iun 2014, 16:09, modificat 1 dată în total.
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 878
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde Daniel pe 15 Iun 2014, 22:03

Ei bine, pentru ca la aceasta ora evenimentul isi inchide portile, am sa fac si eu o scurta trecere in revista a unora din exponatele prezente aici, urmand ca si alti membri ai forumului care au fost la aceasta expozitie sa vina cu completarile de rigoare.

Surpriza evenimentului a fost celebra locomotiva cu aburi Calugareni tip 1B - n2, construita in anul 1869 la uzinele Canada Works, Birkenhead (Can.) din Marea Britanie. Ea este singura supravietuitoare inca functionala, dintr-o serie de cinci bucati livrate in acelasi an catre administratia CFR ce au purtat numere de la 40 la 44, Calugareni purtand si acum numarul 43. Masina a efectuat serviciu pe linia Bucuresti - Giurgiu inaugurata la 31 octombrie 1869. Insa, fiind atat de batrana ghinionul nu a ocolit-o zilele acestea, defectandu-se in repetate randuri. In consecinta a fost inlocuita de catre un LDH din Clasa 80.

Batrana Calugareni intr-una din putinele sale plecari de la linia 13 Bucuresti Nord.jpg
Batrana Calugareni intr-una din putinele sale plecari de la linia 13 Bucuresti Nord. Captura video: Daniel


Asadar, organizatorii au pus la punct o garnitura speciala formata din trei vagoane replica a celor originale, construite prin anul 1968 sau 1969 daca nu ma insel, cu prilejul aniversarii centenarului liniei, dupa schitele vremii.

Garnitura speciala din trei vagoane replica a celor originale ce au circulat la inceputuri pe Bucuresti - Giurgiu.JPG
Garnitura speciala din trei vagoane replica a celor originale ce au circulat la inceputuri pe Bucuresti - Giurgiu. / Foto: Daniel


Exterior vagon replica de Clasa Ia al celor ce au circulat pe linia Bucuresti - Giurgiu.JPG
Exterior vagon replica de Clasa Ia al celor ce au circulat pe linia Bucuresti - Giurgiu / Foto: Daniel


Cupeu de clasa I a unui vagon de epoca reconstruit.JPG
Cupeu de clasa I a unui vagon de epoca reconstruit. / Foto: Daniel


In vremea aceea banchetele comode ale vagoanelor de clasa I erau acoperite cu plus verde. Cupeul de clasa I indica faptul ca pasagerii ocupau un loc privilegiat nu numai in tren, dar si in societate. Cei mai putin avuti circulau la clasa a treia...

Banchetele de plus verde indicau odinioara un statut social aparte.JPG
Banchetele de plus verde indicau odinioara un statut social aparte. / Foto: Daniel


Ei bine, cu toate acestea, batrana Calugareni a cedat intr-o buna zi si a lasat acest tren cu un LDH care a dus pasagerii in ultimele zile pe ruta Bucuresti Nord - Gara Regala Baneasa si retur:

Trenul ce trebuia tractat de celebra "Calugareni" a fost tras de un LDH in ultimele zile.JPG
Trenul ce trebuia tractat de celebra "Calugareni" a fost tras de un LDH in ultimele zile. / Foto: Daniel


Bineinteles ca expozitia a fost asaltata de copii cu varste din ce in ce mai fragede, uimiti de batranele masinarii cu abur, unele din ele pufaind din greu dupa ani si ani de serviciu, facand deliciul micilor pasageri ai Trenului Calugareni, dar si al celorlalti vizitatori. Multi au confundat acest tren cu "mocanita" care-i astepta dincolo de zidurile garii de Nord. Cei mici insa, au avut o problema la auzirea vestii ca nu mai sunt bilete la "mocanita mare" de la linia 13...

Nu mai sunt bilete la trenul Calugareni, spre disperarea micilor calatori....JPG
Nu mai sunt bilete la trenul Calugareni, spre disperarea micilor calatori... / Foto: Daniel


Dar consolarea celor mici a avut inca doua variante, daca putem spune asa. Prima a fost vizitarea celebrului tren turistic "Moldovita" al SFT, cu vagoane de pe la anii 1855 reconditionate cochet, in care puteau sa-i caute pe domnul Goe, pe Bubico si Mamitica:

Trenul turistic "Moldovita" al SFT la linia 13.JPG
Trenul turistic "Moldovita" al SFT la linia 13. / Foto: Daniel


Ei bine, daca asta nu i-a multumit pe cei mici si parintii lor, iata ca Georg Hocevar de la CFI cunoscut publicului larg si ca "salvatorul mocanitelor" i-a salvat si pe cei mici cu "Mocanita Bucurestilor" adusa pe trailer cu vagonasele ei, tocmai de departe din inima Apusenilor, special pentru cei mici si nu numai. Trenul a efectuat curse gratuite din ora in ora paralel cu linia 14 a Garii de Nord timp de o saptamana prin celebra parcare a Muzeului CFR (cam pana la noul pod Basarab):

Mocanita Bucurestiului adusa tocmai de la Brad isi plimba dincolo de gard pasagerii curiosi.JPG
Mocanita Bucurestiului adusa tocmai de la Brad isi plimba dincolo de gard pasagerii curiosi. / Foto: Daniel


Trenuletul de cale ingusta zis si "mocanita" sau "tug" in limbaj popular, pe ecartament de 760mm latime, a fost purtat prin Bucuresti de batrana si harnica locomotiva cu abur germana construita in anul 1917 la Uzinele Krauss. Ea s-a descurcat admirabil, ducand fiecare tren fara probleme pana la urmatoarea "statie" si retur:

Batrana locomotiva pe cale ingusta construita in anul 1917 la uzinele Krauss, Munchen.JPG
Batrana locomotiva pe cale ingusta construita in anul 1917 la uzinele Krauss, Munchen. / Foto: Daniel


Marchiza incinsa asteapta mecanicul.JPG
Marchiza incinsa asteapta mecanicul. / Foto: Daniel


Abur si presiune in mijlocul orasului.JPG
Abur si presiune in mijlocul orasului. / Foto: Daniel


Mocanita se pregateste de plecare.JPG
Mocanita se pregateste de plecare. / Foto: Daniel


Ei bine, o echipa de mecanici de locomotiva si feroviari inimosi au stat la dispozitia vizitatorilor si mai ales a celor mici, cu explicatii despre cum se conduc aceste locomotive de epoca, precum si trenurile moderne. Aceste prezentari au fost destinate si publicului matur, atat parintilor celor mici, cat si pasionatilor de trenuri de toate varstele.

O parte dintre ghizii vizitatorilor prin seretele masinilor cu abur....JPG
O parte dintre ghizii vizitatorilor prin seretele masinilor cu abur... / Foto: Daniel


Copiii asculta cu atentie explicatiile mecanicului, pe care ueori il mai si trag de cravata.JPG
Copiii asculta cu atentie explicatiile mecanicului, pe care ueori il mai si trag de cravata. / Foto: Daniel


Un alt mecanic ofera explicatii vizitatorilor curiosi.JPG
Un alt mecanic ofera explicatii vizitatorilor curiosi. / Foto: Daniel


Mai departe, cei interesati au putut continua aventura prin vremurile de poveste ale CFR-ului in zona liniei 13 unde un sir de batrane locomotive cu aburi puteau fi studiate si vizitate. Printre ele, celebra 50.065 alintata "Negruta" venita tocmai de la Oravita, si o mica locomotiva de manevra de tip LDM a Depoului Pitesti construita la uzinele Malaxa pe la finele anilor '30 dar si un automotor contemporan cu aceasta:

Masina 230.516 a remizei Mogosoaia (SFT).JPG
Masina 230.516 a remizei Mogosoaia (SFT) / Foto: Daniel


Celebra 50.065 zisa si "Negruta" a Remizei Oravita.JPG
Celebra 50.065 zisa si "Negruta" a Remizei Oravita. / Foto: Daniel


Masina 150.025 a remizei Mogosoaia la linia 13.JPG
Masina 150.025 a remizei Mogosoaia la linia 13. / Foto: Daniel


Masina 142.044 adusa de la Oradea.JPG
Masina 142.044 adusa de la Oradea. / Foto: Daniel


Un LDM al Depoului Pitesti (Clasa 95) construit in anii '30 la fostele uzine Malaxa.JPG
Un LDM al Depoului Pitesti (Clasa 95) construit in anii '30 la fostele uzine Malaxa. / Foto: Daniel


Automotorul 77-0900-9 al depoului Pitesti.JPG
Automotorul 77-0900-9 al depoului Pitesti. / Foto: Daniel


La linia 12 aventura prin Istoria CFR-ului continua cu cateva automotoare Malaxa construite intre anii 1937 si 1951, celebra locomotiva DA 001 sosita tocmai de la Depoul Dej, construita in anul 1959 de catre Brown Boweri diin Elvetia, prima de acest fel ajunsa la CFR. De asemenea au fost prezentate multe alte exponate de valoare, insa din pacate nu am avut suficient ragaz pentru a le include pe toate. Cele omise au fost fie vor fi prezentate de catre alti pasionati de pe acest forum.

Printre exponatele suprinse de mine, automotorul 77-0900-9 al depoului Pitesti, o locomotiva speciala de manevra in subteran a Metrorex-ului tip LDH MM 45 construita in anul 1989, o rama de metrou tip IVA construita la Arad in anul 1986, o locomotiva de tip LDH 1250 modernizata a GFR-ului apartinand clasei 85 precum si o locomotiva speciala a DB-ului, Clasa 92 construita pe la inceputul anilor '90 de catre Asea Brown Boveri si Brush Traction special pentru tunelul de sub Canalul Manecii, inmatriculata in Romania in zona clasei 47.

Automotor Malaxa al CFR SA fabricat in anul 1927 la fostele Uzine Malaxa (78-0751-1).JPG
Automotor Malaxa al CFR SA fabricat in anul 1937 la fostele Uzine Malaxa (78-0751-1). / Foto: Daniel


Automotor Malaxa din Clasa 78 fabricat in anul 1951 la deja "Uzinele 23 August".JPG
Automotor Malaxa din Clasa 78 fabricat in anul 1951 la deja "Uzinele 23 August" / Foto: Daniel


Celebrul automotor "ministerial" 78-0773-8 fabricat in anul 1954.JPG
Celebrul automotor "ministerial" 78-0773-8 fabricat in anul 1954. / Foto: Daniel


Celebra 060 DA 001 a Depoului Dej .JPG
Celebra 060 DA 001 a Depoului Dej. / Foto: Daniel


Un LDH MM 45 al Metrorex fabricata in anul 1989 la uzinele "Faur".JPG
Un LDH MM 45 al Metrorex fabricata in anul 1989 la uzinele "Faur". / Foto: Daniel


Rama electrica de metrou nr. 115 construita la Arad in anul 1986.JPG
Rama electrica de metrou nr. 115 construita la Arad in anul 1986. / Foto: Daniel


Un fost LDH 45 modernizat de catre Grampet si atribuit clasei 85. Masina originala a fost contruita la uzinele "23 august" in anul 1975.JPG
Un fost LDH 45 modernizat de catre Grampet si atribuit clasei 85. Masina originala a fost contruita la uzinele "23 august" in anul 1975 / Foto: Daniel


Celebra clasa 92 fabricata special pentru Canalul Manecii ajunsa Clasa 47 la DB in Romania.JPG
Celebra clasa 92 fabricata special pentru Canalul Manecii ajunsa Clasa 47 la DB in Romania. / Foto: Daniel


Nu am sa va mai tin multa vreme "ocupati" cu pozele mele, insa pot spune inca de pe acum ca daca trag o linie, evenimentul a fost unul de exceptie, a fost o realizare la care nu ma asteptam in Romania ultimilor ani. Pentru succesul acestei manifestari tin sa le multumesc tuturor celor implicati cu sufletul in aceasta actiune, printre care cativa oameni de valoare pe care am avut ocazia sa-i cunosc personal. Felicitari tuturor! :clap: :clap: :clap:

P.S. Nu ar fi o idee rea reluarea fostelor "ceferiade". Cine stie, poate intr-o zi vom avea si Ceferiada si Zilele Feroviare...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9740
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde Andrei98 pe 16 Iun 2014, 21:31

Revin de data aceasta cu enlezoaica de la DB "Mircea Eliade":
IMG_0459.JPG
Expusa la linia 12 in Gara de Nord Foto:AndreiCFRbv

IMG_0467.JPG
Exterior Foto:AndreiCFRbv

Si in cabina:
IMG_0460.JPG
Foto:ANdreiCFRbv

IMG_0461.JPG
Foto:AndreiCFRbv

IMG_0462.JPG
Foto:ANdreiCFRbv

IMG_0464.JPG
A se observa ca a fost dotata cu vitezometru de la Softronic Foto:ANdreiCFRbv

IMG_0463.JPG
Foto:AndreiCFRbv
Ultima oară modificat de Andrei98 pe 19 Iun 2014, 16:07, modificat 1 dată în total.
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 878
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde Daniel pe 18 Iun 2014, 08:21

Ei bine, pentru cei nu au apucat sa vada si celebrul tren "Calugareni" in actiune, am sa va ofer o imagine cu acesta suprinsa pe Magistrala 800 de catre prietenul meu Iulian Alexe:

Celebrul tren "Calugareni" pe M800 cu ocazia a 75 de ani de Muzeu CFR.jpg
Celebrul tren "Calugareni" pe M800 cu ocazia a 75 de ani de Muzeu CFR / Foto: Iulian Lexe


:dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9740
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde Andrei98 pe 19 Iun 2014, 16:00

Astazi va mai prezint locomotiva tip LDH 450- 700 CP modernizata 92 53 0 85 2001-2:
IMG_0486.JPG
Date tehnice Foto:AndreiCFRbv

IMG_0473.JPG
Clasa si numarul de parc Foto:AndreiCFRbv

IMG_0475.JPG
Exterior Foto:AndreiCFRbv

IMG_0472.JPG
Boghiu Foto:AndreiCFRbv

IMG_0478.JPG
Postul de conducere Foto:AndreiCFRbv
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 878
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde Andrei98 pe 19 Iun 2014, 16:05

Locomotiva tip LDM 95-0043-0:
IMG_0525.JPG
Detalii Foto:AndreiCFRbv

IMG_0488.JPG
Exterior Foto:ANdreiCFRbv

IMG_0524.JPG
Postul de conducere Foto:AndreiCFRbv
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 878
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde bitter pe 21 Iun 2014, 19:06

A fost un eveniment de exceptie nu datorita "dioraznei" cumparate de "Mizeria CFR" de la Trains Infected, ci datorita oamenilor implicati la cele 2 linii ale Garii de Nord
Avatar utilizator
bitter


Mesaje: 361
Membru din: 07 Apr 2010, 14:29
Localitate: Brasov

Re: TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde Daniel pe 21 Iun 2014, 21:31

Mai omule, eu de ceva vreme nu prea mai fac judecati de valoare pentru ca orice ai zice, tot nu se schimba nimic. Am acceptat deja ideea ca traim intr-o tara in care nu se poate mai mult, indiferent de CE si CUM. Pornind de la clasa politica, radacina tuturor relelor si terminand cu oamenii mai putin importanti din diferite domenii, peste tot primeaza interesele personale de tot felul, chiar daca anumite interese sunt atat de mici incat starnesc rasul. Cred ca generatiile viitoare vor judeca foarte aspru actiunile celor de astazi.

Ca o paranteza, tin sa-l felicit pe Trifu pentru ca a ales Danemarca. Acolo gastile de golani numite "politicieni" nu-si fac de cap la fel cum nici altii pe nicaieri, si dupa cum spunea chiar el, orice impozit platesti, acolo SE VEDE.

In fine. Hai sa lasam lucrurile astea undeva in urma si sa ne aducem aminte cu placere de acest eveniment, unul destul de reusit daca stau sa ma gandesc poate la sutele de copii care pe parcursul unei saptamani au venit si s-au bucurat de acesti adevarati dinozauri de otel care odinioara dominau calea ferata si impresionau cu suieratul si pufaitul lor.

E drept, ca au existat feroviari inimosi, care nu au iesit in evidenta si care prin interventiile lor la ministrul Dan Sova, au facut din acest eveniment ceva mai mult decat o simpla expozitie de trenulete cumparate preferential de prin anumite magazine si o gramada de poze lipite pe niste pereti... Chiar si asa s-au gasit carcotasi care sa afirme ca a fost "campanie electorala" insa eu stiu mai bine ce a fost. Nu sunt fanul niciunui partid politic, si repet, daca nu erau niste oameni care sa atraga atentia noului ministru, evenimentul ar fi fost cu mult mai sarac. Deci, ramane "opera" unor oameni aproape necunoscuti, care au lasat de-o parte antipatii si simpatii politice, si au pus umarul pentru o aniversare care nu trebuia sa "deraieze" - asta macar in amintirea a ceea ce a fost candva CFR-ul si nu va mai fi vreodata...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9740
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde Daniel pe 06 Sep 2014, 16:48

Stiu ca evenimentul a trecut de ceva vreme, insa raman amintirile frumoase. Una din ele, este scurta lectie de conducere a locomotivelor cu aburi tinute de catre mecanicul Barbu Bibel Barbulescu in marchiza celebrei "Negruta" 50.065 a Remizei Oravita. Despre aceste locomotive denumite si "Hubita" de catre mecanici, si in special despre Negruta d ela Oravita, mai multe aici. Micii vizitatori au fost extrem de incantati de aceste lectii si cel mai probabil au ramas cu dorinta de a deveni mecanici. De ce nu? Hai sa vedem cum se conduce o astfel de masina:



:whistle:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9740
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde vlad pe 07 Sep 2014, 23:58

Foarte frumos, zilele astea o sa lucrez si eu la niste filmari si o sa le pun pe forum :)
vlad


Mesaje: 107
Membru din: 29 Mar 2012, 23:33
Localitate: Bucuresti

Re: TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ

Mesajde Drakkar electric pe 12 Oct 2014, 01:49

Astept si eu filmarile tale vlad. Ai ceva nou in ele?
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti


Înapoi la ISTORIE FEROVIARA / RAILWAY HISTORY

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki