Caile ferate din Basarabia si nordul Bucovinei

Re: Caile ferate din Basarabia si nordul Bucovinei

Mesajde ldh80 pe 13 Apr 2017, 21:01

Orasul Cernauti este deservit de in numar de 4 statii de cale ferata:


-Statia Cernauti, cu o cladire de calatori inaugurate in anul 1909, cu o arhitectura frumoasa.
Statia are macaze mecanice si semnale luminoase.
Statia dispune si de in depou de locomotive si automotoare, si posibil si de revizie vagoane.
Prin linii industriale, statia Cernauti deserveste: Fabrica de utilaje si Uzina Maszavod.



-Statia Cernauti Nord (in 1938 se numea "Mosii")
Este in important nod feroviar.
Prin linii industriale deserveste: Fabrica de rebobinat motoare electrice, Fabrica de uleiuri si grasimi vegetale, Fabrica de prelucrare a carnii si Uzina chimica.



-Statia Sadagura
Este situate in partea de nord a orasului Cernauti, si deservea printr-o linie industriala o fabrica, pe locul careia acum este centrul comercial "Boianivka si Karavan".



-Statia Cernauti Gradina Publica
Este situate in partea de sud a orasului, in cartierul "Electronmash".
Prin linii industrial deserveste: Uzina Electronmash, Uzina textile si Fabrica de prefabricate din beton-armat.
Este cea mai apropiata statie de aeroportul din Cernauti.
Tot in apropierea acestei statii se afla si autogara Cernauti.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Basarabia si nordul Bucovinei

Mesajde Daniel pe 13 Apr 2017, 22:39

:o Nu stiam ca Cernautiul are mai multe statii de cale ferata. Asta este o noutate pentru mine. Ce-i drept nici nu prea m-a interesat asa de mult zona asta a Bucovinei de Nord. Cat despre aeroport, nici prin gand nu-mi trecea ca au si asa ceva. Multam fain de informatii. :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9581
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Caile ferate din Basarabia si nordul Bucovinei

Mesajde ldh80 pe 14 Apr 2017, 06:48

Cu placere!
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Basarabia si nordul Bucovinei

Mesajde ldh80 pe 14 Apr 2017, 09:47

O schita cu caile ferate din Republica Moldova (CFM):

Caile ferate din Republica Moldova s1.jpg
Caile ferate din Republica Moldova s2.jpg
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Basarabia si nordul Bucovinei

Mesajde ldh80 pe 18 Apr 2017, 08:15

O schita cu caile ferate din partea de sud a Basarabiei, administrate in prezent de UZ.

Caile ferate din sudul Basarabiei.jpg


Aici se afla si singura cale ferata electrificata din Basarabia si nordul Bucovinei. Este vorba de calea ferata dintre statiile: Cetatea-Alba ( Belgorod- Dnestrovski)- Bugaz (Zatoka)- spre Odessa.

Aceasta cale ferata traverseaza gura de varsare a raului Nistru (Limanul Nistrului) in Marea Neagra. Aceasta gura de varsare a raului Nistru in Marea Neagra este cunoscuta sub denumirea de stramtoarea Tarigrad (in 1938 aceasta era cel mai estic punct al Romaniei Mari).

Intre anii 1953- 1955, peste stramtoarea Tarigrad, este construit un pod mixt, rutier si feroviar, prevazut in partea sa centrala cu o sectiune mobila, care se poate ridica, pentru a permite accesul vapoarelor in zona Limanului Nistrului, pentru a ajunge la portul Cetatea-Alba (Belgorod-Dnestrovski).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Basarabia si nordul Bucovinei

Mesajde ldh80 pe 18 Apr 2017, 10:46

O schita cu nodul feroviar Balti

Nodul feroviar Balti.jpg


Nodul feroviar Balti cuprinde 3 statii de cale ferata:

-Statia Rautel: Este nod feroviar, de aici ramificandu-se o linie secundara spre Glodeni. Statia Rautel deserveste si Statia de masini de cale nr. 294 (Sectie de Intretinere Linii).

De asemenea, prin linii industriale, statia Rautel deserveste si urmatoarele unitati economice: SA Rautel, IS Meridian, SA Constructorul, SA Balindmontaj, SC Aba Srl, SA Red-Nord (filiala de distributie a energiei electrice), SA CMC Knauf.

-Statia Balti-Oras (in trecut denumita si Pamanteni): Este situata in apropierea centrului orasului Balti. Are un numar de 8 linii.

Cladirea de calatori a fost construita in stil neo-romanesc, cu influiente vizibile a constructivismului, fiind considerata monument de arhitectura. Dupa 1945, o parte a complexului de cladiri a fost demolata. In anul 2012 cladirea de calatori a statiei a fost reparata, fiind renovata fatada si montat un acoperis nou. Prin linii industriale deserveste urmatoarele unitati economice: CET-Nord, SA Electrotehnica, SA Flamingo-96 (Uzina de armaturi electrice), Combinatul de vinuri si coniacuri Barza Alba, SA Intermediar, SA Porumb, Uzina biochimica, Combinatul de peparare a carnii Basarabia-Nord.

-Statia Balti-Slobozia: Important nod feroviar a CFM. Are cca 16 linii. Cladirea initila de calatori a fost inaugurata in anul 1893. Începând din data de 6 iulie 1949, cca 12.000 de familii basarabene au fost deportate in Siberia, in cadrul operatiunii Sud. Imbarcarea in vagoane a acestor deportati s-a facut din gara Balti-Slobozia. In decembrie 1970 este inaugurata actuala cladire de calatori a statiei Balti-Slobozia.

Statia are si: Depou de locomotive si automotoare (depoul Balti-Slobozia este primul depou de cale ferata din Basarabia care a primit in parc locomotive diesel-electrice, începând din anul 1961), Revizie vagoane de calatori, Sectie de telecomunicatii si intretinere a sistemelor de semnalizare, Depozit a serviciului bazei tehnico-materiale a CFM, O sectie de producere a traverselor de cale ferata.

Prin linii industriale, statia deserveste: Combinatul de produse alimentare, Un depozit militar de combustibil, Combinatul de prelucrare a lemnului, Angrocoop ICCA, SA-CSMM-67, Un depozit de produse petroliere, Moldagrotehnica.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Basarabia si nordul Bucovinei

Mesajde ldh80 pe 18 Apr 2017, 11:54

O schita cu nodul feroviar Ungheni

Nodul feroviar Ungheni s1.jpg
Nodul feroviar Ungheni s2.jpg


Acesta cuprinde doua statii de cale ferata:

-Statia Ungheni: Este atat statie de frontiera a CFM, cat si nod feroviar. Are: depou de locomotive si automotoare, dotare pentru schimbarea boghiurilor. Statia cuprinde doua cladiri de calatori:
-Cladirea garii internationale, construita inainte de 1917, cu o arhitectura frumoasa.
-Cladirea garii interne, construita dupa 1945.

-Statia Beresti: Rolul ei este de a deservi, prin cai ferate industriale, unitatile economice din oraselul Ungheni ( Scopos-Trimexpo, SA Conmec, SA Unconsacom, SA Ungheni-Vin, Srl Simex-Ungheni, Combinatul de carne, SA BTA-4, Uniunea Raionala a Cooperatiei de Consum, Srl Lear-Corporation, Fabrica de ceramica artistica, Depozit de produse petroliere, Fabrica de conserve Ecovit, Combinatul de produse cerealiere, Fabrica de covoare, Fabrica de produse lactate). Statia are si terminal transcontainere si revizie de vagoane de marfa.

De asemenea, intre statiile Beresti si Untesti/Nutesti exista o cale ferata de racord, care permite ocolirea si evitarea rebrusarii in statia Ungheni.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Basarabia si nordul Bucovinei

Mesajde ldh80 pe 18 Apr 2017, 14:59

O schita cu liniile ferate din Chisinau, inclusiv cele industriale.

Caile ferate din Chisinau S1.jpg
Caile ferate din Chisinau S2.jpg


In Chisinau (si zona inconjuratoare) exista un numar de 4 statii de cale ferata:

-Statia Ghidighici: Este situata in oraselul Vatra, in partea de vest a municipiului Chisinau. Prin linii industriale deserveste urmatoarele unitati economice: ICCE Moldcopimex, Baza de aprovizionare a Moldcoop, SA Pietris, SA Lusmecon, SA Metalferos, Un depozit a Tirex-Petrol, SA Calcar, SA Beton-Lux, SA Coloana Mecanizata Mobila, Fosta IS Poliresurse, Fosta IS Flus, Fabrica de asfalt Edilitare.

-Statia Visterniceni: Este situata in partea de vest a orasului, in cartierul cu accelasi nume. Prin linii industriale deserveste urmatoarele obiective economice: SA Metacon, Combinatul de piele artificiala, Fabrica de beton si mortar, Centrala termica de vest, SA Aroma, Uzina Tracom (era cea mai mare întreprindere industriala din Chisinau), SA Tâmplarul, Angrogoscom, Fabrica de vinuri, Uzina Electromasina, Uzina ABA-1.

Statia Visterniceni ar putea constitui punctul de plecare a doua cai ferate propuse:

-Visterniceni- Orhei- Ghindesti- Soroca- Valcinet;
-Visterniceni- Leuseni- Albita- HM Podgoriile Husului.

-Statia Chisinau: Cladirea initiala de calatori a fost construită în 1870. Potrivit unor date, era o clădire temporară, care a fost inițial construită din lemn, similară cu gările obișnuite de provincie. Spre sfârșitul anilor 1870, este construita o noua cladire de calatori a statiei Chisinau, după planul arhitectural al lui Ghenrih Lonski. Aceasta este distrusa in timpul celui de-al doilea razboi mondial.

Actuala cladire de calatori a statiei Chisinau a fost inaugurata in anul 1948, iar dupa anul 2000 a fost modernizata. In apropierea garii Chisinau, exista si alte unitati de exploadare si administrative a CFM: Sectia de semnalizare si telecomunicatii, Sectia de intretinere a caii, Sectia de intretinere a edificiilor civile a CFM, Depoul de locomotive si automotoare, Serviciul de aprovizionare tehnico-materiala a CFM si Palatul Feroviarilor. De asemenea, exista si triajul Chisinau (cu 18 linii, frane automate de cale si terminal transcontainere) si revizia vagoane de calatori Chisinau.

Statia si triajul Chisinau sunt prevazute cu o instalatie de tipul CED-CR-3, controlata din turnul CED, inaugurat in 1980. Din statia si triajul Chisinau se ramifica urmatoarele cai ferate industriale:

-Una care traverseaza raul Bac, strada Ismail, apoi strada Tudor Vladimrescu, si deserveste CET-1 si Termocom.

Din incinta CET-1 se mai ramifica o linie, care traverseaza strada Vadu lui Voda, merge paralel cu strada Uzinelor si deserveste SA Vismos, SA Angrocoop.

-Din zona pasajului cu strada Ismail se mai ramifica alta linie industriala, care deserveste zona industriala cuprinsa intre strada Uzinelor si raul Bac (Combinatul de prelucrarea tutunului, Combinatul de produse cerealiere, Combinatul Liman, SA Colass, SA Beton-Armat, Srl Santaram si srl Vesartis, Promstroi-Grup, Fabrica de elemente de constructii, Srl Magic), dupa care se uneste cu linia care vine dinspre Ram. Chisinau Triaj.

-De la Ram. Chisinau Triaj se ramifica o cale ferata industriala, care traverseaza raul Bac (si Calea Basarabiei si strada Varnita), apoi se uneste cu calea ferata industriala amintita mai sus, traverseaza strada Uzinelor, si deserveste principala platforma industriala din Chisinau - platforma Ciocana (cu: SA Monolit, Efes Vitanta, SA Livada, Glass Container, SA Consocivil, SA Supratern, Fabrica de sticla, Fabrica de articole din carton, SA INcomas, SA Midgard-Terra, Fabrica de frigidere, Moldovahidromas, SA Furnizorul ABA, CET-2).

-Alte cai ferate industriale care se racordeaza in statia Chisinau deservesc: SA Macon, Artmet, SA Piele.

-Statia Revaca: Este nod feroviar, fiind situata in partea de est a orasului Chisinau. Este cea mai apropiata statie CFM de aeroportul Chisinau. Intre statiile Chisinau si Revaca linia este dublata.

Prin linii industriale, statia Revaca deserveste urmatoarele obiective economice: Autohof, Centrala termica de est, IM zernoff, Fabrica de mobila Codru, SA Piese Agro-Prim, Subzona sud-est a ZAL Expo-Business Chisinau, SA Bastina, SA Valega, SA Chimistul.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Basarabia si nordul Bucovinei

Mesajde ldh80 pe 18 Apr 2017, 20:40

O schita cu nodul feroviar Tighina

Nodul feroviar Tighina S1.jpg
Nodul feroviar Tighina S2.jpg


In orasul Tighina exista in numar de 3 statii de cale ferata:

-Statia Tighina-1. Inaugurata in anul 1871, are in total de cca 16 linii. Este situate aproape de zona central a orasului Tighina (mai precis intre zona central si cartierul Homutianovka). In anul 2004, statia Tighina-1 este ocupa cu forta de separatistii trasnistreni.

Intre statiile Tighina-1 si Ram. Tighina (inainte de intrarea pe podul peste raul Nistru) exista o linie de racord (dublata) care permite accesul direct din directia Cainari in directia Tiraspol, evitand astfel rebrusarea in stata Tighina-2. De asemenea, calea ferata dintre statiile Tighina-1 si Tighina-2 este dublata. Statia Tighina-1 are si: Depou de locomotive si automotoare, Statia masini de cale nr. 130.

Prin caii ferate industriale, statia Tighina-1 deserveste urmatoarele obiective economice: Fabrica de incaltaminte "Tighina", Uzina "Electroaparatura", Uzina constructoare de masini, In depozit de produse petroliere , Fabrica de conserve si principal platforma industriala din orasul Tighina, situate in sudul orasului (cu: Fabrica de incaltaminte "Floare", Fabrica de ulei, Fabrica de vata, Fabrica de bere, Fabrica de prefabricate din beton-armat, Fabrica Moldplodovoshhtorg, Fabrica de produse lactate, Biotehnologia, Uzina Pribor, Fanerodetali, Combinatul de produse din amidon, Moldavkabel, Uzina Benderistroj, Filatura de bumbac Bendertex, Fabrica Tirotex).

-Statia Tighina-2. Inaugurata in anul 1879, este in important nod feroviar. In anul 2004 este ocupata cu forta de separatistii transnistreni. Are cca 8 linii. Aici opresc doua trenuri internationale: Chisinau- Tighina 2- Tiraspol- Razdelnaja- Kiev- Moscova (tren RZD) si Chisinau- Tighina 2- Tiraspol- Razdelnaja- Odessa (tren CFM).

Din statia Tighina-2 se ramifica o cale ferata industriala, care separa suburbia Varnita (aflata sub controlul autoritatilor constitutionale de la Chisinau) de cartierul Lipkany din orasul Tighina (ocupat de separatistii transnistreni) , apoi aceasta cale ferata industriala strabate suburbia Varnita si ajunge la punctul de acostare a vaselor Varnita, situate pe raul Nistru.

Tot din statia Tighina-2 se ramifica o alta cale ferata industriala, care merge spre nord, parallel cu linia curenta, si deserveste: Uzina de articole din beton-armat, Uzina de material termoizolante, dar si cateva unitati de exploadare a CFM (situate in suburbia Varnita): Sectia de Intretinere a Liniilor, Sectia de intretinere a edificiilor civile, Coloana mecanizata si Sectia Intretinere poduri. Apoi aceasta linie industriala se uneste cu linia curenta la Ram. Varnita.

De asemenea, din linia curenta dintre statiile Tighina-2 si Ram. Varnita, se ramifica cai ferate industriale pentru doua unitati industriale- Selihostehnica (situate in suburbia Varnita) si Combinatul de panificatie.

La sfarsitul anilor '80, au inceput lucrarile de electrificare a caii ferate Razdelnaja- Chisinau, si s-a reusit montarea stalpilor de electrificare, pe traseul: Razdelnaja- Kuciurgan (actuala statie de frontiera recunoscuta international intre Ucraina si Republica Moldova)- Tiraspol- Ram. Tiraspol- Podul peste Nistru- Ram. Tighina- Tighina 2- Ram. Combinatul de panificatie- Ram. Selihostehnica- Halta Varnita h.- Ram. Varnita- Halta Calfa h. Insa destramarea URSS in 1991, ca si izbucnirea razboiului din asa-zisa "Transnistrie", a dus la abandonarea acestui proiect.

-Statia Tighina-3. Aceasta se afla in suburbia Varnita si este controlata de autoritatile constitutionale de la Chisinau. Este punctul terminus al trenurilor locale si suburbane a CFM Chisinau- Tighina.

In anul 2004, dupa ce separatistii transnistreni au ocupat cu forta statiile Tighina-1 si Tighina-2, autoritatile de la Chisinau au decis sa construiasca o noua "statie" (denumita conventional "Tighina-3"), in suburbia Varnita, aflata sub controlul lor. in acest sens, din linia curenta, de la Ram.Combinatul de panificatie, s-a racordat si executat o noua linie de cale ferata .
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Basarabia si nordul Bucovinei

Mesajde ldh80 pe 19 Apr 2017, 07:39

O schita cu nodul feroviar Basarabeasca

Nodul feroviar Basarabeasca.jpg


Acesta cuprinde doua statii :

-Statia Basarabeasca. Are si: depou de locomotive si automotoare, revizie vagoane de marfa (mai precis Remiza de vagoane nr. 2 sau Remiza de vagoane frigorifice), Sectie de semnalizari si telecomunicatii. In anul 2009 calea ferata dintre Basarabeasca si Berezina este desfiintata si demontata din teren. Exista planuri de reconstructie a ei.

-Statia Abaclia.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Anterior

Înapoi la ISTORIE FEROVIARA / RAILWAY HISTORY

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki