Info "58"

Info "58"

Mesajde Daniel pe 01 Ian 2010, 20:34

Anul 2006. CFR achizitioneaza mai multe rame electrice de la companiile SNCF si CFL (Franta si Belgia). Aceste rame sunt de tip Z6100(tip 250 si 260). Ramele acestea, aduse la mina a doua, vor fi supuse unor modificari in atelierele Remarul "16 Februarie" din Cluj. Ramele deservesc exclusiv trenurile personale. In momentul intrarii lor in serviciu la CFR au fost inmatriculate clasa 58. Primele rute pe care au fost introduse au fost urmatoarele: Cluj - Bistrita, Teius - Brasov, Brasov - Sf. Gheorghe. Recent ele efectueaza serviciul si pe ruta Bucuresti Nord - Complex Dragonul Rosu. Denumirea lor generica este tip Z - EMU seria 58 (EMU - electric motor unit).


Seria 58 la Brasov.jpg


Caracteristici constructive:

- Constructor: Carel et Fouche/Alsthom/CEM(Franta).
- Anii de constructie: 1965 - 1970.
- Compunere: 3 unitati (M+2R).
- 1 vagon motor si 2 vagoane remorca.
- Carcasa din otel inoxidabil.
- Ecartament: standard (1435mm).
- Capacitate (locuri): Clasa 1 - 36; Clasa 2 - 237.
- Formula osiilor EMU - 4
- Greutate: 113t (Z6101 - Z6120) si 107.5t (Z6121 - Z6185).
- Lungimea totala: 74.450 m.

Detaliu pantograf seria 58.jpg


Caracteristici tehnice:

- Motorizare: 1 motor tip CEM GRLM 792 A sau 850 V autoventil.
- Putere nominala: 615kw (835cp).
- Tensiune nominala de alimentare: monofazata de 25kv(25.000v) - 50Hz.
- Tip de frinare: frinare electrodinamica de tip reostat.
- Viteza maxima: 120km/h.
- Suspensiile: pe arcuri si pe perna de aer.

Detaliu pantograf seria 58 modernizat.jpg


Procesul de modernizare a fost aplicat in special asupra aparatului de tractiune si a sistemului de climatizare, dar si a altor componente, in special a amenajarii interioare.

Detaliu aparat de cuplare 58 modernizat.jpg

Seria 58 modernizata Remarul.jpg

Vedere cabina 58 modernizat.jpg



Fapt divers:

Una din caracteristicile acestei serii, este ca aceasta garnitura, avea plasat sistemul de cuplare automat mult mai jos decat nivelul tampoanelor, ceea ce o facea dificil de legat la un convoi clasic. Problema a fost remediata incepind cu seria Z 6300. In timp, seriile urmatoare au devenit compatibile, atat cu seriile mai vechi, cat si cu cele mai noi.

Vedere cabina seria 58 originala.jpg


In momentul aparitiei acestora in Franta, ele au avut rolul de a inlocui, odata cu electrificarea liniilor din Nord la inceputul anilor 1960, vechile trenuri remorcate de locomotivele cu abur tip 141 TC ale SNCF. Procesul de inlocuire a fost finalizat in anul 1970.


Scurt istoric al seriei:

Au fost livrate intre anii 1965 si 1970, in trei sub serii. Initial au deservit urmatoarele rute din Franta: Paris-Crépy-en-Valois si Paris-Creil inainte de a intra in serviciu si pe Pontoise si Persan - Beaumont via Montsoult si Valmondois, dupa electrificarea in anul 1970 a acestor radiale.

In mare parte, un numar de 145 de bucati care au apartinut SNCF (Societatea Nationala a Drumurilor de Fier Franceze) - si o alta parte apartinand de CFL (Caile Ferate Flamande) - Belgia, Benelux. O parte din ele au ajuns in tarile din Europa de Est si in Turcia, dupa inceputul anilor 2000, ca si cele din Romania. Altele inca mai sunt pastrate in serviciu, in Marea Britanie.

Vedere generala seria 58 nemodernizat.jpg


Sursa: Wikipedia, http://cotedorrail.e-monsite.com/.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Info "58"

Mesajde VeV pe 26 Mar 2010, 10:09

A calatorit cineva cu ele ? Cum vi se par?
Avatar utilizator
VeV


Mesaje: 56
Membru din: 24 Mar 2010, 20:48

Re: Info "58"

Mesajde Daniel pe 26 Mar 2010, 11:43

Inca nu am avut ocazia, dar am intrat prin ele si nu mi-au lasat o impresie prea buna. Poate cei care au calatorit cu ele ne pot spune mai multe ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Info "58"

Mesajde Vlad0012 pe 26 Mar 2010, 16:09

pai am vorbit cu cineva ce a mers cu ele si a spus ca se balansa foarte tare si chiar era sa faca cunostinta cu podeaua in timp ce dormea
ImagineImagine

Aleargă în vănt mănâncă şine
Şi electroni zvâcnesc în vene
Dar pulsul monstrului titanic,
E anonimul, un mecanic.
Avatar utilizator
Vlad0012


Mesaje: 539
Membru din: 04 Feb 2010, 22:28
Localitate: Timisoara

Re: Info "58"

Mesajde xxx pe 02 Apr 2010, 15:10

Eu am calatorit cu ele sunt confortabile dar incep sa scuduie dupa ce trec de 80km/h.In rest nu am nimic de obiectat!
xxx


Mesaje: 20
Membru din: 16 Mar 2010, 22:42
Localitate: Costinesti

Re: Info "58"

Mesajde EA1clony106 pe 03 Apr 2010, 00:10

ma sincer sa fiu nu sunt asa bune pt linile noastre ..chiar akm cateva zile a fost testate de catre cnv..sa vada diferenta dintre o rama si un EA -din fericire , ca EA a prins Regina Banatului ..si a spus k nu se compara rama cu EA ..si k EA-urile se prezinta mult mai bn pe sina decat rama ...fapt ce ii k a ramas si uimit de masina 106 ..dar ii sa spus ..k nare rost sa se faca diferenta k a prins o masina foarte buna .cu supensi etc f bune :D ..
Imagine
Aleargă în vănt mănâncă şine
Şi electroni zvâcnesc în vene
Dar pulsul monstrului titanic,
E anonimul, un mecanic.
Avatar utilizator
EA1clony106


Mesaje: 605
Membru din: 04 Feb 2010, 22:31
Localitate: Timisoara

Re: Info "58"

Mesajde danny96 pe 03 Apr 2010, 08:31

....O greseala facuta de CFR anul trecut care acum a fost remediata....Vorbim de Magistrala 501.....Linie 100 % Electrificata...Care are o portiune de Linie dubla...Au introdus un Desiro...Adjud-Comanesti.... :evil: GRESEALA MARE....Daca tot vroiau automotor puteau frumos sa pun un 58 si sa nu polueze aerul cu un Desiro (care mie unul nu imi place)...Acum dupa noul mers a trenurilor inlocul Desiro-ului au introdus un Acelerat cu Vagoane Etajate Modernizate.... :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
danny96


Mesaje: 957
Membru din: 03 Mar 2010, 21:57
Localitate: Comanesti

Re: Info "58"

Mesajde Trifu22 pe 04 Apr 2010, 15:04

si asa Desiro se considera material consumabil pe la cfr
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Info "58"

Mesajde Daniel pe 18 Apr 2010, 01:01

Indiferent de ce se spune, ramele astea sint oricum foarte vechi si incomode. Cand le calci pragul parca te afli intr-un tramvai obosit...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Info "58"

Mesajde danny96 pe 18 Apr 2010, 01:06

Intradevar..asa este..tot mai bine este cu un tren normal , nu rame... :D :D
Avatar utilizator
danny96


Mesaje: 957
Membru din: 03 Mar 2010, 21:57
Localitate: Comanesti

Re: Info "58"

Mesajde Daniel pe 29 Apr 2010, 12:40

Recent am observat o rama 58 venind dinspre Ploiesti catre Bucuresti in zona Chitila. Stie cineva ce ar putea fi cu ea? A introdus CFR-ul vreo astfel de rama pe acea relatie??? :think:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Info "58"

Mesajde Trifu22 pe 30 Apr 2010, 11:17

Este un accelerat pe relatia Bucuresti-Ploiesti al CFR.
opreste si la Buftea
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Info "58"

Mesajde Vlad0012 pe 02 Iun 2010, 11:36

Frantuzoaice in luna Mai (lipseste cea care a circulat in data de 15mai) :D

Imagine
Imagine
Imagine
ImagineImagine

Aleargă în vănt mănâncă şine
Şi electroni zvâcnesc în vene
Dar pulsul monstrului titanic,
E anonimul, un mecanic.
Avatar utilizator
Vlad0012


Mesaje: 539
Membru din: 04 Feb 2010, 22:28
Localitate: Timisoara

Re: Info "58"

Mesajde Vladyz pe 02 Iun 2010, 15:48

Dragutze
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: Info "58"

Mesajde EA1clony106 pe 05 Iul 2010, 20:35

o rama in halta dragonu rosu Bucuresti

SS102793.JPG


SS102794.JPG
Imagine
Aleargă în vănt mănâncă şine
Şi electroni zvâcnesc în vene
Dar pulsul monstrului titanic,
E anonimul, un mecanic.
Avatar utilizator
EA1clony106


Mesaje: 605
Membru din: 04 Feb 2010, 22:31
Localitate: Timisoara

Re: Info "58"

Mesajde Vlad0012 pe 26 Iul 2010, 20:27

aceasi rama ca pana acuma dar de data asta prinsa cu greu din "vina" domnului mecanic care ma salutat pana am ajuns sa nu mai aud compresoru de la 40-0130 nici dupa 2min de la trecerea ramei :))) :

Imagine
ImagineImagine

Aleargă în vănt mănâncă şine
Şi electroni zvâcnesc în vene
Dar pulsul monstrului titanic,
E anonimul, un mecanic.
Avatar utilizator
Vlad0012


Mesaje: 539
Membru din: 04 Feb 2010, 22:28
Localitate: Timisoara

Re: Info "58"

Mesajde Mihai pe 29 Iul 2010, 07:43

Vin si eu cu cateva rame
Imagine

Avatar utilizator
Mihai


Mesaje: 47
Membru din: 27 Iul 2010, 18:29
Localitate: Galaţi

Re: Info "58"

Mesajde razwy2010 pe 24 Aug 2010, 13:00

58-0010-7 Cu un Personal spre Teiusi

Imagine

Imagine
Avatar utilizator
razwy2010


Mesaje: 195
Membru din: 08 Ian 2010, 16:05
Localitate: jud.Cluj com.Baciu

Re: Info "58"

Mesajde Vlad0012 pe 01 Sep 2010, 21:03

un tramvai cu un mecanic foarte de treaba :
Imagine
ImagineImagine

Aleargă în vănt mănâncă şine
Şi electroni zvâcnesc în vene
Dar pulsul monstrului titanic,
E anonimul, un mecanic.
Avatar utilizator
Vlad0012


Mesaje: 539
Membru din: 04 Feb 2010, 22:28
Localitate: Timisoara

Re: Info "58"

Mesajde Daniel pe 01 Sep 2010, 21:06

Destul de interesanta poza. E de atmosfera, si ma face sa ma gandesc deja cu tristete ca a venit Toamna si se apropie frigul cu pasi repezi...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Info "58"

Mesajde Vladyz pe 01 Sep 2010, 21:19

O TAMPENIE PE ROTI LA MANA A DOUA!!!
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: Info "58"

Mesajde EA1clony106 pe 11 Sep 2010, 23:29

Mama Omida

SS100586.JPG
Imagine
Aleargă în vănt mănâncă şine
Şi electroni zvâcnesc în vene
Dar pulsul monstrului titanic,
E anonimul, un mecanic.
Avatar utilizator
EA1clony106


Mesaje: 605
Membru din: 04 Feb 2010, 22:31
Localitate: Timisoara

Re: Info "58"

Mesajde Daniel pe 12 Sep 2010, 01:48

Cam cate rame din clasa 58 sunt alocate depoului Timisoara?
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Info "58"

Mesajde Vlad0012 pe 12 Sep 2010, 22:24

Daniel scrie:Cam cate rame din clasa 58 sunt alocate depoului Timisoara?

NICIUNA toate apartin de arad
ImagineImagine

Aleargă în vănt mănâncă şine
Şi electroni zvâcnesc în vene
Dar pulsul monstrului titanic,
E anonimul, un mecanic.
Avatar utilizator
Vlad0012


Mesaje: 539
Membru din: 04 Feb 2010, 22:28
Localitate: Timisoara

Re: Info "58"

Mesajde Daniel pe 12 Sep 2010, 22:27

Multam de info! ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Următorul

ÃŽnapoi la Clasa 58 / Class 58

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki