FEROVIARII ISI CER DREPTURILE!

Stiri, noutati, evenimente!

FEROVIARII ISI CER DREPTURILE!

Mesajde Daniel pe 05 Iul 2013 13:02

Intr-un comunicat emis astazi de catre Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial, si semnat de catre presedintele acesteia, Fratica Gheorghe, anunta ca aceasta organizatie impreuna cu Federatia Mecanicilor de Locomotiva din Romania, Federatia Nationala Drum de Fier si Federatia Sindicatelor Ramurii Vagoane, vor demara actiunea de pichetare a sediului Ministerului Finantelor Publice, intre 15 si 19 Iulie 2013. Aceste organizatii reprezinta 90% din totalul salariatilor feroviari, conform aceluiasi comunicat:

Imagine

C O M U N I C A T

TUTUROR MEBRILOR DE SINDICAT AI ORGANIZATIILOR COMPONENTE ALE FEDERATIEI NATIONALE FEROVIARE MISCARE COMERCIAL

In perioada 15 – 19 iulie 2013, Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial, Federatia Mecanicilor de Locomotiva din Romania, Federatia Nationala Drum de Fier si Federatia Sindicatelor Ramurii Vagoane, organizatii sindicale care reprezinta interesele a 90% din salariatii feroviari, organizeaza o actiune de pichetare a Ministerului Finantelor Publice.
Actiunea sindicala de pichetare este determinata de subfinantarea cronica a sectorului feroviar generata prin :

- nealocarea sumelor bugetate in valoare de 850 mil. lei, necesare activitatilor de mentenanta a infrastructurii publice feroviare care sa permita mentinerea acesteia in parametrii tehnici proiectati si circulatia trenurilor in conditii de siguranta a circulatiei ;
- nealocarea resurselor necesare reabilitarii si modernizarii infrastructurii publice feroviare prin alocatii de la bugetul statului, printr-o bugetare multianuala care sa asigure cel putin diferenta dintre veniturile companiei si costurile reale de administrare ;
- nealocarea sumelor prevazute in acordul cu BERD privind investitiile anuale in infrastructura publica feroviara in valoare de 150 mil. lei ;
- neasigurarea compensatiilor corespunzatoare diferentelor dintre tarifele practicate si costurile reale de transport cu peste 350 mil. lei, ceea ce a determinat acumularea de arierate si imposibilitatea de plata a acestora ;
- neplata prestatiilor efectuate de SNTFC CFR Calatori SA catre categoriile de calatori beneficiare de reduceri de tarife, in valoare de peste 130 mil. lei, ceea ce a condus la acumularea de datorii catre furnizori ;

- restrictionarea dreptului consacrat de calatorie gratuita pe calea ferata a salariatilor feroviari si membrii acestora de familie, precum si pensionarii proveniti din sistemul feroviar si membrii acestora de familie ceea ce a condus la o diminuare a veniturilor SNTFC CFR Calatori SA cu peste 22 mil. lei ;
- necuprinderea in contractul de privatizare a CFR Marfa a pachetului social care sa cuprinda masuri active de protectie a salariatilor, postprivatizare.

Subfinantarea sistematica a sectorului feroviar romanesc a generat degradarea generala a transportului feroviar din Romania, cat si scaderea continua a nivelului de trai al salariatilor feroviari.

05.07. 2013.

PRESEDINTE

Fratica Gheorghe
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9302
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FEROVIARII VOR PICHETA MINISTERUL FINANTELOR!

Mesajde Daniel pe 15 Iul 2013 19:15

Astazi a debutat protestul feroviarilor in fata Ministerului Finantelor.

Imagine

Motivele principale ale protestului sunt: fondurile insuficiente pentru mentenanta infrastructurii feroviare, reducerea subventiei pentru CFR Calatori, privatizarea dubioasa a CFR Marfa, neajunsuri care au dus la concluzia ca transportul feroviar a fost lasat intentionat sa se distruga.

De asemenea, protestatarii sunt nemulţumiti si de indiferenta autoritătilor statului vis-a-vis de starea jalnica a companiilor feroviare, aduse în această situatie prin reducerea drastica a finantarii.

Conform sit-ului Fedafer.ro:

"În faţa Ministerului Finanţelor au fost prezenti aproximativ 450-500 de salariaţi nemulţumiţi, care au scandat lozinci antiguvernamentale, protestând faţă de indiferenţa miniştrilor la nevoile urgente de salvare a sectorului feroviar. Subvenţia pentru CFR Călători s-a diminuat cu 40% faţă de anul 2011, fapt pentru care compania a adunat datorii de 992 de milioane de lei în 2012. Cei 850 de milioane euro necesari la CFR Infrastructură pentru întreţinerea liniilor şi instalaţiilor nu au fost alocaţi de Ministerul Finanţelor, motiv pentru care viteza de circulaţie şi confortul s-au redus foarte mult. La CFR Marfă se încearcă reducerea numărului de salariaţi până la 5.000, din aproximativ 10.500, aşa cum îşi doreşte Gruia Stoica, motiv pentru care nu se semnează contractul de privatizare prea curând.

În zilele următoare vor veni alţi salariaţi liberi de serviciu, continuând protestul până pe 18 iulie, iar dacă revendicările nu vor fi soluţionate, angajaţii CFR vor declanşa un miting de amploare în Capitala şi nu este exclusă o grevă în toate companiile din calea ferată."

Sursa: FEDAFER.RO
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9302
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FEROVIARII PICHETEAZA MINISTERUL FINANTELOR!

Mesajde Daniel pe 17 Iul 2013 23:43

O echipa Railnet.ro a fost prezenta la aceasta manifestati, si pna vom sosi cu un film detaliat al evenimentelor, va invitam sa vizonati un scurtmetraj care se considera un SEMNAL DE ALARMA pentru toti feroviarii care trebuie sa se implice in apararea drepturilor ce li se cuvin!



Daca oamenii caii ferate nu intrerup lucrul la unison (si sunt aproximativ 50.000 la numar), soarta lor va fi pecetluita... Tie iti pasa!
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9302
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FEROVIARII PICHETEAZA MINISTERUL FINANTELOR!

Mesajde LDH450HP pe 18 Iul 2013 11:08

2007.jpg


2008.jpg


2009.jpg


2013.jpg


2014.jpg


2015.jpg
Ultima oară modificat de LDH450HP pe 19 Iul 2013 09:05, modificat 1 dată în total.
"Să zicem: poate Dumnezeu există, poate nu există... Să cântărim câştigul sau paguba pe care le-am avea dacă spunem că Dumnezeu există. Sunt două posibilităţi: dacă câştigi, câştigi totul, dacă pierzi, nu pierzi nimic. Deci nu mai şovăi, pariază că El există!"
Blog: http://exitwebphoto.blogspot.ro/
Avatar utilizator
LDH450HP


Mesaje: 185
Membru din: 20 Ian 2011 14:55
Localitate: Bucuresti

Re: FEROVIARII PICHETEAZA MINISTERUL FINANTELOR!

Mesajde Vatmanu076 pe 18 Iul 2013 23:08

Daniel scrie:O echipa Railnet.ro a fost prezenta la aceasta manifestati, si pna vom sosi cu un film detaliat al evenimentelor, va invitam sa vizonati un scurtmetraj care se considera un SEMNAL DE ALARMA pentru toti feroviarii care trebuie sa se implice in apararea drepturilor ce li se cuvin!



Daca oamenii caii ferate nu intrerup lucrul la unison (si sunt aproximativ 50.000 la numar), soarta lor va fi pecetluita... Tie iti pasa!

Frumos scurtmetraj, FELICITARI :clap: :clap: :clap: :dance: :dance: :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2062
Membru din: 19 Mar 2012 09:39
Localitate: R.A.T.B. - E.T.E. - Depoul Dudeşti

Re: FEROVIARII PICHETEAZA MINISTERUL FINANTELOR!

Mesajde Daniel pe 19 Iul 2013 17:54

Iata si filmul care va prezinta in aprozimativ 30 de minute cea de-a treia zi de proteste. E drept, ca ultima zi s-a incheiat fara niciun rezultat. Federatia Mecanicilor de Locomotiva a hotarat inceperea unor noi proteste in fata Ministerului Transporturilor, saptamana viitoare pe 25 iulie. Sa vedem daca acelea vor avea un efect pozitiv pentru angajatii de la stat ai caii ferate, mai ales ca se asteapta un numar de circa 5000 de feroviari.

Vizionare placuta!



:think:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9302
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FEROVIARII PICHETEAZA MINISTERELE!

Mesajde Daniel pe 24 Iul 2013 21:38

Conform sit-ului Fedafer.ro: Primăria Bucureşti a aprobat mitingul feroviar de joi, 25 iulie!

Directorul General al CNCF „CFR” SA, George Micu, a semnat dispoziţia nr. 75, din 22.07.2013, prin care formează comisia centrală pentru propunerea Programului de Eficientizare şi Restructurare al CNCF „CFR” SA în vederea implementării, în componenţa căreia intră directorii din centralul companiei, directorii de direcţii, directorii celor 8 sucursale şi revizorii generali.

Aproape 500 de feroviari au protestat vineri 31 mai in fata Ministerului Transporturilor.JPG
Imagine de arhiva.


Primaria Bucureşti a aprobat desfăşurarea acţiunii de protest pentru joi, 25 iulie, începând cu ora 09:00, când salariaţii feroviari încep să se strângă în faţa ministerului Transporturilor de lângă Gara de Nord. Între orele 10:00 şi 11:00 se va desfăşura protestul de la minister, după care oamenii se vor deplasa în faţa Guvernului, unde vor protesta până la ora 12:15. Sunt aşteptaţi peste 5.000 de oameni, care se vor deplasa cu trenul, anumite garnituri fiind suplimentate cu câte două vagoane pentru transportul salariaţilor, la cererea sindicatelor.

Cererile salariaţilor feroviari se referă în principal la:

- respectarea prevederilor CCM privind aplicarea coeficienţilor de ierarhizare ai claselor de salarizare, în funcţie de salariul minim pe economie
- acordarea coeficienţilor de inflaţie la salarii prin negocieri colective;
- acordarea, în parte, a drepturilor suspendate cuprinse în CCM;
- dimensionarea fondului de până la 2% din fondul de salarii, ţinându-se cont de necesităţile reale ale fiecărei societăţi;
- acordarea facilităţilor de călătorie tradiţionale pentru salariaţii feroviari şi membrii lor de familie;
- renunţarea la disponibilizări de personal din rândul salariaţilor feroviari;
- asigurarea sumei de 850 de milioane lei la CFR SA, bani necesari pentru întreţinerea infrastructurii în vederea creşterii vitezei de circulaţie şi alocarea sumei de 150 milioane lei pentru investiţii, conform acordului cu BERD;
- reducerea nejustificata a numărului de trenuri de călători si închiderea unor secţii de circulaţie, din cauza reducerii subvenţiei la CFR Călători cu 40%, faţă de anul 2011;
- finalizarea Statutului personalului feroviar.

Cei mai mulţi salariaţi sunt nemulţumiţi de indiferenţa guvernanţilor la situaţia dezastruoasă în care se găseşte calea ferată, nemulţumiţi faţă de nivelul scăzut al salariilor, care au fost reduse constant în ultimii 4 ani, pierderea facilităţilor tradiţionale de călătorie, reducerea numărului de trenuri de călători, drept pentru care au hotărât să iasă în stradă, într-un moment dificil pentru Guvern, semnarea unui nou acord cu FMI.

Detalii si documente interesante pe Fedafer.ro!

Mitingul va debuta in fata Ministerului Transporturilor in jurul orelor 09:20 de unde se va lpeca in masr catre Guvern. Manifestatia se va incheia in jurul pranzului si va aduna un numar de circa 5000 de feroviari.

De asemenea, vineri 26 iulie 2013, Federatia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania (FSTFR) organizeaza un protest similar in fata aceluiasi minister!
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9302
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FEROVIARII PICHETEAZA MINISTERELE!

Mesajde Daniel pe 25 Iul 2013 15:42

Astazi in jurul orelor 09:00 feroviarii din toata tara, la chemarea confederatiilor sindicale, s-au strans in fata Ministerului Transporturilor, de unde au plecat in mars catre Piata Victoriei, unde au protestat in fata cladirii Guvernului fata de situatia tragica a caii ferate, a nerespectarii prevederilor Contractului Colectiv de munca, a conditiilor de lucru si nu in ultimul rand fata de privatizarea incorecta a CFR Marfa.

DSCN8699_stitch.jpg
Foto: Vatmanu076


In jurul orleor 11:30 coloana de manifestanti a ajuns in rondul rezervat din Piata Victoriei, unde si-au spus ofurile, in speranta ca Premierul Victor Ponta, care este si ministru interimar la Transporturi, va asculta si vocile celor din multime, si va lua deciziile corecte in privinta caii ferate si a privatizarii CFR Marfa.

DSCN8701.JPG
Foto: Vatmanu076


Manifestantii, in numar de cateva mii, au scandat lozinci si au readus in atentia Guvernului problemele lor, care sunt de importanta vitala si pentru tara noastra, calea ferata fiind un domeniu strategic.

DSCN8703.JPG
Foto: Vatmanu076


De remarcat faptul ca din nou membrii confederatiei Elcatel au venit in numar mare, alaturi de membrii Sindicatului Mecanicilor de Locomotiva de la Timisoara, si membrii ai organizatiilor sindicale din ramura comerciala, cu totii nemultumiti de actuala stare de fapt.

DSCN8702.JPG
Foto: Vatmanu076


DSCN8709.JPG
Foto: Vatmanu076


DSCN8710.JPG
Foto: Vatmanu076


DSCN8712.JPG
Foto: Vatmanu076


DSCN8704.JPG
Foto: Vatmanu076


Nici de data aceasta nu au lipsit portretele Christinei Lagarde, directoarea Fondului Monetar International, vinovatul moral al privatizarii dezastruoase a CFR Marfa. Legat de acest subiect, Barbu Bibel Barbulescu, mecanic de locomotiva la CFR Marfa si membru al Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, a declarat ca inainte de 1989 Romania impreuna cu FMI-ul au colaborat pentru dezvoltarea tarii noastre, prin imprumuturile acordate la cea vreme, realizandu-se modernizarea caiif erate, constructia de noi linii si modernizarea materialului rulant ce a fost adus la celel mai inalte standarde internationale ale vremii. De aceea, Barbulescu si colegii sai de la calea ferata nu pot intelege si nu sunt de acord cu actuala pozitie a acestui organism international, care in loc sa ajute Romania, in acest moment o conduce catre regres si autodistrugere prin politicile gresite ale FMI care au adus calea ferata la un pas de insolvabilitate.

DSCN8705.JPG
Foto: Vatmanu076


DSCN8707.JPG
Foto: Vatmanu076


DSCN8734.JPG
Foto: Vatmanu076


DSCN8708.JPG
Foto: Vatmanu076


In jurul orelor 12:15, manifestantii au incheiat mitingul de protest, dezamagiti de timpul extrem de redus acordat de catre autoritati acestei manifestatii si cu regretul ca acum, cand s-au putut aduna intr-un numar atat de mare, nu au putut sa-si impuna punctul de vedere asupra Guvernului care in mod sigur nu va tine cont de problemele acestora. Majoritatea participantilor si-au exprimat indoiala ca cineva din conducerea tarii va lua masurile corecte care sa duca fie la stoparea declinului caii ferate, daca nu chiar la revigorarea acesteia, sau la revizuirea ori anularea privatizarii CFR Marfa, care nu este un proces corect, sindicaltistii si opinia publica, fiind de parere ca daca este cu adevarat necesara privatizarea acesteia, trebuie gasit un investitor strategic serios, dintre jucatorii mari ai pietei europene de transport, nu o companie locala, care se imprumuta de bani pentru a achita ceea ce a promis si care pana acum prin amanarea platilor a dat deja dovada de neseriozitate, intarind si mai mult temerile feroviarilor ai ale societatii civile ca CFR Marfa va fi vanduta la fier vechi dupa preluare.

DSCN8706.JPG
Foto: Vatmanu076


Vom reveni in curand si cu un material video de la manifestarea de astazi. Stati pe aproape!
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9302
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FEROVIARII PICHETEAZA MINISTERELE!

Mesajde Daniel pe 26 Iul 2013 03:25

Iata si filmul promis:



Merita vazut pentru ca veti afla multe lucruri interesante! Vizionare placuta!
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9302
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FEROVIARII PICHETEAZA MINISTERELE!

Mesajde Daniel pe 26 Iul 2013 10:04

In acest moment, in fata Ministerului Transporturilor debuteaza un nou protest al Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, ce aduna cateva sute de angajati ai CFR Calatori, care manifesta din pacate separat, fata de celelalte organizatii sindicale ce au facut front comun ieri in Piata Victoriei.

ImagineArhiva

Cei de la FSFTR sunt ingrijorati de situatia creata la CFR Calatori, in urma careia, din cauza managementului actual defectuos, compania se indreapta catre colaps. Spre exemplu managerul privat al CFR Calatori a anulat nejustificat un numar mare de trenuri. De asemenea, pe trenurile existente, din cauza retragerii unui numar de 700 de vagoane, calatorii sunt obligati sa se inghesuie in cele 2-3 vagoane per garnitura cate se aloca in acest moment.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9302
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FEROVIARII PICHETEAZA MINISTERELE!

Mesajde Daniel pe 26 Iul 2013 15:19

Ei bine, cred ca trebuie sa ofer niste precizari legate de cele doua manifestatii de zilele acestea. Participantii de la mitingul de ieri au fost suparati ca acesta s-a terminat prea repede si in consecinta nu au avut posibilitatea de a-si spune ofurile si a rezolva o parte din problemele lor. Din ce am aflat, Primaria Municipiului Bucuresti nu a autorizat mitingul decat pana dupa orele 12:00.

Refritor la protestul de astazi al celor de la CFR Calatori, ca sa intelegeti de ce doleantele acestora sunt 100% justificate, si mai ales de ce este urgenta si necesara ejectarea actualului manager "privat" al companiei de acolo, haideti sa vedem cine este acest Valentin Dorobanţu:

Director la stat, peste noapte - manager privat

Numit manager privat de ministrul Fenechiu, Valentin Dorobanţu este de fapt fostul director general adjunct şi apoi director general al CFR Călători. A ocupat această din urmă funcție încă din ianuarie 2013, când l-a înlocuit pe Ştefan Roşeanu. Sindicaliştii de la calea ferată susţin că Dorobanţu este finul omului de afaceri Costel Comana, cel care controlează operatorul privat de transport feroviar de persoane Regiotrans Braşov. Dorobanțu a fost demis din funcția de director adjunct în decembrie 2012, în timpul mandatului lui Ovidiu Silaghi, după o serie de controverse legate de promovarea intereselor operatorilor feroviari privaţi de transport persoane în detrimentul companiei de stat. Când era director general al CFR Călători, Valentin Dorobanțu încasa lunar în jur de 1.500 de euro.
Sursa: Ziuanews.ro

Cat despre regiotrans, cam toata lumea stie ca a mancat banii statului prin subventii nesimtite ani si ani de zile... Si daca ne uitam la anumite trenuri ale CFR Calatori care s-au scos pentru a oferi o mana de "ajutor" celor de la regiotrans de catre Dorobantu, atunci, de ce nu, totul se leaga!

RUSINE CELOR CARE L-AU PUS IN FUNCTIE!!!
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9302
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FEROVIARII PICHETEAZA MINISTERELE!

Mesajde Daniel pe 30 Iul 2013 18:29

Se pare ca feroviarii nu prea au noroc... Premierul Ponta a "tuns" bugetul Ministerului Transporturilor cu aproape 1 miliard RON.

Astfel: "Bugetul Ministerului Transporturilor a fost redus cu 953,5 milioane lei, din 7,29 miliarde lei buget iniţial, faţă de 700 milioane lei cât fusese anunţat ieri de Ministrul pentru buget, Liviu Voinea. În plus, cei mai mulţi bani vor fi tăiaţi de la Ministerul Muncii, 1,1 miliarde lei, din 30,44 miliarde de lei buget inţial, adică tot de la cei care muncesc. Surprinde creşterile de buget la ministerele Justiţiei, Afacerilor Interne, Apărării Naţionale sau Dezvoltării Regionale, considerate ca fiind avantajate iniţial."

Sursa: Fedafer.ro (aici gasiti un articol mai amplu).
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9302
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FEROVIARII PICHETEAZA MINISTERELE!

Mesajde Daniel pe 01 Aug 2013 16:13

Ca o completare la situatia dezastruoasa de la calea ferata, am sa va reproduc in mai multe parti, in premiera pe un forum de pasionati feroviari, a adresei inaintate de catre organizatiile sindicale din domeniu, catre Guvernul Romaniei, prim ministrului Victor Ponta pe datat de 25 iulie 2013, inainte de mitingul din fata Guvernului. Despre cat de receptive sunt autoritatile statului la aceste puncte semnalate de catre feroviari, ramane sa va convingeti, mai ales dupa ultimele rectificari bugetare. Fie nu mai sunt bani, fie sume importante pleaca spre institutii considerate poate mai importante...

Am ales prezentarea in trei parti a acestui material de interes public, deoarece acesta este structurat pe trei mari capitole, ce privesc societatile feroviare din subordinea Ministerului Transpoturilor, desprinse din fosta SNCFR. Semnatarele acestei adrese sunt urmatoarele organizatii sindicale:

FEDERATIA NATIONALA FEROVIARA MISCARE COMERCIAL,
FEDERATIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVA DIN ROMANIA,
FEDERATIA NATIONALA A SINDICATELOR DIN TRANSPORTURI “ELCATEL”
FEDERATIA NATIONALA “DRUM DE FIER” (FNDF),
FEDERATIA SINDICATELOR RAMURA VAGOANE


GUVERNUL ROMANIEI
Excelentei Sale,

Domnului Prim Ministru

Victor-Viorel PONTA



Pornind de la cele doua elemente fundamentale care definesc existenta sistemului feroviar, numind aici rolul strategic pe care il detine in economia nationala (realizarea activitatior de operare a transportului feroviar public de calatori, realizarea activitatilor de operare a transportului feroviar de marfa, satisfacerea nevoilor de aparare a tarii,etc), respectiv structura actionariatului unitatilor din sectorul feroviar, inevitabil este necesar a se pune in discutie respectarea angajamentelor statului roman fata de acest sector, angajamente cuprinse chiar in actele normative prin care au luat nastere unitatile de cale ferata prin reorganziarea, in anul 1998 a Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane.

Odata definit rolul sistemului feroviar in economia nationala, se moune cu necesitate dezvoltarea transportului feroviar, motivata de avantajele de necontestat ale acestui mod de transport, si anume:

a) eficienta energetica: consumul de energie pe unitatea de transport este de 6 ori mai mic decat la sistemul auto si de 3 ori mai mic decat la cel naval;

b) poluarea mediului: volumul poluantilor emanati in atmosfera pe unitatea transportata este numai 1/10 fata de celelalte moduri de transport;

c) utilizarea terenului: terenul ocupat de o cale ferata ocupa numai 60% fata de cel necesar unui drum rutier cu aceeasi capacitate de circulatie;

d) implicarea sociala: acoperire nationala prin infrastrucutra proprie de transport, ceea ce creeaza posibilitatea deplasarii cetatenilor Romaniei in orice localitate din tara, conform programului dorit, pe baza unui grafic prestabilit si cunoscut de populatie prin mersul de tren;

e) numarul accidentelor soldate cu morti si raniti este cel mai mic dintre toate modurile de transport.

UNDE SUNTEM ACUM:

- numarul calatorilor este intr-o continua scadere: de la 407.9 milioane calatori in anul 1990 numarul s-a redus la 62.2 milioane in prezent, cu tendinta de scadere;

- in timp ce tarile membre ale Uniunii Europene se reorienteaza catre transportul pe calea ferata, exploatand eficient avantajele acestui mod de transport, Romania, tara membra din anul 2007, experimenteaza contrariul;

- elementele care compun infrastructura feroviara, sunt intr-o continua degradare, iar majoritatea acestora necesita reparatii capitale, lucru care a condus la necesitatea introducerii a nu mai putin de 579 restrictii de viteza;

- infrastructura feroviara precare creeaza dificultati altor activitati economice privind aprovizionarea sau desfacerea;

- intarzierile trenurilor au devenit o regula inregistrandu-se devieri de la graficele de circulatie;

- fata de aceasta situatie se invoca foarte des criza economica. Amintim ca Romania a experimentat zece ani de crestere economica, fara ca in domeniul feroviar sa se prevada sumele necesare investitiilor.

ABORDAREA SECTORULUI FEROVIAR IN ALTE TARI DIN EUROPA

- Franta: din cele 170 de miliarde de euro planificati in urmatoarele doua decenii pentru investitii in infrastrutura de transport, jumatate (85 mld. Euro) sunt alocati pentru dezvoltarea cailor ferate de mare viteza;

- Germania: apreciaza ca sectorul feroviar german a fost vitregit de resurse in perioada 2006 – 2010 si din acest motiv isi reorienteaza investitiile catre acest sitem;

- In Austria si Elvetia ponderea majora a investitiilor ininfrastrucutra de transport se regasestein caile ferate;

- In fine, in ceea ce priveste volumul investitiilor in sectorul feroviar, ne situam in urma unor tari precum Cehia, Ungaria si chiar Bulgaria.


COMPANIA NATIONALA DE CAI FERATE “CFR SA”

CNCF CFR SA este chemata sa administreze infrastructura feroviara care este proprietatea statului roman, infrastrucura care trebuie sa asigure o circulatie rapida si in siguranta a pasagerilor si a marfurilor incredintate la transport.

Actualmente infrastructura froviara nu corespunde cerintelor actuale ale pietei de transport si anume:

- starea tehnica a infrastructurii publice feroviare este intr-o continua degradare cu repercusiuni directe in scaderea vitezei de circulatie , incepand cu anul 2000 introducandu-se lunar circa 300 de restrictii de viteza;

- se inregistreaza in continuare mari restante la lucrarile de reparatii capitale a liniilor de circulatie, lucrari de arta, terasamente, instalatii de siguranta circulatiei, semnalizare si centralizare;

- desi numarul salariatilor CNCFR SA a scazut de la 42.427 in anul 1999, la 23.951 la finele anului 2012, acest lucru nu a condus la eficientizarea companiei, ceea ce demonstreaza ca reforma nu s-a produs in plan institutional si structural ci doar in planul capitalului uman.

Pentru satisfacerea obiectivelor propuse este necesar:

- alocarea sumelor necesare reabilitarii si modernizarii infrastructurii feroviare prin alocatii de la bugetul statului, printr-o bugetare multianuala care sa asigure cel putin diferenta dintre veniturile companiei si costurile reale de administrare;

- accelerarea absorbtiei fondurilor europene nerambursabile destinate transportului feroviar astfel incat Romania sa se plaseze in interiorul proiectelor feroviare europene si nu inafara acestora;

- reabilitarea tronsoanelor feroviare, prin continuareasi eextinderea programelor de reparatii capitale si modernizare, pentru alinierea la standardele europene de performanta, confort si siguranta, astfel incat, tinand cont de starea actuala a infrastructurii feroviare sa se creeze premizele de reducere a numarului elementelor infrastructurii scadente la RK, cu asigurarea finantarii atat din fonduri europene cat si din bugetul statului la nivelul necesarului;

- modernizarea instalatiilor de centralizare din statiile de cale ferata, prin elaborarea de programe de intretinere care sa vizeze in primul rand stoparea degradarii instalatiilor de semnalizare si electrificare, mentinerea acestor instalatii in parametrii tehnici precum si refacerea stocurilor minime de piese si materiale pentru interventii, care au fost drastic diminuate, in urma actiunilor de vandalism inregistrate in perioada 1990 – 2012 (in ultimii trei ani pierderile CNCF CFR SA datorate furturilor de ridica la 400 mil. Lei);

- realizarea de noi linii electrificate;

- modernizarea la nivelul standardelor europene a statiilor de cale ferata;

- elaborarea proiectelor de achizitii de masini, utilaje, echipamente si instalatii necesare la intretinerea infrastructurii feroviare;

- avand in vedere faptul ca la infiintare CNCF CFR SA a primit in administrare cea mai mare parte din patrimoniul SNCFR este necesara valorificarea la maxim a spatiilor excedentare (terenuri si cladiri) sursa importanta de venituri proprii.

Este necesar a se corela asigurarea veniturilor companiei cu reducerea cheltuielilor in plan administrativ.

O alta masura de reducere a cheltuielilor o reprezinta reglementarea achizitiei de energie electrica de pe piata libera, lucru care ar conduce la reducerea cu pana la 30% a cheltuielilor cu energia.

Modificarea ordinelor MT nr. 2260, 2261, 2262, 340 si 447, masura prin care se pot economisi cca 2 milioane de euro annual.

Consideram ca fiind inoportuna continuarea procesului de licitare a sectiilor de circulatie neinteroperabile si anularea HG 1409/2007, deoarece prin acest proces nu a rezultat reabilitarea acestora, ci dimpotriva procesul de degradare s-a accentuat.

In urmatoarea parte, documentul se refera la situatia de la CFR Calatori.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9302
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FEROVIARII PICHETEAZA MINISTERELE!

Mesajde Daniel pe 02 Aug 2013 10:56

Astazi va prezentam din aceeasi adresa, ultima parte, legata de CFR Calatori, CFR Marfa, precum si finalul acestui document care se refera la partea sociala:

SOCIETATEA NATIONALA DE TRANSPORT FEROVIAR DE CALATORI “CFR CALATORI” SA

Scaderea continua a numarului de calatori transportati si implicit a cotei de piata sunt realitati constante ale ultimilor ani, generate de urmatorii factori:
- neasigurarea compensatiilor corespunzatoare diferentelor dintre tarifele practicate si costurile reale de transport cu peste 350 mil. Lei, ceea ce a determinat acumularea de arierate si imposibilitatea de plata a acestora. In anii in care compensatiile acordate SNTFC CFR Calatori SA s-au situat la nivelul necesarului, societatea a inregistrat profit (anii 2006 si 2011).

- neplata prestatiilor efectuate de SNTFC CFR Calatori SA catre categoriile de calatori beneficiare de reduceri de tarife, in valoare de peste 130 mil. Lei, ceea ce a condus la acumularea de datorii catre furnizori. Precizam ca acordarea de reduceri si gratuitati la transportul pe calea ferata se realizeaza printr-o serie deacte normative asumate de statul roman.

- restrictionarea dreptului consacrat de calatorie gratuita pe calea ferata a salariatilor feroviari si membrii acestora de familie, precum si pensionarii proveniti din sistemul feroviar si membrii acestora de familie ceea ce a condus la o diminuare a veniturilor SNTFC CFR Calatori SA cu peste 22 mil. Lei. Precizam ca acordarea acestui drept nu afecteaza sustenabilitatea finantelor publice, nefiind necesare alocari de sume de bani de la bugetul de stat;

- lipsa investitiilor in material rulant a condus la scaderea permanenta a calitatii serviciului de transport;

- reducerea anuala a pachetului minim social cu repercusiuni directe in scaderea mobilitatii populatiei, drept constitutional care in tarile membre ale Uniunii Europene este incurajat si dezvoltat, Romania fiind restantiera la acest capitol.

Pentru echilibrarea bugetara a SNTFC CFR Calatori SA si evitarea acumularii de arierate este necesar:

- asigurarea compensatiilor corespunzatoare diferentelor dintre tarifele practicate si costurile reale de transport, la nivelul necesarului: la nivelul anului 2013 necesarul este de 1400 mil.lei fata de 937 mil. Lei stabilit prin contractul de servicii publice pe anul 2013;

- plata integrala si la timp a prestatiilor de transport efectuate catre categorii de pasageri beneficiare de gratuitati si reduceri tarifare, in baza unor acte normative asunate de statul roman; la nivelul anului 2012 sumele restante se ridica la 130 mil.lei;

- definitivarea, potrivit legii a unui contract de activitate a societatii, care sa prevada obligatiile acesteia in asigurarea serviciului public si sa garanteze programele de dotare si modernizare la nivelul necesarului, ce vor fifinantate de bugetul statului, ca detinator al capitalului;

- modernizarea parcului de material rulant (locomotive si vagoane) cu finantarea si cofinantarea corespunzatoare de la bugetul de stat, pentru ridiacrea gradului de confort a pasagerilor;

- eliminarea accizei si a taxei de drum la achizitia de combustibil, masura aplicata operatorilor de transport naval si aerian; la nivelul intregului sector feroviar sumele se ridica la 100 mil. Euro annual;

- revizuirea numarului de taxe dar si a pretului unitar, percepute de catre Autoritatea Feroviara Romana si CENAFER pentru examinari, autorizari, omologari si alte asemenea, taxe care impovareaza peste masura unitatile feroviare.


SOCIETATEA NATIONALA DE TRANSPORT FEROVIAR DE MARFA “CFR MARFA” SA


Avand in vedere pozitia actuala detinuta de societate in piata de transport de marfa, cauzata de o multitudine de factori atat de ordin extern, cat si de ordin intern, se impune adoptarea urmatoarelor masuri:

- Renuntarea la procesul de privatizare defectuos si total lipsit de transparenta a CFR Marfa;

- Renuntarea la intentia de a reduce programul de lucru de la 5 la 4 zilepe saptamana, cu diminuarea corespunzatoare a salariilor la CFR Marfa;

- Renuntarea la intentia de a face concedieri colective la CFR Marfa si in general in sistemul feroviar;

- Lipsa BVC la CFR Marfa a dus la blocarea negocierilor Contractului Colectiv de Munca ;

- Stabilirea taxei de acces pe infrastructura feroviara la acelasi nivel cu taxa de acces pe infrastructura rutiera, pentru realizarea unei concurente reale cu operatorii rutieri (actualmente taxa de acces pe infrastructura rutiera este de opt ori mai mica decat taxa de acces pe infrastructura feroviara);

- Dezvoltarea traficului intermodal;

- CFR MARFA in calitate de operator feroviar de marfa sa fie scutita de la plata impozitului aferent profitului pe societate (si nu cel obtinut din transportul combinat care este greu de evidentiat), pentru cota din profitul reinvestit in domeniul transportului combinat;

- Reducerea taxei de utilizare a infrastructurii cu pana la 25% pentru trenurile de marfa cu crirculatie permanenta;

- Instituirea taxei preferentiale de utilizare a infrastructurii feroviare pentru transportul RO-LA;

- Acordarea de reduceri sau scutiri de taxe si impozite pentru societatile care isi desfasoara activitatea in domeniul transportului combinat si acordarea de subventii cailor ferate in domeniul transportului combinat din surse externe, nationale si locale (mai ales pentru transportul combinat de tip RO-LA);

- Renegocierea contingentelor de autorizatii rutiere gratuite, pentru tranzit Romania si acordarea autorizatiilor rutiere cu scutire de plata a taxelor de drum conditionat cu utilizarea relatiilor RO-LA;

- Modernizarea parcului de material rulant (locomotive si vagoane);

- Exercitarea nediscriminatorie pentru toti operatorii de transport feroviar de marfa a atributiior Autoritatii Feroviare Romane, in legatura cu controlul respectarii normelor si reglementarilor privind desfasurarea de activitati de transport pe calea ferata (respectarea normelor privind sarvina maxima admisa pe osie, utilizarea personalului in conditii de siguranta a circulatiei, etc);

- Reevaluarea, in asnamblu, a politicii tarifare pe distante scurte si lungi si pe grupe de marfuri;

- Simplificarea procedurilor de incheiere a contractelor de transport ceea ce ar conduce la o imbunatatire a relatiei cu clientii;

- Orientarea activitatii tuturor salariatilor cu pregatire comerciala si marketing, respectiv a celor cu sarcini de conducere catre identificarea tuturor oportunitatilor ce pot conduce la incheierea de contracte;

- Eliminarea accziei si a taxei de drum la achizitia de combustibil, masura aplicata operatorilor de transport naval si aerian;

- Reglementarea achizitiei de energie de pe piata libera.


IN PLAN SOCIAL


Ca si baza fundamentala de armonizare a intereselor, pe de o parte ale unitatilor feroviare in a utiliza judicios si eficient forta de munca echilibrat si sanatos, de natura a evita o serie de dezechilibre cu consecinte grave in cadrul relatiilor de munca, propunem adoptarea urmatoarelor masuri:

- implementarea unui sistem de evaluare a performantei care sa sustina productivtatea si motivarea angajatilor, instrument eficient de management al resurselor umane;

- cascadarea obiectivelor de business ale unitatilor de cale ferata la nivelul tuturor esaloanelor organizatorice pana la nivelul posturilor de executie;

- asigurarea unui echilibru in utilizarea rationala si eficienta a fortei de munca;

- urmarirea aplicarii integrale si unitare a prevederilor contratelor colective de munca la nivelul unitatilor de cale ferata;

- ridicarea nivelului de reprezentare a societatilor feroviare in relatia cu clientii din pespectiva actiunii factorului uman, trebuie sa se regaseasca cu prioritate in preocuparile societatilor, manifestate prin derularea unor programe de perfectionare continua a capitalului uman care sa se materializeze in rezultate superioare in ceea ce priveste dezvoltarea deprinderilor si aptitudinilor necesare mentinerii competentei profesionale la nivelul ceintelor posturilor si a capacitatii de a face fata provocarilor zilnice izvorate din procesele de munca;

- asigurarea egalitatii de tratament si sanse pentru toti salariatii, eliminandu-se astfel orice suspiciune de discriminare in abordarea relatiilor de munca'

- promovarea unui proiect de act normativ pentru modificarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, in sensul recunoasterii perioadelor lucrate in grupele a I-a si a II-a de munca anterior datei de 01.04.2001, respectiv in sensul asigurarii posibilitatii de reluare a metodologiei de incadrare a locurilor de munca in conditii speciale;

- promovarea unui act normativ prin care sa se aprobe Statutul personalului feroviar;

- revenirea, incepand cu anul 2013 , la veniturile salariale inregistrate in anul 2009, venituri salariale care au fost diminuate prin suspendarea unor drepturi salariale ca urmare a efectelor crizei economice mondiale.

Precizam ca in perioada 2009 -2012 un numar de 22.000 de salariati au fost disponibilizati din sectorul feroviar, tot atatea familii avand orientate destinele catre zone necunoscute. De asemeni in aceeasi perioada au fost adoptate masuri cu caracter intern ale unitatilor feroviare care au condus la diminuarea veniturilor salariatilor feroviari cu procente cuprinse intre 17% si 34%, masuri care se mentin si in clipa de fata.

Avand in vedere necesitatile de functionare si dezvoltare ale sistemului feroviar se impune cu necesitate elaborarea unei Strategii de dezvoltare durabila a sectorului feroviar” pe termen scurt, mediu si lung, continuta intr-un pachet de legi, care sa aibe in vedere transpunerea in practica a proiectelor europene in domeniul transporturilor ( TEN-T, Marco Polo I, Marco Polo II, Coridoare verzi de transport) cu finantarea corespunzatoare a proiectelor invsetitionale.

Subfinantarea cronica a sectorului feroviar romanesc are un impact deosebit in industria orizontala, care conduce inevitabil la crsterea somajului si diminuarea veniturilor colectate la bugetul de stat.

Solicitam ca propunerile pe care le-am avansat in prezenta adresa sa fie avute in vedere la urmatoarea rectificare de buget.

Bucuresti, 25 iulie 2013

Cu deosebita consideratie,

Gheorghe Fratica, Presedinte FNFMC,
Iulica Mantescu, Presedinte FML,
Moraru Paul, Presedinte FNST “ELCATEL”
Florin Dobrescu, Presedinte FNDF
Constantin Buhac, Presedinte FSRV
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9302
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FEROVIARII PICHETEAZA MINISTERELE!

Mesajde Daniel pe 26 Noi 2013 09:03

UN NOU MITING IN FATA MINISTERULUI TRANSPORTURILOR, VINERI!!!

Sub egida A.N.S.F. - ALIANȚA NAȚIONALĂ SINDICALĂ FEROVIARĂ, joi, 28.11.2013, intre orele 11:00 - 13:00 se va desfasura un nou miting de protest al feroviarilor in fata sediului Ministerului Transporturilor. Programul manifestarii si motivele acesteia, conform sitului fstf.ro:

Miting.JPG
Sursa: fstf.ro


"A.N.S.F. - ALIANȚA NAȚIONALĂ SINDICALĂ FEROVIARĂ vă face cunoscut ORGANIZAREA unui MITING în data de 28.11.2013, între orele
11:00 – 13:00 în Bucuresti, în parcul din fata Ministerului Transporturilor, în spațiul delimitat de forțele de ordine.

MITINGUL a fost anunțat și a trecut de COMISIE fiind aprobat de aceasta. Precizam ca întrunirea grupului de manifestanti se va face in Piata Garii de Nord, între orele 10.30 si ora 11:00. Membrilor de sindicat participanți la manifestarea din data de 28.11.2013 le sunt interzise acțiuni care să tulbure organizarea adunării, pentru ca aceasta să se poată desfășura în condiții pașnice, civilizate și să nu degenereze în acte de violență."

Scopul manifestarii îl constituie exprimarea protestului fata de:

1. Falimentarea sistemului feroviar.

2. Declinul veniturilor salariale ale personalului feroviar din ultimii 5 ani.

3. Anularea, în anul 2013, a trenurilor de călători ale SNTFC - CFR Călători SA.

4. Lipsa investițiilor în ultimii ani în Infrastructura Feroviară de Stat (CNCF - CFR SA).

5. Închiderea de linii și pentru închirierea altor linii, prevăzute pentru anul 2014, prin acordul Guvernului României cu FMI.

6. Disponibilizarile/concedierile de la calea ferata.

7. Instrainarea Spitalelor CFR si a altor active si componente din patrimoniul sistemului feroviar.

8. Lipsa de interes a guvernantilor si amânarea revizuirii legislaţiei privind sistemul de pensii, asitenta sociala, juridică si medicala - specifice
pentru transportul feroviar.

9. Politizarea functiilor de conducere la calea ferata.

De asemenea, mai exista o serie de probleme ce vor fi semnalate cu prilejul aceluiasi miting de protest. Pentru detalii accesati documentul publicat pe sit-ul aliantei.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9302
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FEROVIARII PICHETEAZA MINISTERELE!

Mesajde Daniel pe 29 Noi 2013 00:48

Protestele de ieri au adunat sute de feroviari, si daca problemele ridicate de acestia nu se vor rezolva, se va iesi masiv in strada. Iata firul evenimentelor de ieri, conform sit-ului Realitatea.net, sub titlul:

Sindicaliştii din transporturile feroviare au reînceput protestele. Angajaţii s-au adunat în faţa Ministerului Transporturilor ca să ceară o administrare mai bună a societăţii feroviare şi cresterea vitezei medii de circulaţie a trenurilor. Ei spun că vor să întoarcă din drum calea ferată, care se îndreaptă direct către centrele de fier vechi.

Imagine

Mulţi riscă să-şi piardă locurile de muncă, în urma restructurarilor anunţate la CFR. Oamenii sunt nemulţumiţi de salariile tăiate şi de condiţiile nesigure de muncă.

Potrivit datelor oficiale, din cauza stării deplorabile a infrastruturii feroviare româneşti, viteza medie cu care se circulă este de doar 40 de kilometri la oră, iar cea maximă ajunge la doar 180 de kilometri la oră. Asta în timp ce la partenerii chinezi trenurile ajung şi la peste 400(?) de kilometri pe oră (trebuie precizat ca trenurile chinezesti de mare viteza in anul 2009 cand au fost date in folosinta nu depaseau 350km/h iar dupa tragicul accident petrecut recent viteza a fost redusa sub 300).

"Din totalul investitiilor 5 la suta sunt in trasportul feroviar si 95 la suta in cel rutier, in aceste conditii trasportul de pe calea ferata se muta nejustificat la trasportul rutier.", spune un lider sindical.

După întâlnirea de la summitul China-Europa Centrală şi de Est, premierul Republicii Populare Chineze s-a arătat interesat să investească minimum 11 milioane de euro în linii de mare viteză, în România. Până la materializarea promisiunilor, însă, sindicaliştii cred că infrastructura feroviară de stat ar putea ajunge la fier vechi.

Aşa că sunt hotărâţi să iasă în stradă în număr mai mare, dacă autorităţile nu le vor lua în seamă revendicările.

Detalii si un material video pe: realitatea.net
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9302
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FEROVIARII PICHETEAZA MINISTERELE!

Mesajde Daniel pe 30 Noi 2013 16:06

Pentru cei interesati, aveti o filmare de la miting, oferita de catre Barbu Bibel Barbulescu (al carui discurs trebuie ascultat cu atentie):



:clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9302
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

MARS DE PROTEST LA DEVA, MARTI 18.02.2014!

Mesajde Daniel pe 14 Feb 2014 17:41

MARS DE PROTEST LA DEVA, MARTI 18.02.2014 INTRE ORELE 15:00 -17:00!

Printre revendicarile feroviarilor se afla si incetarea disponibilizarilor la toate companiile feroviare!

Barbu Barbulescu organizator mars de protest.JPG
Captura: Railnet.ro


Marsul va aduna atat angajati actuali ai companiilor feroviare de stat, cat si fosti angajati, pensionari ai caii ferate. Barbulescu Barbu, angajat al CFR Marfa si co-organizator al marsului de protest doreste sa arate prin aceasta manifestare, ca: "[...]inca mai exista CFR-isti care stiu sa-si ceara drepturile[...]", si face un apel catre toti feroviarii sa se alature acestui mars, ce va debuta Marti, 18 februarie 2014 la Deva in jurul orei 15:00, cu plecare de la Gara si oprire in zona Prefecturii Judetului Hunedoara, unde se va picheta pana la ora 17:00.

Foto arhiva mars din data de 28 02 2013.jpg
Sursa foto: Facebook.com


Revendicarile feroviarilor hunedoreni, ca de altfel ale tuturor celorlalti din tara, sunt urmatoarele:

1. Acordarea permiselor de calatorie gratuita pe calea ferata de la 3 la 6 drumuri dus-intors;
2. Accesul la toate trenurile de calatori de pe infrastructura feroviara;
3. Acordarea autorizatiilor de calatorie tuturor salariatilor;
4. Incetarea disponibilizarilor la toate companiile feroviare;
5. Indexarea salariilor in conformitate cu prevederile legale si cu aplicarea grilei negociate pornind de la salatriul minim pe economie in vigoare;
6. Acordarea integrala a drepturilor banesti castigate in instanta.

Mitingul este autorizat de catre Primaria Deva, organizatori fiind Kunor Gheorghe (pensionar CFR) si Barbulescu Barbu (salariat CFR) si se va desfasura cu respectarea tuturor normelor legale in vigoare. Organizatorii asteapta un numar cat mai mare de feroviari, pentru a-si sustine cauzele si in definitiv rezolvarea problemelor care treneaza de mai bine de un deceniu asupra fostilor si actualilor angajati de la calea ferata.

Va reamintim ca acesta este cel de-al doilea mars de protest organizat de catre feroviarii din Hunedoara, dupa cel de anul trecut din data de 20.02.2013, unde in mare participantii au avut aceleasi revendicari, insa fara rezultat.

Manifestarea de anul acesta ar fi trebuit sa se desfasoare pe data de 16 februarie, si sa readuca in memoria feroviarlior evenimentele din 1933, insa, deoarece anul acesta data de 16 cade intr-o zi de duminca, s-a optat pentru data de 18 in ideea ca se vor aduna mai multi participanti.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9302
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: MARS DE PROTEST LA DEVA, MARTI 18.02.2014!

Mesajde Drakkar electric pe 08 Mar 2014 11:59

Stie cineva ce au obtinut oamenii dupa acest protest? S-au rezolvat cererile acestora?
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 432
Membru din: 19 Feb 2014 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: MARS DE PROTEST LA DEVA, MARTI 18.02.2014!

Mesajde Daniel pe 08 Mar 2014 14:49

Din ce am aflat la momentul respectiv, protestatarii au inmanat lista de revendicari catre Prefectura Hunedoara de unde a fost data mai departe catre fosta ministra a Transporturilor, Ramona Manescu. Nu stiu in ce masura actualul ministru Sova o sa se uite peste revendicarile celor adunati la Deva. Ramane de vazut.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9302
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: MARS DE PROTEST LA DEVA, MARTI 18.02.2014!

Mesajde Drakkar electric pe 08 Mar 2014 20:08

Sigur o sa le promite ca se rezolva si or sa faca la fel ca guvernul care promitea anul trecut ca din ianuarie 2014 salariul minim pe economie va fi de 1000RON si uite ca acum asta se va intimpla de abia prin 2016. Asa si astora o sa le promita ca anul asta, ca peste doua luni, ca etc si la vara cald... :))
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 432
Membru din: 19 Feb 2014 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: MARS DE PROTEST LA DEVA, MARTI 18.02.2014!

Mesajde Daniel pe 22 Mar 2014 20:43

Asta seara e invitat Sova la emisiunea Sandrei Stoicescu de la Antena3. Sunt curios ce planuri are si in materie de cai ferate, pentru ca cu autostrazile ne-a cam bagat in ceatza. Aici aveti un link pentru a vedea astazi de la orele 21:30 daca nu ma insel, emisiunea LIVE.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9302
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FEROVIARII ISI CER DREPTURILE!

Mesajde Daniel pe 06 Mai 2014 16:58

Astazi continuam prezentarea seriei de probleme ale feroviarilor din Romania, cu un episod extrem de important petrecut in data de 24 aprilie 2014 la Simeria, acolo unde ministrul Dan Sova s-a intilnit cu leader-i de sindicat si sindicalisti apartinand tuturor ramurilor din calea ferata, apartinand nodului feroviar Simeria. Datorita domnului Barbu Bibel Barbulescu, membru al FML si mecanic de locomotiva al CFR Marfa, va putem prezenta versiunea integrala si imbunatatita din punct de vedere calitativ, a inregistrarii acestor discutii.

Parcurgand materialul audio in mod sigur veti afla lucruri noi legate de promisiunile facute de Ministru sindicalistilor, negocierile cu FMI in problema privatizarii si restructurarii CFR Marfa, precum si planuri de investitie la CFR Infrastructura si CFR Calatori. Materialul merita ascultat integral, deoarce veti afla lucruri interesante, direct de la Dan Sova, Ministrul Transporturilor.

Din ce am ascultat pana acum am inteles ca numarul de angajati disponibilizati de la CFR Marfa va fi cu mult mai mic, prin compensarea acestora cu iesirea la pensie a 400 de angajati, daca nu cumva se va pune problema renuntarii la disponibilizarile prevazute in conditiile in care CFR Marfa va avea profit prin castigarea unor contracte importante. Un alt anunt interesant, vizeaza controlul pentru luna iunie a acestui an la societatea Rolling Stock in vederea recuperarii celor 4000 de vagoane ale CFR Marfa luate de catre aceasta societate. De asemenea Dan Sova a mentionat ca gratuitatea pe calea ferata pentru CFR-istii activi si pensionari, nu afecteaza bugetul. Tot Dan Sova afirma ca Romania este un caz singular in U.E. neavand gratuitate pentru feroviari.

De asemenea alte informatii si anunturi utile referitoare la Contractul Colectiv de Munca veti afla urmarind materialul. Cert este ca la CFR Marfa nu se pot efectua cresteri salariale decat in cuantumul a 2.4%. De aemenea Dan Sova asigura ca noul director al CFR Marfa, Belcea, este economist si un bun profesionist in materie de redresare ecnomica si ca se va stabili in final un numar de maximum 1100 de disponibilzati. Sova a vorbit si despre smecheria GFR-ului cu Rolling Stock ce refuza sa dea CFR Marfa propriile vagoane atunci cand CFR Marfa castiga licitatii.

Un alt punct important, va fi discutarea cu FMI-ul asupra renuntarii la managementul privat la societatile de cale ferata, acest tip de management dovedindu-se neproductiv. O astfel de persoana nominalizata de Sova este Chinde Cintia Cristina director comercial la CFR Calatori, al carui sot lucreaza pentru o companie privata de transport, directoare care aproba trasele CFR Calatori in functie de nevoile privatilor.

Sindicalistii au ridicat si problema angajarii de catre companiile private a unor mecanici pensionari care accepta salarii de mizerie si care din cauza varstei inaintate pot pune in pericol siguranta pe calea ferata. Tot din acest motiv, tinerii absolventi ai scolilor de mecanici sunt pusi in fata acceptarii unor salarii proaste din cauza acestor pensionari.

Ministrul Sova a mai facut cateva anunturi referitoare si la CFR Infrastructura si la achizitionarea de energie electrica. Referitor la CFR Calatori, printre multe alte informatii interesante veti afla ca se va aproba achizitionarea de vagoane noi pe fonduri europene, ceea ce la CFR Marfa nu este posibil din cauza conditiior impuse de catre FMI. De asemenea s-au abordat si probleme legate de componentele furate de pe vagoanele CFR si revandute societatilor din CFR prin tot felul de firme private de reparatii vagoane, care le achizitioneaza de la cei care le fura. Este vorba de distribuitoarele de aer care dispar in mod frecvent si al caror pret per bucata este de 2000 de euro. Se anunta si o curatare masiva a societatilor de cale ferata de angajatii care fac jocurile companiilor private. In acest sens, Ministrul Sova are deja intocmita o lista cu nume de directori si persoane importante din sistem carora "l-i se va lua pixul din mana" dupa cum a declarat Sova. Valentin Dorobantu de la CFR Calatori este printre primii carora deja l-i sa luat pixul cu tot cu colile de scris. Insa, va las sa descoperiti mai multe ascultand acest material. :dance:

Auditie placuta!



Ca bonus va ofer si alte informatii referitoare la LICITATIILE TRUCATE de la CFR Infrastructura, pe care Ministrul Sova le-a blocat recent: "Licitaţii cu dedicaţie la CFR SA"

Astept opiniile si comentariile voastre.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9302
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FEROVIARII ISI CER DREPTURILE!

Mesajde Drakkar electric pe 09 Mai 2014 22:57

Am vorbit cu oameni din CFR si mi-au confirmat ca nu se mai face nicio crestere de salariu la CFR Marfa. Cica la Infra se maresc salariile cu 1,5% si la Calatori cu 1.8%. De ce a promis Sova ceea ce nu poate face si de ce nu se poate face o marire asa cum s-a promis? Mai mult, se vor da afara 1300 de oameni de la Marfa nu 1100 cum zicea Sova. Unii spun ca de fapt se dau afara tot 2500 de angajati. Care o fi adevarul ca pe mine ma doare capu... :(
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 432
Membru din: 19 Feb 2014 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: FEROVIARII ISI CER DREPTURILE!

Mesajde Daniel pe 10 Mai 2014 00:04

M-am interesat si eu si ai dreptate in privinta unor lucruri. Mi-am tot batut capul cu treaba asta in ultima vreme si se pare ca am aflat si un raspuns. Anul trecut, sub mandatul fostului ministru Fenechiu "Transformator" a mai fost o negociere cu FMI-ul de care nu sunt straini nici leaderii marilor sindicate din domeniu. Uite asa s-a convenit la vremea aia ca la CFR Marfa nu se mai fac nici mariri de salar si nici nu se poate cu mai putin de 2500 de oameni dati afara. Si FMI-ul se pare ca nu este de acord cu ceea ce doreste Sova indiferent cat de multa dreptate si ce solutii corecte pentru romani, a gasit. Se pare ca nu se mai poate renegocia nimic cu astia de la FMI si iar ne intoarcem la prostia facuta de guvernul Boc prin care s-a apelat la FMI atunci cand nu era nevoie (cel putin din punctul de vedere al unor analisti economici cu experienta).

Lucrurile sunt extrem de incurcate si din punctul meu de vedere greu de rezolvat in favoarea angajatilor de la CFR Marfa cel putin, daca nu chiar imposibil... Chiar nu stiu pe moment ce s-ar putea face. Daca s-a ajuns la 1300 de disponibilizari zic eu ca tot e bine fata de 2500. Insa, cu maririle de salarii e intr-adevar o chestie careia nu-i gasesc o rezolvare, mai ales ca in luna august a acestui an CFR Marfa nu va mai avea bani din ce am inteles pentru achitarea salariilor pe toata societatea. Sper sa nu fie asa, dar toata lumea sustine varianta asta.

Raman si alte probleme de discutat si poate cea mai grava este cea legata de statutul feroviarului sau ceva de genul asta. Acolo este o lupta crunta intre actualul guvern care vrea sa fie bine pentru personalul din domeniu si firmele private, care conform unor legi date de fostul ministru al Muncii de la PNL, au si ele un cuvant greu de spus, mai ales ca e vorba de varsta maxima de pensionare, unde sunt probleme si nemultumiri mari din partea feroviarilor. Cel mai probabil legea asta ar trebui reintoarsa si modificata si dureaza. Sunt curios si daca va trece cu modificarile in favoarea feroviarilor care mentin reglementarile mai umane de acum ceva ani, printr-o varsta mai scazuta de pensionare.

In fine, om trai si-om vedea, ca pana nu se scapa de "mafia" din Ministerul Transporturilor care face si drege in locul ministrilor si guvernelor, nu cred ca problemele generale de la calea ferata vor avea vreodata vreo rezolvare. Sunt curios daca in privinta "agendei" domnului Sova cu personaje din societatile de cale ferata si sper ca si din M.T. care fac jocurile impotriva intereselor Statului, se va rezolva ceva in viitorul apropiat. Va face Dan Sova CURATENIE in aceasta zona sau va fi invins de sistem??? Asta este marea intrebare. :think:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9302
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Următorul

Înapoi la NEWS FLASH / ANUNTURI DIN DOMENIUL FEROVIAR

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki