Istoricul locomotivelor diesel

Istoricul locomotivelor diesel

Mesajde Goanga pe 10 Noi 2010, 16:34

Prima locomotiva actionata de un motor diesel a fost construita in anul 1912 de catre Uzinele Borsig, cu motor de fabricatie Sulzer. Aceasta locomotiva era de tipul 2-B-2, prevazuta cu transmisie directa. cuplul motorului era transmis cu ajutorul unei osii false, prin biele cuplare, la rotile motoare. Motorul de actionare era de 1.200 CP si 305 rot/min, in doi timpi cu actiune simpla, cilindrii fiind dispusi in V avand alezajul de 280 mm si cursa pistonului de 550 mm. Motorul necesita mari cantitati de aer comprimat pentru pornirea in sarcina. Din cauza instalatiilor complicate, acest tip de locomotiva nu a fost extins.
Prima locomotiva cu motor cu ardere interna a fost construita in anul 1890 de Daimler, acesta fiind insa o locomotiva de cale ingusta, actionata de un motor cu explozie. In anul 1923 a fost construita prima locomotiva diesel c transmisie electrica sovietica de tip 1E1 cu motor Esslingen, iar in anul 1927 a fost introdusa pe reteaua U.R.S.S.
Deoarece transmisia directa nu daduse rezultate, s-a ajuns la concluzia necesitatii de a se utiliza transmisii cu roti dintate, cu fluide sau electrice. Intre primele locomotive diesel construite se intalnesc si locomotive cu transmisie hidraulica de tipul hidrostatic. In anul 1928 a fost construita pentru caile ferate germane o locomotiva de 1.350 CP cu dispozitia osiilor de tipul 2-C-2 cu trasmisie pneumatica. In anul 1935 a fost construita locomotiva diesel germana de 1.400 CP cu trasmisie hidraulica, avand dispozitia osiilor de tipul 1-C-1.
In SUA prima locomotiva diesel cu transmisie electrica a fost construita in anul 1923 de Uzina Alco.
In anul 1936 a fost construita pentru caile ferate franceze, locomotiva cu transmisie electrica de 4.000 CP, cu dispozitia osiilor de tipul 2Co2+2Co2.
In anul 1938 Uzinele Henschel su Sulzer au construit pentru caile ferate romane locomotiva diesel-electrica, formata din doua unitati identice, cu o putere totala de 4.400 CP, avand dispozitia osiilor de tipul 2-Do-1 + 1-Do-2, cea mai puternica locomotiva diesel-electrica realizata pana la acea data. Primele locomotive diesel construite in tara noastra au fost locomotivele "23 August" de tip LD2, de 120 CP, cu transmisie mecanica, pentru serviciul de manevra.

Sursa: Locomotive Diesel - Constructia, calculul si reparatia VOL. I(1971)
Imagine
Avatar utilizator
Goanga


Mesaje: 135
Membru din: 19 Sep 2010, 17:09
Localitate: Alba Iulia

Înapoi la Discutii diverse despre locomotive diesel electrice in general / Various discussions about diesel electric engines

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki