EN (English)
Romania: Siemens to deliver two diesel electric locomotives to Cargo Trans Vagon
At the end of December 2010, Siemens signed a contract for the delivery of two new generation diesel electric locomotives to the Romanian railway operator Cargo Trans Vagon SA. The ER20 BF locomotives are part of the already internationally famous “EuroRunner” family. In Romania, the locomotives will be used for freight transport and due to high technical performances, they will be able to haul 50% heavier trains compared to the existing similar locomotives. Fuel consumption is also reduced by 25%. The delivery of the two locomotives, which have a package of additional equipments for Romania, being already certified by the Romanian Railway Authority, is due in April this year. Also, the maintenance services will be carried out together with a local partner.
Among the advantages of using this type of locomotive there is the low level of pollution, both air and noise, since these are the most silent diesel electric locomotives in the world.
RO (Romana)
La sfârşitul lui decembrie 2010, Siemens a semnat un contract pentru livrarea a doua locomotive diesel electrice de generaţie noua operatorului feroviar român Cargo Trans Vagon SA. (CTV). Locomotivele ER20 BF fac parte din familia internationala "EuroRunner" . În România, locomotivele vor fi utilizate pentru transportul de marfă şi din cauza performantelor tehnice ridicate, acestea pot fi în măsură să transporte o greutate cu 50% mai mare faţă de locomotive existente similare. Consumul de combustibil este de asemenea, redus cu 25%. Se vor livra doua locomotive, care au un pachet de echipamente suplimentare pentru România, ele fiind certificate către Autoritatea Feroviara Romana, in luna aprilie a acestui an. De asemenea, serviciile de întreţinere vor fi efectuate împreună cu un partener local.
Printre avantajele utilizării acestui tip de locomotiva este nivelul scăzut de poluare al aerului dar, motorul avand un zgomot redus deoarece acestea sunt cele mai silentioase locomotive diesel electrice din lume.
Sursa: http://www.railwayinsider.eu/wp/?p=13714