Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

Mesajde danny96 pe 08 Iul 2014, 15:25

Locomotivele cu Seria 480 a MAV sunt unele din cele mai noi achizitii a companiei de cale ferata maghiara. MAV a achizitionat un numar de 25 de locomotive TRAXX in perioada iunie 2011-februarie 2012. Contractul de achizitionare a celor 25 de locomotive fabricate de Siemens a fost semnat pe 25 noiembrie 2008 si au fost platiti 3,094,000 de euro pe unitate, bani finantati in procent de 48% de catre European Investment Bank, iar restul sumei de catre KfW Bank, in total ajungandu-se la suma de 79,6 milioane de euro, bani rambursambili intr-o perioada de 15 ani.

Locomotivele operate de MAV pot atinge o viteza maxima de 160 km/h si se pot comuta doua valori de tensiuni electromotoare, prima si cea maxima de 25 kV cu o frecventa de 50 Hz si o alta tensiune de 15 kV cu o frecventa de 16 2/3 Hz. Acest fapt poate determina faptul ca locomotiva este economica si eficienta.

Odata cu mersul trenurilor 2012-2013 locomotive maghiare TRAXX cu numerele de serie cuprinse intre 001 si 006 au primit aprobarea de a tracta trenuri internationale pe teritoriul Romaniei, astfel ajungand regulat in statiile Timisoara Nord si Bucuresti Nord.

Informatii generale:
Inregistare: de la 480-001 la 480-025
Producator: Bombardier Kassel
Producere: 2010-2012 (25 de bucati)

Date tehnice:
Formula osiilor: Bo'Bo "
Ecartament: 1435 mm
Diametrul osiilor: 1250 mm
Forta de tractiune: 300 kN
Putere nominala: 5600 kW
Viteza maxima autorizata: 160 km/h
Lungime peste tampoane: 18900 mm
Inaltime: 4189 mm
Latime: 2978 mm
Greutate: 82-88 t
Sarcina maxima pe osiie: 210 kN
Alimentare: 25 kV 50 Hz AC / 15 kV, 16,7 Hz AC
Sursa de alimentare: catenara

sursa: wikipedia.org


91 55 0 480-005-2 cu trenul special Szekely Gyos in Ghimes:
91 55 0 480-005-2 cu trenul special Szekely Gyos in Ghimes.jpg
Foto : Danny96

91 55 0 480-005-2.jpg
Foto : Danny96

91 55 0 480-005-2 (1).jpg
Foto : Danny96
Avatar utilizator
danny96


Mesaje: 957
Membru din: 03 Mar 2010, 22:57
Localitate: Comanesti

Re: Locomotiva Bombardier Traxx seria 480 a MAV

Mesajde Andrei98 pe 08 Iul 2014, 15:41

Traxx-urile nu sunt construite de Bombardier Transportation?
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 706
Membru din: 15 Iul 2013, 12:27
Localitate: Brasov
Avertismente: 1

Re: Locomotiva Bombardier Traxx seria 480 a MAV

Mesajde danny96 pe 08 Iul 2014, 16:12

Bombardier Kassel este denumirea in germana a Bombardier Transportation. Deci Traxx-urile au fost facute de divizia Bombardier din Germania numita si Bombardier Kassel.
Avatar utilizator
danny96


Mesaje: 957
Membru din: 03 Mar 2010, 22:57
Localitate: Comanesti

Re: Locomotiva Bombardier Traxx seria 480 a MAV

Mesajde Daniel pe 08 Iul 2014, 16:56

Asa este.
Railway is my way!
If imperfection is the lens / That you see me through / Don't be surprised if someday soon /
That lens stares back at you...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9517
Membru din: 28 Oct 2009, 22:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Locomotiva Bombardier Traxx seria 480 a MAV

Mesajde Trifu22 pe 08 Iul 2014, 19:12

danny96 scrie:
Locomotivele operate de MAV pot atinge o viteza maxima de 160 km/h si se pot comuta doua valori de tensiuni electromotoare, prima si cea maxima de 25 kV cu o frecventa de 50 Hz si o alta tensiune de 15 kV cu o frecventa de 16 2/3 Hz. Acest fapt poate determina faptul ca locomotiva este economica si eficienta.

Faptul ca locomotiva se poate alimenta la doua tensiuni cu frecvente diferite asta nu inseamna ca este eficienta.
Este ca si cum ai zice ca un calculator care se alimenteaza la 110V 60Hz sau 220V - 240V 50Hz este eficient!
Eficienta este redata de cat la suta din puterea consumata din catenara (V*A) este regasita in puterea de tractiune (kN), ce factor de reactanta are, si mai ales pierderile de energie prin convertirea in caldura a energiei electrice.
Daca facem un calcul simplu ajungem la o eficienta de 75% per total. Nu am inclus variatile de tensiune sau factorul de putere care in general este intre 0.75 si 0.80, asta depine de KVAr (kilovolt-amperi reactivi) ai locomotivei. Nu stiu intregul sistem electric ale acestor locomotive.

Un factor de putere mare:
- reduce sarcina in transformator si in alte echipamente
- scade pierderile I^2*R (I=intensitate masurata in Amperi si R= rezistenta masurata in Ohmi)
- ajuta la stabilizarea tensiunii din sistem prin cresterea puterii aparente (KVA) (la CFR dupa cum ati vazut, tensiunea din catenara poate varia si cu 500V sau 700V intr-un minut)
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2712
Membru din: 28 Oct 2009, 00:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Locomotiva Bombardier Traxx seria 480 a MAV

Mesajde danny96 pe 08 Iul 2014, 20:19

Multumesc de explicatii Trifule. :)
Avatar utilizator
danny96


Mesaje: 957
Membru din: 03 Mar 2010, 22:57
Localitate: Comanesti

Re: Locomotiva Bombardier Traxx seria 480 a MAV

Mesajde nenuandrei pe 23 Ian 2017, 17:51

Contribui si eu cu o fotografie cu Traxxul 480 022 din perioada cand acestea circulau pe la noi prin Romania poza este facuta in Gara de Nord
Imagine
Avatar utilizator
nenuandrei


Mesaje: 116
Membru din: 14 Feb 2012, 20:08
Localitate: Bucursti Nord

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

Mesajde Daniel pe 23 Ian 2017, 19:19

Probabil ca infrastructura de la noi le-o fi dat "dauna totala". Cred ca de asta nu mai circula. In urma cu multi ani stiu ca mai era un OTF de marfa care avea in dotare o astfel de masina - si aia a cam disparut de pe la noi. Probabil din acelasi motiv: liniile sub standardele "vest". Zic si eu, nu dau cu parul, imi dau doar cu parerea. :mrgreen:
Railway is my way!
If imperfection is the lens / That you see me through / Don't be surprised if someday soon /
That lens stares back at you...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9517
Membru din: 28 Oct 2009, 22:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

Mesajde Trifu22 pe 23 Ian 2017, 20:50

In primul rand ar trebui sa ne rezumam la reteaua noastra de electrificare, o retea invechita, cu trafuri reconditionate (doar cu vopsea) de catre niste firme romanesti sau transformatoare luate ieftin de pe afara,
un sistem de distributie care nu are in componenta filtre capacitive si inductive pentru astfel de locomotive care dau un factor de putere destul de prost.
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2712
Membru din: 28 Oct 2009, 00:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

Mesajde Andrei98 pe 24 Ian 2017, 02:02

EA-urile noastre rezista fiinda sunt putin mai rudimentare si mai rezistente...dar niste TRAXX-uri care sunt pline de electronica si pe dedesubt si pe deasupra se fac muci pe liniile noastre pentru ca practic nu sunt construite ca sa reziste...sunt facute pentru liniile din vest...
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 706
Membru din: 15 Iul 2013, 12:27
Localitate: Brasov
Avertismente: 1

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

Mesajde Drakkar electric pe 25 Ian 2017, 19:43

Cred ca si liniile vechi si reteaua de care zice trifu sunt de vina. Nu ma pricep dar le-am tot vazut pe internet si sunt mai putin solide ca ale noastre. Cred ca au avut de reparat la ele calumea cei de la mAV. Nu mai zic de piese de schimb, etc. Era normal sa nu mai circule pe CFR.
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 02:29
Localitate: Bucuresti

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

Mesajde nenuandrei pe 25 Ian 2017, 23:33

Care este diferenta dintre Traxx si Taurus?
Intreb fiinca nu cred ca locomotivele taurus sunt mai rezistente decat traxxul
Avatar utilizator
nenuandrei


Mesaje: 116
Membru din: 14 Feb 2012, 20:08
Localitate: Bucursti Nord

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

Mesajde Andrei98 pe 26 Ian 2017, 00:23

In primul rand sunt 2 mari fabricanti diferiti, Siemens si Bombardier.
DIferente tehnice nu sunt foarte multe, Traxx are o viteza maxima de 160km/h iar un taurus 230 km/h.
Un taurus este putin mai greu decat Traxx-ul, cu vreo 4-5 tone mai mult.
Ca putere nominala un Traxx are 5600kW iar un Taurus are 6400kW, iar forta de tractiune este la fel.
As putea spune ca o diferenta majora ar fi la calitatea pieselor componente si la asamblarea lor, Siemens fiind un mare fabricant cu renume care produce produse de calitate.
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 706
Membru din: 15 Iul 2013, 12:27
Localitate: Brasov
Avertismente: 1

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

Mesajde TonyGFR pe 04 Sep 2017, 19:25

480 004 MAV-Start la plecare cu IR 72-1 Bucuresti Nord - Budapest Keleti din Gara de Nord, 04.09.2017

Imagine
Avatar utilizator
TonyGFR


Mesaje: 261
Membru din: 24 Sep 2010, 21:00

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

Mesajde Mihai Nicolae pe 17 Sep 2017, 21:53

EC 002 H-START surprins în Stația CFR CURTICI la tracțiunea trenului IR 73-2 Budapest Keleti - București Nord, Județul Arad (28.08.2017)
https://www.flickr.com/photos/134176422 ... ed-public/

EC 002.jpg
Mihai Nicolae


Mesaje: 347
Membru din: 01 Noi 2014, 11:06


Înapoi la Alte tipuri / Other

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki