Astazi am avut ocazia de a suprinde trei vagoane ale BDZ (Caile Ferate Bulgare) proaspat iesite de la revizie de la SIRV Brasov. In cele ce urmeaza am sa va prezint aceste vagoane asa cum le-am suprins la peronul 3 al Statie CF Bucuresti Nord. Acestea se aflau in compunerea trenului international (Romania) IR 461 Bucuresti Nord - Sofia - Instanbul.
Caracteristici generale:
Tipul constructiv: similar “tip B” (proiect Bautzen DWA 1968)
Seria literala: Bm (clasa a doua)
Uzina constructoare: VZ "Andrei Zhdanov" - Dryanovo, Bulgaria
Anii de fabricatie: 1974 – 1988 (?)
Ecartament: 1435mm
Lungimea intre tampoane: 24.50m
Distanta intre axurile boghiului: 17.20m
Inaltimea vagonului de la nivelul liniei: 4500 mm
Inaltimea cutiei: 2.600mm (aproximata – la un B70 inaltimea este de 2.500mm iar la acest vagon acoperisul este cu aprox. 8-10 cm mai inalt).
Latimea cutiei : 2.900mm
Greutate : 39t stare goala, 45t incarcat
Tara: 56t
Frana tip: KE – GPR
Boghiuri tip: GP 200 licenta VÚKV (Praga) fabricate in Bulgaria de 140 km/h
Incalzire: cu abur si electrica
Iluminare: fluorescenta
Tensiune de alimentare: 1500v ~ 50hz
Nr de compartimente: 10
Nr de locuri in compartiment: 8
Vagoanele suprinse de mine, in numar de trei sunt inmatriculate astfel:
1. 51 52 29-47 156-6 cu statia domicilu Gorna Oriahovita
2. 51 52 20-47 483-4 cu statia domiciliu Varna
3. 51 52 20-47 609-4 cu statia domiciliu Plovdiv
Sa exploram si interioarele acestui tip de vagon:
Am observat un detaliu interesant: lipsa a aeratoarelor de pe acoperis si a grilei de ventilatie :
Inaltimea cutiei: 2.600mm (aproximata – la un B70 inaltimea este de 2.500mm iar la acest vagon acoperisul este cu aprox. 8-10 cm mai inalt).
Detaliu interesant: dispunerea celor 12 aeratoare de pe acoperis si pozitionarea lor
Detalii despre timonerie si boghiuri :
Acest tip de vagon apt de a circula pe rutele internationale ale BDZ-ului:
Mai jos puteti observa cum arata capatul unui astfel de vagon: