Pagina 1 din 1

Semnalizarea in Canada si US of A

MesajScris: 14 Mai 2017, 22:18
de Kilo
Am dat din intamplare peste aceasta serie care explica indicatiile semnalizarii americane si motivele din spatele acesteia. Daca este nevoie de traduceri din engleza, ma pot ocupa de aceasta









Daca ma intrebati pe mine, e mult mai complicat decat ar trebui

Re: Semnalizarea in Canada si US of A

MesajScris: 19 Mai 2017, 20:59
de Daniel
Am apucat sa vad pe repede primul film. E interesant. Unele semnale par mai logice decat cele de la noi, si usor de intreles, iar altele sunt intr-adevar o complicaraie inutila. Daca nu ma insel (ca am vazut filmul acum cateva seri) semafoarele lor dau aceleasi indicatii ca cele prusace pe care le avem si noi si le-a avut toata Europa. Diferenta este la bratele lor si lipsa paletelor din capatul bratelor - observ ca au niste simboluri pe ele vopsite. E interesant si daca am timp, promit ca voi continua si eu discutia pe tema asta care mi se pare interesanta. :)

Re: Semnalizarea in Canada si US of A

MesajScris: 23 Mai 2017, 16:23
de Kilo
Incep prin a-mi cere scuze pentru ca nu am reusit sa raspund mai devreme :oops:

Sistemul american asa cum este prezentat in primele doua episoade este destul de ok de folosit si are logica. Problema este cand au inceput sa apara cele cu mai multe trepte de viteze (4 + Track speed) si piticii. Cu privire la echivalentul macelarit al TMV, mi se pare total aberant sa incerce sa adauge trepte noi de viteza in conditiile in care aceasta este indicata de pozitia luminii permisive. Din punctul meu de vedera ar fi trebuit sa schimbe sistemul cu totul atunci cand au aparut complicatii, asa cum am facut noi cu TMV-ul.

In other news, un lucru interesant mi se pare semnalizarea cu semafoare a americanilor, care are foarte vagi legaturi cu semnalizarea intalnita prin Europa. La americani, semafoarele dau exact aceleasi indicatii (minus cele clipitoare) ca semnalele si au 3 pozitii pentru brat:
Imagine

Una dintre problemele semnalizarii luminoase este distanta de la care se poate vedea, fiind limitate de puterea lampii, lentile, alinierea "capului" semnalului, etc. Motiv pentru care primele semnale cu becuri au aparut in subteran. Cred eu ca tot din aceasta cauza, dupa cum se spunea in primul videoclip, in New Mexico inca se folosesc semnale cu brate, ce par a fi actionate electric.

O alta problema a semnalelor cu becuri ar fi asta:
Imagine
Iluminarea din fata. Nu am vazut niciodata asa ceva la noi (cu cozoroacele alea chiar ma mir de ce :lol: ), dar la americani era scuza principala pentru depasirea semnalului pe oprire :doh:

Bonus informatie gasita cam intamplator: Americanii aveau semnalizare de bloc inca de prin 1870!

Re: Semnalizarea in Canada si US of A

MesajScris: 24 Mai 2017, 22:10
de Daniel
Si eu sunt de acrod cu tine atunci cand afirmi ca sistemul lor de semnalizare este ceva mai logic decat al nostru si cu mult mai usurel. In privinta TMV-ului el este tot o gaselnita germana si era de asteptat sa se lase cu "complicaraie" de cele mai multe ori din punctul meu de vedere inutile, insa pe de alta parte se doreste o standardizare in U.E. a semnalizarii si probabil asta a fost varianta de compromis.

Revenind la America de Nord, sistemele lor sunt interesante si merita studiate. As putea spune ca le-am inteles foarte repede, inca de la primul film prezentat de tine. :dance: