1994 - in continuarea cercetarilor menite sa imbunatateasca fiabilitatea acestor rame (vorbim de prima serie 55-56), Electroputere Craiova, proiecteaza si construieste un nou prototip, avand boghiuri noi, concepute si executate de societatea CAROMET - Caransebes. Pentru acest nou tren electric, inmatriculat la CFR in continuarea seriei (55-0013-7, 56-0013-5, 57-0013-3, 57-0014-1, 56-0014-3, 55-0014-5). Electroputere construieste si vagoane noi, complet diferite de cele anterioare, dar de o estetica si calitate cel putin indoielnica.
Intre teste de casa si probe pe inelul de la Faurei, trenul a circulat sporadic pe ruta Craiova - Turnu Severin - Baile Herculane ca A 1691/1692, in perioada anilor 1996 - 1997. O continuare a seriei acestor automotoare, se pare ca a fost abandonata. Denumirea acestui prototip a fost TEA 13/14 (55-0014-5).
Caracteristici tehnice:
Rama electrica suburbana RES 2720kw: - a fost realizata in special pentru satisfacerea traficului de calatori pe distante scurte, cu o putere instalata mai mare, pentru o capacitate de trasnport mai mare.
DATE GENERALE:
Date de rulare:
-ecartament: 1435mm
-raza curbei minime: 100m
Conditii climatice:
-zona climatica temperata
-temperatura maxima: +40'C
-temperatura minima: -35'C
-umiditate maxima: 95%
-altitudine maxima: 1200m
DATE TEHNICE PRINCIPALE:
Alimentare:
-tensiune de alimentare: 25kv
-tensiune maxima: 27.5kv
-tensiune minima: 19kv
-tensiune minima de scurta durata: 17.5kv
-frecventa de alimentare: 50Hz
Performante de tractiune:
-putere: 2720kw
-acceleratie la demaraj: 0.7m/s2
-viteza maxima: 120km/h
Greutatea totala a locomotivei si distributia ei pe osie:
-greutate totala cu calatori: 370tf
-g.t. fara calatori: 300tf
-incarcare maxima pe osie: 17.5tf
Dotari:
-frana pneumatica directa si indirecta
-frana electrica reostatica
-frana de mana
-dispozitiv de antiblocare si antipatinare
-dispozitiv automat de stopare a trenului
-dispozitiv de testare punctuala a vitezei
Date geometrice:
-formula osiilor: Bo-Bo+Bo-Bo+2'2'+2'2'+Bo-Bo+Bo-Bo
-diametrul rotilor: 1250mm
-lungime totala (6 module): 147.000mm
-latime: 2880mm
-inaltime cu pantograf coborat: 4630mm
-inaltime cu pantograf ridicat: 4900-6700mm
-numar de locuri pe scaune: 468
-numar de locuri in picioare: 444
Sursa: TCR - Automotoarele Cailor Ferate Romane - ing. Bianco Antonio si Electroputere S.A. Craiova.