Aparate de cale

Aparate de cale

Mesajde Trifu22 pe 02 Feb 2011, 23:01

Aparatele de cale sunt instalatii care permit vehiculelor feroviare sa treaca de pe o linie pe alta sau sa traverseze o linie.
Dintre primele conditii pe care trebuie sa le indeplineasca aparatele de cale mentionez:
-asigurarea circulatiei cu viteza normala pe liniile directe;
-asigurarea circulatiei cu viteza cat mai mare pe liniile abatutr;
-lungiem cat mai redusa pentru ca zona aparatelor de cale din capetele statiilor sa fie cat mai scurta.
In aceeasi categorie de aparate se includ si aparatele de compensare (de dilatatie) care asigura dilaatarea si contractarea sinelor pe o portiune de linie.
Dintre aparatele de cale mentionam schimbatoarele de cale (simplu si dublu), traversarile (simple si cu jonctiune) si bretelele a caror alura este reprezantata in figura 1 respectiv 7.
s.gif
Figura 1 - schimabtor de cale
α=Unghi de abatere; a) pentru deviatie la dreapta; b) pentru deviatie la stanga


s (1).gif
Figura 2 - schimbator de cale
α=Unghi de abatere; a) deviatie simetrica; b) deviatie asimetrica


s (2).gif
Figura 1 - schimabtor de cale
α=Unghi de abatere; a) pentru deviatie la dreapta; b) pentru deviatie la stanga


s (3).gif
Figura 4 - schimbator de cale dublu
a)simetric; b) asimetric


s (4).gif
Figura 5 - traversare
a) obisnuita; b) perpendiculara


s (5).gif
Figura 6 - traversare cu jonctiune
a) unica jonctiune; b) dubla jonctiune; c) cu dubla jonctiune speciala


s (6).gif
Figura 7 - bretela


Niste observatii:
Schimbatorul de cale simplu permite trecerea vehiculelor feroviare de pe o linie pe linia alaturata, paralela sau nu.
Schimbatorul de cale dublu permite trecerea vehiculelor feroviare pe doua linii alaturate, de ambele parti a liniei pe care este montat.
Schimbatorul de cale combinat se foloseste la linii incalecate cu trei fire (Figura 4).
Traversarea simpla permite trecerea vehiculelor feroviare peste o linie fara posibilitatea de a intra pe linia traversata.
Traversarea cu jonctiune permite vehiculelor feroviare atat traversarea simpla a liniilor cat si trecerea de de pe o linie pe alta, dintr-o singura directie sau din ambele.
Bretela este o instalatie care permite legatura in ambele sensuri intre doua linii paralele.
Inima izolata permite trecerea vehiculelor feroviare peste firele care se intretaie la incalecarea si descalecarea a unei linii incalecate.

Printre alte aparate de cale amintim: franele de cale, placa turnanta, sabotul de deraiere, aparate de uns obeziile rotilor, etc.
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Aparate de cale

Mesajde Vladyz pe 02 Feb 2011, 23:06

Vreau sa spun ca la fig.6 mi-a luat ceva timp pana cand am observat toate sinele la "dubla jonctiune speciala" :D :lol: :lol: . Felicitari!
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: Aparate de cale

Mesajde ionutz72 pe 04 Feb 2011, 09:15

Nu cred ca exista pe reteaua CFR schimbatoare de cale duble, iar cele cu jonctiune am vazut doar dubla jonctiune(in jargon macaz englez-nu stiu de unde numele :) )
macaz.jpg
macaz simplu

Mici completari:
In poza am desenat cum se numesc componentele unui aparat de cale simplu.
PS:
1.Daca trenul vine pe directia sagetii rosii se spune ca e atacat pe la calcai, daca e invers e atacat pe la varf. Iar daca pe teren se va intampla ca si in desen, se spune ca macazul este talonat.
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: Aparate de cale

Mesajde Trifu22 pe 04 Feb 2011, 23:42

Nu era nicidecum vorba de CFR aici.
Nu exista riscul ca trenul sa deraieze atunci cand vine in sensul descris de tine ?
Da, am mai auzit de termeni d-astia cand s-a talonat bariera aici la Buftea... noroc cu mine. Le e lene sa iasa si sa puna bariera la loc!
Cand s-a intamplat ce ai descris tu (la P.Mac.R1 Buciumeni) s-a lasat cu deraiere, sistemul CED fiind CR3 iar motorul macazului EM5!
Corect se spune contrașine nu contrașini ( o șină, două șine)
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Aparate de cale

Mesajde ionutz72 pe 06 Feb 2011, 06:05

Talonat sau "atacat in fals", si nu va deraia,daca isi pastreaza directia de mers, pentru ca buza bandajului va manevra limbile fortat.
La Buciumeni a deraiat pentru faptul ca mecanicul s-a impacientat dupa ce a talonat macazul, si a dat inapoi peste acel macaz ce fost intredeschis de tren. Dupa talonare, respectiv manevrare de catre tren, limbile nu mai lipesc cum trebuie normal...
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: Aparate de cale

Mesajde Daniel pe 06 Feb 2011, 13:06

Imi permit sa intreb si eu ceva: se spune ca macazurile romanesti fata de cele austriece nu au amortizoare de cauciuc la inima si de aceea roata "calca" direct pe traversa si o crapa in scurt timp (1-2 ani) - a se intelege ca forta exercitata de tren asupra cuponului de sina nu este atenuata suficient incat sa protejeze traversele. Se pare ca din acest motiv macazele romanesti "crapa" mai usor. Este adevarat? :roll:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Aparate de cale

Mesajde Trifu22 pe 07 Feb 2011, 15:28

nu știu dar ma duc sa ma uit și pun foto
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Aparate de cale

Mesajde kdlehel pe 07 Feb 2011, 15:39

talonat ca sa inteleg si eu este atunci cand vine trenul si macazul nu este pus dispre acel tren si forteaza bratele macazului schimband directia? astfel de chestii am vazut la tramvaie ce este total diferit. Acuma cum am auzit ca la macaze la care traficul este pe directa acel brat este securizat cu un asa numit masture un sistem ce securizeaza acel brat.

Cel mai interesant macaz este la linii cu roti dintale ca de aci ce este la ungari la hüvösvölgy (valea frigoasa).



mai multe detalii cum arata in total acel macaz
Avatar utilizator
kdlehel


Mesaje: 614
Membru din: 01 Noi 2009, 19:09
Localitate: Sandominic

Re: Aparate de cale

Mesajde Trifu22 pe 07 Feb 2011, 15:59

Da' de asta ce mai zici ?
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Aparate de cale

Mesajde kdlehel pe 08 Feb 2011, 13:51

da am vazut ala pe mount washington america. Este inca una foarte faina la elvetia la muntele pilatus. are sine dintate si roti de tractiune lateral.
Avatar utilizator
kdlehel


Mesaje: 614
Membru din: 01 Noi 2009, 19:09
Localitate: Sandominic

Re: Aparate de cale

Mesajde ionutz72 pe 18 Feb 2011, 17:17

Material de studiat in amanunt pentru cine intereseaza:
http://freelex.wolterskluwer.ro/Documen ... ntId=89336
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: Aparate de cale

Mesajde Trifu22 pe 18 Feb 2011, 19:26

am auzit (de la un om care lucreaza si intretine infrastructura in statia Chitila ca inainte de modernizare erau doua macazuri cu inima mobila)
stau si ma intreb oare cum aratau acestea si daca e posibil asa ceva...
Macazurile au fost luate de austrieci cand au modernizat linia si inlocuite cu macazuri made a la Buzau.
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Aparate de cale

Mesajde ionutz72 pe 18 Feb 2011, 19:42

Cateva poze ca sa iti faci o idee:
Teoretic pare functionala ideea.
Sursa se vede in link-ul pozelor
Imagine
Imagine
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: Aparate de cale

Mesajde Daniel pe 18 Feb 2011, 20:05

Interesanta o treaba la smecherii astia de la Fleischmann - au asemenea mecanisme la macaze, in schimb geometriiile sunt de tramvai la toata gama :)) Scuze de paranteza, dar tot despre macaze am vorbit. :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


ÃŽnapoi la DISCUTII GENERALE DESPRE TRENURI / GENERAL DISCUSSIONS ABOUT TRAINS

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki