Ieri am avut ocazia de a suprinde trei vagoane ale BDZ (Caile Ferate Bulgare) proaspat iesite de la revizie de la SIRV Brasov. In cele ce urmeaza am sa va prezint aceste vagoane asa cum le-am suprins mai intai in grupa de vagoane de la Grivita si mai apoi la peronul 2 al Bucuresti Nord. Vagoanele erau atasate la trenul international 461 pe relatia Bucuresti - Sofia - Istanbul.
Caracteristici generale:
Tipul constructiv: C-84
Uzina constructoare: VZ "Andrei Zhdanov" - Dryanovo, Bulgaria
Anii de fabricatie: 1984 - 1988
Ecartament: 1435mm
Lungimea intre tampoane: 24.50m
Distanta intre axurile boghiului: 17.20m
Inaltimea vagonului de la nivelul liniei: 4500 mm
Latimea cutiei (la baza): 2960 mm
Latimea cutiei la partea superioara: 2.864 mm
Greutate : 35t stare goala, 40t incarcat
Tara: 56t
Frana tip: KE – GPR
Boghiuri tip: Y 32 (similar “Tuvasas”) de 130km/h
Incalzire: cu abur si electrica
Iluminare: fluorescenta
Nr de compartimente: 9
Nr de locuri in compartiment: 8
Vagoanele suprinse de mine, in numar de trei sunt inmatriculate astfel:
1. 50 52 29-74 243-0
2. 50 52 29-74 165-5
3. 50 52 29-74 004-6
In aceasta ordine au fost atasate la trenul 461 si au circulat goale pana la destinatia finala, Sofia. Statia domiciliu este Sofia.
Am observat un detaliu interesant: dispunerea oblica doar pe o parte (cea cu copartimentele) a celor doua aeratoare de pe acoperis:
Un alt amanunt interesant la aceste vagoane, este forma cutiei, care se lateste catre baza. Astfel peretii laterali ai cutiei vagonului devin putin oblici, similari cu forma celor ale vagoanelor de metrou IVA fabricate in Romania. Nu imi dau seama din ce motiv constructorii au adoptat aceasta forma.
Sa exploram si interioarele acestui tip de vagon:
Fiecare compartiment din cele 9 de clasa a doua au cate 4 fotolii dispuse de-o parte si de alta a compartimentului:
Undeva intr-unul din capete se afla un panou de comanda pentru interiorul vagonului:
Sa revenim asupra interioarelor altor cateva compartimente:
In jurul orelor 12:30 trenul a plecat in directia Giurgiu Nord si mai departe catre Sofia si Istanbul.
Offtopic:
