Puțina lume știe de existența caii ferate forestiere din Munții Bucegi de pe Valea Ialomiței.
Calea ferata a fost construita pentru exploatare forestiera în jurul anului 1905 și se întindea din Valea Blanei (sub M. Doamnele) pana la Lacul Scropoasa, proprietar fiind Fabrica de hârtie din Bușteni, ecartament 700 mm.
Ulterior, frații Schiel au construit în 1906 un funicular pentru a aproviziona cu materii prime Fabrica de hârtie Bușteni, fiind primul funicular din Europa, in lungime de 16 km. Terasamentul caii ferate se poate găsi si astăzi, la fel și stâlpii funicularului situați pe Jepii Mari.
Aici găsiți articol despre funicular
Înaintea realizării funicularului, s-a încercat sa se străpungerea muntelui printr-un tunel de calea ferata în lungime de 6km, scurtând astfel călătoria cu vreo 10 km.
Tunelul se găsește in capătul lacului Bolboci.
Părerea mea este ca aceste lucruri merita explorate
Cheile Tătarului astăzi: