Minibuze noi, produse astazi pe plan mondial

Minibuze noi, produse astazi pe plan mondial

Mesajde ldh80 pe 07 Mar 2017, 10:43

In acest topic, voi prezenta o lista cu minibuzele noi, care se produc astazi pe Glob, de producatorii consacrati.

A. In spatiul UE

1.„Mercedes-Citaro-K/MB” (lungimea 10,5 m) Germania
Realizat din anii 1997, 2005 si 2012.
Partea mecanica este asemanatoare cu cea a autobuzului Mercedes-Citaro.


2. „MAN- Lyon’s City- M
Realizat incepand din anul 2004, iar, cu actualul model de caroserie, realizat din anul ?
Caracteristici tehnice- minibuz low-floor, cu doua osii, 3 usi, lungimea 10.500 mm, motor diesel tip MAN-D-0836-LOH (cu 6 cilindri in linie, 6871 cmc, 250 sau 290 cp), cutie de viteze automata tip ZF-Eco-Life-Step-3 (cu 6 viteze) sau Voith-Diwa-6 (cu 4 viteze), capacitatea de transport 30 locuri pe scaune si 61 pasageri in picioare.


3. “VDL-Citea-MLE-88/95/102/108” (Olanda)
Este produs incepand din anul 2014, are o lungime de: 8800 mm, sau 9500 mm, sau 10.200 mm sau 10.800 mm, o capacitate de transport de 62 persoane.


4. Van-Hool-A-308-E” (Belgia)
Motor diesel tip MAN-D-0836-LOH (6871 cmc, 250 Kw) sau Cummins-ISBe-225 (6690 cmc, 225 Kw), cutie de viteza automata ZF-Ecolife-AP-1000, lungime 9495 sau 9650 mm, frana cu disc, suspensii integral pneumatice, doua usi, capacitatea de transport 70 pasageri din care 17 pe scaune si un loc pentru persoane cu dizabilitati.
Produs din anul 2013.


5. Hess – N-280- UB (Elvetia) (caroserie si sasiu Scania)


6. Iveco-Bus Urbanway-10 (Franta/Italia)
Produs din anul 2013, are urmatoarele caracteristici tehnice: 3 variante de motorizari diesel („Iveco Tector 7” de 260 cp, „Iveco Cursor 8 CNG” de 290 cp sau „Iveco Tector 7 Hybride” de ? cp, toate adaptate normelor de poluare Euro-6), cutie de viteze automata („ZF” sau „Voith”), frana pneumatica cu discuri si sisteme ABS, ASR si EBS, suspensii pneumatice cu amortizoare hidraulice si bare de torsiune, servodirectie pneumatica, lungimea 10,5 m, latimea 2,55 m, greutatea maxima 19 tone, capacitatea de transport 70- 81 pasageri.


7. Volvo-7900 (Suedia)
Produs din anul 2011, are o lungime de 10,6 m. Caracteristicile tehnice sunt acceleasi cu cele ale autobuzului cu accelasi nume.


8. Optare-Tempo-SR (Marea Britanie)
Minibuz produs incepand din anul 2011. Are o lungime de 10,6 m sau 11,3 m. Caracteristicile tehnice sunt identice cu ale autobuzului urban cu accelasi nume ( Motor diesel tip Mercedes-Benz-OM-906-LA, care dezvolta 282 cp, sau Cummins sau MAN, cutie de viteze manuala tip ZF-6HP-500 sau automata tip Allison-T310R, ambele cu retarder incorporat).


9.Optare-Metro-City (Marea Britanie)
Minibuz produs incepand din anul 2013. Este echipat cu motor diesel tip Mercedes-Benz-OM-904-LA, sau Cummins-ISBe, sau Mercedes-Benz-OM-934, sau Magtec, cutie de viteze automata tip Allison-2100, una sau doua usi, lungimea minibuzului- 9,9 m, sau 10,1 m, sau 10,6 m, sau 10,8 m sau 11,5 m.


10.„Solaris Alpino 8.9 LE” (Polonia)
Produs din anul 2008, este echipat cu 3 variante de motorizari diesel (Cummins-ISBe4-250B adaptat normelor de poluare Euro-4 care dezvolta 250 cp, sau Cummins-ISB6.7E5-250B adaptat normelor de poluare euro-5 care dezvolta 245 cp , sau Cummins-ISB6.7E5-285B adaptat normelor de poluare euro-5 care dezvolta 284 cp, cutie de viteze automata Voith-Diwa-854.5 sau ZF-6HP-504, lungimea 8950 mm, doua usi, capacitatea de transport 60 de pasageri, optional aer conditionat.


11. Sancity-10-LF (Polonia)
Produs din anul 2012, este echipat cu motor diesel tip Iveco-NEF-N60-ENT EEV, care dezvolta 264 cp, cutie de viteze Allison-T-280R, lungimea minibuzului 10.493 mm, dotari ABS, ASR si optional EBS si aer conditionat, capacitatea de transport 80 sau 95 pasageri (din care 17 sau 24 pe scaune).


12. Solcity-10 (Polonia)
Produs din anul 2010, este echipat cu motor diesel tip Cummins-ISB6-7E5-250B, sau Cummins-ISB6-7EV-250B, sau Cummins-ISB6-7E5-285B sau Cummins-ISB6-7EV-285B, care dezvolta 250 sau 285 cp, cutie de viteze tip Voith D854.5 sau ZF-Ecomat-6HP-504, dotari ABS, ASR, lungimea 10.500 mm, capacitatea de transport 95 de pasageri in total (din care 22 sau 29 pe scaune), greutatea 18 tone (incarcat).


13. AMZ-City-Smile-CS-10-LF (Polonia)
Are o lungime de 10 m, capacitatea de transport 85 de pasageri (din care 26 pe scaune), este echipat cu motor diesel tip Cummins-ISB-300-EEV, de 6700 cmc, cu 6 cilindri, care dezvolta 221 Kw, cutie de viteze tip Voith Diwa 854.5, axe ZF, suspensii integral pneumatice cu sistem ECAS, sisteme ABS, EBS, ASR, frane pneumatic Knorr cu discuri de frana, sistem electric standart CAN, doua baterii de acumulatori cu o capacitate de 2*225 Ah, caroserie din otel-inox, 3 usi.


14. SOR CN 10,5 (Cehia)
Produs din anul 2004, este echipat cu motor diesel tip IVECO-Tector-F4AE3682F EEV, care dezvolta 185 Kw, adaptat normelor de poluare Euro-5, cutie de viteze tip Allison-T280R, sau ZF-6AS-1010BO, lungimea 10.750 mm, dotari ABS, ASR, EBS, ESP, capacitatea de transport 35 de pasageri pe scaune si 75 in picioare.


15. Evo Pro Modulo (Ungaria)
Minibuz realizat in Ungaria, in 3 tipuri de variant constructive- C48 (Minimo), C68 (Medio) si C88 (Optimo).
Lungimea minibuzului este de 6507 mm, 7982 mm sau 9457 mm. Este echipat cu motor diesel tip ? Adaptat normelor de poluare Euro-6, care dezvolta ? cp, cutie de viteze tip ? servodirectie tip Csepel-C-300, sistem de franare Knorr-Bremse, punti RABA (puntea A cu suspensii independente), greutatea 8,3 tone, 10,35 tone sau 11,05 tone, capacitatea de transport 45, 65 sau 85 pasageri (pe scaune si in picioare), caroserie din material composite.
Produs din 2016 de firma cu accelasi nume din Ungaria, memnra a grupului Indian TATA.



16. RABA-S-91 (UNgaria)
Echipat cu motor diesel tip “Mercedes-Benz-OM-904”, de 4250 cmc, care dezolta 115 Kw, adaptat normelor de poluare Euro-5, cutie de viteze automata tip “Allison S-2100-GEN4”, punti RABA, suspensii integral pneumatic cu sistem ECAS, sisteme ABS si ASR, lungimea 7905 mm, capacitatea de transport 17 pasageri pe scaune si 24 in picioare, greutatea 9850 kg.


17. Igero-Maxi” (Romania)
Motor diesel MAN (280 cp la 2300 rotatii/minut), cutie de viteza ZF (dar manuala), sistem de franare Wabco pneumatic cu disc, alte dotari ABS, ASR, ECAS, lungime 10.240 mm, capacitatea de transport 80 pasageri (din care 26 pe scaune).


18. “Dyparro-105-U” (Romania)
Carosat de firma Dypedy, cu sediul in Moinesti.
Are sasiu (complet echipat) si motor MAN si o lungime de 10,5 m. Produs incepand din anul 2009.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Minibuze noi, produse astazi pe plan mondial

Mesajde ldh80 pe 07 Mar 2017, 11:09

B. In afara spatiului UE

1. City-LAZ-A-152-D1 (Ucraina)
Are o lungime de 10 m.


2.MAZ-206 (Belarus).
Produs din anul 2006, este echipat cu motor diesel tip MMZ-245.30 , Mercedes-Benz-OM-904-LA sau Deutz-BF4M1013FC, care dezvolta 154, 170 sau 177 Kw, cutie de viteze tip ZF 6S-700BO (manuala) sau ZF 5HP-502 (automata), lungimea 8650 mm, dotari ABS si ASR, aer conditionat optional, capacitatea de transport totala 72 pasageri (din care 25 pe scaune).
In aprilie 2016 sunt achizitionate 12 astfel de minibuze in orasul Orhei.


3. Karsan-Atak (Turcia)
Este echipat cu motor diesel tip ?, adaptat normelor de poluare Euro-5 SAU Euro-6, cutie de viteze automata tip ZF-6AS-1010, dotari: ABS, ESP, ECAS, retarder, senzori de parcare, aer conditionat, capacitatea de transport pana la 60 de pasageri (pe scaune si in picioare)
Un numar de 4 minibuze de acest tip sunt utilizate in municipiul Braila din ianuarie 2016.


4. Karsan- Star (Turcia)
Echipat cu motor diesel tip Fiat-NEF4 , cu 4 cilindri, 4500 cmc, care dezvolta 137 Kw, turbo intercooler, adaptat normelor de poluare Euro-6, cutie de viteze manuala tip ZF, sistem de franare electro-pneumatic cu discuri, sisteme: ABS, ASR, EBS, ECAS, iluminat cu led-uri, doua baterii de acumulatori de 12 V, cu o capacitate de 125 Ah, doua alternatoare tip “9-OAH” de 28 V, capacitatea de transport- 31 de pasageri pe scaune, lungimea minibuzului- 8154 mm.


5. Otokar-Vectio-240-T (Turcia)
Realizat din aprilie 2007, are o lungime de 9 m, este echipat cu motor diesel tip Cummins, care dezvolta 180 cp, adaptat normelor de poluare Euro-6.
Construit pentru trasee interurbane.


6. Otokar-Sultan (Turcia)
Principalele sale caracteristici tehnice sunt- Cummins, de 4462 cmc, adaptat normelor de poluare euro-6, care dezvolta 107 Kw, cutie de viteze automata, frane pneumatic cu disc, sistem EBS, capacitatea bateriilor de acumulatori 105 Ah, lungimea 7721 mm, capacitatea de transport 21 de pasageri pe scaune si 37 in picioare.
Construit pentru trasee interurbane.


7. Otokar- Doruk-220-LE (Turcia)
Principalele sale caracteristici tehnice sunt- motor diesel tip Cummins, de 4500 cmc, adaptat normelor de poluare euro-6, care dezvolta 151 Kw sau 220 cp, cutie de viteze automata, frane pneumatic cu disc, sistem EBS, ABS, ASR, capacitatea bateriilor de acumulatori 180 Ah, lungimea 10100 mm, axa fata independenta, 3 usi, capacitatea de transport 25 de pasageri pe scaune si 49 in picioare.
In mai 2016 sunt aduse 12 astfel de minibuze noi (pentru transportul in comun urban) in Bârlad.



8. BMC-Probus-LE (Turcia)
Produs din anul 2003, are o lungime de 9 m, principalele caracteristici tehnice fiind- motor diesel tip Cummins-ISB6-7E5-285-B, cu 6700 cmc, 6 cilindri, adaptat normelor de poluare Euro-5, care dezvolta 282 cp, cutie de viteze automata tip Allison-T325R, servodirectie tip ZF-Servocom-8098, sisteme ABS si ASR, lungimea 9310 mm, capacitatea de transport 25 pasageri pe scaune si 47 in picioare sau 29 de pasageri pe scaune si 36 in picioare.
Este construit pentru trasee interurbane.
Din 2011 este produsa si varianta BMC-Hawk.


9. BMC-Midilux (Turcia)
Minibuz produs din anul 2008 , avand urmatoarele caracteristici tehnice- lungimea 7,5 m, motor diesel tip Cummins-ISB.



10. Higer-KLQ-6935-G (China)
Echipat cu motor diesel tip “YC6J220-30”, care dezvolta 220 cp, adaptat normelor de poluare “Euro-3”, cutie de viteza tip “CA5-75/QJ805”, lungimea minibuzului 9265 mm, radio, optional sistem ABS si aer conditionat, capacitatea de transport- 67 de pasageri (din care 27 pe scaune).
Un numar de 5 minibuze noi de acest tip sunt utilizate in municipiul Alexandria, din anul 2008.


11. Isuzu-Citibus (Japonia)
Principalele caracteristici tehnice sunt- motor diesel tip Isuzu 4HK1E5S Euro5 EEV de tip Diesel Common rail Turbo cu intercooler , 204 cp, 4 cilindri, 5193 cmc, cutie de viteze tip Standard – manuala Isuzu MZW-6F cu 6+1 trepte, optional automata Allison 2100 (6+1 trepte sau 5+1 trepte), suspensii cu perne de aer, sistem de franare pneumatic dublu cu ABS si cu discuri, servodirectie, iluminat interior cu led-uri, capacitatea de transport 18-25 locuri pe scaune si 41-58 pasageri in picioare, dotari standard aer conditionat, sistem de umflare anvelope, sistem incalzire (optional Eberspächer), imobilizator, iesire de siguranta, trape, ABS, ASR, limitator de viteza, microfon, radio-cd player, ceas digital, incalzire geam sofer, parasolar,geamuri laterale de tip termopan, stergatoare de parbriz cu 3 viteze, lampi de ceata in fata, volan reglabil, scaun sofer reglabil,mini-dulap cu cheie pentru sofer. Au 3 usi si sunt low-floor.
Un numar de 5 astfel de minibuze de acest tip sunt utilizate in municipiul Bacau, din 2013, si un numar de 3 astfel de minibuze sunt utilizate in municipiul Tulcea, din noiembrie 2014.


12. Isuzu-Novo-City (Japonia)
Are o lungime de 7502 mm, este echipat cu motor diesel tip Isuzu-4HK1E6C, cu 5193 cmc, care dezvolta 190 cp, cutie de viteze tip Isuzu-MZZ-6F, suspensii hidraulice si cu amortizoare telescopic, frane cu disc, sistem ABS, si o capacitate de transport de 21 locuri pe scaune si 33 in picioare.
Construit pentru trasee interurbane.


13. Isuzu- Turquoise (Japonia)
Are o lungime de 7720 mm, este echipat cu motor diesel tip Isuzu-4HK1E6C, cu 5193 cmc, care dezvolta 190 cp, cutie de viteze tip Isuzu-MZZ-6F, suspensii hidraulice si cu amortizoare telescopic, frane cu disc, sistem ABS, si o capacitate de transport de 33 locuri pe scaune.
Construit pentru trasee interurbane.



14. Hyundai-Super-Aero-City (Coreea de Sud)
Principalele caracteristici tehnice sunt- motor diesel tip D6AV (care dezvolta 220 cp) sau D6AB-D (care dezvolta 280 cp), ambele avand cate 6 cilindri, cutie de viteze tip M8S5 sau M10S5, capacitatea bateriilor de acumulatori 150 Ah, suspensii cu arcuri si amortizoare hidraulice, lungimea 10.955 mm, capacitatea de transport- 38 sau 45 pasageri pe scaune, doua usi, viteza maxima 127 km/h.
Cateva minibuze de acest tip sunt utilizate de operatorii privati in Chisinau.


15. Hyundai-Aero-Town (Coreea de Sud)
Principalele caracteristici tehnice sunt- motor diesel tip D6BR (care dezvolta 181 sau 167 cp), D6DA19 (care dezvolta 196 cp) sau D6DA22 (care dezvolta 220 cp), cutie de viteze tip K505A sau KH-10, suspensii cu arcuri si amortizoare hidraulice sau cu aer (numai la variant long body), capacitatea de transport 20, 24, 28, 29, 33 sau 37 pasageri pe scaune, lungimea 8495 sau 8990 mm.
Este realizat in doua variante constructive- Standard body (cu tipurile Business si Local) si Long Body (numai cu tipul Business).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Minibuze noi, produse astazi pe plan mondial

Mesajde Fan DA pe 25 Sep 2018, 23:48

Isuzu nu sunt turcării?
Fan DA


Mesaje: 4
Membru din: 17 Apr 2018, 21:58

Re: Minibuze noi, produse astazi pe plan mondial

Mesajde Andrei98 pe 26 Sep 2018, 14:05

Are origini japoneze si au o fabrica in Turcia.
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 898
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


Înapoi la ALTE MIJLOACE DE TRANSPORT IN COMUN

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki