Pagina 1 din 1

Accidentul feroviar din august 1990

MesajScris: 11 Noi 2017, 03:26
de cfr fan
21 august 1990,în Gara Apața e forfotă.Oare de ce?Un accident feroviar tocmai a avut loc.Locomotivele implicate:040-DHC-601 și 060-EA-001(prima locomotivă electrică din România)
Mecanicii de pe DHC au murit pe loc striviți în impactul la 120km/h.Cei de pe 001 au scăpat,fugind în cabina 2(1).
Vinovata:o "impegată", care a dat liber DHC-ului,impiegatul de tură fiind la WC.
EA-ul venea dinspre Ploiești cu trenul Dacia Express.

Re: Accidentul feroviar din august 1990

MesajScris: 11 Noi 2017, 03:29
de cfr fan
Din păcate în august 90',001 a fost casată(nu se știe clar),încercându-se repararea,dar boghiule fuseseră distruse.Una dintre cele mai bune locomotive ale CFR și ale Depoului CFR Brașov

Re: Accidentul feroviar din august 1990

MesajScris: 11 Noi 2017, 03:51
de Ikarus_260
Chiar eram curios să mai aud câte ceva din acel accident. Până la urmă, vinovații ce au pățit?
PS: nu eram eu activ la ora asta dacă nu mă durea burta toată noaptea. :twisted:

Re: Accidentul feroviar din august 1990

MesajScris: 11 Noi 2017, 11:29
de ionutz72
Accidentul a fost cam asa in mare:
DHC de manevra al st Augustin a fost trimis inspre halta Ormenis (inspre Apata) sa duca o casiera,acasa, in acea halta.
DHC-ul urmand din linie curenta sa se intoarca in st Augustin, evident, cu BLA neintors, pe rosu.
Dupa expediere DHC izolat, IDM dispozitor paraseste biroul de miscare, pentru a se duce la toaleta.
In acest timp, IDM exterior (care era o femeie) ii ia locul in biroul de miscare. Aceasta efectueaza parcursul pentru trecerea fara oprire prin statia a rapidului 24, necunoscand mica intelegere intre IDM si mecanicul DHC.
In acest timp, din sens contrar, locomotiva DHC se intorcea spre statia Augustin. Aceasta avea si instalatia indusi izolata, depasind toate semnalele de trecere BLA pe rosu!
R24 trece prin Augustin, revine IDM in birou. Intamplarea face ca zona unde s-a produs accidentul nu era acoperita de statia radio, astfel ca mecanicii nu au auzit la statie apelurile disperate (banuiesc...) sa opreasca, cumulat cu faptul ca s-a produs intr-o curba fara vizibilitate de la distanta.
Mecanicii de pe R24 si cei de pe DHC au apucat sa ia masuri de franare de urgenta, iar cei de pe EA sa se refugieze in sala masinilor, dar impactul tot s-a produs.
In mare cam asta a fost.
Din ce cunosc, ambii IDM au facut mai mult de 10 puscarie...

Re: Accidentul feroviar din august 1990

MesajScris: 11 Noi 2017, 12:05
de Kilo
De unde si regula de aur a IDM: Daca IDM Dispozitor are probleme si apare si IDM exterior/schimbul de tura, acesta nu face nimic pana cand nu ii cere IDM dispozitor, deoarece este foarte probabil sa se incurce unul pe altul si sa dea cu trenul de pamant.

Re: Accidentul feroviar din august 1990

MesajScris: 11 Noi 2017, 12:18
de Daniel
Foarte buna explicatia lui Ionut. Eu va ofer un scan din suportul meu de curs, unde in fiecare modul era prezentat cate un accident rezultat din nerespectarea prevederilor (in acest caz a celor legate de depasirea limitei incintei statiei la manevra). Sper ca se vede binisor ce am scanat:

Accident Augustin 1990.jpg


Asa la nivel neoficial s-au avansat mai multe scenarii legate de accident, dar nu-mi permit sa le mentionez pentru ca si asa sunt unii care pe Facebook cel putin, jignesc personalul din miscare dar si pe cel din comercial zi de zi, fara sa se gandeasca la faptul ca nu-si vad barna din ochi. Dar asta este o alta discutie...

Re: Accidentul feroviar din august 1990

MesajScris: 11 Noi 2017, 23:38
de nenuandrei
Și ce s-a întâmplat cu DHC 601?

Re: Accidentul feroviar din august 1990

MesajScris: 12 Noi 2017, 00:31
de cfr fan
A fost casat