File de istorie: Garile Bucurestiului Atunci (1944) si acum

File de istorie: Garile Bucurestiului Atunci (1944) si acum

Mesajde Trifu22 pe 26 Iul 2017, 04:21

Salutare!
Am deschis acest subiect pentru a ne face o idee despre infrastructura feroviara a Bucurestiului inainte de sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial, inainte ca puterea sa fie acaparata de comunisti!
Acest subiect va fi un serial format din cateva episoade scurte!
[click pe imagini penru a afisa ecran complet!]

Iata o fotografie aeriana a statiei CFR Chitila si a satului Clinceanca (actuala Chitila) luata la 1944, 17 mai.
In susul fotografiei se vad liniile 901 si respectiv 300 cum se ramifica din statia Chitila.
Deasemeni se observa ca DN7 avea o trecere la nivel cu calea ferata neexistand podurile.
Precizez ca racordul Buciumeni - Sabareni exista la acel timp insa nu este vizibil in aceasta fotografie (probabil intr-o editie viitoare)
Chitila1944-2017.png


In fotografia urmatoare se vede ca orasul Chitila nu exista, ci doar satul Traian (imediat deasupra fortului colt stanga jos) care ava o poteca ce traversa prin gara apoi batuta pe camp pana in satul Clinceanca
In sus linia continua spre Sabareni si Buftea iar in jos spre bucuresti Nord.
Linia ce taie coltul dreapta al fotografia este proaspat inaugurata M700 in varsta de nici un an de zile!
In stanga jos a fotografiei se observa Fortul nr1 Chitila.
Se mai observa in partea de jos a fotografiei, o linie ce pleaca din parcursul statiei Chitila, exact dupa cladirea garii cum vii dinspre Buftea, ce traverseaza campul dintre DN7 si M300 apoi traverseaza DN7 si ajunge intr-un complex de cladiri, fosta Chitila Marfuri.
Chitila 700.png


O alta vedere a statiei Chitila si satucul Traian (in josul imaginii)
Observam asadar ca intre DN7 si Magistrala 300/500 nu existau case.
Linia:
in stanga: spre Buftea si spre Sabareni
In dreapta: Spre Bucuresti Nord
In mijlocul imaginii extrema dreapta in partea de jos a liniilor se observa o parte din Fortul Nr1 Chitila.
Chitila Traiantag.jpg
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2730
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: File de istorie: Garile Bucurestiului Atunci (1944) si a

Mesajde Trifu22 pe 26 Iul 2017, 22:20

[click pe imagini penru a afisa ecran complet!]
Continuam in drumul nostru catre Bucuresti Nord si in imaginea de mai jos observam triajul vechi al Bucurestiului cat si depoul de locomotive.
Linia catre Craiova pleca din statia Chitila, prin fata Fortului Nr1 Chitila, curtea actualului REMAT, traverseaza soseaua de centura (inexistenta pe atunci).
Un alt aspect este inceperea constructiei actualei linii prin Chiajna precum si linia industriala catre Laromet (atunci capatul tramvaiului 6, acum "Laminorului")
Regasim in fotografie si Chitila Economat care era racordata la Chitila Marfuri printr-un pod (al caror piloni sunt vizibili si azi peste M700), care la radnul ei era racordata la Statia Chitila printr-un racord ce traversa DN7, racord desfiintat spre sfarsitul secolului trecut, al caror urme sunt vizibile si aztazi la nivelul amplasarii caselor.
Deasememeni este evident proaspatul racord construit Baneasa - Chitila.
Observam craterele facute de bombardamentele aviatiei americane, care s-au soldat cu 2500 de morti in Bucuresti, unele cratere putand fi vizibile si in ziua de astazi.

0 (2)_stitch2.png

[Click aici pentru dimensiune reala]

In fotografia urmatoare putem observa fostul traseu al liniei spre Craiova care se oprea in Chitila.
Totodată se poate observa inceperea constructiei pentru linia noua catre Bucuresti Nord.
In imagine este surprinsa si Bateria 18-1 care in ziua de astazi este ingropata cu material de umplutura.
Chiajna - Rudeni.png
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2730
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: File de istorie: Garile Bucurestiului Atunci (1944) si a

Mesajde Daniel pe 27 Iul 2017, 20:14

Excelente imagini. Un subiect mai mult decat interesant. Complexul Bucuresti a fost unul extrem de vast. Probabil unii dintre noi vom ramane uimiti de cate linii si grupe, stattii si halte au existat in ultima suta de ani, unele chiar in mijlocul Bucurestiului de astazi. Sunt si eu curios ce alte lucruri uimitoare ne vor dezvalui urmatoarele seturi de imagini. :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9625
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: File de istorie: Garile Bucurestiului Atunci (1944) si a

Mesajde Trifu22 pe 27 Iul 2017, 20:15

Urmeaza a va prezenta Bucuresti Triaj impreuna cu Gara de nord.
Observam urmele bombardamentelor de la 4 Aprilie 1944.
32.png

Click aici pentru rezolutie maxima!
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2730
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: File de istorie: Garile Bucurestiului Atunci (1944) si a

Mesajde Daniel pe 27 Iul 2017, 21:01

Astept cu mare interes continuarea acestui serial. Sincer din discutiile cu tine in privat s-au adeverit anumite banuieli pe care le aveam in privinta unor cladiri vechi din anumite zone ale orasului, dar pe parcurs vom dezvolta subiectul pentru cei dornici de inca o pagina de istorie feroviara. :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9625
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


Înapoi la ISTORIE FEROVIARA / RAILWAY HISTORY

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki