Automotoarele 79 fabricate de Uzinele 23 August:
În vederea înlocuirii treptate a automotoarelor învechite care "nu mai prezentau siguranță în exploatare", uzinele 23 August din București(foste MAlaxa) au proiectat un nou automotor pe două osii pentru CFR, având codificarea firmei AD 20. Au fost construite două prototipuri cu numerele CFR 79-0001-2(nr. de fabricație U23A 23901/84) și 79-0002-0(nr. de fabricație U23A 23902/84), precum și mai multe remorci. Având un aspect exterior plăcut, vehiculele sunt acționate de un motor Diesel D 1256 HM licență MAN utilizat pentru autobuze, cu o putere de 192 CP, prin intermediul unei transmisii hidromecanice Clark. Amenajarea interioară este mai mult decât originală: băncile realizate din șipci de lemn! Automotoarele, însă, nu au corespuns din punct de vedere tehnic. Puterea disponibilă și reglajul transmisiei conduceau la un demaraj foarte lent și la prelungirea nejustificată a timpilor de mers. După efectuarea probelor, automotoarele au fost utilizate pe ruta București Nord - Snagov Plajă, ulterior fiind înlocuite cu automotoare seria 1000 sau cu trenuri remorcate de locomotive. După o revizie generală în uzina constructoare, automotoarele-prototip au fost utilizate cu succes pe linia de centură ca vehicule de serviciu.
Vehicule similare din punct de vedere tehnic au fost construite cu succes pentru linie îngustă(750-1000 m) pentru PKP.
Fotografii:
1998(fotograf: Mircea Dorobanțu)
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/diesel/dmu/railbus/CFR_79-0001-2.jpg
2004(fotograf: Cătălin Ghiță)
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/diesel/dmu/79/Automotor_79-00021.jpg
Automotorul pentru PKP(2001, fotograf: Krzysztof Garski)
Sursa: Tren Magazin nr. 26/1999
http://www.trennet.ro/products/gallery/file96.pdf