Ma uitam zilele trecute cu bitter prin Bucuresti Nord la cateva Desiro, care pe dinafara purtau semnele puternice ale uzurii accentuate a cutiei, insa pe interior aratau aproape la fel de bine ca atunci cand erau noi. Sper sa mai gasesc niste imagini cu interiorul acestor automotoare pentru a mai completa cat de cat un subiect de care eu unul nu prea am fost atras. Apropos: pe ce trenuri fac serviciu ramele suprinse de tine Dory?
Aceste rame circula pe ruta Giurgiu - Videle si mai nou am observat ca au bagat direct Giurgiu - Bucuresti Nord. Banuiesc ca tot prin Videle merge, dar nu mai esti nevoit sa schimbi trenurile acolo.
Dupa cum am promis, am gasit niste imagini de acum cativa ani cu bordul unui astfel de automotor si cateva imagini din salonul de clasa a doua, plasat intr-unul din capetele trenului. Hai sa exploram putin in imagini cateva din "secretele" unui astfel de automotor Diesel din clasa 96.
Panorama a cabinei / Foto: Daniel
Imagine de ansamblu a bordului / Foto: Daniel
Pozitionarea unor aparate si dispozitive in jurul bordului / Foto: Daniel
O alta panorama a bordului / Foto: Daniel
Dupa ce am observat cabina dinafara ei, hai sa intram sa exploram putin bordul si zonele din vecinatatea acestuia:
Mansa, display vitezometru, manometre control presiune, alte aparate de bord si indicatori / Foto: Daniel
Alte aparate de pe bord / Foto: Daniel
Butoane si comutatoare pentru diferite functii / Foto: Daniel
Alte aparate de control similare / Foto: Daniel
Statie emisie-receptie cu selector de canale / Foto: Daniel
Elemente de deservire instalatie de control a vitezei trenului (INDUSI) - functie suplimentara de supraveghere a vitezei / Foto: Daniel
Control sistem de ventilatie si aer conditionat / Foto: Daniel
Pedala DSV / Foto: Daniel
Indicatoare nivel baterii si tensiune de bord, comutator si indicator pentru usi deschise / Foto: Daniel
Cos de gunoi, reglaj scaun si alte nise tehnice sub bord / Foto: Daniel
Panou de sigurante ai diferitilor parametri de functionare a trenului / Foto: Daniel
La final o scurta privire de ansamblu al salonului de clasa a doua:
Imagine dintr-un salon de clasa a doua / Foto: Daniel
Scaune din salonul de clasa a doua / Foto: Daniel
Culoar al salonului de clasa a doua / Foto: Daniel
Automotorul 96-2008-9 oprit intr-o statie / Foto: Daniel
Din ce stiu in anul 2002 Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori (SNTCF) SA, a facut o achizitie in valoare de 320,952 milioane euro pentru 120 de bucati automotoare Desiro SR 20 D. Uite si un link util daca vrei intreaga poveste.
Automotoarele astea nu au ce cauta pe trenuri IR. Ele sunt facute pentru distante scurte, ca un fel de trenuri de metrou pentru navetisti. Intr-o zi ar trebui sa circule doar pe trenuri Regio pentru ca acolo le este locul.
Un automotor Diesel Siemens Desiro pe M1000 dinspre Chitila (Zona Neutra) catre podul ce traverseaza raul Colentina in apropiere de P.mac. R1 Buciumeni - trenul Trenul R 8123 Buc. Nord - Slobozia Veche (4 martie 2017):
Foto: Daniel
Ei bine ceva mai devreme impreuna cu vally intalnisem in statia Sabareni (Linia 901) un alt automotor de acest tip, pe trenul Trenul IR 1895 Bucuresti Nord - Craiova, aflat in TFO prin statia mentionata:
Ei bine, automotoarele Diesel Siemens Desiro, sunt de doua tipuri din punct de vedere al capacitatii locurilor: cele de 70 de locuri, doar cu locuri de Clasa a II-a si cele de 110 locuri, care au si un numar de 12 locuri de Clasa a I-a. Va voi prezenta mai jos, momentan o diagrama pentru cele de 70 de locuri, realizata de mine, diagrama care sper ca va va ajuta sa va gasiti locul cu mult mai usor in aceste automotoare:
Diferenta vine defapt de la cei care au asamblat automotoarele, cele asamblate la Arad sunt cele fara clasa I cu mai multe locuri si scaune diferite de celelalte.