Pagina 1 din 1

Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

MesajScris: 08 Iul 2014, 14:25
de danny96
Locomotivele cu Seria 480 a MAV sunt unele din cele mai noi achizitii a companiei de cale ferata maghiara. MAV a achizitionat un numar de 25 de locomotive TRAXX in perioada iunie 2011-februarie 2012. Contractul de achizitionare a celor 25 de locomotive fabricate de Siemens a fost semnat pe 25 noiembrie 2008 si au fost platiti 3,094,000 de euro pe unitate, bani finantati in procent de 48% de catre European Investment Bank, iar restul sumei de catre KfW Bank, in total ajungandu-se la suma de 79,6 milioane de euro, bani rambursambili intr-o perioada de 15 ani.

Locomotivele operate de MAV pot atinge o viteza maxima de 160 km/h si se pot comuta doua valori de tensiuni electromotoare, prima si cea maxima de 25 kV cu o frecventa de 50 Hz si o alta tensiune de 15 kV cu o frecventa de 16 2/3 Hz. Acest fapt poate determina faptul ca locomotiva este economica si eficienta.

Odata cu mersul trenurilor 2012-2013 locomotive maghiare TRAXX cu numerele de serie cuprinse intre 001 si 006 au primit aprobarea de a tracta trenuri internationale pe teritoriul Romaniei, astfel ajungand regulat in statiile Timisoara Nord si Bucuresti Nord.

Informatii generale:
Inregistare: de la 480-001 la 480-025
Producator: Bombardier Kassel
Producere: 2010-2012 (25 de bucati)

Date tehnice:
Formula osiilor: Bo'Bo "
Ecartament: 1435 mm
Diametrul osiilor: 1250 mm
Forta de tractiune: 300 kN
Putere nominala: 5600 kW
Viteza maxima autorizata: 160 km/h
Lungime peste tampoane: 18900 mm
Inaltime: 4189 mm
Latime: 2978 mm
Greutate: 82-88 t
Sarcina maxima pe osiie: 210 kN
Alimentare: 25 kV 50 Hz AC / 15 kV, 16,7 Hz AC
Sursa de alimentare: catenara

sursa: wikipedia.org


91 55 0 480-005-2 cu trenul special Szekely Gyos in Ghimes:
91 55 0 480-005-2 cu trenul special Szekely Gyos in Ghimes.jpg
Foto : Danny96

91 55 0 480-005-2.jpg
Foto : Danny96

91 55 0 480-005-2 (1).jpg
Foto : Danny96

Re: Locomotiva Bombardier Traxx seria 480 a MAV

MesajScris: 08 Iul 2014, 14:41
de Andrei98
Traxx-urile nu sunt construite de Bombardier Transportation?

Re: Locomotiva Bombardier Traxx seria 480 a MAV

MesajScris: 08 Iul 2014, 15:12
de danny96
Bombardier Kassel este denumirea in germana a Bombardier Transportation. Deci Traxx-urile au fost facute de divizia Bombardier din Germania numita si Bombardier Kassel.

Re: Locomotiva Bombardier Traxx seria 480 a MAV

MesajScris: 08 Iul 2014, 15:56
de Daniel
Asa este.

Re: Locomotiva Bombardier Traxx seria 480 a MAV

MesajScris: 08 Iul 2014, 18:12
de Trifu22
danny96 scrie:
Locomotivele operate de MAV pot atinge o viteza maxima de 160 km/h si se pot comuta doua valori de tensiuni electromotoare, prima si cea maxima de 25 kV cu o frecventa de 50 Hz si o alta tensiune de 15 kV cu o frecventa de 16 2/3 Hz. Acest fapt poate determina faptul ca locomotiva este economica si eficienta.

Faptul ca locomotiva se poate alimenta la doua tensiuni cu frecvente diferite asta nu inseamna ca este eficienta.
Este ca si cum ai zice ca un calculator care se alimenteaza la 110V 60Hz sau 220V - 240V 50Hz este eficient!
Eficienta este redata de cat la suta din puterea consumata din catenara (V*A) este regasita in puterea de tractiune (kN), ce factor de reactanta are, si mai ales pierderile de energie prin convertirea in caldura a energiei electrice.
Daca facem un calcul simplu ajungem la o eficienta de 75% per total. Nu am inclus variatile de tensiune sau factorul de putere care in general este intre 0.75 si 0.80, asta depine de KVAr (kilovolt-amperi reactivi) ai locomotivei. Nu stiu intregul sistem electric ale acestor locomotive.

Un factor de putere mare:
- reduce sarcina in transformator si in alte echipamente
- scade pierderile I^2*R (I=intensitate masurata in Amperi si R= rezistenta masurata in Ohmi)
- ajuta la stabilizarea tensiunii din sistem prin cresterea puterii aparente (KVA) (la CFR dupa cum ati vazut, tensiunea din catenara poate varia si cu 500V sau 700V intr-un minut)

Re: Locomotiva Bombardier Traxx seria 480 a MAV

MesajScris: 08 Iul 2014, 19:19
de danny96
Multumesc de explicatii Trifule. :)

Re: Locomotiva Bombardier Traxx seria 480 a MAV

MesajScris: 23 Ian 2017, 16:51
de nenuandrei
Contribui si eu cu o fotografie cu Traxxul 480 022 din perioada cand acestea circulau pe la noi prin Romania poza este facuta in Gara de Nord
Imagine

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

MesajScris: 23 Ian 2017, 18:19
de Daniel
Probabil ca infrastructura de la noi le-o fi dat "dauna totala". Cred ca de asta nu mai circula. In urma cu multi ani stiu ca mai era un OTF de marfa care avea in dotare o astfel de masina - si aia a cam disparut de pe la noi. Probabil din acelasi motiv: liniile sub standardele "vest". Zic si eu, nu dau cu parul, imi dau doar cu parerea. :mrgreen:

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

MesajScris: 23 Ian 2017, 19:50
de Trifu22
In primul rand ar trebui sa ne rezumam la reteaua noastra de electrificare, o retea invechita, cu trafuri reconditionate (doar cu vopsea) de catre niste firme romanesti sau transformatoare luate ieftin de pe afara,
un sistem de distributie care nu are in componenta filtre capacitive si inductive pentru astfel de locomotive care dau un factor de putere destul de prost.

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

MesajScris: 24 Ian 2017, 01:02
de Andrei98
EA-urile noastre rezista fiinda sunt putin mai rudimentare si mai rezistente...dar niste TRAXX-uri care sunt pline de electronica si pe dedesubt si pe deasupra se fac muci pe liniile noastre pentru ca practic nu sunt construite ca sa reziste...sunt facute pentru liniile din vest...

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

MesajScris: 25 Ian 2017, 18:43
de Drakkar electric
Cred ca si liniile vechi si reteaua de care zice trifu sunt de vina. Nu ma pricep dar le-am tot vazut pe internet si sunt mai putin solide ca ale noastre. Cred ca au avut de reparat la ele calumea cei de la mAV. Nu mai zic de piese de schimb, etc. Era normal sa nu mai circule pe CFR.

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

MesajScris: 25 Ian 2017, 22:33
de nenuandrei
Care este diferenta dintre Traxx si Taurus?
Intreb fiinca nu cred ca locomotivele taurus sunt mai rezistente decat traxxul

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

MesajScris: 25 Ian 2017, 23:23
de Andrei98
In primul rand sunt 2 mari fabricanti diferiti, Siemens si Bombardier.
DIferente tehnice nu sunt foarte multe, Traxx are o viteza maxima de 160km/h iar un taurus 230 km/h.
Un taurus este putin mai greu decat Traxx-ul, cu vreo 4-5 tone mai mult.
Ca putere nominala un Traxx are 5600kW iar un Taurus are 6400kW, iar forta de tractiune este la fel.
As putea spune ca o diferenta majora ar fi la calitatea pieselor componente si la asamblarea lor, Siemens fiind un mare fabricant cu renume care produce produse de calitate.

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

MesajScris: 04 Sep 2017, 18:25
de TonyGFR
480 004 MAV-Start la plecare cu IR 72-1 Bucuresti Nord - Budapest Keleti din Gara de Nord, 04.09.2017

Imagine

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

MesajScris: 17 Sep 2017, 20:53
de Mihai Nicolae
EC 002 H-START surprins în Stația CFR CURTICI la tracțiunea trenului IR 73-2 Budapest Keleti - București Nord, Județul Arad (28.08.2017)
https://www.flickr.com/photos/134176422 ... ed-public/

EC 002.jpg

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

MesajScris: 01 Oct 2017, 19:22
de Mihai Nicolae
EC 001 H-START surprins în Stația CFR TIMIȘOARA NORD la tracțiunea trenului internațional IR 78-1 Timișoara Nord - Budapest Keleti, 30.09.2017
https://www.flickr.com/photos/134176422 ... otostream/

EC 001.jpg

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

MesajScris: 20 Dec 2018, 18:53
de Mihai Nicolae
EC 001 H-START surprins în Stația CFR CRAIOVA la tracțiunea trenului internațional 72-1 București Nord - Budapesta, Județul Dolj - 20.12.2018
https://www.flickr.com/photos/134176422 ... ed-public/

EC 001.jpg

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

MesajScris: 23 Dec 2018, 22:35
de Mihai Nicolae
EC 023 H-START surprins în GARA BUDAPESTA KELETI la tracțiunea trenului internațional 367-2 Budapesta Keleti - Brașov, Ungaria - 22.12.2018
https://www.flickr.com/photos/134176422 ... ed-public/

EC 023.jpg

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

MesajScris: 12 Feb 2019, 11:28
de Mihai Nicolae
EC 003 H-START surprins la intrare în Stația DEBRECEN cu trenul IC 34 Budapest Nyugati - Mukachevo, Ungaria - 11.02.2019
https://www.flickr.com/photos/163240461 ... ed-public/

EC 003.jpg

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

MesajScris: 13 Feb 2019, 21:27
de Mihai Nicolae
ES 017 H-START surprins la ieșire din Stația DEBRECEN cu trenul IC 605 Nyíregyháza - Budapest Nyugati, Ungaria - 11.02.2019
https://www.flickr.com/photos/163240461 ... ed-public/

ES 017.jpg

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

MesajScris: 03 Mar 2019, 17:46
de Mihai Nicolae
EC 022 H-START surprins în Stația CFR ARAD la tracțiunea trenului internațional 73-2 Budapesta Keleti - București Nord, 02.03.2019
https://www.flickr.com/photos/163240461 ... ed-public/

EC 022.jpg

Re: Locomotiva Bombardier Traxx Clasa 480 a MAV

MesajScris: 04 Ian 2021, 11:24
de Mihai Nicolae
EC 005 H-START surprins în GARA CFR BUCUREŞTI NORD cu trenul internaţional 79-2 Budapest Keleti - Bucureşti Nord, 04.01.2021
https://flic.kr/p/2koW7TE

EC 005.jpg