Incep prin a-mi cere scuze pentru ca nu am reusit sa raspund mai devreme
Sistemul american asa cum este prezentat in primele doua episoade este destul de ok de folosit si are logica. Problema este cand au inceput sa apara cele cu mai multe trepte de viteze (4 + Track speed) si piticii. Cu privire la echivalentul macelarit al TMV, mi se pare total aberant sa incerce sa adauge trepte noi de viteza in conditiile in care aceasta este indicata de pozitia luminii permisive. Din punctul meu de vedera ar fi trebuit sa schimbe sistemul cu totul atunci cand au aparut complicatii, asa cum am facut noi cu TMV-ul.
In other news, un lucru interesant mi se pare semnalizarea cu semafoare a americanilor, care are foarte vagi legaturi cu semnalizarea intalnita prin Europa. La americani, semafoarele dau exact aceleasi indicatii (minus cele clipitoare) ca semnalele si au 3 pozitii pentru brat:
Una dintre problemele semnalizarii luminoase este distanta de la care se poate vedea, fiind limitate de puterea lampii, lentile, alinierea "capului" semnalului, etc. Motiv pentru care primele semnale cu becuri au aparut in subteran. Cred eu ca tot din aceasta cauza, dupa cum se spunea in primul videoclip, in New Mexico inca se folosesc semnale cu brate, ce par a fi actionate electric.
O alta problema a semnalelor cu becuri ar fi asta:
Iluminarea din fata. Nu am vazut niciodata asa ceva la noi (cu cozoroacele alea chiar ma mir de ce
), dar la americani era scuza principala pentru depasirea semnalului pe oprire
Bonus informatie gasita cam intamplator:
Americanii aveau semnalizare de bloc inca de prin 1870!