de zofei.2006 pe 10 Oct 2011, 13:52
Materialul rulant de ultimă generație își face anual intrarea în peisajul românesc prin Zilele Feroviare
În cadrul expoziției feroviare ce a avut loc în perioada 4-5 octombrie în Gara de Nord, cu ocazia Zilelor Feroviare 2011, cei mai renumiți producători de material rulant din lume și din România au prezentat noile realizări în materie de locomotive și vagoane.
Cea mai nouă apariție în parcul rulant al operatorilor din România este locomotiva diesel-electrică Siemens Eurorunner ER20, două locomotive de acest tip intrând anul acesta în parcul de locomotive al operatorului Cargo Trans Vagon România. Experiența colaborării între CTV și Siemens nu este nouă, acum doi ani aceștia au achiziționat două locomotive electrice Siemens Eurosprinter.
A doua locomotivă de nouă generație prezentată în cadrul expoziției este o locomotivă Bombardier Traxx aparținând operatorului Mav Trakcio, locomotivă cu acţionare în curent alternativ, viteza maximă constructivă fiind de 160 km/h.
În contextul evoluției tehnice în domeniul tracțiunii electrice, producătorul român, Softronic Craiova a prezentat și anul acesta prima locomotivă cu motoare asincrone produsă în România – Softronic TransMontana, aceasta având deja mai mult de jumătate de an de tracțiune la trenuri de călători, rezultatele până în prezent fiind foarte bune. Este deja pusă baza realizării unei a doua locomotive de acest tip.
La capitolul material rulant modernizat au fost prezentate patru locomotive pentru tracțiunea trenurilor de marfă, modernizările aduse acestora sunt în special la capitolul de comandă și control, fiabilitate, conducere simplificată precum și reducerea costurilor de mentenanță. Toate acestea stau la baza colaborării strânse între IRLU și Promat, Electroputere Craiova, Softronic și Remarul 16 Februarie. În cadrul colaborării între Remarul 16 Februarie și Promat a fost realizată locomotiva diesel-electrică seria 63, Carpathia 2300 CP, obținută prin modernizarea fostei locomotive DA seria 60 produsă la Electroputere Craiova. Aceasta fată de versiunea nemodernizată beneficiază de motoare de curent alternativ și puterea instalată de 2300 CP.
La capitolul vagoane, principalii expozanți au fost Astra Vagoane Arad, Atelierele Grivița și Remarul Pașcani. Toți au propus vagoane cu sisteme de climatizare, viteză de transport de 140-200 km/h, sisteme de informare călători și design general modern. Printre noutățile de anul acesta se află două vagoane modernizate la Atelierele Grivița. Primul este un vagon salon, seria 21-96, cu boghiuri GP200S și viteza maximă de circulație de 200 km/h. Vagonul are 82 locuri, este echipat cu instalație de climatizare, indicatoare electronice și display-uri pentru afișarea poziției pe traseu a vagonului, sistem de supraveghere video și uși culisante, cu acționare automată. Vagonul este îmbunătățit la aspectul exterior prin utilizarea geamurilor termopan cu aplicație exterioară prin lipire de carcasă. Al doilea vagon prezentat este un vagon de dormit, seria 71-70 echipat cu boghiuri GP200S și viteza maximă de 160 km/h. Capacitatea vagonului este de 8 cabine clasa I, din care 4 dotate cu modul de toaletă cu duș. Vagonul este echipat cu instalație de climatizare, indicatoare electronice, info display-uri, sistem de supraveghere video, detectoare de fum, frigider, cuptor cu microunde și filtru de cafea.
De asemenea, Remarul 16 Februarie a prezentat un automotor diesel hidraulic, ADH11, pentru transportul interurban de călători. Acesta este compus din 3 vagoane semi compartimentate, este echipat cu sisteme speciale pentru accesul facil al persoanelor cu handicap, conducere simplificată și sisteme de siguranța în exploatare.
English/
French on PM! Equinoxe
Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.