Accidentul feroviar din august 1990

Accidentul feroviar din august 1990

Mesajde cfr fan pe 11 Noi 2017, 03:26

21 august 1990,în Gara Apața e forfotă.Oare de ce?Un accident feroviar tocmai a avut loc.Locomotivele implicate:040-DHC-601 și 060-EA-001(prima locomotivă electrică din România)
Mecanicii de pe DHC au murit pe loc striviți în impactul la 120km/h.Cei de pe 001 au scăpat,fugind în cabina 2(1).
Vinovata:o "impegată", care a dat liber DHC-ului,impiegatul de tură fiind la WC.
EA-ul venea dinspre Ploiești cu trenul Dacia Express.
cfr fan


Mesaje: 111
Membru din: 06 Aug 2017, 20:26
Localitate: bucuresti

Re: Accidentul feroviar din august 1990

Mesajde cfr fan pe 11 Noi 2017, 03:29

Din păcate în august 90',001 a fost casată(nu se știe clar),încercându-se repararea,dar boghiule fuseseră distruse.Una dintre cele mai bune locomotive ale CFR și ale Depoului CFR Brașov
cfr fan


Mesaje: 111
Membru din: 06 Aug 2017, 20:26
Localitate: bucuresti

Re: Accidentul feroviar din august 1990

Mesajde Ikarus_260 pe 11 Noi 2017, 03:51

Chiar eram curios să mai aud câte ceva din acel accident. Până la urmă, vinovații ce au pățit?
PS: nu eram eu activ la ora asta dacă nu mă durea burta toată noaptea. :twisted:
Avatar utilizator
Ikarus_260


Mesaje: 1368
Membru din: 09 Mar 2013, 22:39
Localitate: Buzău

Re: Accidentul feroviar din august 1990

Mesajde ionutz72 pe 11 Noi 2017, 11:29

Accidentul a fost cam asa in mare:
DHC de manevra al st Augustin a fost trimis inspre halta Ormenis (inspre Apata) sa duca o casiera,acasa, in acea halta.
DHC-ul urmand din linie curenta sa se intoarca in st Augustin, evident, cu BLA neintors, pe rosu.
Dupa expediere DHC izolat, IDM dispozitor paraseste biroul de miscare, pentru a se duce la toaleta.
In acest timp, IDM exterior (care era o femeie) ii ia locul in biroul de miscare. Aceasta efectueaza parcursul pentru trecerea fara oprire prin statia a rapidului 24, necunoscand mica intelegere intre IDM si mecanicul DHC.
In acest timp, din sens contrar, locomotiva DHC se intorcea spre statia Augustin. Aceasta avea si instalatia indusi izolata, depasind toate semnalele de trecere BLA pe rosu!
R24 trece prin Augustin, revine IDM in birou. Intamplarea face ca zona unde s-a produs accidentul nu era acoperita de statia radio, astfel ca mecanicii nu au auzit la statie apelurile disperate (banuiesc...) sa opreasca, cumulat cu faptul ca s-a produs intr-o curba fara vizibilitate de la distanta.
Mecanicii de pe R24 si cei de pe DHC au apucat sa ia masuri de franare de urgenta, iar cei de pe EA sa se refugieze in sala masinilor, dar impactul tot s-a produs.
In mare cam asta a fost.
Din ce cunosc, ambii IDM au facut mai mult de 10 puscarie...
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: Accidentul feroviar din august 1990

Mesajde Kilo pe 11 Noi 2017, 12:05

De unde si regula de aur a IDM: Daca IDM Dispozitor are probleme si apare si IDM exterior/schimbul de tura, acesta nu face nimic pana cand nu ii cere IDM dispozitor, deoarece este foarte probabil sa se incurce unul pe altul si sa dea cu trenul de pamant.
Mecanic: Alo, Gorju'! Semnalul de intrare face ca pomul de craciun!
IDM Targu-Jiu: Pai incearca si tu sa-l prinzi pe liber.
Kilo


Mesaje: 25
Membru din: 12 Mar 2013, 18:56

Re: Accidentul feroviar din august 1990

Mesajde Daniel pe 11 Noi 2017, 12:18

Foarte buna explicatia lui Ionut. Eu va ofer un scan din suportul meu de curs, unde in fiecare modul era prezentat cate un accident rezultat din nerespectarea prevederilor (in acest caz a celor legate de depasirea limitei incintei statiei la manevra). Sper ca se vede binisor ce am scanat:

Accident Augustin 1990.jpg


Asa la nivel neoficial s-au avansat mai multe scenarii legate de accident, dar nu-mi permit sa le mentionez pentru ca si asa sunt unii care pe Facebook cel putin, jignesc personalul din miscare dar si pe cel din comercial zi de zi, fara sa se gandeasca la faptul ca nu-si vad barna din ochi. Dar asta este o alta discutie...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9563
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Accidentul feroviar din august 1990

Mesajde nenuandrei pe 11 Noi 2017, 23:38

Și ce s-a întâmplat cu DHC 601?
Avatar utilizator
nenuandrei


Mesaje: 124
Membru din: 14 Feb 2012, 19:08
Localitate: Bucursti Nord

Re: Accidentul feroviar din august 1990

Mesajde cfr fan pe 12 Noi 2017, 00:31

A fost casat
cfr fan


Mesaje: 111
Membru din: 06 Aug 2017, 20:26
Localitate: bucuresti


Înapoi la ISTORIE FEROVIARA / RAILWAY HISTORY

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki