Metroul din Milano

Metroul din Milano

Mesajde Daniel pe 07 Mai 2010, 18:31

Metroul a aparut in orasul italian Milano, pe la inceputul anilor 1960 ai secolului XX. Poate fi considerat unul realtiv tanar printre metrourile lumii. Spre deosebire de metroul bucurestean, in mare parte, metroul milanez nu este sapat la adancimi mari. Orasul Milano detine 3 magistrale principale de metrou denumite astfel: Linea 1 (cu doua ramuri: Sesto F.S. - Rho si Sesto F.S. - Bisceglie); Linea 2 (cu doua ramuri: Abbiategrasso - Gessate si Abbiategrasso - Cologno Nord) si Linea 3 (cu o singura ramura: S. Donato - Maciachini). Fiecarei magistrale ii este alocata cate o culoare anume (precum am subliniat mai sus) culoare ce se regaseste si in schema de vopsire a ramelor de metrou, dar si in cea a interioarelor statiilor.

Harta Metroului din Milano.jpg
Foto: Daniel


Metroul milanez are statiile foarte dese (cam la 2-300m distanta una de alta in medie si nu mai mult de 1000m in anumite cazuri). Am facut un inventar rapid al numarului de statii pe cele trei magistrale (incluzand si ramurile lor): Linea 1 - 38 de statii; Linea 2 - 33 de statii; Linea 3 - 17 statii (si se va prelungi in viitorul apropiat).

Din pacate nu am avut timp si nici posibilitatea de a fotografia ceva pe Linea 3, dar am sa va prezint imagini de pe celalalte doua magistrale. Voi incepe cu Linea 1:

Statie de pe Linea1.jpg
Foto: Daniel


Statiile acestei magistrale, ca dealtfel majoritatea statiilor acestui metrou sunt destul de intunecoase si cu tavane relativ joase spre deosebire de cele ale noastre. Mai mult de atat, si-mi pare rau ca nu am luat imagini, intrarile in statii sunt mici, sunt pavate cu placi de metal negre stantate iar accesul se face ca si la noi, cu ajutorul unor aparate destinate exclusiv cartelelor magnetice.

Particularitatea acestei magistrale insa, fata de celelalte doua este insa urmatoarea: Calea de rulare este compusa din 3 sine de cale ferata. Alimentarea se face printr-o a patra linie de alimentare, cu captatori, similara cu cea de la noi. Tensiunea este de 500v.

Statia Sesto Marelli L1.jpg
Foto: Daniel
Demaraj din aceeasi statie.jpg
Foto: Daniel


Trenurile care vin dinspre statia de capat Sesto FS fac parte din doua generatii de rame. Cele mai circula pe linia catre capatul Bisceglie iar cele mai noi catre statia Rho. Cele doua linii ale acestei magistrale se bifurca din statia Pagano (un fel de Eroilor al lor). Linea 1 se intersecteaza pina la Pagano si cu celelalte doua magistrale in urmatoarele statii: Loreto (cu L2), Duomo (L3), Cadorna F.N.M. Triennale (L2).

Rama Linea1 tren spre directia Bisceglie.jpg
Foto: Daniel

Tren ce soseste la Sesto Marelli spre directia Rho.jpg
Foto: Daniel


In drumul vostru cu metrourile de pe Linea 1 puteti cobora in statia Duomo care va lasa in Piazza Duomo unde puteti admira Galleria Vittorio Emanuele II si celebrul Dom din Milano, acoperit cu travertin ce a necesitat o curatare costisitoare si de durata - anul acesta poate fi admirat fara schele pe el!

Piata Domului din Milano proaspat curatat.jpg
Foto: Daniel


Am avut ocazia de a lua cateva cadre pentru voi cu ramele moderne de pe linia spre Rho. Fiecare garnitura este compusa din doua rame a cate trei vagoane. Cele trei vagoane sunt unite intre ele prin articulatii cu burduf la ambele tipuri de trenuri de pe aceasta magistrala. ferestrele sunt tip "ghilotina" iar partea superioara este blocata cu doua bare metalice pentru a nu permite pasagerilor sa scoata mainile sau cepetele pe geam, dimensiunea ferestrei fiind destul de mare.

Plan general lateral rama L1.jpg
Foto: Daniel
Interior L1 din primul catre al treilea vagon.jpg
Foto: Daniel
Interior L1 fereastra ghilotina.jpg
Foto: Daniel
Interior L1 aceeasi directie.jpg
Foto: Daniel
Interior L1 spre cabina.jpg
Foto: Daniel
Interior L1 Harta Retea.jpg
Foto: Daniel
Interior L1 detaliu ansamblu.jpg
Foto: Daniel
Interior L1 pozitia usilor.jpg
Foto: Daniel


Linea 2: Cu toate ca poarta numarul 2, cred ca este ceva mai veche decat prima prezentata. Pe aceasta linie circula cele mai vechi rame de metrou din oras. Statiile arata lafel ca pe celelalte magistrale ale metroului milanez. Calea de rulare este obisnuita (doua linii paralele de cale ferata) iar alimentarea se face aerian, ramele fiind totate cu pantografe.

Capatul principal al liniei este statia Abbiategrasso de unde pornesc doua linii de metrou. Cele doua linii ale magistralei se bifurca de aceasta data in statia Cascina Gobba, de unde o linie merge catre Cologno Nord si una spre Gessate. Pe ambele trasee circula acelasi tip de trenuri, care sunt formate tot din doua rame a cate trei vagoane. Din pacate vagoanele acestor rame sunt separate cu usi metalice exterioare si podete rabatabile pentru acces in caz de urgenta dintr-un vagon in celalalt (vechile rame IVA ale Metrorex din pacte nu sint dotate cu podete).

Stazzione Centrale FS.jpg
Foto: Daniel


Statiile unde aceasta magistrala se intersecteaza cu celealte doua ale orasului sunt: Loreto (cu L1); Centrale F.S. (cu L3); Cadorna F.N.M. Triennale (cu L1). Dar cea mai importanta statie este Centrale F.S. ce deserveste monumentala gara centrala a orasului Stazzione Centrale ridicata in anii '30 de catre dictatorul Mussolini.

Peron Statia Centrale F.S..jpg
Foto: Daniel
Tren al liniei L2.jpg
Foto: Daniel
Oprire in statia Centrale F.S..jpg
Foto: Daniel
Vagon al unei rame de pe L2.jpg
Foto: Daniel
Detaliu usi ale unei rame de pe L2.jpg
Foto: Daniel


Am observat cam in toate statiile din Milano, un sistem simpatic de ventilatie:

Detaliu ventilatie intr-o statie de pe L2.jpg
Foto: Daniel


Dar sa continuam cu descrierea acestor rame destul de vechi, dar simpatice.

Capatul din spate al unei rame de pe L2.jpg
Foto: Daniel
Interior vagon L2.jpg
Foto: Daniel
Capatul catre usile de trecere dintre vagoane.jpg
Foto: Daniel
Spre capatul cu cabina.jpg
Foto: Daniel
Calatori in statia Centrale F.S. L2.jpg
Foto: Daniel
Demaraj din Centrale F.S. catre Abbiategrasso.jpg
Foto: Daniel


Nu ne luam insa ramas bun de la metroul milanez, pina nu prezentam si cartelele de calatorie valabile pe toate mijloacele de transport din Milano (inclusiv pe trenurile urbane ce apartin Trenitalia - F.S.). Exista si o zona suburbana, de unde pretul unei calatorii cu metroul este ceva mai mare si trebuie luate cartele speciale preorasenesti.

Cartele ATM.jpg
Foto: Daniel


Eu am avut ocazia de a le folosi doar pe cele de 1 calatorie si pe cele valabile 24 de ore, orasenesti. Pretul uneia de 1 calatorie este de 1 euro, iar cea pentro o zi intreaga de 3 euro.

Cartela de 1 calatorie fata.jpg
Foto: Daniel
Cartela de 1 calatorie verso.jpg
Foto: Daniel
Cartela pt 1 zi fata.jpg
Foto: Daniel
Cartela pt 1 zi verso.jpg
Foto: Daniel


In final am sa va las pe situl ATM sa va jucati cu un metrou simpatic de pe linia M3 (Linea 3) ca tot nu am apucat sa fotografiez nimic pe acea magistrala) :dance:

http://www.atm-mi.it/it/MyATM/Pagine/M3_simulator.aspx
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

ÃŽnapoi la METROU

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki