Pagina 1 din 3

Locomotive Siemens ES64U "Taurus"

MesajScris: 16 Mai 2010, 17:45
de Vladyz
Concernul german Siemens, unul dintre cele mai mari conglomerate industriale din lume, ar putea incheia o noua afacere cu compania de transport feroviar de marfa CFR Marfa, in urma testarii in Romania a locomotivei electrice Taurus.
"CFR Marfa si-a manifestat interesul pentru locomotivele Taurus, insa trebuie sa se gandeasca la solutii privind finantarea. CFR Calatori are insa o alta strategie, ei folosesc mai mult automotoare pentru transportul de calatori", au declarat surse din cadrul Siemens.

Pretul unei locomotive electrice Taurus, care are o putere de 9000 CP, de peste patru ori mai mare comparativa cu o locomotiva Diesel aflata acum in circulatie, este de pana la 3,5 milioane euro, valoarea acestuia variind in functia de marimea comenzii.
Oficialii CFR Marfa nu au putut fi contactati pana la inchiderea editiei pentru comentarii.
CFR Calatori si CFR Marfa sunt angajate intr-un proces de modernizare a parcului de material rulant din dotare pentru a se alinia la standardele impuse la nivel european, ceea ce atras semnarea unor afaceri de peste 500 milioane euro in ultimii trei ani. Pe de alta parte, compania germana Siemens s-a pozitionat ca principalul furnizor pentru industria feroviara romaneasca, fiind protagonistul afacerii "Sageata Albastra" de peste 320 mil. euro cu CFR Calatori, respectiv de circa 98 mil. euro privind livrarea a 40 de locomotive Hercules (cu o putere mai mica) catre CFR Marfa.
Locomotiva electrica Taurus este bisistem, ceea ce ii da avantajul fata de alte modele de locomotive sa poata fi utilizata la infrastructuri publice din diferite tari est europene cum ar fi Ungaria, Cehia, Slovacia, Austria, Romania sau Bulgaria, atat in remorcarea trenurilor de marfa, cat si de calatori.
Deja, Siemens a primit comenzi de locomotive Taurus de la OBB (caile ferate austriece) pentru 400 de bucati pana in 2006, respectiv MAV (caile ferate ungare) pentru 10 bucati, la care se adauga alte 40 locomotive vandute catre operatori privati din Austria, Elvetia, Germania sau Ungaria.


Siemens a mai testat in ultimii ani pe caile ferate romane si locomotiva Hercules, iar ca rezultat al acelor teste derulate, CFR Marfa a achizitionat 40 de bucati pentru 98 de milioane de euro. Valoarea unei locomotive Hercules este de circa 2,6 mil. euro.
De aceasta data, CFR Marfa si CFR Calatori au testat timp de o saptamana o locomotiva Taurus la mijlocul lunii octombrie. Cei doi operatori feroviari au facut probe de parcurs si teste functionale in remorcarea trenurilor de marfa si calatori pe infrastructura feroviara publica locala.
Companiile feroviare romane au apelat in ultimii ani la diverse variante de finantare pentru a-si acoperi nevoile de modernizare, in lipsa unor fonduri proprii suficiente.
Siemens activeaza in Romania de aproape 100 de ani, acum fiind prezenta direct cu mai multe divizii - aparatura medicala, energie, IT, transporturi, comunicatii sau altele.
Tinta strategica a grupului german este de a ajunge la o cifra de afaceri in Romania de un mld. euro pana in 2010, considerand aceasta piata "locomotiva Balcanilor"

364711103_0c1a1aa050_o.jpg

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 16 Mai 2010, 19:16
de Daniel
Locomotivele Herkules imi plac si mie. Faza e ca inca nu am vazut vreuna pe la noi. De unde ai preluat articolul?

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 16 Mai 2010, 20:34
de Trifu22
Frate... n-am inteles ce e asa greu de priceput: PRECIZATI DRACULUI SURSA....
De unde e preluat articolul?
N-am nimic impotriva ca ai preluat articolul, dar daca cel care a redactat articolul il vede p-aci iese cu scandal si vom fi nevoiti sa stergem topicul
alta data precizati sursa. MULTMESC ANTICIPAT!
Nu te supara si nu imi purta pica dar exista niste conduite ce trebuie respectate altfel se numeste furt intelectual sau PLAGIAT

SURSA ARTICOLULUI PRELUAT DE vladyz: Editia ZF din: 02 octombrie 2009

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 16 Mai 2010, 20:42
de Vlad0012
O imagine cu acest Hercules pentru mai multe detalii accesati GOAGAL/IMAGINI si scrieti siemen hercules

http://www.nationalcorridors.org/df2/df01212008f.jpg

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 16 Mai 2010, 21:48
de Vladyz
Ok bine! Lasati-ma dracului inpace

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 11 Iul 2010, 03:12
de Trifu22
Am si eu o fotografie cu 1116 025-6 in Craiova:

DSCF2799.JPG

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 05 Aug 2010, 17:46
de ANDU2100CP
PRIMUL MEU CLIP CU UN TAURUS :roll: :?


Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 06 Aug 2010, 00:30
de Trifu22
Mai bine de atat nici ca se putea sa o prinzi... cu vagoane platforma in spatele ei

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 12 Sep 2010, 18:43
de ANDU2100CP
OBB SI LA BUFTENI :)

OBB-024.JPG

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 16 Sep 2010, 02:10
de Daniel
Ei bine recent am surprins impreuna cu Trifu pe Magistrala 900 la kilometrul 11+9 un convoi de Zagkks-uri tractat de masina 116 024-9 a operatorului austriac OBB. Din pacate imaginile au fost surprinse pe inserat si nu sunt de o calitate satisfacatoare din cauza lipsei de lumina. Oricum, priviti-le pentru ca sunt si ele interesante. ;)

Taurus al OBB cu un convoi de Zagkks pe M900.jpg
Foto: Trifu22


Taurus OBB pe M900 la km 11+9.jpg
Foto: Trifu22


Pe inserat....jpg
Foto: Trifu22


Taurus OBB 116 024-9 in viteza pe M900 septembrie 2010.jpg
Foto: Trifu22

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 17 Sep 2010, 18:14
de Trifu22
Imagine

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 17 Sep 2010, 18:16
de Vladyz
Mno asta da treaba. Dar mie nu mi'a aratat nimic ca am uploadat :)

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 03 Oct 2010, 02:52
de Mari
Siemens-Taurus

OBB 1116  024-9.jpg
OBB 1116 024-9 prin Petroșani
bord.jpg
Siemens-Taurus,bord
DSC_0562- OBB.jpg
OBB 1116 023-1

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 03 Oct 2010, 10:29
de Vladyz
Foarte frumoase fotografiile dumneavoastra! Felicitari! :clap:

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 13 Noi 2010, 18:02
de Goanga
Taurus OBB in Vintu de Jos
Imagine
Si in Sibot
Imagine

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 12 Feb 2011, 14:36
de Daniel
Ei bine, cu toate ca nu sunt favoritele mele, am suprins si eu asemenea dracie. Ambele la Chitila. Prima din ele intr-o zi cu zapada de februarie, iar cealalta in aceeasi luna a lui 2011 intr-o noapte mai calda si lipsita de nea. Prima masina este 1116 023-1 iar cea de-a doua este 1116 021-5 ambele ale operatorului austriac OBB. In cazul celei de-a doua este interesant ca beneficia de o locomotiva rotasa, un DA060 respectiv 60-0547-4 probabil tot a aceluiasi operator.

1116 023-1 apartinand OBB.jpg
Foto: Daniel
Taurus al OBB in Gara Chitila Februarie 2011.jpg
Foto: Daniel
Taurus 1116 021-5 in noapte la Chitila Februarie 2011.jpg
Foto: Daniel
Aceeasi masina pe M300.jpg
Foto: Daniel
Masina 60-0547-4 a OBB Romania.jpg
Foto: Daniel
Aceeasi masina rotasa a marfarului tras de Taurus.jpg
Foto: Daniel

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 05 Mar 2013, 19:01
de Daniel
Vad ca nu s-a mai scris demult pe aici, insa am aflat pentru voi, ca operatorul privat TFG va inchiria in urmatoarele luni un numar de sase locomotive tip Taurus de la un operator privat din Ungaria. Astfel, TFG-ul va trimite un numar de 12 mecanici pentru specializare si autorizare pe aceste masini, in Ungaria. :dance:

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 06 Mar 2013, 14:46
de electrica023
Eu m-as bucura sa cumpere TFG locomotivele astea, dar nu cred sa se intample. Daca se intampla se va intampla peste mult timp.

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 06 Mar 2013, 15:34
de Daniel
Momentan TFG doar inchiriaza aceste masini. Pe udneva, daca stam sa ne gandim orice companie va iesi mult mai ieftin la costurile de exploatare inchiriind masini. In acest caz e vorba de masini cu un cosum scazut, deci taxe mai mici pentru electricitate platite catre "Electrificare" S.A. presupun. Fiind masini noi, riscul de a "cadea" este redus si marfa ajunge in timp la destinatar. Cred ca este o strategie economica buna.

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 06 Mar 2013, 19:08
de electrica023
Cu siguranta ca vor fi cheltuieli si durate de transport mai mici deoarece Taurus sunt mult mai fiabile.

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 06 Mar 2013, 19:13
de Daniel
La capitolul fiabilitate, pe reteaua CFR Taurus sta extrem de prost. Este o masina care nu prea se pupa cu variatiile de tensiune din reteaua CFR si crapa adesea. In plus, ca tonaj ele nu pot trage mai mult de 800tone dac nu ma insel, cam jumatate cat un EA clasic de-al nostru. Insa, avantajul este ca au un cosum mic si in mod sigur vor rula mai mult pe sectii cu declivitati mici si cu tensiune cat de cat constanta. NU stiu cum se va intimpla in cazul unor tonaje mai mari. Probabil se va merge la dubla. :shhh:

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 06 Mar 2013, 21:44
de kdlehel
Baza lor de productie este linz austria. Nu e nici foarte favorit mie dar stiu cateva lucruri despre el. Are in jurd e 80 tone in prima parte a cabinei deci acoperisul era facut din fibra de carbon pana cand un pasare mai mare a aterizat in cabina cu o viteza exceleta. repede au schimbat cu tabla. Sunt mai multe tipuri sunt si cu 4 pantografe ce poate sa strabata zonele austria italia germania franta. In elvetia nu prea circula numai cu railjet. la BLS nu e vermis ca latimea pantografelor acolo este limitat. Ungaria are in jur de 10 taurusuri restul apartine la Gysev. Eu nu cred ca vor circula la noi unde trebuie sa catare munti si anul trecut la ghimes care a fost acel tran a primit inca 2 ea uri sa mearga sus.

La bahnorama tv si poate vizualiza filme promotionale despre locomotiva.


http://www.youtube.com/watch?v=Ov8WQvcRxls

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 13 Apr 2013, 04:46
de adisoft1991s
Taurus 023 in data de 12.03.2013 pe m900 cu un transport de Forduri

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 26 Mai 2013, 12:45
de Marian Andrei
023 si 075 in Predeal. Ca tot se discuta cum se face la tonaje mai mari, la urcarea dinspre Brasov trenul este spart in Brasov Triaj, prima locomotiva urca in Predeal o parte a trenului cat sa poata sa traga singura iar a doua parte este adusa de locomotiva intoarsa dupa ce a lasat prima parte a trenului in Predeal, impreuna cu impingatoarea. Trenul este recompus in Predeal. Dinspre Brazi urca separat doua garnituri.

DSC_3054.JPG


DSC_3074.JPG


DSC_3126.JPG


DSC_3149.JPG


DSC_3219.JPG


DSC_3224.JPG


DSC_3225.JPG

Re: Taurus OBB in Romania

MesajScris: 26 Mai 2013, 23:30
de Daniel
O explicatie cat se poate de necesara - sunt convins ca putini pasionati stiau lucrurile acestea. La fel se procedeaza si pe rampa Balota cu trenurile grele de marfa si prin zona Petrosani daca nu ma insel. ;)