Vagoane seria 29-74 ale BDZPP

Vagoane de orice tip si din orice epoca din toata lumea.

Vagoane seria 29-74 ale BDZPP

Mesajde Daniel pe 13 Dec 2012, 02:19

Imagine

Ieri am avut ocazia de a suprinde trei vagoane ale BDZ (Caile Ferate Bulgare) proaspat iesite de la revizie de la SIRV Brasov. In cele ce urmeaza am sa va prezint aceste vagoane asa cum le-am suprins mai intai in grupa de vagoane de la Grivita si mai apoi la peronul 2 al Bucuresti Nord. Vagoanele erau atasate la trenul international 461 pe relatia Bucuresti - Sofia - Istanbul.

Vagon seria 29-74 al BDZPP.jpg
Vagon seria 29-74 al BDZPP / Foto: Daniel


Caracteristici generale:

Tipul constructiv: C-84
Uzina constructoare: VZ "Andrei Zhdanov" - Dryanovo, Bulgaria
Anii de fabricatie: 1984 - 1988
Ecartament: 1435mm
Lungimea intre tampoane: 24.50m
Distanta intre axurile boghiului: 17.20m
Inaltimea vagonului de la nivelul liniei: 4500 mm
Latimea cutiei (la baza): 2960 mm
Latimea cutiei la partea superioara: 2.864 mm
Greutate : 35t stare goala, 40t incarcat
Tara: 56t
Frana tip: KE – GPR
Boghiuri tip: Y 32 (similar “Tuvasas”) de 130km/h
Incalzire: cu abur si electrica
Iluminare: fluorescenta
Nr de compartimente: 9
Nr de locuri in compartiment: 8

Vagoanele suprinse de mine, in numar de trei sunt inmatriculate astfel:

1. 50 52 29-74 243-0
2. 50 52 29-74 165-5
3. 50 52 29-74 004-6

In aceasta ordine au fost atasate la trenul 461 si au circulat goale pana la destinatia finala, Sofia. Statia domiciliu este Sofia.

La Grivita vagoane noi ale BDZ in compunerea trenului 461.jpg
La Grivita vagoane noi ale BDZ in compunerea trenului 461 / Foto: Daniel


Al doilea vagon.jpg
Al doilea vagon / Foto: Daniel


Am observat un detaliu interesant: dispunerea oblica doar pe o parte (cea cu copartimentele) a celor doua aeratoare de pe acoperis:

Aerator pe acoperis montat oblic.jpg
Aerator pe acoperis montat oblic / Foto: Daniel


Detaliu usi si ferestre.jpg
Detaliu usi si ferestre / Foto: Daniel


Locuri de la 71 la 98.jpg
Locuri de la 71 la 98 / Foto: Daniel


Panorama a vagoanelor trenului 461 pe relatia Bucuresti Nord - Sofia.jpg
Panorama a vagoanelor trenului 461 pe relatia Bucuresti Nord - Sofia / Foto: Daniel


Detaliu boghiu tip Y32 ('Tuvasas').jpg
Detaliu boghiu tip Y32 ('Tuvasas') / Foto: Daniel


Laterala a vagoanelor.jpg
Laterala a vagoanelor / Foto: Daniel


Acoperisuri.jpg
Acoperisuri / Foto: Daniel


Detaliu inscriptionari ale primului vagon din cele trei.jpg
Detaliu inscriptionari ale primului vagon din cele trei / Foto: Daniel


Primul vagon cu numarul 243 - 0 .jpg
Primul vagon cu numarul 243 - 0 / Foto: Daniel


Trenul paraseste remiza Grivita catre grupa AT in jurul orelor 12.jpg
Trenul paraseste remiza Grivita catre grupa AT in jurul orelor 12 / Foto: Daniel


Trenul international 461 tractat de masina 65-0959-0 a depoului BC.jpg
Trenul international 461 tractat de masina 65-0959-0 a depoului BC / Foto: Daniel


Un alt amanunt interesant la aceste vagoane, este forma cutiei, care se lateste catre baza. Astfel peretii laterali ai cutiei vagonului devin putin oblici, similari cu forma celor ale vagoanelor de metrou IVA fabricate in Romania. Nu imi dau seama din ce motiv constructorii au adoptat aceasta forma.

Laterala cutiei vagonului este oblica.jpg
Laterala cutiei vagonului este oblica / Foto: Daniel


Primul vagon de dupa locomotiva cu numarul 240-0.jpg
Primul vagon de dupa locomotiva cu numarul 240-0 / Foto: Daniel


Laterala inclinata a cutiei vagonului.jpg
Laterala inclinata a cutiei vagonului / Foto: Daniel


Sa exploram si interioarele acestui tip de vagon:

Hol capat vagon cu usi de intercomunicatie si de acces .jpg
Hol capat vagon cu usi de intercomunicatie si de acces / Foto: Daniel


Panorama a unui compartiment dinspre hol.jpg
Panorama a unui compartiment dinspre hol / Foto: Daniel


Tavan compartiment.jpg
Tavan compartiment / Foto: Daniel


Fiecare compartiment din cele 9 de clasa a doua au cate 4 fotolii dispuse de-o parte si de alta a compartimentului:

Fotolii asezate cate patru pe o parte a comaprtimentului de clasa a doua.jpg
Fotolii asezate cate patru pe o parte a comaprtimentului de clasa a doua / Foto: Daniel


Acelasi tip de fotolii pe partea opusa.jpg
Acelasi tip de fotolii pe partea opusa / Foto: Daniel


Undeva intr-unul din capete se afla un panou de comanda pentru interiorul vagonului:

Tablou comanda parametrii habitat vagon.jpg
Tablou comanda parametrii habitat vagon / Foto: Daniel


Indicatoare ventilatie si incalzire.jpg
Indicatoare ventilatie si incalzire / Foto: Daniel


Iluminare vagon si iluminare tren (lampi finale).jpg
Iluminare vagon si iluminare tren (lampi finale) / Foto: Daniel


Sa revenim asupra interioarelor altor cateva compartimente:

Interior compartiment clasa a 2a catre holul de serviciu.jpg
Interior compartiment clasa a 2a catre holul de serviciu / Foto: Daniel


Un alt interior.jpg
Un alt interior / Foto: Daniel


Usa si peretele despartitor intre compartiment si hol.jpg
Usa si peretele despartitor intre compartiment si hol / Foto: Daniel


Lampa fluorescenta in tavan si difuzor audio.jpg
Lampa fluorescenta in tavan si difuzor audio / Foto: Daniel


In jurul orelor 12:30 trenul a plecat in directia Giurgiu Nord si mai departe catre Sofia si Istanbul.

Trenul 461 pleaca in jurul orei 12 si 30 de minute.jpg
Trenul 461 pleaca in jurul orei 12 si 30 de minute / Foto: Daniel


Al doilea vagon cu numarul 165-5.jpg
Al doilea vagon cu numarul 165-5 / Foto: Daniel


Se observa forma inclinata a lateralei vagonului seria 29-74 a BDZPP .jpg
Se observa forma inclinata a lateralei vagonului seria 29-74 a BDZPP / Foto: Daniel


Vagonul 165-5.jpg
Vagonul 165-5 / Foto: Daniel


Al treilea vagon al BDZ cu numarul 004-6 .jpg
Al treilea vagon al BDZ cu numarul 004-6 / Foto: Daniel


Offtopic:

Vagon al BDZ tip Silberling reconstruit ex-DB.jpg
Vagon al BDZ tip Silberling reconstruit ex-DB / Foto: Daniel


Vagon al TCDD tip 'Pulman' al aceluiasi tren internatinal 461.jpg
Vagon al TCDD tip 'Pulman' al aceluiasi tren international 461 / Foto: Daniel


:dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane seria 29-74 ale BDZPP

Mesajde zofei.2006 pe 13 Dec 2012, 02:25

Ce captura foarte interesanta si unica printre trainspoteri romani ;) .
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: Vagoane seria 29-74 ale BDZPP

Mesajde Andrei Irimescu pe 13 Dec 2012, 08:18

Salutare!Vagoanele venisera cu 2-3 ore inainte cu un tren de Brasov,deci tind sa cred ca au fost cosmetizate la SIRV Brasov si nu la Grivita.In plus,nu este primul lot de vagoane modernizate pentru Bulgaria,celelalte plecand tot de la SIRV Brasov.
Zofei,nu e unica....vagoanele au mai fost pozate in aceeasi dimineata de alti 2-3 pasionati :lol:
Oricum,felicitari de captura :)
Andrei Irimescu


Mesaje: 1467
Membru din: 06 Ian 2011, 22:37

Re: Vagoane seria 29-74 ale BDZPP

Mesajde Daniel pe 13 Dec 2012, 08:51

Andrei, vino cu dovada clara ca au efectuat revizia la SIRV Brasov si te cred. Pana acum nu am gasit poze cu vagoanele de ieri suprinse si de altii. Ieri in Gara de NOrd, cu exceptia mea nu am mai vazut pe nimeni. Crede-ma ca le-am urmarit pana au ajuns acolo. Nici poze de interior de ieri nu am vazut nicaieri. In plus, am intrebat persoane din domeniu si mi-au confirmat ca au facut revizia la Grivita. Asadar, am sa te rog sa vii cu dovada clara ca sunt reparate la SIRV Brasov.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane seria 29-74 ale BDZPP

Mesajde zofei.2006 pe 13 Dec 2012, 12:17

Daniel scrie:Andrei, vino cu dovada clara ca au efectuat revizia la SIRV Brasov si te cred. Pana acum nu am gasit poze cu vagoanele de ieri suprinse si de altii. Ieri in Gara de NOrd, cu exceptia mea nu am mai vazut pe nimeni. Crede-ma ca le-am urmarit pana au ajuns acolo. Nici poze de interior de ieri nu am vazut nicaieri. In plus, am intrebat persoane din domeniu si mi-au confirmat ca au facut revizia la Grivita. Asadar, am sa te rog sa vii cu dovada clara ca sunt reparate la SIRV Brasov.


Eu ti-am zis dane ca la Brasov sunt facute ca daca te duci in Depoul Brasov ai sa vezi ca sunt vagoane de la BDZ la modernizat, ultima oara cand am fost acolo lucrau la niste vagoane ceva in genu acesta .
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: Vagoane seria 29-74 ale BDZPP

Mesajde Daniel pe 13 Dec 2012, 15:10

Oke. Fie ca voi, mai ales daca tu le-ai vazut pe la Brasov prin "curte". Voi corecta si aceasta informatie. Se pare ca din cauza latimii cutiei lor si a inaltimii de la ciuperca liniei la sasiu, acestea nu sunt autorizate sa circule inafara Bulgariei. Acest fapt este atestat de cifra "50" din numerotarea vagonului, care denota ca acesta nu este certificat UIC/RIC. Ma intreb si eu ca multi altii probabil, oare de ce au ajuns tocmai in Romania pentru revizie?
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane seria 29-74 ale BDZPP

Mesajde electrica170 pe 13 Dec 2012, 20:14

Frumoase poze daniel , eu la Pascani nu am vagoane bulgaresti :(
Avatar utilizator
electrica170


Mesaje: 308
Membru din: 15 Apr 2012, 07:23
Localitate: Pascani
Avertismente: 3

Re: Vagoane seria 29-74 ale BDZPP

Mesajde Andrei Irimescu pe 13 Dec 2012, 21:45

Cum nu imi place sa zic ceva fara sa am dovezi,iata ca ti le prezint :lol:
Vagoanele au venit de la Brasov,bagate in Grivita apoi legate la trenul de Bulgaria care avea sa le duca la statia de domiciliu.Daca le-ai vazut in Grivita asta inseamna ca nu puteau sa vina mai devreme si apoi sa fie bagate acolo?? :lol:
Vagoanele la sosire:
288342_507379249292424_1535844321_o.jpg
Foto:Marian Andrei

Un alt lot plecand din Brasov catre Bucuresti :)
154384_4823217469260_1083315933_n.jpg
Foto:Adrian Dorofte

Sper ca nu mai sunt nelamuriri :lol:
Andrei Irimescu


Mesaje: 1467
Membru din: 06 Ian 2011, 22:37

Re: Vagoane seria 29-74 ale BDZPP

Mesajde Daniel pe 14 Dec 2012, 00:00

Da, merci de lamuriri, dar au venit cam tarziu. Zofei le-a vazut mai demult la Brasov. Te rog sa citesti ce s-a mai scris azi pe subiect. Oricum iti multumesc pentru imagini, deoarece au reusit sa imbogateasca acest topic. Multumiri lui Andrei Dorofte pentru imaginile interesante! :dance: Apropos de imaginea din vara, acolo a suprins alte tipuri de vagoane ale BDZ. Nu sunt C-84 ci B70 fabricate in Bulgaria. Si daca nu ma insel primul vagon este de tip salon. Asadar BDZ-ul isi repara o buna parte din flota de vagoane de clasa in Romania. Un amanunt extrem de interesant. :)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


Înapoi la VAGOANE DIN LUME / WORLDWIDE COACHES

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki