Anul 2006. CFR achizitioneaza mai multe rame electrice de la companiile
SNCF si
CFL (Franta si Belgia). Aceste rame sunt de tip
Z6100(tip 250 si 260). Ramele acestea, aduse la mina a doua, vor fi supuse unor modificari in atelierele
Remarul "16 Februarie" din Cluj. Ramele deservesc exclusiv trenurile personale. In momentul intrarii lor in serviciu la CFR au fost inmatriculate clasa 58. Primele rute pe care au fost introduse au fost urmatoarele: Cluj - Bistrita, Teius - Brasov, Brasov - Sf. Gheorghe. Recent ele efectueaza serviciul si pe ruta Bucuresti Nord - Complex
Dragonul Rosu. Denumirea lor generica este
tip Z - EMU seria 58 (EMU - electric motor unit).
Caracteristici constructive:- Constructor:
Carel et Fouche/Alsthom/CEM(Franta).
- Anii de constructie: 1965 - 1970.
- Compunere: 3 unitati (M+2R).
- 1 vagon motor si 2 vagoane remorca.
- Carcasa din
otel inoxidabil.
- Ecartament: standard (1435mm).
- Capacitate (locuri): Clasa 1 - 36; Clasa 2 - 237.
- Formula osiilor EMU - 4
- Greutate: 113t (Z6101 - Z6120) si 107.5t (Z6121 - Z6185).
- Lungimea totala: 74.450 m.
Caracteristici tehnice:- Motorizare: 1 motor tip CEM GRLM 792 A sau 850 V autoventil.
- Putere nominala: 615kw (835cp).
- Tensiune nominala de alimentare: monofazata de 25kv(25.000v) - 50Hz.
- Tip de frinare: frinare electrodinamica de tip reostat.
- Viteza maxima: 120km/h.
- Suspensiile: pe arcuri si pe perna de aer.
Procesul de modernizare a fost aplicat in special asupra aparatului de tractiune si a sistemului de climatizare, dar si a altor componente, in special a amenajarii interioare.
Fapt divers:Una din caracteristicile acestei serii, este ca aceasta garnitura, avea plasat sistemul de cuplare automat mult mai jos decat nivelul tampoanelor, ceea ce o facea dificil de legat la un convoi clasic. Problema a fost remediata incepind cu seria
Z 6300. In timp, seriile urmatoare au devenit compatibile, atat cu seriile mai vechi, cat si cu cele mai noi.
In momentul aparitiei acestora in Franta, ele au avut rolul de a inlocui, odata cu electrificarea liniilor din Nord la inceputul anilor 1960, vechile trenuri remorcate de locomotivele cu abur tip
141 TC ale
SNCF. Procesul de inlocuire a fost finalizat in anul 1970.
Scurt istoric al seriei:Au fost livrate intre anii 1965 si 1970, in trei sub serii. Initial au deservit urmatoarele rute din Franta:
Paris-Crépy-en-Valois si
Paris-Creil inainte de a intra in serviciu si pe
Pontoise si
Persan -
Beaumont via
Montsoult si
Valmondois, dupa electrificarea in anul 1970 a acestor radiale.
In mare parte, un numar de 145 de bucati care au apartinut SNCF (Societatea Nationala a Drumurilor de Fier Franceze) - si o alta parte apartinand de CFL (Caile Ferate Flamande) - Belgia, Benelux. O parte din ele au ajuns in tarile din Europa de Est si in Turcia, dupa inceputul anilor 2000, ca si cele din Romania. Altele inca mai sunt pastrate in serviciu, in Marea Britanie.
Sursa: Wikipedia,
http://cotedorrail.e-monsite.com/.