Caile ferate din Grecia (OSE)

Discutii si prezentari cu si despre caile ferate din toata lumea (rute, gari, lucrari de arta, etc).

Caile ferate din Grecia (OSE)

Mesajde ldh80 pe 23 Apr 2017, 16:34

In acest topic, voi face o scurta prezentare a cailor ferate din Grecia- cea mai sudica retea feroviara a Europei.


Inainte de a trece la prezentare cailor ferate grecesti, cred ca este necesara mentionarea catorva date despre constituirea statului modern grec, in configuratia sa teritoriala actuala.


Indelunga rezistenta anti-otomana a poporului grec culmineaza in secolul 19. Astfel, in anul 1814, se constituie societatea secreta "Filiki Eteria", la Odessa, cu sprijinul tacit al autoritatilor Rusiei tariste.

La 17- 25 martie 1821 izbucneste rascoala antiotomana a grecilor din Peloponez, care duce la declansarea razboiului de eliberare grec, in care grecii au fost sustinuti de Rusia tarista, Marea Britanie si Franta.

Prin tratatul de pace de la Istambul din 21 iulie 1832 si Protocolul de la Londra din 30 august 1832, Imperiul Otoman, Marea Britanie, Franta, Rusia tarista recunosc independenta Greciei, granita Greco-otomana fiind stabilita atunci pe aliniamentul Arta- Volos. Astfel, in primele granite ale statului independent modern grec au fost incluse numai peninsula Peloponez si zona Aticii.



Ulterior, statul grec a urmarit includerea in granitele sale a tuturor teritoriilor locuite in majoritate de greci:

-In anul 1864 Grecia obtine de la Marea Britanie insulele din Marea Ionica si Insula Kithira

-In anul 1881 Grecia obtine de la imperiul Otoman zona Tesaliei (o importanta zona Agricola, de campie)

-In urma razboielor balcanice din anii 1912-1913 , Grecia obtine (de la Imperiul Otoman): zona Macedoniei de sud (cu orasul Thesaloniki), Epirul, insula Creta, insulele din Marea Egee.

-In timpul primului razboi mondial, Bulgaria s-a alaturat aliantei militare cunoscute ca si "Puterile Centrale" (Germania, Austro-Ungaria, Bulgaria si Imperiul Otoman). In schimb Grecia a intrat in razboi in anul 1917, de partea aliantei militare cunoscuta ca si "Antanta" (Franta, Marea Britanie, Rusia tarista, ulterior Italia, Romania, Grecia, SUA, etc).
Ca urmare a victoriei Antantei, in urma tratatului de pace de la Neuilly (din 1919), Bulgaria cedeaza Greciei zona "Traciei de vest", astfel Bulgaria pierzand iesirea la Marea Egee.

-Intre anii 1918- 1923, in granitele statului grec a fost cuprins si Epirul de nord (cedat apoi Albaniei).

-Intre anii 1920 (tratatul de la Sevres) si 1923 (tratatul de la Lausanne) , si Tracia de est si parti din zona Asiei Mici, au fost cedate Greciei. In 1923, acestea au fost incluse in cadrul Republicii Turcia.

-In februarie 1947, prin tratatul de pace de la Paris, de la sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial, Italia cedeaza Greciei Insulele Dodecanez.





Prezint acum evolutia retelei feroviare grecesti.


Inca din anul 1835 au aparut diverse proiecte pentru constructia unei cai ferate, care sa lege orasul Atena de portul Pireu. Aceasta cale ferata va fi inaugurate abia in anul 1869, si ulterior va fi inclusa in reteaua de metrou din Atena, retea pe care o voi prezenta separate mai tarziu.

In anul 1881 prim-ministrul grec Alexandros Koumoundouros semneaza patru contracte pentru constructia de cai ferate de ecartament normal in Grecia.

Insa, in anul urmator (1882) nou prim-ministru Charilaos Trikoupis anuleaza aceste contracte, si decide in schimb constructia a doua retele separate de cai ferate de ecartament ingust de 1000 mm, in zona peninsulei Poloponez si in zona campiei Tesaliei.

Totusi, spre sfarsitul secolului 19, incepe si constructia a cai ferate de ecartament normal Atena- Larissa, care ulterior aveea sa faca legatura feroviara a Greciei cu Europa. Pe atunci, pe aceasta liniei se afla si statia de frontier Greco-otomana, la Papapouli.

In anul 1918 se termina constructia caii ferate de ecartament normal Atena- Larissa- Platy- Tesaloniki, aflata in intregime pe teritoriul grec.

In anul 1920 se constituie "Hellenic State Railways", care, din anul 1970, devine "Hellenic Railway Organisation" (OSE).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Grecia (OSE)

Mesajde ldh80 pe 23 Apr 2017, 17:08

Caile ferate din Grecia sunt:

A. Cai ferate de ecartament normal


1. Linia Thesaloniki- Menemeni- Sindos- Adendro- Platy- Katerini- Evangelismos (se intra in zona campiei Tesaliei)- Larissa- Doksaras- Orfana- Palaiofarsalos- Domokos (se iese din zona campiei Tesaliei)- Lianoklady- Tithorea (se intra din nou intr-o zona de campie)- Thiva- Oinoi- Acharnae Athens SKA (se intra in Atena)- Athens Pyrgos Vasillissis- Aghioi Anargyroi (statia noua)- Athens Lioson (statia veche)- Athens Larissis- Athens Peloponnisiou- Rouf- Rentis- Piraeus.

Aceasta cale ferata de ecartament normal este cea mai importanta cale ferata din Grecia, asigurand legatura intre orasul Tesaloniki si capitala Atena si portul Pireu.

Dupa 1970 aceasta cale ferata este modernizata.

Intre Thesaloniki- Domokos si Tithorea- Piraeus linia a fost dublata.

Din anul 1997 incepe electrificarea acestei cai ferate, la primele probe utilizandu-se si o locomotive electrica romaneasca tip 060-EA.

Astazi, distanta Thesaloniki- Atena, in lungime de cca 500 km, este parcursa de in tren IC a OSE in cca 5 h si 30 minute.

Intre anii 2005-2010 s-au efectuat lucrari importante de modernizare a infrastructurii liniei pe sectoarele Tithorea- Oinoi, Larissa- Domokos si Thessaloniki- Evangelismos, lucrari care au permis ridicarea vitezei la 160 km/h.

In present, se desfasoara ample lucrari de modernizare a acestei linii, in special pe sectorul Domokos- Lianoklady- Tithorea (cel mai dificil sector al liniei, unde se traverseaza o zona montana), sector care urmeaza a fi dublat si in unele zone reconstruit pe in alt amplasament, fapt care presupune si constructia a doua mari tunele feroviare- Tunelul "Kalidromo" de 9 km lungime si Tunelul "Othrys" de 6,5 km).

Dupa terminarea acestor lucrari (care se asteapta a fi terminate in acest an), in tren IC va parcurge distanta Thesaloniki- Atena in 3 ore.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Grecia (OSE)

Mesajde ldh80 pe 23 Apr 2017, 17:53

2. Linia Menemeni- Kilkis- Kalindia- Mournies- Neo Petritsi- Strymonas- Sidirokastro- Serres- Amphiopolis RAM- Drama- Xanthi- Komotini- Alexandroupolis- Pythio OSE (Demirkopru Karakolu TCDD)- Rigio- Orestiada- Nea Vyssa- Kastanies- Marasia- Dikaia- Ormenio OSE/Svilengrad BDZ

Intre Menemeni- Kilkis este linie dubla neelectrificata, iar, pe restul traseului, este linie simpla neelectrificata.

Sectorul Thessaloniki- Alexandroupolis are o lungime de 441 km, si a fost inaugurat in anul 1896.

Sectorul Alexandroupolis- Svilengrad BDZ are o lungime de 172,5 km si a fost inaugurat in anul 1874.

Trenuri de calatori circula numai pana la Dikaia (in anul 2015 circulau 3 perechi/zi de trenuri de calatori intre Alexandropulois- Dikaia).

In anul 1975, este dat in exploadare in nou traseu al acestei linii, in intregime pe teritoriul statului grec, intre Rigio- Orestiada- Nea Vyssa- Kastanies- Marasia.

Ca urmare, traseul initial al liniei, intre Rigio- Karagaac- Marasia si Nea Vyssa- Karagaac (traseu care trecea partial si pe teritoriul statului turc) este abandonat.





3. Linia Strymonas- Promachon OSE/Kulata BDZ.

Linie simpla neelectrificata.

Asigura legatura cu Bulgaria si Romania.




4. Amphiopolis RAM- Amphiopolis Port

Era o linie simpla neelectrificata.

In present este desfiintata.





5. Linia Adendro- Gefyra- ?- Idomeni OSE/Gevgelita MZ

Este linie simpla electrificata, fiind prima linie electrificata din Grecia.

Asigura singura legatura feroviara international electrificata a Greciei- cu Republica Macedonia.





6. Linia Platy- Beroea (Veria)- Edessa- Amyntaio- Mesonisi- Neos Kafkasos OSE/Kremenica MZ (frontier cu Republica Macedonia)- spre Bitola

Aceasta este linie simpla neelectrificata.

Linia are o lungime de 219 km, si a fost inaugurate in iunie 1894.

Din anul 2013 trenuri de calatori circula numai pana la Mesonisi.

Sectorul dintre Mesonisi- Neos Kafkasos OSE/Kremenica MZ (frontier cu Republica Macedonia)- Bitola este inchis circulatiei feroviare.




7. Linia Amyntaio- Komanos (Ptolemaida)- Mavrodendri- Kozani.

Aceasta este linie simpla neelectrificata.

Linia are o lungime de 59 km, si a fost construita intre anii 1951- 1954.

Intre anii 2003- 2007 linia a fost reparata, astfel incat dupa 2007 in tren de calatori pargea distanta Thesaloniki- Kozani in 3 ore.

Incepand din 1 august 2009 pe aceasta linie a circulat o singura pereche de tren de calatori/zi, iar din 2010 pe aceasta linie nu mai circula trenuri de calatori.

Ocazional mai circula trenuri de Marfa pana la Mavrodendri, pentru a deserve termocentrala Agios Dimitrios.




8. Kozani- Grevena- Kalambaka

Linie de ecartament normal in constructive.




9. Linia Mesonisi- Florina

Linie inaugurate in iunie 1894.

Linie simpla neelectrificata.

Linia este deservita de trenuri de calatori.




10. Alte linii de ecartament normal, in zona orasului Thessaloniki (care pot fi considerate linii de racord)


-Kalindia- ?

Linie simpla neelectrificata. Permite accesul dinspre Turcia si Bulgaria spre Republica Macedonia, evitand nodul Thessalonki.



-Menemeni- Anchialos- Gefyra

Linie simpla electrificata.



-Sindos- Anchialos

Linie simpla neelectrificata.



-Adendro- Gefyra

Linie simpla electrificata. Permite accesul direct dinspre Atena spre Republica Macedonia, evitand statia Tessaloniki.
Ultima oară modificat de ldh80 pe 23 Apr 2017, 20:02, modificat 1 dată în total.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Grecia (OSE)

Mesajde ldh80 pe 23 Apr 2017, 19:57

11. Linia Larissa- Velestino- Latomio- Volos Rail Park- Volos- portul Volos , racordul Latomio- Volos Rail Park si racordul Volos Rail Park- Pagases Port.

Linie simpla neelectrificata.

Initial, pe acest traseu exista o linie de ecartament ingust de 1000 mm, care facea parte din asa-numita retea "Thessaly Railway".

In anul 1960 este inaugurate calea ferata de ecartament normal intre Larissa- Volos.

Pe aceasta linie circula trenuri de calatori.




12. Linia Palaiofarsalos- Karditsa- Trikala- Kalambaka.

Linie simpla neelectrificata.

Initial, pe acest traseu exista o linie de ecartament ingust de 1000 mm, care facea parte din asa-numita retea "Thessaly Railway".

In anul 2001 este inaugurata linia de ecartament normal intre Palaiofarsalos- Kalambaka.

Kalambaka este cea mai apropiata statie de cale ferata de celebrele manastiri de la Meteora.

Pe aceasta linie circula trenuri de calatori.




13. Linia Lianokladi- Lamia- Stylida

Linie simpla neelectrificata.

Linie inaugurata in 1908.

Pe aceasta linie circula trenuri de calatori.




14. Oinoi- Chalkis

Linie simpla electrificata.

Linie inaugurata in 1908.

Este deservita de trenuri suburban de calatori din Atena.

Statia Chalkis este cea mai apropiata de insula Eubeea.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Grecia (OSE)

Mesajde ldh80 pe 23 Apr 2017, 20:25

15. Alte cai ferate de ecartament normal exista in interiorul (sau in apropierea) orasului Atena.

Acestea au fost construite mai recent, pentru a fi utilizate de trenuri suburban de calatori, care, in Grecia, poarta denumirea de "Proastiakos".


Acestea sunt:


-Linia Acharnae Athens SKA- Metamorfosis- Irakleio Suburban (statie noua)- Nerantzotissa- Kifisias Suburban (statie noua)- Doukissis Plakentias- Palini- Koropi (statie noua)- Aeroport International "Eleftherios Venizelos".

Este linie dubla electrificata, inaugurata in anul 2007.

*Intre statiile Doukissis Plakentias si Aeroport International "Eleftherios Venizelos", linia este utilizata atat de trenuri suburbane de calatori a OSE, cat si de ramele electrice de metrou din Atena. In acest sens, intre aceste doua statii, linia este prevazuta atat cu fir aerian de contact, cat si cu sina a treia.

*Exista in proiect de prelungire a acestei linii de la Koropi (statie noua) la Lavrion, urmand aproximativ traseul unei linii de ecartament ingust existente.




-Linia Acharnae Athens SKA- Ano Liosia- Aspropyrgos Thriasito Rail Park- Megara (statie noua)- Kineta (statie noua)- Isthmos Suburban- pod nou peste canalul Corint- Corinth Suburban- Kiato Pasio.

Este linie dubla electrificata, inaugurata in anul 2007.

*Exista proiecte de prelungire a ei pana la Patras.




-Aghioi Anargyroi (statie noua)- Aghioi Anargyroi (statie veche)- Ano Liosia- Elefsina

Este o linie incalecata cu 3 sine, atat pentru ecartament normal, cat si pentru ecartament ingust de 1000 mm.




-Aspropyrgos Thriasito Rail Park- Custom Port of N. Ikonio.

Linie simpla neelectrificata.

Deserveste trenurile de Marfa pentru portul Pireu.





-Rentis- Piraeus Aghios Dionysos

Linie simpla neelectrificata.

Deserveste trenurile de Marfa pentru portul Pireu.





Acestea sunt linii de cale ferata, de ecartament normal, administrate si exploadate de catre OSE (Caile Ferate Grecesti), existente astazi in Grecia.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Grecia (OSE)

Mesajde ldh80 pe 23 Apr 2017, 20:39

B. Cai ferate de ecartament ingust de 1000 mm


Acestea au existat (sau exista) , in doua sisteme separate din Grecia


1. Asa-numitele "Thessaly Railway", in zona campiei Tesaliei.


Acest system a fost construit intre anii 1882- 1886, si cuprindea (in perioada sa de maxima extindere), urmatoarele linii:


-Larissa- Velestino- Latomio- Volos Rail Park- Volos- Volos City Center.
In anul 1960 aceasta linie este transformata in linie de ecartament normal , intre Larissa si Volos.
Intre Volos si Volos City Center este desfiintata in acel an.


-Velestino- Rigion- Erotiki- Palaiofarsalos
In prezent acestor sector a fost pastrat doar ca linie turistica.


-Palaiofarsalos (locul unde, in trecut, linia de ecartament ingust se intersecta cu linia de ecartament normal Thessaloniki- Atena- Piraeus) - Karditsa- Trikala- Kalambaka.
In anul 2001 aceasta linie este transformata in linie de ecartament normal.


Intre anii 1884- 1955, aceste cai ferate inguste au fost administrate si exploadate de compania "Thessaly Railway", iar, dupa 1955, au fost administrate si exploadate de catre "Hellenic State Railways".
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Grecia (OSE)

Mesajde ldh80 pe 23 Apr 2017, 21:14

2. Asa-numitele "Peloponnesian Railway", situate in zona orasului Atena si in peninsula Peloponez.

Acest system cuprindea urmatoarele linii (de ecartament ingust de 1000 mm):



-Linia Piraeus- Rentis- Rouf- Athnes Peloponnisou- Athens Larissis- Athens Liosion (statia veche)- Aghioi Anargyroi (statia noua)- Aghioi Anargyroi (statia veche)- Ano Liosia- Elefsina- Megara (statia veche)- Kineta (statia veche)- Isthmos Channel- podul vechi peste canalul Corint- Corinth Town- Diakofto- Agios Vasileios - Patras.

Linia a fost construita intre anii 1884- 1887.

Dupa anul 2007, portiunea dintre statiile Piraeus si Aghioi Anargyroi (statia veche) este desfiintata si demontata din teren.




-Linia Isthmos Channel- Polykatoikies- Loutraki




-Linia Patras- Agios Andreas- Kavasila- Phyrgos- Alphinos- Kalonero- Zefgolathion- Asprochoma- Kalamata



-Linia Kavasila- Vartholomio- Kato Panagia si Vartholomio- Louta Kyllinis

Aceste linii sunt in prezent abandonate.



-Linia Phyrgos- Katakolo



-Linia Alphinos- Olymphia



-Linia Corinth Town- Argos- Tripoli- Zefgolathion



-Linia Argos- Nafhio (prima capitala a Greciei)



-Linia Asprochoma- Messini



*Alte cai ferate de ecartament ingust de 1000 mm au existat in trecut si in interiorul sau in apropierea orasului Atena. Insa, datorita faptului ca pe o parte din amplasamentul acestora s-au construit ulterior magistralele de metrou din Atena, aceste foste cai ferate inguste le voi prezenta cu ocazia prezentarii metroului din Atena.


Intre anii 1882- 1954, aceste cai ferate de ecartament ingust de 1000 mm din zona peninsulei Peloponez au fost administrate si exploadate de compania private denumita "Piraeus, Athens and Peloponnese Railway" (SPAP). In 1954 aceasta companie este nationalizata de statul grec, iar in anul 1962 este absorbita de "Hellenic State Railways".


In anul 2011 au fost anulate toate trenurile de calatori care circulau pe aceste cai ferate de ecartament ingust din zona peninsulei Peloponez, cu exceptia trenului suburban de calatori ("Proastiakos"), care circula in apropierea orasului Patras, pe ruta: Agios Vasileios– Patras– Agios Andreas.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Grecia (OSE)

Mesajde ldh80 pe 24 Apr 2017, 18:54

C. Cai ferate de alte ecartamente

De asemenea, in Grecia au existat sau exista si alte cateva cai ferate de alte ecartamente, unele din ele utilizate in scop turistic.


1. Linia cunoscuta ca si "Pelion Railway", cu ecartament de 600 mm, care leaga orasul Volos cu peninsula Pelion.

Aceasta cale ferata a fost construita intre anii 1892- 1903, si are o lungime de 28,2 km.

Traseul ei este: Volos- Vlachava- Anavros- Agria- Ano Lechonia (unde se afla si depoul de locomotive cu aburi a acestei linii)- Gazea- Mileai.

Sectiunea dintre Volos si Anavros are configuratia unei linii de tramvai, pe aceasta sectiune au circulat in trecut si tramvaie!

Intre anii 1903- 1955 aceasta cale ferata a fost administrate si exploadata de catre "Thessaly Railways", iar, dupa 1955, a fost preluata de statul grec, prin compania nationala feroviara greaca "Hellenic State Railways". Incepand din anul 1971 este trecuta in administratrea "Hellenic Railway Organisation" (OSE), care decide anularea circulatiei trenurilor regulate de calatori pe aceasta linie.

Intre anii 1987- 1994, pe sectiunea Volos- Agria au circulat trenuri turistice cu locomotive cu aburi, operate de o societate denumita "The Friends of Pelion Railway".

In anul 1996 OSE reintroduce trenuri turistice pe aceasta linie, intre Ano Lechonia si Mileai. Initial, aceste trenuri au fost tractate cu locomotive cu aburi, si din 1999 cu locomotive diesel.

De asemenea, OSE reconstruieste (conform planurilor originare) cladirile statiilor Agria si Ano Lechonia , care fusesera afectate in urma unui cutremur.

Astazi, pe aceasta linie, intre Ano Lechonia si Mileai, circula trenuri turistice, dupa urmatorul program: in fiecare zi in lunile iulie si august, iar, de la mijlocul lunii aprilie pana la sfarsitul lunii octombrie, in zilele de sambata, duminica si sarbatorilor legale.



2. Linia Diakofto- Kalavryta

Se afla in peninsula Peloponez si are ecartamentul de 750 mm.

A fost construita in anul 1891, are o lungime de 22 km, iar, pe unele sectiuni, utilizeaza sistemul cu cremaliera.

A fost initial administrate si exploadata de catre "Piraeus, Athens and Peloponnese Railways" (SPAP), iar apoi este administrate si exploadata de catre OSE.

In anul 1958 pe aceasta linie sunt introduce 3 automotoare tip "Billard", iar, in anul 1967, alte 3 automotoare, de tip "Decauville".

In anul 2009 sunt achizitionate pentru aceasta linie 4 automotoare noi tip "Stadler". Fiecare astfel de automotor este compus din cate 3 sectiuni.

De asemenea, mai exista o locomotive cu aburi, in stare de conservare, pentru a fi utilizata pentru trenuri special.

Linia este utilizata atat de trenuri regulate de calatori, cat si in scop turistic.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Grecia (OSE)

Mesajde ldh80 pe 24 Apr 2017, 19:02

3. O linie cu ecartament ingust de 900 mm, care s-at ramifica din statia OSE Komanos (Ptolemaida)

4. O linie cu ecartament de 600 mm, care s-ar fi ramificat din fosta statie Rigion (care era situate pe fosta linie de ecartament ingust de 1000 mm Velestino- Erotiki)

5. O linie cu ecartament neprecizat in Insula Eubeea.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Grecia (OSE)

Mesajde ldh80 pe 24 Apr 2017, 21:09

In Grecia exista si trenuri suburbane de calatori, care circula in zona a 3 orase: Atena, Thessaloniki si Patras. In Grecia trenurile suburbane de calatori poarta numele de "Proastiakos".


-In Atena:

Aici exista 3 trasee de trenuri suburban, inaugurate intre 30 iulie 2004- 2007. Toate sunt electrificate. Acestea sunt:


-Linia "albastra", pe traseul: Piraeus- Rentis- Rouf- Athens Peloponnisou- Athens Larissis- Athens Liosion (statie veche)- Aghioi Anargyroi (statie noua)- Athens Pyrgos Vasillissis- Acharnae Athens SKA- Oinoi- Chalkis
Linia are 24 de statii.
Intre Piraeus- Oinoi linia este dubla electrificata, iar intre Oinoi- Chalkis linia este simpla electrificata.
Pe acest traseu, trenurile suburbane circula pe magistrala Piraeus- Athens Larissis- Oinoi- Larissa- Platy- Tessaloniki (pana la Oinoi), si apoi pe linia secundara Oinoi- Chalkis.


-Linia "Aurie", pe traseul: Kiato Pasio- Corinth Suburban- pod nou peste canalul Corint- Isthmos Suburban- Kineta (statia noua)- Megara (statia noua)- Aspropyrgos Thriasito Rail Park- Ano Liosia- Acharnae Athens SKA- Metamorfosis- Irakleoi Suburban (statie noua)- Nerantzotissa- Kifisias Suburban (statie noua)- Doukissis Plakentias- Palini- Koropi (statie noua)- Aeroport International Eleftherios Venizelos.
Linia are 21 de statii.
Este dublata si electrificata in intregime.
Este o linie de cale ferata complet noua, inaugurata in perioada 2004-2007.


-Linia "albastru-deschis", pe traseul: Rentis- Rouf- Athens Peloponnisou- Athens Larissis- Athens Liosion (statie veche)- Aghioi Anargyroi (statie noua)- Athens Pyrgos Vasillissis- Acharnae Athens SKA- Ano Liosia
Linia are 9 statii.
Este dublata si electrificata in intregime.



Aceste trenuri suburban circula pe caile ferate (apartinand OSE), din interiorul si din apropierea orasului Atena.

Ca si material rulant pentru aceste trenuri suburban se utilizeaza rame electrice tip Siemens, compuse din cate 5 unitati fiecare.

Inainte de electrificarea liniilor, s-au utilizate si automotoare Siemens-Desiro si Stadler GTW-2/6.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Grecia (OSE)

Mesajde ldh80 pe 25 Apr 2017, 16:30

De asemenea, mai exista proiecte de prelungire sau modernizare a traseelor trenurilor suburbane din zona orasul Atena:


-Constructia de noi statii si modernizarea celor existente, situate pe linia Piraeus- Rentis- Rouf- Athens Peloponnisou- Athens Larissis- Athens Liosion- Aghioi Anargyroi (statia noua)- Athens Pyrgos Vasillissis- Acharnae Athnes SKA


-Constructia unei noi cai ferate de ecartament normal, care sa fie utilizata de trenurile suburbane, linie care ar urma sa se ramifice din statia Koropi (statia noua), si sa ajunga la Lavrion, care va urma partial amplasamentul fostei linii de ecartament ingust


-Constructia unei noi cai ferate de ecartament normal, care sa fie utilizata de trenurile suburbane, linie care ar urma sa se ramifice din statia Palini, si sa ajunga la Rafina.


-Constructia unei noi cai ferate de ecartament normal, care sa fie utilizata de trenurile suburbane, linie care ar urma sa se ramifice din statia Isthmos Suburban, si sa mearga pe traseul Isthmos Channel- Polykatoikies- Loutraki.
*Intre Isthmos Channel- Polykatoikies- Loutraki, aceasta linie de ecartament normal va inlocui linia existent de ecartament ingust de 1000 mm, si astfel statia Isthmos Channel isi va pierde functia de nod de cale ferata ingusta.


-Prelungirea liniei de ecartament normal existente (pe care circula trenuri suburbane) de la Kiato-Pasio (unde se termina acum) la Xylokastro si eventual pana la orasul Patras.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Grecia (OSE)

Mesajde ldh80 pe 25 Apr 2017, 16:43

-In Thessaloniki:

Aici trenurile suburbane circula pe doua trasee:


-Thessaloniki- Menemeni- Sindos- Adendro- Platy- Katerini- Evangelismos- Larissa.
Acest traseu de trenuri suburbane (cunoscut ca si "Pieria line") are: 12 statii, o lungime de 165,2 km si a fost inaugurat in 2008.
Este in intregime dublat si electrificat.
Este deservit de rame electrice Siemens.



-Thessaloniki- Menemeni- Sindos- Adendro- Platy- Beroea(Veria)- Skydra- Edessa- Amyntaio- Mesonisi- Florina.
Acest traseu de trenuri suburbane (cunoscut ca si "Imathia Pella Line') are: 22 de statii, o lungime de 156,4 km, si a fost inaugurat in 2008 (pana la Edessa) si in 2013 (pana la Florina).
Este dublat si electrificat pana la Platy, iar apoi este cu linie simpla neelectrificata.
Este deservit de automotoare Siemens-Desiro.




-In Patras:

Aici exista un singur traseu de trenuri suburbane, pe ruta Agios Vasileios- Patras- Agios Andreas.
Traseul are 8 statii, o lungime de 12,5 km si a fost inaugurat in 2010.
Circula pe linie de ecartament ingust de 1000 mm, si este deservit cu automotoarea tip Stadler GTW- 2/6.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Grecia (OSE)

Mesajde ldh80 pe 25 Apr 2017, 16:52

In privinta trenurilor international de calatori, ca urmare a crizei economice din Grecia, la data de 13 februarie 2011, OSE a decis anularea tuturor trenurilor international de calatori din si spre Grecia.

Totusi, in mai 2014, OSE decide reintroducerea in circulatie a unor trenuri international de calatori, astfel:


-Thessaloniki- Skopje- Nis- Belgrad (anulat din nou la 21 august 2015, ca urmare a crizei refugiatilor)

-Thessaloniki- Sofia.



Tinand cont de pozitia periferica a retelei feroviare grecesti in Europa, pentru Grecia at fi suficiente 3 trenuri international de calatori, cu circulatie permanenta:


-Atena- Larissa- Thessaloniki- Sofia- Bucuresti

-Atena- Larissa- Thesaaloniki- Skopje- Nis- Belgrad- Budapesta

-Atena- Larissa- Thessaloniki- Istambul
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Grecia (OSE)

Mesajde ldh80 pe 25 Apr 2017, 17:56

Caile ferate grecesti (OSE) dispun si de material rulant feroviar nou:


-Locomotive electrice (care la OSE sunt incadrate la clasa 120 Hellas Sprinter)
Acesteau sunt produse de firma germana Siemens, intre anii 1996- 2005, intr-un numar de 30 de bucati. Principalele lor caracteristici tehnice sunt: locomotive electrica pe 4 osii, bicabina, puterea 6700 cp (sau 5000 Kw), viteza maxima 200 km/h, forta de tractiune 300 Kn, greutatea locomotivei 80 tone.


-Rame electrice tip Siemens , fiecare astfel de rama fiind compusa din cate 5 sectiuni.


-Locomotive diesel-electrice , clasa 220 OSE.
Acestea sunt produse de firma Adtranz, si fiecare astfel de locomotive are cate 4 osii. Puterea unei astfel de locomotive este de 2000 cp.


-Automotoare Siemens-Desiro (asemanatoarea cu cele a CFR-Calatori). La OSE sunt incadrate la clasa 660.
Au fost achizitionate incepand din 2004.


-Automotoare Stadler-GTW-2/6 (care la OSE sunt incadrate la clasa 560).
Sunt automotoare produse in Elvetia, articulate (cu doua sectiuni si 6 osii), lungimea 30 sau 39 m, viteza maxima 115 sau 140 km/h, greutatea 62 tone.
Au fost achizitionate incepand din 2005.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Caile ferate din Grecia (OSE)

Mesajde ldh80 pe 25 Apr 2017, 18:20

In privinta legaturilor feroviare dintre Romania si Grecia, mentionez cateva cuvinte:


-Conform "Mersului trenurilor 1988/1989", in relatia Atena- Larissa- Thessaloniki- Strymonas- Sofia circula trenul international "Transbalkan".

Acesta aveea legaturi buna in Sofia la si de la trenul international "Pannonia Expres", care, atunci, circula in relatia Sofia- Bucuresti- Budapesta- Bratislava- Praga- Berlin.

Sezonier circula atunci in vagon direct Bucuresti- Atena.



-Ulterior, trenul "Transbalkan" a circulat in relatia Budapesta- Bucuresti- Sofia, si aveea atasat in vagon direct Bucuresti- Atena (limitat apoi la Thessaloniki, iar apoi desfiintat)


-In perioada 17 iunie- 4 septembrie 2016, SNTFC-CFR-Calatori a introdus in vagon direct Bucuresti- Thessaloniki, care, pana in si din Sofia, a circulat in compunerea trenului "Romania" (Bucuresti- Sofia).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi


Înapoi la CAI FERATE DIN LUME / WORLDWIDE RAILWAYS

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki