Nu este o locomotiva chiar de ultima generatie in Europa, insa in Romania este o noutate incepand de anul acesta. Intrarea
oficiala in Romania a acestei masini a fost inaugurata cu ocazia
Zilelor Feroviare de anul acesta. Recent, a efectuat niste teste pe Magistrala 800 in urma carora a dat rezultate excelente mai ales in raportul consum de energie - demaraj si putere de tractiune. Este cu pina la
30% mai economica fata de un
EA clasic de la noi. In schimb, infrastructura din Romania se pare ca nu este optima pentru aceasta masina.
- Foto: Daniel
Dar haideti sa vedem, conform datelor oferite de producator, caracteristicile principale ale acestei noi masini.
Date generale:
- Foto: Daniel
Producator:
Bombardier Transportation,(original produs de
Adtranz din Kassel - companie preluata de Bombardier)
Anii de fabricatie: incepand cu 2004 si actual
Ecartament: 1435mm
Norma ecartament: UIC 505-1
Tipul vehiculului: Locomotiva cu frecventa duala
Date Tehnice:
- Foto: Daniel
Voltajul: AC 15 kv/16.7Hz, AC 25 kv/50Hz
Alimentarea electrica a trenului: 1.0 kv/16.7 Hz, 1.5 kv/50 Hz
Formula osiilor: Bo'Bo' (4 osii)
Tip post de conducere: inaltat
Greutate suportata pe osie: 21t
Numar motoare de tractiune: 4
Putere maxima: 5.6MW
Efort maxim demaraj: 300kN
Efort franare electrica: max. 240 kN, limitat in conformitate cu reglementarile natinale
Putere franare electrica: 5.6MW
Viteza maxima: 140km/h
Convertoare de putere: 2 bucati tip
MITRAC TC 3200Pantografe: in functie de specificul clientului (a tarii de livrare)
Sistem de protectie automat: in functie de tara unde este livrata
Echipament radio-comunicatie: Analog si GSM-R
Sistem de comunicare tren: ZMS
Capacitatea compresorului de aer: 2400l/min
Capacitatea rezervorului de aer principal: 780l
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
Greutate si dimensiuni:
- Foto: Daniel
Lungimea peste tampoane: 18.900mm
Latimea maxima a cutiei: 2.977mm
Inaltimea peste pantografe: 4.283mm
Distanta virtuala intre centrele boghiurilor: 10.440mm
Distanta intre axele boghiurilor: 2.600mm
Diametrul rotilor neuzate: 1.250mm
Diametrul rotilor uzate: 1.170mm
Greutatea in serviciu: aprox. 83t
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
Un sistem special radar combinat de protectie automata a trenului, denumit
ETCS - compatibil si
INDUSI precum si alte sisteme similare europene.
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
- Foto: Daniel
Caracteristici speciale:Echipament retrovizor: Camere video (optionale)
- Foto: Daniel
De retinut:*Locomotiva este conceputa pentru coridoarele feroviare ce strabat urmatoarele tari: Austria, Bosnia, Bulgaria, Croatia, Danemarca, Francia, Germania, Grecia, Ungaria, Luxemburg, Macedonia, Norvegia, Romania, Serbia, Suedia, Elvetia, Turcia. Finlanda reprezinta o exceptie, avand un ecartament de tip larg (1535mm).
*Masina
TRAXX F140 AC beneficiaza de un design modular pentur a se adapta la dotarile specifice fiecarei tari beneficiare, inlcuzand sisteme conventionale de siguranta a trenurilor. Locomotivele
TRAXX deriva din Clasa germana
BR 185 si se afla (conform producatorului) printre cele mai vandute locomotive pe intreg cuprinsul Europei. Aceste masini si-au dovedit eficienta in diferite aplicatii si intrunesc cele mai inalte sperante de asteptare din aprtea operatorilor in materie de fiabilitate si intretinere precum si cost scazut de exploatare.
*Ca produs de serie mare,
TRAXX F140 AC ofera operatorului ce o exploateaza avantaje pe termen lung in materie de piese de schimb, precum si economii mari in cadrul unei flote compuse din astfel de masini precum si o valoare reziduala mare la incheierea duratei de viata a masinii. De asemenea, proprietarii unor astfel de locomotive beneficiaza de o retea de service extinsa in toata Europa.
TRAXX =
Transnational Railway Applications with eXtreme fleXibility.