Pagina 1 din 1

Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 14 Iul 2010, 19:49
de EA033
Salutari,

Dat fiind ca pe acest forum nu exista pana acum un subiect cat de cat coerent legat de locomotiva-prototip 50-0001-3, m-am gandit ca ar fi bine sa ajut la crearea unuia.

Locomotiva 50-0001-3 a fost realizata prin convertirea fostei locomotive 71-00035-7 la Electroputere Craiova in anul 1994, si prezentata publicului in acelasi an, cu ocazia unei expozitii din Bucuresti.

Modificarile principale au constat in inlocuirea grupului electrogen format din motorul ALCO 16 R251-ELO si generator tip GST 1 cu u transformator monofazat realizat de Electroputere Craiova dupa proiectul transformatorului de la locomotivele 040-EC.O alta modificare adusa acestei locomotive consta in adaptarea serviciilor auxiliare de la 170 V la 380 V, necesari functionarii motoarelor ventilatoarelor in regim industrial.Totodata s-a montat si un ansamblu graduator-selector de tip CKKJN-7, identic cu cel al locomotivei 060-EA.

Partea de acoperis a fost modificata integral prin inlocuirea acoperisului arcuit specific locomotivelor diesel, cu unul derivat de la locomotiva 060-EA, cu scafe joase. S-au montat doua pantografe asimetrice de tip EP2, un disjunctor de tip IAC 25 si un decarcator de supratensiuni de conceptie Electroputere Craiova. Cabinele de conducere s-au modificat partial, prin inlocuirea echipamentelor de comanda specifice locomotivelor diesel-electrice, cu echipamente imprumutate de la locomotivele electrice tip 060-EA.

Mai jos avem cateva dintre datele tehnice esentiale ale locomotivei.

Formula osiilor Co'Co'
V max. 120km/h
l de electrificare 25 kV, 50 Hz
Ecartament 1.435 mm
Diametrul rotilor motoare 1.250 mm
Distanta intre centrele boghiurilor 10.300 mm
Distanta intre osiile boghiului 4.350 mm (2.250 + 2.100)
Inaltimea peste pantograful coborat 4.500 mm
Latimea maxima a cutiei 3.000 mm
Lungimea peste tampoane 19.800 mm

Asa cum v-am obisnuit, in cele ce urmeaza vom admira si cateva imagini.

Locomotiva 50-0001-3 vedere generala :

pozale50_3.jpg


Doua cadre foarte rare, astazi imposibil de realizat, cu locomotiva prototip, alaturi de o surata diesel-electrica :

pozale50_1.jpg


pozale50_2.jpg


Boghiurile locomotivei au ramas identice cu cele ale locomotivei din care deriva. Acestea sunt realizate de Caromet Caransebes, pe baza unei licente straine, dar pastrand o parte din solutiile tehnice ale locomotivelor 060-DA :

pozale50_6.jpg


pozale50_5.jpg


O vedere aeriana in care observam fantele de aspiratie ale ventilatiei si disjunctorul :

pozale50_8.jpg


Compresorul de tip Timpuri Noi 3 EC-2, adaptat tot de la locomotivele DA si EA :

pozale50_9.jpg


O vedere din postul de conducere :

pozale50_7.jpg


Locomotiva a intrat in servici la depoul SNCFR Brasov, in acelasi an 1994, iar in primii doi ani a fost utilizata ca locomotiva de triere in cadrul triajului Brasov. Ulterior, aceasta a fost indrumata in servici ca locomotiva pendula pe relatia Brasov-Rupea, ajutand la impingerea numeroaselor navete de ciment de la combinatul Romcim Hoghiz existente la acea vreme. Dupa aceasta perioada, locomotiva a fost utilizata tot pe Brasov-Rupea, in serviciul usor de cale la trenurile naveta de calatori.

In 1998, cu ocazia unei defectiuni majore survenite la partea mecanica, aceasta a fost retrasa din servici si depozitata in depoul Brasov pana la sosirea ordinului de trimitere in parcul rece de la Ciceu, unde urma sa fie casata. Din fericire, in anul 2002, un inginer binevoitor din cadrul Regionalei Brasov a hotarat salvarea sa de la taiere, aducand locomotiva in baza Centralei de Constuctii Cai Ferate Brasov, unde a stationat pana in 2005. Ulterior a existat o tentativa de repunere in circulatie a locomotivei, insa datorita lipsei unui acord intre societatea particulara si societatea reparatoare, soarta acestei locomotive ramane in continuare incerta.

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 14 Iul 2010, 19:56
de Daniel
Foarte interesant topicul. Una din locomotivele vanate de multi pasionati despre care prea multe date nu exista. Ca sa nu mai spun de fotografiile unice ale acestei adevarate uzine pe roti (cel putin din descrierea pe care i-ai facut-o). Astept noi date la fel de interesante! :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 14 Iul 2010, 22:40
de Vlad0012
foarte interesant :shock:

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 15 Iul 2010, 00:24
de INDUSI
Foarte frumoasa si utila aceasta prezentare domnule EA033, e o locomotiva despre care imi doream demult sa aflu cate ceva nou si chiar mi-a placut la nebunie istoricul prezentat exemplar de dumneavoastra.tot respectul ! :dance: :dance: :dance:

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 15 Iul 2010, 01:42
de Trifu22
Aceasta locomotiva inca mai exista. UNDE? NU spun!!!
Am auzit cum ca GFR-ul si alta firma privata ar fi interesat de ea.

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 15 Iul 2010, 17:27
de Daniel
Am inteles ca cei de la GFR nu mai sunt interesati de ea. Deci ma bucur! :D

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 15 Iul 2010, 17:40
de danny96
Un reportaj de exeptie....Felictari !

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 15 Iul 2010, 18:45
de Trifu22
Vad ca i-au taiat acoperisul lui 71-0035-7 pentru partea electrica. :)) ma gandem sa vad cum ar arata un sulzer converit in electrica... ce ar fi sa deschidem un topic si pe tema asta ?

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 15 Iul 2010, 19:16
de razwy2010
Foarte interesante pozele EA033

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 20 Iul 2010, 14:02
de Daniel
Trifu22 scrie:Vad ca i-au taiat acoperisul lui 71-0035-7 pentru partea electrica. :)) ma gandem sa vad cum ar arata un sulzer converit in electrica... ce ar fi sa deschidem un topic si pe tema asta ?


Daca o sa lucrati in Autocad, mai merge, dar scheme pe hartie de mate sau dictando ar fi de domeniul "perlutzelor forumistice" :)) Ideea nu ar fi rea. Scuze de offtopic. :mrgreen:

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 11 Aug 2010, 21:49
de NF1-800
In sfarsit si alte poze...ma gandeam ca mai exista si se pare ca asa este...
Si da...pe unde o fi in prezent? (daca mai exista).

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 11 Aug 2010, 22:07
de Daniel
Momentan nu putem spune unde se afla, dar te asigur ca exista si nu va fi casata sau mai stiu eu ce ;)

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 11 Sep 2010, 15:14
de adycfrbucuresti
Niste poze foarte frumoase si rare facute de prietenu nostru EA033 :) Felicitarile mele pt aceste poze

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 16 Ian 2011, 16:10
de Cornel Grigore
LOKOMOTIVA AIA VERDE CU DUNGA GALBENA SE NUMESTE DIDINA DACA NU MA INSEL :think:

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 16 Ian 2011, 17:22
de mikeattila
Asa erau DIDINELE, aveau un sunet de motor inspaimintator si erau utilizate pe relatia Brasov- Cluj in perioada 1982-1984. Au fost retrase din cauza consumului mare de motorina.

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 25 Feb 2011, 11:35
de GMC
Si nu numai.DD-urile au circulat pe sectie cu profil greu si tonaj depasit.Au circulat si pe Rosiori-Turnu Magurele pentru ca acolo este o panta destul de mare si tonajul se depasea de fiecare data.
Soarta lor nu a fost una buna.Romanii nostri ca sa nu dea bani multi pentru ulei special motoarelor ALCO foloseau ulei de transmisie de la H-uri si de aceea scotea asa mult fum si consuma multa motorina.Ca orice motor neintretinut cu timpul s-a dus. :(
Pana prin 97-98 cele 3 DD-uri ale depoului Rosiori au stat conservate in triunghiul de intoarcere.Dupa care casate...

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 12 Mar 2012, 08:25
de electrica023
Te rog frumos mai pune odata pozele ca nu mai sunt

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 12 Mar 2012, 12:47
de Daniel
Salut! Pozele nu mai sunt din cauza ca le luase fostul nostru coleg de forum George Tofan (EA033) de pe nu stiu unde, si cand a plecat de pe forum le-a sters pe toate. Asadar, inca un avertisment pentru cei care il tolereaza pe alte forumuri: evitati-l! :mrgreen:

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 23 Apr 2012, 01:19
de Daniel
Intimplarea a facut sa mai am prin calculator cateva poze cu masina 50-0001-3 ale lui EA033. Asadar, am sa le scot la lumina din nou pentru voi:

50-0001-3.jpg
Foto: EA033


cfr50_a.jpg
Foto: EA033


cfr50_b.jpg
Foto: EA033


;)

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 24 Apr 2012, 17:28
de nenuandrei
Mai exista aceasta locomotiva sau este casata

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 25 Apr 2012, 00:54
de Daniel
Dupa cate imi aduc aminte masina asta s-ar afla in proprietatea MIttal Steel undeva pe la Roman. Unii afirma ca cei de la Mittal au inceput s-o repare (sau intentioneaza) si vor s-o foloseasca pentru cursele proprii de navetisti, altii afirma ca nu mai poate fi reparata si zace tot pe la ei pe undeva. Eu nu am vazut imagini recente cu ea, asa ca nu prea pot sa cred niciuna din variante... Sincer nu stiu ce s-a intimplat cu ea. :think:

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 25 Apr 2012, 19:03
de nenuandrei
Multumesc de informatie

Re: Locomotiva 50-0001-3

MesajScris: 02 Noi 2012, 23:31
de electrica023
Stiu de la un mecanic din Pascani care a manevrat pe la Mittal Steel Roman si a vazut-o intr-o hala, intr-o stare jalnica(geamuri sparte,vopsea cazuta,...).Am incercat sa intru dar nu am avut acces.