de zofei.2006 pe 19 Iul 2012, 17:07
Informare de presă privind cauzele evenimentului de circulaţie din data de 18.07.2012
Din raportul preliminar întocmit de comisia întrunită în cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti pentru stabilirea cauzelor producerii evenimentului de circulaţie din data de 18.07.2012, ora 12:27, la intersecţia Calea Rahovei/Strada Sebastian, s-a concluzionat:
Întrucât conducătorul tramvaiului cu numărul 136 din linia 41, implicat direct in evenimet, care se retrăgea la Depoul Alexandria nu a urmărit ca toate boghiurile să urmeze traseul stabilit, fapt care a dus la agravarea urmărilor evenimentului, s-a constatat că acesta nu a respectat prevederile Regulamentului de Exploatare RATB, care stipulează la articolul 120:
„La trecerea peste macazuri şi încrucişări, conducătorul de tramvai va circula cu deosebită prudenţă conducând cu atenţie sporită, cu viteză redusă şi urmărind ca toate boghiurile să efectueze traseul stabilit. Supravegherea se face prin oglinzile retrovizoare.”
Din cauza deraierii celui de-al patrulea boghiu, tramvaiul din linia 41 cu numarul 136 s-a rupt din articulatie intre tronsonul doi si trei.
Cel de-al doilea tramvai implicat direct in accident, cel din linia 32, cu numarul 306, a fost acrosat de tramvaiul cu numarul 136, din linia 41.
Din impact, cabina tramvaiului 306 a fost deformata si parbrizul spart.
Conducătorul celui de-al treilea tramvai, cu numărul 204 din linia 41, care nu a fost direct implicat in eveniment si care de asemenea, se îndrepta spre Depoul Alexandria, circuland pe aceeasi linie in spatele tramvaiului 136, a fost găsit la o distanţă de peste 5 m faţă de patina de acţionare a macazului electric, astfel constatându-se că nu a respectat prevederile articolului 126 din Regulamentul de Exploatare RATB:
„Conducătorului de tramvai îi este interzis să intre pe patina de acţionare a macazului electric dacă între acesta şi macaz se află un alt tramvai, sau dacă tramvaiul din faţă nu a trecut complet peste macaz. Este obligat să oprească tramvaiul la o distanţă de minim 5 m faţă de patina de acţionare a macazului”.
În concluzie, conducătorul tramvaiului cu numărul 204 din linia 41 a dat o comanda greşită, deoarece în loc să oprească tramvaiul cu 5 m înainte de patina de acţionare, a depăşit-o cu peste 5 m.
În urma efectuării expertizei tehnice asupra macazului, s-a constatat că acesta era în bună stare de funcţionare, revizia tehnică fiind făcută în noaptea de 17/18.07.2012.
În prezent, investigaţiile sunt în curs de derulare, cele două tramvaie fiind sigilate de către organele de investigaţie, în Depoul Alexandria. În momentul în care se va primi acceptul de la organele de cercetare, se vor descărca datele înregistrate în computerele de bord ale tramvaielor 306, din linia 32, şi 136, din linia 41. De asemenea, se vor descărca şi datele din computerul de bord al tramvaiului 204 din linia 41.
Sursa: ratb.ro
English/
French on PM!
Equinoxe
Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.